Gjest Lille-pus Skrevet 12. januar 2013 #181 Del Skrevet 12. januar 2013 La oss komplettere, - bare for å demonstrere urimeligheten i det TS sier: Ihht. de opplistede krav skulle menn stå i kø for damer som dette, men det gjør de altså ikke Hvem er det da som har feil ? Eller er det fordi dama for tjukk ? Eller... Ja, nå synes jeg dette bare er morsomt fordi tråden har passert stadiet for ren urimelighet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. januar 2013 #182 Del Skrevet 12. januar 2013 Temmelig interessant, da, at min bror som ikke er spesielt høy for å være mann og som nå i tillegg har mistet håret og dermed glattbarbert seg, er både gift og trebarns far. Flere av hans kompiser er i samme gate (ikke spesielt høye, og glattbarberte pga måne), og alle er gifte/samboere med barn. Jeg kjenner også tynne "pingler", som TS kaller dem, som har barn og forhold. Men de er selvsagt bare unntakene. Og jeg lever jo bare i en rosa boble, så jeg må jo ikke tro at jeg vet noe om verden egentlig fungerer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #183 Del Skrevet 12. januar 2013 Jeg skjønner ikke formålet med tråden. TS har gjort noen observasjoner som har bekreftet hans hypotese, andre (inkludert meg selv) har helt andre erfaringer som TS ikke anerkjenner fordi de ikke bekrefter hans versjon. Det er i beste fall elendig forskning. Videre er TS såpass usjarmerende i sine svar at enhver oppegående kvinne skjønner at det ikke er utseendet som gjør at han ikke får seg noe. Han oppsøker et kvinnedominert forum og kaller oss naive på beste brautende vis, sikkert i håp om å få noen beundrende PM som fører til at han får seg noe, men likevel må jeg spørre hva som er hensikten? Skal du rapportere tilbake til dine følgesvenner og fortelle hvor blinde vi er som ikke støtter hypotesen din? Anonym poster: 2f0a911e429859b046cb79ce3be3f484 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosemor Skrevet 12. januar 2013 #184 Del Skrevet 12. januar 2013 Temmelig interessant, da, at min bror som ikke er spesielt høy for å være mann og som nå i tillegg har mistet håret og dermed glattbarbert seg, er både gift og trebarns far. Flere av hans kompiser er i samme gate (ikke spesielt høye, og glattbarberte pga måne), og alle er gifte/samboere med barn. Jeg kjenner også tynne "pingler", som TS kaller dem, som har barn og forhold. Men de er selvsagt bare unntakene. Og jeg lever jo bare i en rosa boble, så jeg må jo ikke tro at jeg vet noe om verden egentlig fungerer. Jeg kjenner også mange slike unntak, i tillegg kjenner jeg mange kvinner som lever i ufrivillig sølibat, selv om de i følge trådstarter ikke eksisterer. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #185 Del Skrevet 12. januar 2013 Jeg kjenner også mange slike unntak, i tillegg kjenner jeg mange kvinner som lever i ufrivillig sølibat, selv om de i følge trådstarter ikke eksisterer. Unntak? Anonym poster: 838d60cb21f3eec12bdbcd415855af8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. januar 2013 #186 Del Skrevet 12. januar 2013 Kjernen her, slik jeg ser det, er ansvarsfraskrivelse. Eventuelt kanskje mer nøyaktig ansvarspåleggelse. Det er vondt å være ufrivillig single lenge, og da kan det være fristende å hoppe på en rasjonalisering som gir kvinner skylden for alt. Det kan gjøre det litt lettere å være single - det er ikke noe ved egen person som gjør dette, det er de overfladiske og bortskjemte kvinnene sin feil! Går man den veien lenge nok, så ender man i verste fall opp som en bitter skurefille som registrerer seg på KG for å fortelle at man er ferdig med kvinner. Da har man tatt valget for seg selv (og det er også kvinnenes feil), og slipper stresset med å forholde seg til dating og kvinner i det hele tatt. The easy and bitter way out. Men man er ikke så ferdig med kvinner at man ikke kan spy ut litt oppgulp på et kvinneforum for riktig å drukne seg selv i offerrollen, og få fortelle at kvinnene på KG at det er deres feil at de har endt opp som de har. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosemor Skrevet 12. januar 2013 #187 Del Skrevet 12. januar 2013 Unntak? Anonym poster: 838d60cb21f3eec12bdbcd415855af8b Se det i sammenheng med innlegget jeg siterte. Jeg skulle vel skrevet "unntak", siden trådstarter mener at lave menn med lite hår ikke kan finne noen å dele livet med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hapa Skrevet 12. januar 2013 #188 Del Skrevet 12. januar 2013 La oss komplettere, - bare for å demonstrere urimeligheten i det TS sier: Ihht. de opplistede krav skulle menn stå i kø for damer som dette, men det gjør de altså ikke Hvem er det da som har feil ? Eller er det fordi dama for tjukk ? Eller... Ja, nå synes jeg dette bare er morsomt fordi tråden har passert stadiet for ren urimelighet Er da ikke noe galt med den kvinnen du har avbildet. Ser da ut som en normal og sunn kvinne det... TS: Jeg er en ganske så normalt utseende mann tror jeg, langt i fra noen Vin Diesel, i hvertfall. Måne har jeg også... Har god utdannelse, men er ikke rik... Ut i fra denne beskrivelsen så burde jeg være sjanseløs på damefronten i følge deg, men sanheten er da at jeg har vært i flere forhold av varierende varighet de siste årene. Alle var med normalt sunne, friske og oppegående kvinner. Greia er vel kanskje at jeg ikke flyr siklende etter damer på byen for å få meg et kjapt knull, det gir meg svært lite... Jeg ser etter et seriøst forhold med en likeverdig partner, og det har jeg funnet ved flere anledninger. Men du tør kanskje ikke å prøve å finne en likeverdig kvinnelig partner å bli glad i? For det innebærer jo en viss risiko for å bli såret. Det kreves ryggrad, karakter og en viss selvfølelse for å takle det, er det det som er problemet ditt? Kvinner som kun er ute etter et kjapt knull har det kanskje lettere enn menn på akkurat det, men ellers tror jeg vi stiller ganske så likt. Ser man etter noe mere seriøst ønsker man jo en partner man er kompatibel med, liker personligheten til og blir glad i... Men igjen, da må man jo tørre å åpne seg, være litt sårbar og risikere å bli såret eller måtte såre den andre om det ikke fungerer... Det krever jo litt modenhet og ryggrad hos begge kjønn... Dette ble kanskje rotete, men tror jeg fikk frem poenget mitt... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2013 #189 Del Skrevet 12. januar 2013 Ser alle slags mennesker danner par og får barn sammen, så det er nok ikke forbeholdt bare de peneste av oss. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 12. januar 2013 #190 Del Skrevet 12. januar 2013 Tråden er ryddet for avsporinger og krenkelser. Sulosi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tidssone Skrevet 12. januar 2013 #191 Del Skrevet 12. januar 2013 Så trist at det finnes så utrolig mange feite jenter, da. Eller. Egentlig ikke. Da blir det jo noen jenter igjen til de pinglete, skallete, feite mennene med tynn lommebok også. En kvinne derimot vil bli ansett som over 7 bare hun er slank. Dette er fakta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janus Skrevet 12. januar 2013 #192 Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Hva ønsker du med denne tråden og livet ditt forøvrig, trådstarter? Når jeg leser innlegget ditt, så tenker jeg på uttrykket "å slå inn åpne dører". At kvinner foretrekker attraktive og pene menn er vel neppe noe nytt? Men så kommer du med flere påstander som ikke nødvendigvis har rot i virkeligheten og prøver å generalisere preferansene til en gruppe som faktisk ikke er homogen. Det har vært mange tråder her inne hvor utseende på menn spesifikt blir diskutert uten tanke for personlighet og det er kvinner her inne som synes at menn med typisk modellutseende er yuck, samtidig som det selvsagt er kvinner som blir helt ville av samme mann. Preferansene for utseende varierer faktisk ganske mye, på samme måte som preferansene for personlighet varier etter personligheten til kvinnen. En mann som er regelrett stygg vil nok møte noen utfordringer om han ønsker valgfrihet av partner hos det motsatte kjønn. Hvorfor er dette så vanskelig å akseptere? Dette er vel neppe noe nytt? Med det sagt, så er det sjeldent jeg selv ser en mann som er regelrett stygg og når jeg ser en som er det, så er det som regel betydelig med forbedringspotensiale om han virkelig hadde vært interessert i å være attraktiv. Man trenger definitivt ikke et modellutseende for å tiltrekke seg kvinner fra øverste hylle, men man må i de aller fleste tilfeller se bra ut. Og det er noe de aller fleste menn kan om de vil og også noe menn burde ville for sin egen del. Om man vil velge fra øverste hylle, så må man selv legge ned en innsats og bli en mann fra øverste hylle. Det hjelper ikke å være bitter og sutre over virkeligheten på Kvinneguiden. Det som skiller en kvinne og en mann av øverste hylle fra resten er faktisk personligheten. Selv har jeg blitt immun mot en kvinnes fysiske attributter. Det er personligheten man skal leve med og det er den som får en til å le, undre seg og faktiske føle noe for den personen. Min erfaring tilsier at det ikke er noe annerledes for kvinner. Jeg kjenner faktisk menn med modellutseende som har en kjedelig personlighet og har null selvtillit. Mindre billedpene menn i min sosiale sirkel gjør det langt bedre med kvinner enn de med modellutseende, nettop fordi de har sjarm, karisma og tro på seg selv. Selvsagt skader det ikke om man har modellutseende og personlighet i tillegg. Gjør det beste med kortene naturen har delt ut til deg. Når man tror på seg selv, så gjør kvinnene det også. Endret 13. januar 2013 av Janus 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2013 #193 Del Skrevet 12. januar 2013 Gjør det beste med kortene naturen har delt ut til deg. Når man tror på seg selv, så gjør kvinnene det også. Helt enig, en mann med tro på seg selv er tiltrekkende, men det avhgenger også av hva den troen er bygd på. Om en manns selvtillit er bygget kun på fysiske attributer, blir han fort ganske kjedelig og uinterresant som person. Anonym poster: afaafc0e720428a406f00081d29bdac8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 12. januar 2013 #194 Del Skrevet 12. januar 2013 Tråden er ryddet for krenkelser. Sulosi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal mann Skrevet 12. januar 2013 #195 Del Skrevet 12. januar 2013 Kjernen her, slik jeg ser det, er ansvarsfraskrivelse. Eventuelt kanskje mer nøyaktig ansvarspåleggelse. Det er vondt å være ufrivillig single lenge, og da kan det være fristende å hoppe på en rasjonalisering som gir kvinner skylden for alt. Det kan gjøre det litt lettere å være single - det er ikke noe ved egen person som gjør dette, det er de overfladiske og bortskjemte kvinnene sin feil! Går man den veien lenge nok, så ender man i verste fall opp som en bitter skurefille som registrerer seg på KG for å fortelle at man er ferdig med kvinner. Da har man tatt valget for seg selv (og det er også kvinnenes feil), og slipper stresset med å forholde seg til dating og kvinner i det hele tatt. The easy and bitter way out. Men man er ikke så ferdig med kvinner at man ikke kan spy ut litt oppgulp på et kvinneforum for riktig å drukne seg selv i offerrollen, og få fortelle at kvinnene på KG at det er deres feil at de har endt opp som de har. Valget er hverken enkelt eller bittert. Det tok flere tiår med psykisk mishandling fra kvinner før en innså at sjelens sår ikke lar seg reparere på egenhånd. Såkalt profesjonell hjelp er også nytteløst, for det eneste som kan hjelpe er det som en aldri har opplevd. Ubetinget kjærlighet, lojalitet, ærlighet og redelighet. Om valget var enkelt? Nei. Om en er bitter? Nei. Men det er en lettelse når en endelig innfinner seg med at livet leves best alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 12. januar 2013 #196 Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Valget er hverken enkelt eller bittert. Det tok flere tiår med psykisk mishandling fra kvinner før en innså at sjelens sår ikke lar seg reparere på egenhånd. Såkalt profesjonell hjelp er også nytteløst, for det eneste som kan hjelpe er det som en aldri har opplevd. Ubetinget kjærlighet, lojalitet, ærlighet og redelighet. Om valget var enkelt? Nei. Om en er bitter? Nei. Men det er en lettelse når en endelig innfinner seg med at livet leves best alene. - og da klatrer man opp i kritt-tårnet sitt, trekker stigen opp etter seg, - og beskuer med stoisk overlegenhet alle kvinnene som viser seg å være intet annet enn... mennesker. Og mennesker har feil og mangler, er svake og sterke om hverandre. De er med andre ord ikke alltid 100% i henhold til standard om ubetinget kjærlighet, lojalitet, ærlighet og redelighet. De er ikke bra nok fordi de ikke med 110% sannsynlighet kan klare en aldeles urimelig standard til enhver tid, og til all tid. Kort oppsummert i et lite sitat: Du løfta me tell himmels, - og du lot mæ falle ned. Du ville ha ei dronning førr ditt rike. Du så at æ va' menneske, - du tålte ikkje det. Det e' nok det forundeligste sviket. Se saken fra motsatt side, og tenke litt på hvordan det hadde vært om de samme krav ble stilt til alle menn Endret 12. januar 2013 av Lille-pus 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #197 Del Skrevet 13. januar 2013 http://morgenbladet.no/samfunn/2011/mann_over_bord_0#.UPKkWWciiSo Anonym poster: d4cc31d3deca984aec8409b9399cb8c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 13. januar 2013 #198 Del Skrevet 13. januar 2013 http://morgenbladet...._0#.UPKkWWciiSo Anonym poster: d4cc31d3deca984aec8409b9399cb8c0 God artikkel, denne Eivind Berge er jo en stor vits og bør egentlig ikke tas særlig alvorlig. Det holder å klappe ham på hodet å si "jada, jada" som man gjør med senile Tante Olga når hun hevder at øglefolket som lever under havet skal ta over jorden og gjøre alle mennesker til båter. Hadde visse menn brukt halvparten av tiden sin på å bedre sitt selvbilde, framfor å mane fram paranoia, konspirasjoner og fiendebilder så tror jeg mye hadde vært gjort. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #199 Del Skrevet 13. januar 2013 Ja her skal en på død og liv ikke ta innover eller imøtekomme noen kritiske observasjoner. Det er jo mye lettere å benekte alt og heller angripe budbringeren. Det minner litt om innvandringsdebatten: En mann som påpeker uheldige fakta om innvandrergrupper = Automatisk rasist. En mann som påpeker uheldige fakta om sjekkemarkedet = Automatisk bitter. Begge er simple hersketekniker for å kneble sannheten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 13. januar 2013 #200 Del Skrevet 13. januar 2013 En mann som påpeker uheldige fakta om innvandrergrupper = Automatisk rasist. En mann som påpeker uheldige fakta om sjekkemarkedet = Automatisk bitter. Begge er simple hersketekniker for å kneble sannheten. En mann som kritiserer dine påstander = incel og white knight En kvinne som kritiserer dine påstander = feit, nav og lever i egen rosa boble Ser ut som om du faller på egne hersketeknikker, gitt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg