Gå til innhold

Provosert eller enig med uttalesen til Finansfrue Marte Krogh

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tipper de fleste av disse småbarnsmødrene som sier de ikke har tid til å trene bruker mer enn 2x15 min foran tv'n hver uke.

Og Tv-tittinga kan de egentlig fortsette med dersom de putter en ergometersykkel under rumpa si.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun mangler kanskje evnen til å sette seg inn i andres situasjon, men jeg tror absolutt ikke journalisten gjorde henne noen tjenester i dette intervjuet. Her tror jeg det bevisst ble vridd på ting for å skape blest om saken.

Jeg tar meg på ingen måte nær av disse uttalelsene ..feilsitert eller ikke.

Når det er sagt, så mener jeg det er alt for mange som prioriterer bort fysisk aktivitet i hverdagen. Ja, jeg kan forstå tidsklemma. Jeg er småbarnsmor i full jobb selv med det puslespillet det innebærer, men jeg tenker at om man ikke kan ta seg tid til å holde seg i form nå så må man nok finne seg i å bruke tid på å pleie dårlig helse siden..

• Liker 1
Skrevet

Denne mannen er en løgnaktig taper. I forrige kommentar ser du hva som står i artikkelen på mamma.no og ikke i VG.

Denne neandertaleren av en primitiv mannsgris beviser at han passer perfekt sammen med bimboen sin: De er begge tomhjernede fjols som totalt mangler kontakt med virkeligheten.

Husk: Denne saken kommer i tillegg til uttalelsene disse fjolsene kom med for en tid tilbake. De blir ikke misforstått. De har virkelig så råtne, primitive og avskyelige holdninger.

Måten du uttaler deg om andre får meg i hvertfall til å tenke misunnelse og nedsatt hjernekapasitet..

Anonym poster: 586cae7d9d3a590c36d16d98d9430b48

• Liker 3
Skrevet

Tipper de fleste av disse småbarnsmødrene som sier de ikke har tid til å trene bruker mer enn 2x15 min foran tv'n hver uke.

Nå tar det mer enn bare 2x15 minutter å trene. De fleste har ikke et eget treningsstudio i huset.

Skrevet

Måten du uttaler deg om andre får meg i hvertfall til å tenke misunnelse og nedsatt hjernekapasitet..

Ja, hos deg selv.

Skrevet

Nå tar det mer enn bare 2x15 minutter å trene. De fleste har ikke et eget treningsstudio i huset.

Jeg kjenner en som har boksedukke i entréen, og en som har ergometersykkel i stua.

Jeg skal låve deg at 15 minutter to ganger i uka med høy intensitet på hva som helst av dette utstyret gir en betydelig treningseffekt, og er ekstremt mye bedre enn ingenting.

Skrevet

Ser grunnen til hvorfor hun valgte denne mannen: kun for pengene. Han er ikke noe skjønn. Middeladrende mann med grått hår og 3 barn fra før. Kunne aldri falt for en slik, uansett hvor rik han var,

1 av 3 menn synes kvinner trener for lite.....Ja kanskje de får mer tid hvis menn kan begynne å ta seg mer av hus og hjem + passe mer barn.

Anonym poster: 75fcf6e0c675f344710ff95652f13c1e

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

President Obama har gått ut og sagt at han har tid til å trene og holder seg i god form. - Da finnes det egentlig ingen gyldig unskyldning basert på at man ikke har tid.

• Liker 2
Skrevet

President Obama har gått ut og sagt at han har tid til å trene og holder seg i god form. - Da finnes det egentlig ingen gyldig unskyldning basert på at man ikke har tid.

Enkelt for ham ja, som har personlige assistenter, trenere, barnepassere and you name it.

Anonym poster: 5838105cd5927016ff2ae545bffe9583

Skrevet (endret)

Enkelt for ham ja, som har personlige assistenter, trenere, barnepassere and you name it.

Anonym poster: 5838105cd5927016ff2ae545bffe9583

Og enkelt for deg med boksedukke i entreen, eller gymmatte i stua, eller ergometersykkel i stua, eller musikkanlegg i stua du kan danse til, eller en unge du kan leke aktivt med. Eller en mann du kan herje vilt med i senga.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Skrevet

Det er bare å se på programmet Trinny og Susannah. Ser jo at alle der har gitt opp og latt seg forfalle, de ser jo helt grusomme ut.

Anonym poster: 0fd85a40b31f43c8bebadbba6c8aae2e

• Liker 1
Skrevet

Ja, hos deg selv.

*gjesp*

Skrevet

Ser du virkelig ikke at MK avdekker både forkastelige holdninger og lav intelligens? Ved å sette egen livsførsel over andres viser hun en nedlatende innstilling, og ved å uttale seg som hun gjør (åpenbart uten å skjønne hvordan det vil bli mottatt) avdekker hun sviktende forstand. Det er forøvrig ikke riktig at intrykket vi har, skyldes VGs vinkling. Både hennes egne og finansapens uttalelser i ettertid viser med all mulig tydelighet hva hun står for.

Skrevet

Herre min hatt. Dere bør være forbanna på VG eller idiotene som leser slikt, ikke på Marte Krogh.

Snakk om å tolke i verste mening!

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ser du virkelig ikke at MK avdekker både forkastelige holdninger og lav intelligens? Ved å sette egen livsførsel over andres viser hun en nedlatende innstilling, og ved å uttale seg som hun gjør (åpenbart uten å skjønne hvordan det vil bli mottatt) avdekker hun sviktende forstand. Det er forøvrig ikke riktig at intrykket vi har, skyldes VGs vinkling. Både hennes egne og finansapens uttalelser i ettertid viser med all mulig tydelighet hva hun står for.

Ser det ut som dine holdninger til MK avdekker både forkastelige holdninger og lav intelligens? Hun har ikke satt egen livsførsel over andres, men derimot trukket fram noe hun har gjort som mener andre med fordel kan gjøre (trene).

Uttalelser i ettertid viser akkurat det samme. Hun mener at trening er sunt, hun har selv trent mer og anbefaler andre å gjøre det samme.

Jeg synes egentlig det bare blir tullete å pakke inn budskapet, og f.eks. si - "jeg forstår at dere ikke har råd til au pair og personlig trener, og derfor må jeg ta forbehold om deres muligheter". Et slikt forbehold blir bare tull i mine øyne, og vil være en grov undervurdering av våre småbarnsmødre. Våre småbarnsmødre er tøffe , sterke og smarte kvinner, og kan finne muligheter vi to ikke engang kan forestille oss.

Slike råd kan vurderes uavhengig om man har kapasitet til å følge de, og de aller fleste småbarnsmødre er så gnistrende intelligente at de trekker ut det de selv kan bruke av slike råd.

Jeg har selv kommet med en del råd her om kjappe effektive treningsmuligheter. Muligheter som jeg ikke benytter selv, men faktisk vurderer å få opp når jeg skal flytte til neste år. Det er tullete å si at rådgivning basert på eget liv er å sette egen livsførsel over andres.

Til slutt skal jeg komme med ett råd, med utgangspunkt i egen livsførsel en vinter jeg trente godt.:"Kjøp hodelykt med ledlampe", slik at alle skogens skiløyper blir tilgjengelige også når det har blitt mørkt. Jeg føler ikke at jeg er bedre enn mammaene fordi jeg har gjort dette, men det var en god ting, og en god ting jeg deler med dere.

Jeg har ingen informasjon eller link som viser at Marte har en nedlatende holdning. Ingen ordrett uttalelse fra henne som er nedlatende. Du (og VG) ønsker å framstille henne som nedlatende, og tolker velmente råd på en negativ måte. Les artikkelen fra "Mamma" en gang til , og forsøk å tolke denne på en positiv måte, så finner du hva hun egentlig mente.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Skrevet

Nei, ikke sant. De rike og mektige har tid til alt mulig rart, så da må jo alle andre også være i samme situasjon.

Skrevet

Og enkelt for deg med boksedukke i entreen, eller gymmatte i stua, eller ergometersykkel i stua, eller musikkanlegg i stua du kan danse til, eller en unge du kan leke aktivt med. Eller en mann du kan herje vilt med i senga.

Ja, alle har stort hus, stor stue, penger til å kjøpe inn alt mulig av utstyr, osv. Og trene er det man har mest lyst til når man ikke har fått sove om natten og er dødssliten men likevel må holde ut fordi man har en liten unge som krever 100% av en.

• Liker 1
Skrevet

Herre min hatt. Dere bør være forbanna på VG eller idiotene som leser slikt, ikke på Marte Krogh.

Snakk om å tolke i verste mening!

Dette er ikke følrste gangen gullgraverbimboen har vært ute i media med forkastelige holdninger. Det begynner å bli et mønster. Hun tolkes som hun uttaler seg gang på gang på gang.

Skrevet

Ser det ut som dine holdninger til MK avdekker både forkastelige holdninger og lav intelligens? Hun har ikke satt egen livsførsel over andres, men derimot trukket fram noe hun har gjort som mener andre med fordel kan gjøre (trene).

Dette vet du er direkte feil. Jeg har gitt deg sitatet.

Du innrømmer uansett at hun sitter med tjenerne sine og pengene sine og mener veldig mye om hva vanlige folk må gjøre. Og her ligger problemet. Hun dømmer folk som ikke er like heldige økonomisk sett som hun er.

Hun er en avskyelig snobb med råtne holdninger, og det siste her er bare toppen av isfjellet.

Jeg synes egentlig det bare blir tullete å pakke inn budskapet, og f.eks. si - "jeg forstår at dere ikke har råd til au pair og personlig trener, og derfor må jeg ta forbehold om deres muligheter". Et slikt forbehold blir bare tull i mine øyne, og vil være en grov undervurdering av våre småbarnsmødre. Våre småbarnsmødre er tøffe , sterke og smarte kvinner, og kan finne muligheter vi to ikke engang kan forestille oss.

Jeg synes ikke hun skal komme med noe som helst slags budskap, for hun er åpenbart ikke mentalt oppegående nok til å sette seg inn i andres situasjon.

Det er tullete å si at rådgivning basert på eget liv er å sette egen livsførsel over andres.

Nei, det er ikke det. En rik bimbo med en primitiv ape av en mann sitter og forteller andre hvor udugelige de er!

Jeg har ingen informasjon eller link som viser at Marte har en nedlatende holdning. Ingen ordrett uttalelse fra henne som er nedlatende. Du (og VG) ønsker å framstille henne som nedlatende, og tolker velmente råd på en negativ måte. Les artikkelen fra "Mamma" en gang til , og forsøk å tolke denne på en positiv måte, så finner du hva hun egentlig mente.

Jeg har allerede sitert direkte fra artikkelen på mamma.no, og dette sitatet viser at hun har råtne, hjernedøde holdninger.

Skrevet

Jeg provoseres overhode ikke av meningen om at de fleste med fordel kan trene mer...

Det jeg derimot reagerer på er for eksempel selvmotsigelsene, som for eksempel at hun føler seg såret over at andre har en mening om henne og mannen for så i samme artikkel selv mene noe om alle andre :fnise: det blir liksom litt sånn "kaste sten i glasshus" slik jeg ser det...

:laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...