Gå til innhold

"Jeg hører på alt"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

OMG!!! I LOVE YOUI!!!!! :D

har hekta på :

her nå jeg x) må ikke glemme
da ;)

gjør meg litt varm gitt.. ;) og er bare kul :)

Anonym poster: 2a549ea783d0baa7dddaf0ee53e7b1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn til tråden - "jeg hører på alt" ser ofte ut til å bety "jeg vet ikke hva jeg liker".

Anonym poster: 2a549ea783d0baa7dddaf0ee53e7b1ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk oftere sier "hører på mye forskjellig" enn at de "hører på alt". Førstenevnte kan jeg gjerne si, siden jeg har nok blitt en god del mer åpen til flere musikkstiler, men aldri i livet hadde jeg sagt at jeg hører på alt. Det finnes nemlig ufattelig mye dårlig støy som gjerne kalles for musikk.

Så for min del tror jeg at det er enten dårlig valg av ord, eller at man ikke bryr seg så veldig om musikk egentlig. Da kan man gjerne høre på alt mulig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva som irriterer meg?

Spørsmålet "hva slags musikk hører du på?" fra folk som gjerne har lyst til å sitte og snakke om musikk etterpå. Og hvis du ikke er så interessert i det, antar de at du ikke er musikkinteressert.

Jeg hører selv på musikk store deler av dagen og har så klart artister jeg liker å høre på. Men jeg er utrolig lite interessert i å sitte å SNAKKE OM det. Folk har ulik smak, jep. Og noen liker det samme, jep. Og der slutter i grunn det som er verdt å nevne om det for min del.

Tror mye av grunnen til at folk sier de hører på alt er for å slippe raskt unna et spørsmål de ikke ønsker å sitte og snakke rundt etterpå.

Men går ikke dette under vanlig smalltalk? Hvis man ikke er intressert i å snakke om musikk så kan man vinkle seg videre inn på et annet emne, men noe må man jo ha å snakke om hvis man skal snakke og bli kjent. Man kan jo ikke kun snakke om det man ønsker å snakke om selv.

Men forstår deg om du tenker på disse som er ekstremt intressert i musikk og ikke slutter å prate om det.

Anonym poster: 0a29a03c5e7ae2bc96f2925a28f638c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og! Jo merkeligere jo bedre, favorittsangen min er

:laugh:

Det var faktisk ganske iørefallende pop. Og det lå en spilleliste for de 100 beste videoene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn til tråden - "jeg hører på alt" ser ofte ut til å bety "jeg vet ikke hva jeg liker".

Anonym poster: 2a549ea783d0baa7dddaf0ee53e7b1ed

Det kan også bety at kvalitet ikke er sjangeravhengig. Jeg opplever det iallfall sånn. Men innenfor noen sjangere er det milelangt mellom perlene. Jeg tror at engasjement hos artisten er avgjørende. Jeg likte f.eks det aller meste av det Prince (og artisten tidligere kjent som) utga, og det har nok mye å gjøre med at han var en nærmest fanatisk perfeksjonist.

Og det finnes selvsagt forskjellige måter å briljere på. Noen gjør det med en perfekt sound, eller total vokal kontroll, mens andre gjør det med personlighet og stil. Atter andre med tekster. Det eneste stedet jeg ikke har funnet en perle noen gang, er dansebandmusikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva som irriterer meg?

Spørsmålet "hva slags musikk hører du på?" fra folk som gjerne har lyst til å sitte og snakke om musikk etterpå. Og hvis du ikke er så interessert i det, antar de at du ikke er musikkinteressert.

Jeg hører selv på musikk store deler av dagen og har så klart artister jeg liker å høre på. Men jeg er utrolig lite interessert i å sitte å SNAKKE OM det. Folk har ulik smak, jep. Og noen liker det samme, jep. Og der slutter i grunn det som er verdt å nevne om det for min del.

Tror mye av grunnen til at folk sier de hører på alt er for å slippe raskt unna et spørsmål de ikke ønsker å sitte og snakke rundt etterpå.

Kunne ikke vært mer enig.

Jeg hører på mye musikk, men har en helt elendig hukommelse når det kommer til artister og navn på melodier.

Elsker musikk og abonnerer på spotify hvor jeg har lastet ned mange spillelister - men sitte å diskutere musikk er bare kjedelig og uinteressant for mitt vedkommende. Musikk er noe jeg hører på når jeg går tur og trener - og er på fest, selvsagt - når jeg en sjelden gang er alene hjemme vil jeg hvile ørene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikk, har jeg funnet ut av, er et minefelt. Derfor spør jeg aldri folk om hvilken musikk de lytter til. Jeg har min egen sære smak og få lytter til det samme.

Jeg satte på

på stereoanlegget i bilen når jeg kjørte en jødisk venninne i julen. Jeg syntes nemlig musikken var så kul at jeg kjøpte cden på amazon. Hun derimot... Hun likte det tydelig ikke. Hun smilte ikke en gang. Det så mer ut som om jeg hadde fornærmet hennes folk og hennes land på ansiktsuttrykket hennes. Et minefelt...
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn til tråden - "jeg hører på alt" ser ofte ut til å bety "jeg vet ikke hva jeg liker".

Anonym poster: 2a549ea783d0baa7dddaf0ee53e7b1ed

Eller "Jeg hører på alt - som er poppis akkurat nå ".

Å si hvilken musikksjanger du liker sier litt om deg som person. Folk liker å sette andre folk i bås, og folk liker også å identifisere seg med noe.

Jeg,f.eks. sier alltid til folk at jeg hører på Rock og Jazz. For all del, jeg liker Billie Jean av Michael Jackson også, og har til og med hatt " I love you like a lovesong" av Selena Gomez på hjernen, men hovedsjangrene jeg foretrekker er rock og jazz.

I mitt hode fremstår jeg da som en litt tøff jente som er glad i konserter, og du finner meg heller på en pub enn et utested med dansegulv, i tillegg har jeg en litt overraskende myk side.

I noen andres hode er jeg da sikkert harry, og gammeldags.

Så for meg, når noen sier "Jeg hører på alt" så får jeg litt grå mus-assasjoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, faktisk ikke. Som du ser av innlegget mitt, så hadde jeg åpning for den eventualiteten, og jeg er ikke den som arresterer folk på tastefeil. Dertil gjør jeg alt for mange av dem sjøl. Men hvis det skulle eksistere en retning som kalles "vountry", så hadde det sikkert vært interessant å høre på det. Bluegrassversjonene av AC/DC friskt i minne. Jeg kunne selvsagt ha googlet det, men siden det ble nevnt i en aktiv tråd, så tenkte jeg at det kanskje var den raskeste måten å få svar på spm.

Jeg er i ferd med å bli en eldre mann, og orker ikke følge med på MTV og sånt lenger. For mange speeda fjortiseri blant programlederne og dialogen har i økende grad degenerert til stort sett "vuhuuuu, woooow, check this shit OUT!!" Musikken er grei, men programlederne får øra mine til å blø.

Forøvrig, hvis du ikke takler et spørsmål der det sies i klartekst at man spør bare for å få informasjon, så skjønner jeg ikke helt hva du driver med på et diskusjonsforum.

Jeg lurte et øyeblikk på om "Vountry" var et konsept jeg og.

Ikke godt å vite alltid, når det finnes substep og trip hop etc etc....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Men det var likevel ganske opplagt siden det stod country der i samme setning.

Hadde man bare lest alt så hadde man ikke lurt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med TS. Av de sikkert flere titalls folk jeg har stilt det spørsmålet (av enten ren nysgjerrighet, eller av praktiske grunner) så er det bare en liten håndfull som faktisk hører på noe i nærheten av "alt". Av erfaring virker det som at "alt" betyr det som spilles på radio, mer spesifikt p3, p4, energy og kanskje p1.

Korrektivspørsmålet jeg følger opp med er om death metal, eller skikkelig hardcore punk faller i smak, da faller de aller fleste av og sier "nei såklart ikke SÅNN daaah", som om det var en selvfølge at to gedigne musikksjangre ikke er innbefattet i "all slags musikk".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med TS. Av de sikkert flere titalls folk jeg har stilt det spørsmålet (av enten ren nysgjerrighet, eller av praktiske grunner) så er det bare en liten håndfull som faktisk hører på noe i nærheten av "alt". Av erfaring virker det som at "alt" betyr det som spilles på radio, mer spesifikt p3, p4, energy og kanskje p1.

Korrektivspørsmålet jeg følger opp med er om death metal, eller skikkelig hardcore punk faller i smak, da faller de aller fleste av og sier "nei såklart ikke SÅNN daaah", som om det var en selvfølge at to gedigne musikksjangre ikke er innbefattet i "all slags musikk".

Jeg er en av de som ofte ender opp med å si at jeg hører på alt, og jeg hadde svart ja på begge oppfølgingsspørsmålene dine.

Jeg synes faktisk at det er utrolig vanskelig å svare på det spørsmålet, skulle jeg svart utfyllende på det hadde jeg sikkert brukt en halv evighet (og muligens fremstått som en skikkelig geek som legger ut på en lengre definisjonsforklaring når det er en viss risiko for at den som spør kanskje ikke er sååå interessert uansett) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en av de som ofte ender opp med å si at jeg hører på alt, og jeg hadde svart ja på begge oppfølgingsspørsmålene dine.

Jeg synes faktisk at det er utrolig vanskelig å svare på det spørsmålet, skulle jeg svart utfyllende på det hadde jeg sikkert brukt en halv evighet (og muligens fremstått som en skikkelig geek som legger ut på en lengre definisjonsforklaring når det er en viss risiko for at den som spør kanskje ikke er sååå interessert uansett) ...

Jeg regner med at det er en del her inne så klart som hører på "alt", men nå sitter vi faktisk på et forum og diskuterer nettopp musikk, så spesielt representative er vi ikke. Det er nok ganske få som faktisk kommer gjennom nåløyet når det kommer til å høre på all slags musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at det er en del her inne så klart som hører på "alt", men nå sitter vi faktisk på et forum og diskuterer nettopp musikk, så spesielt representative er vi ikke. Det er nok ganske få som faktisk kommer gjennom nåløyet når det kommer til å høre på all slags musikk.

Unnskyld meg - men det er en talemåte.

På samme måte som med mat. Jeg sier at jeg liker all mat - det sier jeg fordi jeg spiser så og si alt jeg blir servert. Men om noen hadde spurt meg om jeg liker gammelost og surstrømming så hadde jeg nok måttet si nei.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bambam

Problemet mitt når noen spør meg om hva slag musikk jeg liker, er at jeg orker ikke begynne å ramse opp band som de aldri har hørt om før. Jeg hører mye på sær musikk fra 70-80 tallet og Mange band som aldri har blitt spilt på norsk radio.

Dessuten kjenner jeg en del musikere som jeg ofte hører på musikken til, men føler det blir skryt når man skal nevne de også, selv om de ikke er superkjendiser. Jeg svarer ofte at jeg hører på det meste for å slippe alt det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er en av dem som hører på alt ;) Men det betyr jo ikke at jeg syntes absolutt alt er helt topp! Men jeg er ganske lite kresen på hvordan musikk som blir spilt der jeg er. Kikker man på spillelistene mine på spotify tror jeg du er innom de aller fleste sjangere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå pleier jeg forsåvidt å si at jeg hører på det meste, og ikke alt, men jeg har blitt mer og mer altlyttende de siste årene.

Jeg synes det er vanskelig å nevne noen sjangere jeg liker, for musikk jeg liker strekker seg over diverse sjangere. Før var det stort sett Hiphop det gikk i, men den tiden er definitivt over. På min spilleliste finner du en del hiphop, soul, country, rn'b, rock og pop. Alt i en saling blanding.

For meg, som for mange andre, så er musikk personlig. Noe jeg overhodet ikke trenger å diskutere med andre, og jeg kan helt fint lytte til hva det nå enn er mer musikkengasjerte mennesker finner på å sette på, på fest. I just don't care, men det hender jeg går hjem med vondt i hodet etterpå :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som har litt fordommer mot begrepet "jeg hører på alt". I mine ører er ikke det noe som er positivt og åpent, for meg høres det heller ut som noen som ikke har reflektert noe over egen musikksmak, men bare har på radio eller Spotify i bakgrunnen uten noen bevisste tanker om musikken de hører på.

Det er det samme med de som sier at de "leser alt" eller "ser alt" av film. Jeg klarer ikke helt å forstå at de kan høre/lese/se så mye som de gjør, og ikke danne seg en smak og en bevissthet om hva de liker og ikke.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Da kan de jo se at de ikke er altfor interessert i musikk? Jeg anser det som et veldig vanlig (og for min del viktig) spørsmål i den fasen man blir kjent med hverandre.

Anonym poster: 0a29a03c5e7ae2bc96f2925a28f638c3

Jeg er ikke så interessert i musikk, men etter å ha faktisk svart det et par ganger har jeg erfart at det gjør man ikke! Det er kanskje greit om man er 60 år gammel, men som ung mann har gjevnaldrene sett på meg som om jeg nettopp har fornærmet moren deres. Isteden for å resultere i at samtalen går videre til noe annet så får jeg 10 sjokkerte oppfølgings spørsmål. Så jeg sier heller at jeg hører på det meste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...