AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #1 Skrevet 5. januar 2013 Okei, bare en ting som begynner å irritere meg. Når man spør hva noen hører på av musikk og de svarer "jeg hører på alt"! Da går du jo utfra det, men så viser det seg at "neeei, ikke danseband da". Eller "neeei, ikke death metal da" osv. Altså.. Da hører ikke dere på alt da. Ironien i det hele er at disse som hører på "alt" ofte har en litt begrenset smak også. Hører de på alt av det som er vanlig i deres vennegjeng og derfor tenker de at dette er alt? Anonym poster: f84b94daba6967b2859f0c045c824552
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #2 Skrevet 5. januar 2013 Kanskje de svarer sånn fordi de synes "hva slags musikk hører du på" er et utroolig kjedelig spørsmål? Anonym poster: c2c809dc565aa6fac37fdae0dbe07dd4 35
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #3 Skrevet 5. januar 2013 Kanskje de svarer sånn fordi de synes "hva slags musikk hører du på" er et utroolig kjedelig spørsmål? Anonym poster: c2c809dc565aa6fac37fdae0dbe07dd4 Da kan de jo se at de ikke er altfor interessert i musikk? Jeg anser det som et veldig vanlig (og for min del viktig) spørsmål i den fasen man blir kjent med hverandre. Anonym poster: 0a29a03c5e7ae2bc96f2925a28f638c3
Gjest Uanonymbruker Skrevet 5. januar 2013 #4 Skrevet 5. januar 2013 Jeg pleier alltid å si at jeg hører på alt, fordi jeg hører på alt. På iPoden min har jeg alt fra gospel til dansebænd til klassisk til death metal til rap og til pop og country. Spillelisten min ser ut som om den tilhører 70 forskjellige mennesker i alderen 7 til 74 20
Gjest Funky Punk Skrevet 5. januar 2013 #5 Skrevet 5. januar 2013 Skal de ramse opp alt da bortsett fra de kanskje to sjangerene de ikke hører på? Jeg hører på alt, for jeg syns all musikk er hørbart så lenge det passer seg. Altså jeg setter sjeldent/aldri på en vountryplate hjemme, men digger musikken om jeg er på countryfestivalen. 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #6 Skrevet 5. januar 2013 Jeg pleier alltid å si at jeg hører på alt, fordi jeg hører på alt. På iPoden min har jeg alt fra gospel til dansebænd til klassisk til death metal til rap og til pop og country. Spillelisten min ser ut som om den tilhører 70 forskjellige mennesker i alderen 7 til 74 Ja, det er bra. Slik er det med meg også når jeg sier at jeg hører på alt, for jeg gjør jo det. Men har møtt mange mennesker på min vei som gjerne utelukker en hel sjanger. Skjønner meg ikke på dette.. :gjeiper: Anonym poster: 0a29a03c5e7ae2bc96f2925a28f638c3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #7 Skrevet 5. januar 2013 Skal de ramse opp alt da bortsett fra de kanskje to sjangerene de ikke hører på? Jeg hører på alt, for jeg syns all musikk er hørbart så lenge det passer seg. Altså jeg setter sjeldent/aldri på en vountryplate hjemme, men digger musikken om jeg er på countryfestivalen. Nei nei, selvsagt ikke. Da kan man jo prate om musikk inn i det nye århundre. Jeg tenker på de som utelukker sjangere. Hvis jeg foreksempel spør om de har hørt den og den sangen, så får jeg som svar "nei jeg hører ikke på -sjanger-" Anonym poster: 0a29a03c5e7ae2bc96f2925a28f638c3
Gjest Uanonymbruker Skrevet 5. januar 2013 #8 Skrevet 5. januar 2013 Ja, det er bra. Slik er det med meg også når jeg sier at jeg hører på alt, for jeg gjør jo det. Men har møtt mange mennesker på min vei som gjerne utelukker en hel sjanger. Skjønner meg ikke på dette.. :gjeiper: Anonym poster: 0a29a03c5e7ae2bc96f2925a28f638c3 Det skjønner ikke jeg heller, det er greit nok at man har sjangre man liker bedre enn andre og har flere favorittsanger innen. Men jeg blir irritert når jeg møter folk som sier at de er musikkinteresserte og elsker musikk, og så viser det seg at de kun hører på èn sjanger og avfeier resten som møl. Det skal godt gjøres å ikke like noe som helst fra de fleste sjangere. 5
Mann 42 Skrevet 5. januar 2013 #9 Skrevet 5. januar 2013 Skal de ramse opp alt da bortsett fra de kanskje to sjangerene de ikke hører på? Jeg hører på alt, for jeg syns all musikk er hørbart så lenge det passer seg. Altså jeg setter sjeldent/aldri på en vountryplate hjemme, men digger musikken om jeg er på countryfestivalen. Hva er vountry? Bør jeg sjekke det ut, eller var det en typo? v og c er jo rett ved siden av hverandre på tastaturet, men just in case, og jeg spør bare for å få informasjon. 1
Gjest Funky Punk Skrevet 6. januar 2013 #10 Skrevet 6. januar 2013 Nei nei, selvsagt ikke. Da kan man jo prate om musikk inn i det nye århundre. Jeg tenker på de som utelukker sjangere. Hvis jeg foreksempel spør om de har hørt den og den sangen, så får jeg som svar "nei jeg hører ikke på -sjanger-" Anonym poster: 0a29a03c5e7ae2bc96f2925a28f638c3 Kanskje de rett og slett ikke tenkte på/husket den sjangeren. Eller kanskje de mente litt mer generellt "alt" som i typ hva som blir spilt på radioen osv Syns uansett det er en merkelig ting å henge seg opp i da 1
Gjest Funky Punk Skrevet 6. januar 2013 #11 Skrevet 6. januar 2013 Hva er vountry? Bør jeg sjekke det ut, eller var det en typo? v og c er jo rett ved siden av hverandre på tastaturet, men just in case, og jeg spør bare for å få informasjon. Country, skriver på mobilen så det er ikke alltid like lett. Men regner med at du forstod det uansett og bare spilte litt dum for å få en litt 'ovenfraogned'-holdning for å hevde deg selv litt. Helt greit, du har sikkert dårlig selvbilde og trenger denne boosten 15
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2013 #12 Skrevet 6. januar 2013 Jeg synes det er vanskelig å svare på slike spørsmål. Jeg vet liksom ikke hvilken kategori musikken jeg liker faller innenfor, og så hører jeg liksom på litt forskjellige band som ikke nødvendigvis er like. Så da svarer jeg ofte litt sånn "hører på mye rart" eller "hører på mye forskjellig", men når jeg tenker meg om er jeg egentlig litt "musikkresen". Anonym poster: 81d5319c24bfeeb6bfa7b502d5ca4f61 6
Mann 42 Skrevet 6. januar 2013 #14 Skrevet 6. januar 2013 (endret) Country, skriver på mobilen så det er ikke alltid like lett. Men regner med at du forstod det uansett og bare spilte litt dum for å få en litt 'ovenfraogned'-holdning for å hevde deg selv litt. Helt greit, du har sikkert dårlig selvbilde og trenger denne boosten Nei, faktisk ikke. Som du ser av innlegget mitt, så hadde jeg åpning for den eventualiteten, og jeg er ikke den som arresterer folk på tastefeil. Dertil gjør jeg alt for mange av dem sjøl. Men hvis det skulle eksistere en retning som kalles "vountry", så hadde det sikkert vært interessant å høre på det. Bluegrassversjonene av AC/DC friskt i minne. Jeg kunne selvsagt ha googlet det, men siden det ble nevnt i en aktiv tråd, så tenkte jeg at det kanskje var den raskeste måten å få svar på spm. Jeg er i ferd med å bli en eldre mann, og orker ikke følge med på MTV og sånt lenger. For mange speeda fjortiseri blant programlederne og dialogen har i økende grad degenerert til stort sett "vuhuuuu, woooow, check this shit OUT!!" Musikken er grei, men programlederne får øra mine til å blø. Forøvrig, hvis du ikke takler et spørsmål der det sies i klartekst at man spør bare for å få informasjon, så skjønner jeg ikke helt hva du driver med på et diskusjonsforum. Endret 6. januar 2013 av Mann 42 17
Gjest ms_kwang Skrevet 6. januar 2013 #15 Skrevet 6. januar 2013 Jeg pleier alltid å si at jeg hører på alt, fordi jeg hører på alt. På iPoden min har jeg alt fra gospel til dansebænd til klassisk til death metal til rap og til pop og country. Spillelisten min ser ut som om den tilhører 70 forskjellige mennesker i alderen 7 til 74 Haha same x) også må jeg ikke glemme å nevne kpop & jpop xD Folk spør meg hvorfor jeg gidder å høre på musikk som jeg ikke skjønner...You'll be surprised how much Japanese & korean I can speak now!!! hehe x)
Gjest Uanonymbruker Skrevet 6. januar 2013 #16 Skrevet 6. januar 2013 Haha same x) også må jeg ikke glemme å nevne kpop & jpop xD Folk spør meg hvorfor jeg gidder å høre på musikk som jeg ikke skjønner...You'll be surprised how much Japanese & korean I can speak now!!! hehe x) Jeg og! Jo merkeligere jo bedre, favorittsangen min er
Sweet77 Skrevet 6. januar 2013 #17 Skrevet 6. januar 2013 De "hører på alt" for å "vise" at de er åpne mennesker, og på den måten kjøpe seg autoritet. Men det gjør de ikke. De er meget selektive og har en forutinntatt mening. Haha. 2
Gjest ms_kwang Skrevet 6. januar 2013 #18 Skrevet 6. januar 2013 Jeg og! Jo merkeligere jo bedre, favorittsangen min er OMG!!! I LOVE YOUI!!!!! :D har hekta på : her nå jeg x) må ikke glemme da
Gjest Nigiria Skrevet 6. januar 2013 #19 Skrevet 6. januar 2013 Vet du hva som irriterer meg? Spørsmålet "hva slags musikk hører du på?" fra folk som gjerne har lyst til å sitte og snakke om musikk etterpå. Og hvis du ikke er så interessert i det, antar de at du ikke er musikkinteressert. Jeg hører selv på musikk store deler av dagen og har så klart artister jeg liker å høre på. Men jeg er utrolig lite interessert i å sitte å SNAKKE OM det. Folk har ulik smak, jep. Og noen liker det samme, jep. Og der slutter i grunn det som er verdt å nevne om det for min del. Tror mye av grunnen til at folk sier de hører på alt er for å slippe raskt unna et spørsmål de ikke ønsker å sitte og snakke rundt etterpå. 16
Gjest Uanonymbruker Skrevet 6. januar 2013 #20 Skrevet 6. januar 2013 OMG!!! I LOVE YOUI!!!!! :D har hekta på : her nå jeg x) må ikke glemme da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå