Gå til innhold

Flere vår/sommerprøvere her?:)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :rolleyes: Jeg slenger meg på her. Har allerede starte å prøve i fjord. Har ikke lyktes enda, så satser på at det skjer i løpet av dette året :) Raskest mulig egentlig :D Lykke til alle sammen :)

Lykke til :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GirlDreamer

Jeg og forloveden skal starte å prøve, men vi må bare ta det som det kommer. Blir for mye styr å holde øye med eggløsning og å måtte være intime på spesifikke dager osv. Det hjelper desverre ikke at han sliter med å holde ereksjonen (har vært hos legen, så vet det er "bare" psykisk), så må først og fremst være der og støtte han siden han stresser veldig mye over det. Vet ikke helt hvordan jeg kan hjelpe han, men han må vel først og fremst jobbe med seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg "kaprer" litt av tråden deres. Ser dere nevner dette med hvor lenge man har gått på p-piller. Har selv gått på p-piller i 11 år. Vil dette påvirke syklusen/eggløsningen min på en negativ måte når jeg slutter?

Ønsker dere alle lykke til :)

Anonym poster: 5706e2663973cba45ca397438d6d5c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg "kaprer" litt av tråden deres. Ser dere nevner dette med hvor lenge man har gått på p-piller. Har selv gått på p-piller i 11 år. Vil dette påvirke syklusen/eggløsningen min på en negativ måte når jeg slutter?

Ønsker dere alle lykke til :)

Anonym poster: 5706e2663973cba45ca397438d6d5c22

Detkommer helt an på hvor lang tid kroppen din greier å kvitte seg med de stoffene :) Men det skal nok gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kan jeg skrive i en slik tråd, for nå er samboer blitt klar han også! :) jeg kunne godt begynt å prøve nå, men samboer er litt fornuftig annlagt og vil vente til april med tanke på å få garantert barnehageplass, som egentlig er ganske logisk siden de kutter ut stønad til de private her vi bor, så de blir færre og færre plasser.

Det er i hvertfall utrolig deilig å ha en konkret dato å forholde seg til isteden for at joda jeg ønsker barn, men ikke helt enda :P så nå har jeg bestilt slik gravid-vitamin pakke fra LifeCare som jeg skal begynne å ta når vi bikker februar.

Også har jeg begynt å fantasere om barneværelset og slikt alt., haha :P

Vi er forøvrig 24 og 33 årm har hvert sammen i litt over 9 år, eier enebolig og begge er i jobb. Har hund og katt :)

Hadde en spontanabbort for 1 årsiden, uplanlagt. Og går ikke på prevensjonsmiddel, til nå har hoppe av i svingen funket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei folkens :)

Tror jeg kan melde meg inn i vår/sommer-prøver-gjengen jeg også! Er 24 år, blir 25 i år, og kjæresten min er 27 år. Vi har vært kjærester i rundt 5 år og bodd sammen i ca 3,5 år. I fjor vår kjøpte vi rekkehus og begge er i jobb, jeg kun i vikariat da - men har jobbet 100% i vikariat i nesten 2 år (sånn er det i helsevesenet)!

Vi har nettopp begynt å snakke for alvor om at vi har lyst å bli foreldre, så jeg slutter på minipillene mine om 6 uker (skal ta ferdig den pakken jeg har) og er veldig spent på hvordan syklusen min er og hvor raskt jeg kommer inni den igjen! Har gått på p-piller og minipiller i ca 6-7 år nå så husker nesten ikke hvordan syklusen min var før det! Tror det blir til at vi begynner å prøve fra juni av muligens, så får vi se hvor raskt det går. Har litt skrekk både for at det skal gå veldig raskt og for at det kan ta laaang tid. Får bare krysse fingrene for at alt går fint :)

Er utrolig spent og tar meg selv i å tenke på baby hele tiden! uff, håper det gir seg litt for det er jo enda ganske lenge igjen til juni :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens :)

Tror jeg kan melde meg inn i vår/sommer-prøver-gjengen jeg også! Er 24 år, blir 25 i år, og kjæresten min er 27 år. Vi har vært kjærester i rundt 5 år og bodd sammen i ca 3,5 år. I fjor vår kjøpte vi rekkehus og begge er i jobb, jeg kun i vikariat da - men har jobbet 100% i vikariat i nesten 2 år (sånn er det i helsevesenet)!

Vi har nettopp begynt å snakke for alvor om at vi har lyst å bli foreldre, så jeg slutter på minipillene mine om 6 uker (skal ta ferdig den pakken jeg har) og er veldig spent på hvordan syklusen min er og hvor raskt jeg kommer inni den igjen! Har gått på p-piller og minipiller i ca 6-7 år nå så husker nesten ikke hvordan syklusen min var før det! Tror det blir til at vi begynner å prøve fra juni av muligens, så får vi se hvor raskt det går. Har litt skrekk både for at det skal gå veldig raskt og for at det kan ta laaang tid. Får bare krysse fingrene for at alt går fint :)

Er utrolig spent og tar meg selv i å tenke på baby hele tiden! uff, håper det gir seg litt for det er jo enda ganske lenge igjen til juni :fnise:

Hei, høres ut som vi er i samme situasjon. Vi er 24, snart 25, og skal også prøve fra april/mai/juni, vi venter bare på å få kjøpt drømmehuset. :fnise: Så gøy at vi er så mange i denne tråden nå! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål til dere. Jeg leser overalt at det anbefales å vente til man har stabile sykluser før man begynner med prøvingen - hvorfor det? Jeg bruker min siste p-ring nå, og når jeg tar den ut om en uke, bør vi bruke kondom da inntil jeg har første naturlige mens? I så fall hvorfor?

Jeg skjønner at det er lurt mtp. terminberegning, men er det noen annen grunn? Og hvor viktig er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål til dere. Jeg leser overalt at det anbefales å vente til man har stabile sykluser før man begynner med prøvingen - hvorfor det? Jeg bruker min siste p-ring nå, og når jeg tar den ut om en uke, bør vi bruke kondom da inntil jeg har første naturlige mens? I så fall hvorfor?

Jeg skjønner at det er lurt mtp. terminberegning, men er det noen annen grunn? Og hvor viktig er dette?

Jeg er veldig ny på dette og vet ikke hva de andre tenker, men grunnen til at jeg ønsker stabil syklus er fordi at da vet jeg når jeg har EL og vet når det er størst sjanse for å bli gravid. Er jo maaange som blir gravide uten stabile sykluser, men tenker at om det lar vente på seg så er det greit å kjenne syklusen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som ikke har begynt prøvingen enda, har dere begynt med folat, andre vitaminer, eller andre forbredelser? Og har dere sagt til noen at dere skal begynne å prøve? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke har begynt prøvingen enda, har dere begynt med folat, andre vitaminer, eller andre forbredelser? Og har dere sagt til noen at dere skal begynne å prøve? :)

Ikke sagt at vi skal prøve nei, og tar bare folat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig ny på dette og vet ikke hva de andre tenker, men grunnen til at jeg ønsker stabil syklus er fordi at da vet jeg når jeg har EL og vet når det er størst sjanse for å bli gravid. Er jo maaange som blir gravide uten stabile sykluser, men tenker at om det lar vente på seg så er det greit å kjenne syklusen sin :)

Ja, men jeg tenker som så at den vil jo stabilisere seg med tiden uansett. Det jeg egentlig lurer på er om vi må bruke kondomer inntil syklusen min er stabil, eller om det er er greit å ta det litt som det kommer i starten.

Dere som ikke har begynt prøvingen enda, har dere begynt med folat, andre vitaminer, eller andre forbredelser? Og har dere sagt til noen at dere skal begynne å prøve? :)

Har begynt med folat, men har ikke noe behov for å fortelle andre om dette. De skal tidsnok få vite det når jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, høres ut som vi er i samme situasjon. Vi er 24, snart 25, og skal også prøve fra april/mai/juni, vi venter bare på å få kjøpt drømmehuset. :fnise: Så gøy at vi er så mange i denne tråden nå! :-)

Så gøy! Kjekt å være mange i samme situasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke har begynt prøvingen enda, har dere begynt med folat, andre vitaminer, eller andre forbredelser? Og har dere sagt til noen at dere skal begynne å prøve? :)

Jeg kjøpte folat i dag som jeg tenkte jeg skulle begynne å ta med en gang jeg slutter med minipillene som blir i mars, planlegger egentlig ikke å begynne å prøve skikkelig før juni/juli. Tar ikke noen andre vitaminer eller kosttilskudd. Er det nødvendig å ta noe annet enn folat når man er ung og frisk og har et normalt sunt kosthold?

Har fortalt det til ei venninne som er i ca samme situasjon ;)

Endret av amliv88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Dytter denne opp igjen litt jeg :) Tror kanskje jeg skal kjøpe folat snart. Begynner vel å prøve i juni tenker jeg, ikke bestemt oss helt ennå. Men det er veldig rart å snakke seriøst om barn, jeg blir så utrolig fnisete og useriøs :fnise: Er to på jobben som venter barn nå og en som akkurat har fått. Og så blir jeg tante på mandag (planlagt keisersnitt) så blir littegranne babysyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er vi snart over i mars, og da er det bare 1 mnd igjen til vi begynner prøvingen :)

Kjøpte sånn eske for gravid og de som planlegger graviditet på apoteket, så da får jeg littvitaminer itilegg til folat :)

Doh, kjenner igjen det med å bli fnisete og useriøs, sånn er vi også, samtidig som det plutselig slår oss at forhåpentligvis om et år har vi ansvar for et levende lite menneske, spør tanke egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...