Gjest Little princess Skrevet 20. november 2013 #361 Skrevet 20. november 2013 Åh, glemte å skrive i forrige innlegg: vi har bestilt et stempel med navn og dato for bryllupet, som vi skal bruke til å forsegne invitasjonene. Sånn der man smelter voks og stempler i voksen. Ebay Link?
Hvitløk Skrevet 20. november 2013 #362 Skrevet 20. november 2013 Link? Link Vårt blir "Navn & Navn" øverst og 06.09.14. nederst (begge buet) og med to ringer bundet sammen og et lite hjerte i midten. Nr: Y. 064 på bildet.
Hvitløk Skrevet 28. november 2013 #363 Skrevet 28. november 2013 Hvordan går det med planleggingen jenter? Hvor lang tid i forveien er det lurt å booke frisør og blomster?
Gjest Ahs Skrevet 28. november 2013 #364 Skrevet 28. november 2013 Vi er så godt som ferdige med all planlegging:-) Hørte med friøsren, og de sa rundt påske (for sommerbryllup) da de setter opp ferien sin. Her jeg bor er det noen som er stengt i fellesferien også. Angående blomster - så tror jeg det holder med en tre ukers tid i forveien, noe tidligere hvis det er i fellesferien? Må nesten høre med den butikken du tenker å bruke - og høre om de kan å lage den buketten du vil ha også forsåvidt. Vi har en blomsterbutikkeier i familien så blomster har jeg outsourca. Jeg har ennå ikke funnet ut av slør og hårpynt, men det er ikke essensielt for gjennomføring av bryllupet.
Gjest Ahs Skrevet 1. desember 2013 #365 Skrevet 1. desember 2013 Og når er invitasjonene ferdige, går i trykken til uka:) Så skal vi bruke jula til å skrive på og gjøre klart til utsendelse:)
Gjest LillyPilly Skrevet 2. desember 2013 #366 Skrevet 2. desember 2013 Ser jeg ikke har vært her siden jeg skrev her da tråden ble startet! Siden den gang har vi skiftet dato til 20.09.2014, og har forandret sted fra Bergen til Spania. SÅ vi gifter oss i sjømannskirken på costa del sol, leid en villa til bryllupsfesten, og catering som står for mat og slikt. Vi har funnet fotograf og DJ/entertainer og booket det, noe vi har brukt myyyyyyyyyye tid på! Jeg har nettopp kjøpt kjole på Atelier V i Bergen, det ble en budsjettsprekk DELUXE! Det ble en Fara Sposa kjole, nr 5267! En nyyyyydelig kjole! Det blir gjort en del endringer på den for meg, slik at den blir helt sånn jeg vil ha den! Så er overlykkelig med kjolen, bare synd den kostet sååå mye! Jeg har bestemt meg for å lage brudebukett selv, en brosjebukett med røde og hvite roser. Operasanger til kirken er booket, samt en jente som skal synge en svensk sang. Vi har ikke bestemt oss for om entertaineren skal være toastmaster også! Han er engelsk da.. hehe.. Min kjære skal leie en skreddersydd dress i spania, så det sparer vi jo litt på SÅ skal brudepikene og svennene gå i flamenco kjoler og hvit dress. Fargene våre er rødt, hvitt, svart og sølv:) Har laget Save the dates og sendt ut, som ble boardingpass i en sleeve med blondebånd rundt. Nå har vi litt angst for å lage invitasjonene da save the datesene ble sååå bra! Skal egentlig lage pass, men vi får se hvordan vi løser det! Så langt har vi kommet til nå
Gjest Ciegus Skrevet 2. desember 2013 #367 Skrevet 2. desember 2013 Ser jeg ikke har vært her siden jeg skrev her da tråden ble startet! Siden den gang har vi skiftet dato til 20.09.2014, og har forandret sted fra Bergen til Spania. SÅ vi gifter oss i sjømannskirken på costa del sol, leid en villa til bryllupsfesten, og catering som står for mat og slikt. Vi har funnet fotograf og DJ/entertainer og booket det, noe vi har brukt myyyyyyyyyye tid på! Jeg har nettopp kjøpt kjole på Atelier V i Bergen, det ble en budsjettsprekk DELUXE! Det ble en Fara Sposa kjole, nr 5267! En nyyyyydelig kjole! Det blir gjort en del endringer på den for meg, slik at den blir helt sånn jeg vil ha den! Så er overlykkelig med kjolen, bare synd den kostet sååå mye! Jeg har bestemt meg for å lage brudebukett selv, en brosjebukett med røde og hvite roser. Operasanger til kirken er booket, samt en jente som skal synge en svensk sang. Vi har ikke bestemt oss for om entertaineren skal være toastmaster også! Han er engelsk da.. hehe.. Min kjære skal leie en skreddersydd dress i spania, så det sparer vi jo litt på SÅ skal brudepikene og svennene gå i flamenco kjoler og hvit dress. Fargene våre er rødt, hvitt, svart og sølv:) Har laget Save the dates og sendt ut, som ble boardingpass i en sleeve med blondebånd rundt. Nå har vi litt angst for å lage invitasjonene da save the datesene ble sååå bra! Skal egentlig lage pass, men vi får se hvordan vi løser det! Så langt har vi kommet til nå Samme dato som oss! Og vi har bestilt festlokale og fotograf... Så dere har kommet ganske langt ja... Høres fantastisk ut da.
Togfruen Skrevet 2. desember 2013 #368 Skrevet 2. desember 2013 Da har vi sendt ut "hold av datoen" kortene våre, og jeg har booket time for å kjøpe kjole rett før jul. Ting begynner så smått å falle på plass heldigvis.
Gjest Little princess Skrevet 2. desember 2013 #369 Skrevet 2. desember 2013 Vi gifter oss den 27. september neste år, og siden vi har en del tilreisende så skal vi sende ut save the date kort. Men når bør de sendes ut? Litt usikker på dette merker jeg.. Bør vi få sendt de før jul eller holder det med januar/februar?
Togfruen Skrevet 2. desember 2013 #370 Skrevet 2. desember 2013 Jeg valgte å sende ut kort nå siden vi skal gifte oss i sommerferien. Siden dere skal gifte dere i slutten av september bør det vel holde å sende ut over nyttår så lenge det ikke er i høstferien el.l.
Gjest LillyPilly Skrevet 2. desember 2013 #371 Skrevet 2. desember 2013 Vi gifter oss den 27. september neste år, og siden vi har en del tilreisende så skal vi sende ut save the date kort. Men når bør de sendes ut? Litt usikker på dette merker jeg.. Bør vi få sendt de før jul eller holder det med januar/februar? Jeg sendte ut mine save the dates ett år i forveien, så jeg sendte de ut i september/oktober, og sender ut invitasjon rett etter nyttår:) Vi gifter oss i Spania da og folk må booke billetter..
Gjest Daenerys Skrevet 2. desember 2013 #372 Skrevet 2. desember 2013 Shit, fant ut at vi skal gifte oss i høstferien. Hmm, da må vi nok faktisk ha save the date, det hadde jeg ikke planer om å lage.
Gjest Little princess Skrevet 2. desember 2013 #373 Skrevet 2. desember 2013 Iiiik! Samme her, Daenerys. Det er den 1. helga i høstferien ser det ut til. Det hadde jeg ikke engang tenkt på før dere her oppe nevnte det. Da må vi vel få bestilt noen ganske kjapt ser det ut til. Har dere noen gode forslag til nettsider o.l? Hvordan går det med kjolejakten? Har den kommet i gang? Jeg er blitt forelsket i Pronovias, så det blir nok en derifra
Gjest Tavira Skrevet 3. desember 2013 #374 Skrevet 3. desember 2013 (endret) - Endret 6. november 2014 av Tavira
Gjest Daenerys Skrevet 3. desember 2013 #375 Skrevet 3. desember 2013 Iiiik! Samme her, Daenerys. Det er den 1. helga i høstferien ser det ut til. Det hadde jeg ikke engang tenkt på før dere her oppe nevnte det. Da må vi vel få bestilt noen ganske kjapt ser det ut til. Har dere noen gode forslag til nettsider o.l? Hvordan går det med kjolejakten? Har den kommet i gang? Jeg er blitt forelsket i Pronovias, så det blir nok en derifra Vel, jeg tenker at det er godt det er første helga i det minste, mange reiser jo ikke før kanskje søndagen om de skal noe Men det var litt kjipt. Vet ikke helt om vi skal kjøre save the date til alle, kanskje bare de vi ikke ser så ofte? Familie sier vi jo fra til, og sørger for at de noterer datoen i planlegger/mobil, og samme med bestevenner. Er kanskje de vi ikke ser ofte som eventuelt trenger det. Problemet mitt med save the date er at da må jeg bestemme fargetema mye tidligere Jeg har kikket på kjoler og forelsket meg i en, men skal kikke litt til, for den har en detalj jeg ikke liker. Overlever altså, men om det finnes en enda finere en...
Gjest Ahs Skrevet 3. desember 2013 #376 Skrevet 3. desember 2013 Vi har bryllup midt i fellesferien og har ikke sendt ut "save the date" - bare medt i fra muntlig når vi har møtt folk.. har heller aldri opplevd å få save the date på andre måter enn muntlig - og på epost. Er ikke alle som reiser på høstferie heller? Kanskje mest siste helga folk med skolebarn tar en langweekend? Trykker invitasjoner denne uka her, på jobb, til 1,75 kr stk:) Blir såå fine:) Skriver på i jula og sender de ut i februar. Da er vi ferdig med all planlegging - og mangler bare å kjøpe sjakett, slør, gifteringer og sløyfer til stoltrekkene.
tutts Skrevet 4. desember 2013 #377 Skrevet 4. desember 2013 Vi kommer nok ikke til å sende ut Save the dates men så er vår dato 30. august så det blir på en måte midt mellom sommerferie og høstferie. I tillegg er de fleste som skal inviteres informert om datoen nå Så foreløpig har vi fikset lokale, kirke, prest og fotograf. Oooooog kjolen, noe som var sinnsykt ubeskrivelig herlig å kunne stryke av lista Og Daenerys, nå tror jeg at jeg har testet ut de fleste salongene i Oslo så da kan jeg i allefall anbefale Brudekjolen, Kristins, Arous og Eden. Favoritten var nok Kristins
Gjest Naria Skrevet 16. desember 2013 #378 Skrevet 16. desember 2013 Vi har egentlig ikke planlagt så mye enda, men i helgen falt kjolen på plass. Hadde en avtale med en syerske fredag og jeg får drømmekjolen til drømmepris.
Gjest Naria Skrevet 16. desember 2013 #379 Skrevet 16. desember 2013 Og nå fikk jeg akkurat beskjed om at mamma betaler kjolen!
Gjest Ahs Skrevet 21. desember 2013 #380 Skrevet 21. desember 2013 Er det noe som har handlet gifteringer ennå? Vi skal se på i jula, og lurer på merker/kvalitet... Leste at man i alle fall burde styre unna Pan, og at hvitt gull blir fort stygt. Vi skal uansett ha gult gull..men lurer litt på om de ulike merkene har ulik kvalitet. Ser jo helst at ringen ikke blir raskt stygg, og at den kan tåle bruk hver dag...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå