Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, det koster visst med bryllup..selv om man holder seg til et minimum. Vi skal ha hjemmelaget kake. Nøttebunn, sjokolade og hjemmelaget bringebærgele på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har også kjøpt en mori lee:-) Derfor de likner ganske mye. Min har litt annerledes dekor på skjørtet, og blomsten er plassert noe lavere. Men nice valg! Jeg falt også for kjolen, syntes den så fæl ut der den hang og var så vidt jeg gadd å prøve den på.. men på meg ble den heelt annerledes. Så leken og fin og glad kjole. Og utradisjonell. Jeg er helt sikker på at du finner lilla sko.

Hva med disse (jeg har lacie i kongeblå)

Veldig fine sko, men jeg kommer ikke til å klare å gå i dem.

Jeg kan ikke ha skyhøye hæler. Må ha noen som er passe høye og ikke minst behagelige. Og det er visst ikke så enkelt.

Skrevet

De lace skoene har ikke spes høy hel og er ganske gode å ha på, synes jeg da. Men det er klart, uten noen særlig hel kan jo lilla bli vanskelig.. hva med noe ballerina/loafers kanskje? Vil kanskje tro det er nå rundt jul og nyttår det er størst sjanse for å finne lilla pensko.

Skrevet

Veldig fine sko, men jeg kommer ikke til å klare å gå i dem.

Jeg kan ikke ha skyhøye hæler. Må ha noen som er passe høye og ikke minst behagelige. Og det er visst ikke så enkelt.

Det kommer jo an på hvor mye du er villig til å bruke på sko, men du kan faktisk lage dem selv. Sjekk denne nettbutikken: http://www.shoesofprey.com/

Skrevet

Så gøy å lese om deres kjoler og planlegging! Jeg har prøvd vanvittig mye kjoler siste ukene, nesten vært mer frustrerende enn morsomt på slutten. Men, jeg bestemte meg idag, det blir en Aspen av Jenny Packham :D

Synes i utgangspunktet den var altfor altfor dyr, men etter å ha prøvd den blir alt annet...kjedelig på meg synes jeg..Er veldig smal i overkroppen og helt flatbrystet, så føler det er en kjole som kler meg og passer min kropp.

Utrolig deilig å være ferdig med å prøve!!! Hadde tenkt det bare skulle være gøy, men det har egentlig ikke føltes slik..Noen som har følt på det samme?

Hvor mye smykker og slikt tenker dere å ha? Kjøper dere alt nytt eller tenker

dere å bruke noe "personlig" dere har fra før..? Synes det er litt fint å ha noe man har fått tidligere/har spesiell betydning..Såfremt det passer til kjolen da:)

post-70646-0-01251100-1384375696_thumb.j

Skrevet

Så gøy å lese om deres kjoler og planlegging! Jeg har prøvd vanvittig mye kjoler siste ukene, nesten vært mer frustrerende enn morsomt på slutten. Men, jeg bestemte meg idag, det blir en Aspen av Jenny Packham :D

Synes i utgangspunktet den var altfor altfor dyr, men etter å ha prøvd den blir alt annet...kjedelig på meg synes jeg..Er veldig smal i overkroppen og helt flatbrystet, så føler det er en kjole som kler meg og passer min kropp.

Utrolig deilig å være ferdig med å prøve!!! Hadde tenkt det bare skulle være gøy, men det har egentlig ikke føltes slik..Noen som har følt på det samme?

dere å bruke noe "personlig" dere har fra før..? Synes det er litt fint å ha noe man har fått tidligere/har spesiell betydning..Såfremt det passer til kjolen da:)

Den ser veldig lekker ut:-) Og noe litt utenom det vanlige. Får litt sånn Gatsby-følelse.

Kjoleprøvingen var morsom synes jeg. Har en kropp som kler det meste, så jegkunne velge det jeg ville. Endte likevel opp med noe jeg ikke hadde sett for meg. Godt å være ferdig med det, og er fortsatt storfornøyd med valget. Har ikke funnet meg slør. Det skal jeg se etter til våren. Smykker låner jeg av svigerinna mi.

Skrevet

1634112-10-1384419677316.jpg

Invitasjonene begynner å bli ferdig. Tar tid å lage 40 stk!

Skrevet

1634112-10-1384419677316.jpg

Invitasjonene begynner å bli ferdig. Tar tid å lage 40 stk!

De så kjempefine ut! Jeg lager også invitasjonene selv.

Mangler egentlig bare invitasjonsteksten. Den skal jeg printe ut på litt tykkere papir, så limer jeg inn.

Går du for lilla tema du også? Vi har valgt å holde oss til flere lillatoner på blomster, servietter, lys etc.

Og selvsagt også på invitasjonene og etterhvert bordkort. De har jeg ikke startet på ennå.

Når det gjelder smykker, så har jeg tenkt å bruke noe av det jeg har fra før. Hvis jeg finner noe som passer. Hvis ikke kanskje noen har noe jeg kan låne.

Ser ikke for meg at jeg skal ha noe stort og prangende.

Gjest Daenerys
Skrevet

Fin kjole og fine invitasjoner!

Dere som bor i Oslo, hvilken brudesalong kan dere anbefale? :)

Skrevet

Åh så nyyyyydelig kjole! Nesten så jeg angrer på at jeg ikke skal gifte meg i brudekjole. Skikkelig lekker!

Skrevet

De så kjempefine ut! Jeg lager også invitasjonene selv.

Mangler egentlig bare invitasjonsteksten. Den skal jeg printe ut på litt tykkere papir, så limer jeg inn.

Går du for lilla tema du også? Vi har valgt å holde oss til flere lillatoner på blomster, servietter, lys etc.

Og selvsagt også på invitasjonene og etterhvert bordkort. De har jeg ikke startet på ennå.

Når det gjelder smykker, så har jeg tenkt å bruke noe av det jeg har fra før. Hvis jeg finner noe som passer. Hvis ikke kanskje noen har noe jeg kan låne.

Ser ikke for meg at jeg skal ha noe stort og prangende.

Vi har hvitt og grått med innslag av lilla som tema :) Planen var mye lilla i starten, men merket at jeg synes det var vanskelig å finne riktig lillatone, så da var det greit med lite og samme farge for oss. Hvilke blomster har dere tenkt på? :)

Skrevet

Vi tenker lilla og hvite roser.. Og gjerne hortensia også. Men mulig dette endrer seg. De passer jo uansett fint sammen. :)

Men alt blir ikke lilla hos oss heller. Bruker også hvitt og grått. Tror det blir veldig fint sammen :)

Skrevet (endret)

Hei! Jeg henger meg på her, vi skal gifte oss juli/august neste år :)

Bestemte oss i forrige uke (vært forlovet i noen år da), så mange synes nok det er knapt tid, men vi skal gifte oss borgerlig, og muligens bare ha en liten sammenkomst med de nærmeste etterpå :) ingen av oss liker å være midtpunkt, så det passer oss best slik. Har ikke fortalt noen om bryllupet enda. Men jeg leter som en gal etter ideer :)

Endret av Thaliona
Skrevet

Nå er kirke booket og lokale reservert. Skal bare innom en tur for å titte litt nøyere over helgen, før vi booker det helt. Blir lokale med tilhørende cateringbyrå. Vi har fått lokalet vi ville ha på datoen vi helst ville - 06.09.14.

Det eneste som er litt kjipt er at vielsen er kl. 16.00, så da må vi til fotografen før for å rekke å ha tid til festen :/

Gjest Little princess
Skrevet (endret)

Jeg var og henta kjolen min i dag. Iiiiii.. Jeg vil vise den fram til alle. Nå!

Men jeg skal klare å vente.

Det har fortsatt ikke gått opp for meg at jeg skal gifte meg. Nesten så jeg trodde det skulle krible enda mer i magen. Noe som gjør meg litt nervøs. Skulle det ikke bobler inni meg akkurat nå??

Misforstå meg rett.. Jeg gleder meg jo vilt. Og jeg er ikke i tvil om at mannen er den rette. Det har bare ikke gått opp for meg ennå..

Prøvde noen sko i brudesalongen også. Mest fordi jeg skulle se litt på form og størrelse. For det første var de veldig store i forhold til andre sko jeg har. Måtte ned to størrelser på mange av skoene. Fikk plutselig følelsen av å ha bittesmå føtter :P

Men det var ingen som falt i smak. Enten ble de altfor høye, eller så så de ikke pene ut på foten min.

Aller helst vil jeg ha lilla sko, men lurer på om jeg bare må gi opp akkurat det.

Har dere funnet sko? Har dere eventuelt noen tips for hvor man får tak i pene sko, som er behagelige og som ikke koster skjorta..?

Badgely Mishca! :rodmer: De er nydelige og gode på foten, jeg skal ha et par slike i lilla på bryllupsdagen :) De ligger mellom 1700-2500 dog.

Edit: svarte litt kjapt jeg, ser at det er andre som også har tipset deg om de skoene. Men om du sjekker ut merket så vil du se at de har en del sko med ganske moderat hel :) Vet Brandos fører det værtfall.

Endret av Little princess
Skrevet

Badgely Mishca! :rodmer: De er nydelige og gode på foten, jeg skal ha et par slike i lilla på bryllupsdagen :) De ligger mellom 1700-2500 dog.

Edit: svarte litt kjapt jeg, ser at det er andre som også har tipset deg om de skoene. Men om du sjekker ut merket så vil du se at de har en del sko med ganske moderat hel :) Vet Brandos fører det værtfall.

Hehe, ja, enig her altså. Brandos fører. NB de er små i størrelsen (og mange hovner opp på føttene sommerstid og på fest). De jeg har kjøpt er ikke så veldig høye, akkurat passe egentlig. Og gode på foten.

Skrevet

Fin kjole og fine invitasjoner!

Dere som bor i Oslo, hvilken brudesalong kan dere anbefale? :)

Nå bor ikke jeg i Oslo men var der for å prøve kjoler for litt siden. Vil virkelig anbefale Brudekjolen, der var de kjempetrivelige, fant frem utallige kjoler (både det jeg sa jeg ville og andre de mente jeg burde prøve) og fikk meg rett og slett til å slappe skikkelig av. Diin på Majorstua vil jeg derimot ikke anbefale. De hadde mange nydelige kjoler der, men det hjalp fint lite når den ansatte var såpass lite hyggelig og serviceinnstilt som hun var. Tror hun fant frem noe sånt som 3 kjoler jeg kunne prøve (og ingen av dem var i nærheten av noe jeg sa jeg likte). Hverken jeg eller forloverne mine som var med følte oss spesielt velkomne,

Skal på prøvetime hos Arous og Kristins til helgen så kan fortelle hvordan de var etterpå :biggrin:

Gjest Daenerys
Skrevet

Nå bor ikke jeg i Oslo men var der for å prøve kjoler for litt siden. Vil virkelig anbefale Brudekjolen, der var de kjempetrivelige, fant frem utallige kjoler (både det jeg sa jeg ville og andre de mente jeg burde prøve) og fikk meg rett og slett til å slappe skikkelig av. Diin på Majorstua vil jeg derimot ikke anbefale. De hadde mange nydelige kjoler der, men det hjalp fint lite når den ansatte var såpass lite hyggelig og serviceinnstilt som hun var. Tror hun fant frem noe sånt som 3 kjoler jeg kunne prøve (og ingen av dem var i nærheten av noe jeg sa jeg likte). Hverken jeg eller forloverne mine som var med følte oss spesielt velkomne,

Skal på prøvetime hos Arous og Kristins til helgen så kan fortelle hvordan de var etterpå :biggrin:

Veldig gjerne! :)

Skrevet

Man gir mannen èn oppgave før helgen: ta kontakt med aktuelle fotografer og hør om de er ledige og evt pris.

Tror dere mannen har gjort det ennå? Nei.. :fnise: Kjenner jeg er litt stressa siden vi er såpass sent ute med planleggingen, så vil ha alt som er avhengige av at andre er ledige på plass snart. Kan selvsagt gjøre det selv, men mannen er hobbyfotograf og vet hva som er bra.

Har ikke fått sett på lokalet ennå, men skal dit på fredag og forhåpentligvis få alt det formelle i orden - selv om vi har reservert det. Da kan jeg begynne å planlegge detaljer :danse:

Skrevet

Åh, glemte å skrive i forrige innlegg: vi har bestilt et stempel med navn og dato for bryllupet, som vi skal bruke til å forsegne invitasjonene. Sånn der man smelter voks og stempler i voksen. Ebay :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...