Gå til innhold

Alle dagene


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Gikk heldigvis "fort" over. Holdt det gående til 4.30 den natta, men så var hun ferdig.. Så da fikk vi to fone hjemmedager sammen, og tidlig helg :)

Fredag var jeg på Pomp DeLux-party...faaarlig. Dessuten et kjempesalgstriks å ha party på fredagskvelden, MED rødvin! Haha! I går var D og jeg på teater, så på Sound of Music. Så helga flyr avgårde.

Badet begynner også å ta form, denne uka starter vi flislegging. Så om 2 uker er det antagelig klart til bruk :hoppe:

N er forresten så fin om dagen - skravler i vei, og stort sett 2-3 ord som settes samen. Og vi hører flere ganger i timen; "er det? Er det?" som i Hva er det? Nysgjerrig og utforskende hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjedelig med sykdom igjen :sjenert: Bra det gikk fort over i det minste! :) Høres ut som en fin helg! Herlig alder N er i, når det skjer så mye med språket! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ukene flyr :)

Mannen er på utenlandsjobb denne uka - dro på lørdag og kommer hjem igjen nå på lørdag. Men uka alene med de to små går heldigvis bedre enn fryktet. Storebror viser seg som den storebroren han er, og er litt større og litt mer selvstendig enn vanlig når han er "mannen i huset" :ler: Jeg fryktet det verste når den første natta innebar 5 oppvåkninger, og morgen nummer 2 startet kl 05.15. Men dette har også gått seg til - de siste nettene har vi sovet gjennom alle tre, og ikke våknet før 6.30.

Badet er nå ferdig fra håndverkernes side, så vi må få satt opp møbler etc. Håper på å gjøre det i løpet av helga slik at rørlegger kan koble til de siste tingene. Har blitt så fint! Gleder meg til å dusje i vår "vanlige" etasje, og med varmekabler - ikke minst!!

Vi har det i alle fall veldig bra om dagen alle sammen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Dagboka mi, ja. Den er vel egentlig satt på vent. Jeg er inne og leser på KG relativt ofte, men jeg har ikke noe særlig energi til overs til å skrive noe ;)

Men livet går sin vante gang her, N har blitt to år siden sist. Hun snakket kontinuerlig om det i to uker i strekk "N har busjda, bli to åj!", så det var stas ;) Fått enda en jeksel siden sist og hadde et par dager med vondt i munnen i forbindelse med det (kom endel blod den ene dagen vi pusset tenner, der tannkjøttet rett og slett gikk i stykker ved jekselen der den brøt frem..) - så hun har rett og slett vært litt grinete.

Men ellers er hun fantastisk blid, morsom og ikke minst tøff. Ikke redd for noe, og kaster seg ut i alle nye ting med glede. På turnavslutninga var hun verdens stolteste jente som løp alene frem for å hente medaljen sin foran alle de voksne, hun er selvstendig og ordner selv.

Storebror er en omsorgsfull, følsom smarting. Han passer på lillesøsteren og har begynt å bruke mer og mer kløkt for å få det som han vil uten å vekke monsteret i minstemor ;) "Se her N, hvis du tar denne i stedet og leker med den, så kan jeg låne denne - ja, det hadde vel vært gøy? Se så fin den er?" med lys stemme er et typisk eksempel ;) Så lenge begge er fornøyd funker jo det!

Hele alfabetet er på plass, og han har begynt å klare å stave enkelte ord ved å si ordene høyt og høre hvilke bokstaver det er. Enkel mattematikk med pluss og minus har han også knekt koden på. Han er opptatt av å lære nye ting, og jeg har blitt satt grundig inn i både dinosaurer og haier siste tiden ;)

Det er så gøy at det hele tiden skjer nye ting!!

Mannen og jeg har det kjempefint :hjerte: En lang og god periode, hvor vi har vært flinke til å ta vare på hverandre og prioritere hverandre når vi ikke er borte på jobb :-P Så nå er det bare til å klare å bli kvitt kosekiloer som renner på når man har det bra som er neste på agendaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...