Gå til innhold

Alle dagene


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Endelig er oppussing av bad i gang!

Hatt besøk av snekkere og rørlegger denne uka som var, og i dag har mannen og jeg vært ute og sett på fliser og baderomsinnredning. Ungene var hos mamma og pappa imens, og de har funnet frem noe nye lekekasser med gammel Playmo / Lego og haugevis av My Little Pony og andre smådukker/figurer. N var i himmelriket :ler: Jeg ble nesten litt rørt, der det lille knøttet satt og lekte med leker jeg fortsatt husker hvor mye jeg har lekt med :)

Rett og slett en veldig fin dag - blide unger, og ikke minst utrolig koselig med et par-tre timer ute sammen med mannen. Selv om det var praktiske ærend, så er det så godt med litt oss-tid!

Har vært superkaldt her i dag, ligget på rundt -15. Så ikke vært noe uteogleke-vær, på tross av blå himmel. Håper det er litt mildere i morgen, da blir det enten skøytetur eller skitur med noen venner. Bake pølsehorn og koke kakao - trivsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig å se sine egne barn leke med det samme :hjerte: Håper det blir maaaassevis av sånne gode dager for dere dette året :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærestehelg på gang!

I morgen leveres begge barna til mamma og pappa, og vi setter kurs mot Oslo for å gå ut og spise, og viktigst av alt - vi skal se Kaizers i operaen!! Gleder meg sånn!

Derfor passer det ekstremt dårlig at jeg ligger på sofaen under pleddet og føler meg overkjørt av en buss. Tett nese, vond hals og vondt i hodet.. men i morgen skal det uansett oversees, jeg skal late som jeg er i mitt livs form uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi droppet restauranten vi skulle på, men med 2 paracet og 1 glass rødvin rett før konserten ble i alle fall det en sper opplevelse! Beste konserten jeg noensinne har sett, og i tillegg fikk vi plass på rad 2!! Magisk!

Ellers så vi dro tidlig fra Oslo på søndag for å komme oss hjem, D skulle nemlig spille sin første innebandyturnering. Mamma og pappa tok ham med for å rekke første kamp, og så kom vi etterhvert. Når vi kom skjønte hverken de eller vi noe, han bare gråt og sutret. Forsøkte å få ham utpå banen i kamp 2 for å spille et par bytt, men bare sutring og gråt da også. Vi ble egentlig litt sure og oppgitt, skjønte ikke hva som var galt og hvorfor han ikke tok seg sammen.

Endte opp med at vi dro i det den siste kampen skulle starte, da orket ingen mer.

Vel - gjett om den dårlige samvittigheten dro seg på når han endte opp med å sovne på sofaen hjemme. Sov i 3 timer i går ettermiddag, og i natt kom feberen for fullt også for ham. Så i dag ligger vi her, han og jeg. Koser oss med tegnefilmer, og bare koser. Han er ekstremt slapp, og har nettopp sovnet litt igjen. Jeg er heldigvis bedre i dag enn i går, for da var jeg skikkelig mannesjuk rett og slett ;)

Håper N slipper unna denne runden..

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ale i huset er igjen friskmeldt, på onsdag var vi på beina igjen. Hosten sitter fortsatt i hos både D og meg, men den er seig har jeg hørt fra flere.

Ny helg med både oppussing og ny innebandyturnering - denne gangen også med dugnad. Sa noen småbarnsforeldre? :fnise:

Ellers en litt tøff kveld emosjonelt igjen. Alt som har skjedd med meg og mannen går stort sett greit, men noen kvelder kjører hodet meg hardere enn andre. I kveld er en av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med kjærestehelg og konsert! :hjerte: Synd dere ble syke igjen da, synes dere har hatt mye i det siste... Men bra det gikk noenlunde fort over i det minste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må vel dere ha fylt opp sykdomskvoten for en god stund. Håper dere får noen uker uten, i alle fall ;) Så kan dere kose dere med turn, innebandy og alt det andre morsomme dere driver med :)

Ny uke - nye muligheter. Håper den blir fin! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Denne boka blir neglisjert, altså.

Men kort oppsummert siden sist: FINE DAGER!

D er inne i en utrolig fin periode, han er så blid og glad. Og han sover lenge om morgenen, sånn av typen vi-må-vekke-ham. Sover gjerne til 8/litt over 8 i helgene. DET kan vi like!

N sover også godt om natta, men vil gjerne opp rundt 6.30. Greit nok altså. Vi sover i det minste gjennom natta. Hun er ikke like blid alltid - hun vil nemlig "klare sjøl!!". Og det gjelder alt, som f.eks løfte ting som er for tungt, forsyne seg med mat og drikke selv, og klatre inn i bilstol selv. Sistnevnte er ikke jeg så klar for når hun først har ruslet ute i snø evt. slaps. Så der har vi en daglig kamp med en illsint unge som må holdes fast og spennes inn i bilstolen sin :fnise: Vilje har hun i det minste. Tannpuss er heller ikke favoritten om dagen, det skal selvsagt også gjøres selv.

MEN hun er også fantastisk på andre måter. Språket utvikler seg hele tiden, og jeg elsker å se på henne når hun leker med dukkene sine. Omsorgsfull og fantasifullt. Dukka skal helst være med på det meste, og har nå mer eller mindre fast plass i stolen sin ved siden av henne ved bordet.

Ellers hadde jeg en langhelg i London nå i helga. Shoppet ca det jeg har budsjett for ut 2013, men men ... gøy var det i alle fall :hoho:

Mannen og jeg har det også veldig fint for tiden :hjerte: Så ja. Det er gode dager. Måtte det vare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble en veldig fin helg :)

Hyttetur med et vennepar og deres nevø på ca 3 år. Vi var fremme til leggetid på fredag, så da ble det litt rødvin og sjokolade den kvelden.

Dagen etter fant ungene tonen ganske umiddelbart, og vi brukte tiden stort sett ute. Aking, grilling av pølser, turgåing - og høydepunktet; skigåing! D har virkelig funnet formen, og han og jeg var ute og gikk laaang tur (jeg på beina, jeg MÅ få kjøpt meg ski...!!). Han var kjempeflink, og begynner å få til litt mer teknikk.

N fikk også teste ski - vi stakk innom Obs på veien til hytta, og fant et par rååååsa prinsesseski til å feste på vinterskoene. Sist vi var ute og storebroren gikk på ski mens hun satt på akebrettet var hun nemlig fornøyd med det i ca ti minutter. Deretter var hun lei av å sitte i ro, og går bort til storebror mens hun sier "ski? Ski?" for å få låne hans. Det går naturlig nok ikke, noe jeg skulle forklare henne pent og rolig. Resultatet var en krakilsk bylt nede i snøen som skrek "SKIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!" - såeh, for å unngå flere slike episoder, var det like greit å investere i et par ;) Og hun har storkost seg, der hun bokstavelig talt har GÅTT på ski. Labbet avgårde og forsøkte å løfte beina med skiene på. Men smilte og var glad i alle fall :hoho:

Lørdagskvelden slik hytteturer skal være. Superundertøy, pledd, rødvin, quizbøker og masse latter. Fine mennesker!

I dag er mannen på reise igjen, jeg og ungene har hatt besøk av venner til middag. Vi slår et slag for hverdagsmiddager, og i dag hadde de med seg kyllinggryte mens vi stilte med ris og salat. Middag må man jo ha uansett, like greit å slå seg sammen innimellom. Alle får dekket litt sosialt behov også.

Livet er fortsatt ganske fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp snakket med ei venninne - datteren hennes er litt eldre enn N, og vært mye syk.

Kommende uke skal hun ta en del avgjørende tester, blant annet for leukemi...

I kveld skal jeg gi begge ungene en ekstra klem, og være takknemlig for alt vi har her i livet :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud...en sånn fikk jeg også høre om idag, bare at det var bekreftet leukemi..med spredning..på en 4 åring -helt utav det blå!! Hvordan kommer en seg gjennom sånn? Hvordan er det mulig å takle det?? Huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh herregud...en sånn fikk jeg også høre om idag, bare at det var bekreftet leukemi..med spredning..på en 4 åring -helt utav det blå!! Hvordan kommer en seg gjennom sånn? Hvordan er det mulig å takle det?? Huff...

Det er vel slikt som heldigvis er umulig å sette seg inn i før man evt står i situasjonen.. men slike tanker slår meg innimellom, og da kjenner jeg suget i magen. Frykten for noe sånt, og respekten for de menneskene som må gjennomleve noe slikt, og som takler det.

----

I dag har jeg dog ikke vært like flink og takknemlig for friske unger. De har nemlig vært et lite mareritt - begge to :fnise: Sutring, krangling og trassing på høyt nivå. Og siden mannen er elektriker på badet vårt i helga, så har jeg hatt den store gleden av å underholde de. Takk Gud for leggetid i dag, sier jeg bare.

Satser på blanke ark og nye muligheter i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har N tisset på potta!! :hoppe: Sååå stolt etterpå! Gøy!

Ellers nettopp kommet inn etter aking og kvikklunsj-kos på den lokale lekeplassen.Knallblå himmel, strålende sol og god stemning. Mannen fortsatt inne og lekte elektriker, men i dag var det to blide unger jeg hadde med meg - så da er det jo greit.

N sover nå lur, mens resten av oss tok sofapause. Skikkelig søndagsstemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig.. mannen drar på reisejobb, og nøyaktig et kvarter etter at han er ute av døra kaster N opp! Er så typisk..Hun har kastet opp 5 ganger nå, og det er tøft for en liten kropp :( Vakre, tapre jenta mi.. gråter ikke, bare tar ut smokken og brekker seg og kaster opp det lille hun får opp.. så ser hun på meg og sier "ferdig" med sliten stemme.. :grine:

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...