Gå til innhold

1. gangsmamma <3

tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Han rett og slett spiser og vokser(sover)! Gått bra i natt?

Hvordan var helgen deres, forresten? Var det koselig på hotell etc..? :jepp:

Natt til torsdag var en liten utfordring igjen ;)

Rakkern sovnet rundt 21 (vi klappet stille i hendene og jeg tenkte bare på søvn!) Kl 23 ble han urolig og ble liggende å kaste på seg i senga. Hodet gikk fra side til side og han var rimelig vill til tider.

Rundt 01 måtte jeg like gjerne lukke døra inn til han for å få sove litt :fnise:

Våknet kl 03 av en liten Emil som var SINT og sulten!

Mora hadde vel ikke hørt de første klage-klynkene da gitt :vetikke:

Lagde i stand mat til han og satte på en tut nr 2. Plukket opp rakkern som var smørblid, skiftet bleie og han skulle prøve å leke på stellebordet som vanlig....

Fikk maten sin og drakk gode 150 ml med kun en raping imellom.

Var LYS våken! LITT ugunstig kl 4 om natta?!?!?!

Prøvde å gi han litt mere mat for å se om han kunne sovne igjen og han ble ILLsint!

Han hadde neimen ingen planer om å spise med en 2`er-tut og iallefall ikke mere!

Tok 1 time med sang og byssing for å roe ned rakkern :grine:

Til slutt sovnet han og jeg krøp opp i egen seng rundt 5 en gang i håp om at NÅ kan jeg få sove litt.

05.30 ble han urolig og herjet til kl 06.30, da startet dagen :grine:

Altså fantastiske 2 timer søvn på meg :danse:

I dag har jeg gått mer eller mindre i tåka. Dro en tur til legen for å operere ei storetå som jeg trodde var en liten fille-greie.

Viste seg å være litt mere omfattende og jeg er nå på pinex forte-rus :fnise:

Kjempelett å hinke omkring med bandasje på foten og ta seg av liten tass?

Han NEKTET å spise noe særlig til kvelds. Fikk til nød i han 40 ml før han sovnet rundt 22.

Nå kl 23 brølte han som han vanligvis gjør når han er sulten.

Laget mat og skulle plukke han opp. Da sov han igjen :plystre:

Tullebaby!

Så nå har jeg sittet å ventet i 15 minutter på å se om han våkner helt, og han er borte. Jeg prøver (kanskje det går?) å få litt søvn igjen med foten høyt i senga :)

I morgen prøver jeg å skifte morsmelkerstatning. Mulig han er lei av smaken på Nan?

:hjerte: pinex forte er min beste venn :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må nesten fortelle om helga i morgen ;)

Finfin helg som gjerne gjentas igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe dere har en bedre natt i vente :klemmer: Sov godt, det du kan :) Sover sikkert godt med ekstra innabords ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til i dag var som vanlig urolig :vetikke:

Rakkern våknet rundt 02.30 og var sulten etter kun noen timer søvn. Fikk ny type mme, Småfolk, og drakk gode 150 ml. Sovnet igjen og ble langt ned i senga si.

Våknet etter en time igjen og var utrøstelig!

Ville IKKE ha mat, IKKE ligge på ryggen og overhode IKKE ligge på skuldra. Han skulle ligge i fosterstilling med hodet mot hjertet mitt. Da lå han med kinnet helt inntil meg og småplundret. Eneste plassen som var ok. Så da ble det å sitte å vugge og trøste 1-2 timer før han sovnet igjen.

Virket som om han våknet av noe og ble redd eller usikker?

Våknet 1 time etter det igjen og da startet dagen :sjokkert:

Det ble en del kopper kaffe på morgenen ja :skratte:

Fikk Nan (som vanlig) til frokost når han våknet rundt 06.30 (herreguuuud så tidlig!) og vi lekte litt en times tid før han ble trøtt igjen!

Da fikk han litt mere nan før han sovnet i armene mine igjen. Ble liggende på sofaen sammen og han sov i 45 minutter på brystet mitt :hjerte:

Når han så våknet så godtok han faktisk å ligge alene i noen minutter igjen :danse:

Mamma kom en tur rundt 10-11 tiden og "tok over" så jeg fikk sove 2 timer. De trillet en tur sammen rundt 12 etter litt mere mat (Småfolk) og Emil sov 3 timer i vogna si :danse:

Tror virkelig at han trengte det ja!

Vi vekket han etter 3 timer så han ikke skulle sove bort hele dagen og kanskje sove til natta igjen ?

Fikk litt mere Nan med grøtpulver i, men drakk ikke noe særlig.

Lekte litt på matten mens Lasse laget middag og etter middagen så fant jeg og Emil sofaen igjen. Fikk litt mere Småfolk så sovnet han og sov 45 minutter.

Nå venter det bading og natta for han? Håper på ei god natt for hans del, og min :laugh:

Det virker iallefall som om han synes at Småfolk er ok, men jeg er litt forsiktig med å ikke bytte brått og gæli, vil gjerne ta det litt gradvis.

Han har forsåvidt også vært litt forstoppet det siste døgnet, så kanskje det hadde noe med uroen i natt å gjøre?

Virker som om ting løstner litt igjen, og han har blitt noen % mere "seg selv" i dag :)

Det lover godt før helga!

Og om det ikke blir søvn i natt (??) så er det jo helg og Lasse kan ta han noen timer så jeg får sove igjen :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så har det vært en litt vond dag :trist:

Tåa som ble operert i går har vært vond og plagsom og da er det ikke lett å humpe/gå/styre omkring.

Jeg burde ligge mest mulig med foten høyt og minst mulig bevegelse, men det er litt vanskelig med en liten tass å passe på ;)

Heldigvis fungerer pinex fantastisk og jeg har krykker jeg humper med inne i huset utenom når jeg bærer Emil :)

Gleder meg til den gror og jeg kan trille tur igjen!

Så er det bare å vente til jeg skal operere andre tåa også da.... :fnise:

Ny runde!

Da skal jeg gjøre det på en fredag, så lasse har Emil mesteparten av helga iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Etter badingen så var Emil LYS våken!

La han ned på babygymmen sin og Lasse la seg sidnav for å leke litt mens jeg satte meg på pcn.

Etter 15 minutter hører jeg "BÆSJ!" fra stua og automatiske reaksjonen var JIPPI!

DA vet man at man er småbarnsforeldre altså :fnise:

Poden drakk 180 ml uten fjas før babygymmen, og 45 minutter og en bæsj senere drakk han gode 80 ml før han tok kvelden.

Nå mangler jeg bare å pusse tennene, nusse litt på gubben, så håper jeg på litt søvn igjen i natt :danse:

Og tåa kjennes mye bedre ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I fare for å jinkse hele dagen, men Emil sover enda :sjokkert:

Sovnet jo rundt 21 i gårkveld og vi nærmer oss 7 nå!

Hørte han begynte å lage lyder rundt 06.20 og jeg ilte til kjøkkenet og laget maten hans!

Tilbake til rommet så sover rakkern igjen :fnise:

Må bare la han sove ut logisk nok, men vurderer sterkt å vekke han kl 7 eller 8 slik at vi får en normal dag igjen.

Enn det?

Var vel godt å få ut bæsjen i gårkveld og ikke minst spise et stort måltid igjen etter mye uro. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få sovet ut!! :nigo: Flinke Emil :danse:

Bra tåa er bedre.. Skjønner at krykker+baby=krøll ;)

Ønsker dere en finfin lørdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få sovet ut!! :nigo: Flinke Emil :danse:

Bra tåa er bedre.. Skjønner at krykker+baby=krøll ;)

Ønsker dere en finfin lørdag :klemmer:

Hurra!!!

God lørdag til dere også! Håper det blir den siste fridagen uten baby ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En smørblid liten Emil ligger på babygymmen sin alene (hurra!!!!) mens mora surfer nett og spiser havregrynsgrøten sin :hjerte:

Han drakk 160 ml når han våknet til rundt 07.15, og pappan ligger enda og koser seg på senga :)

Finfin start på helga synes jeg selv altså :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at Emil har sovet ordentlig i natt, mulig den nye melken har noe å si!? :vetikke:

Skjønner det er litt trasig med baby og krykker ja, men det er vel for en grunn at du humper på krykker, så det blir vel bra til slutt ;)

God helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Håper dere får flere sånne dager :jepp:

Ja det håper vi inderlig også :)

Godt at Emil har sovet ordentlig i natt, mulig den nye melken har noe å si!? :vetikke:

Skjønner det er litt trasig med baby og krykker ja, men det er vel for en grunn at du humper på krykker, så det blir vel bra til slutt ;)

God helg :blomst:

Det blir nok så bra til slutt atte, og er absolutt verdt å gå med krykker en dag.

Klarer å gå fint på foten i dag, så det ordner seg kjapt vettu :)

God helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ayay! :sjokkert:

En liten tass som mente at kl 01.30 va starten på en ny dag! Prating på høyt nivå, sprelling med bena og armene som tok tak i ALT de fant!

Dæh det begynner å bli vilje på krabaten! Enn så lenge så er mora mere prinsippfast enn han, så det å sitte å vugge i 2 timer for å få viljen min (natt er natt og ikke leketid) gikk faktisk greit :danse:

Kan nesten se ut som om jeg må endre taktikk om natta å slutte å f.eks skifte bleie. Vi har stellerom på vaskerommet og "ammestol" på kontoret. Der er det mørkt å rolig hele døgnet. Kan nesten virke som om jeg bør flytte stolen på rommet hans nå, og slutte å skifte bleie midt på natta?

Dersom han er så sta å viljesterk som 3,5 mnd, hva i alle dager har jeg i vente da? :fnise:

Har dere noen tips til hva som fungerte til deres babyer når de passerte det "sove så fort man blir mett"-stadiet? :vetikke:

Endret av tr.heimspia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stryke fingeren passe hardt over øyenbrynene fungerer hvis han er litt trøtt, men ikke klarer å lukke øynene og sove. Samme triks brukes også hvis han våkner av en lyd eller noe, og jeg vil at han skal sove videre.

Men det hjelper ikke hvis viljen hans sier "vil ikke sove", da fekter han meg bare bort! Er han i det humøret, og trøtt, er det kun intensiv vugging/byssing/gynging som hjelper - gjerne med litt protester i starten. Denne babyen nekter å sove om han bare legges ned :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stryke fingeren passe hardt over øyenbrynene fungerer hvis han er litt trøtt, men ikke klarer å lukke øynene og sove. Samme triks brukes også hvis han våkner av en lyd eller noe, og jeg vil at han skal sove videre.

Men det hjelper ikke hvis viljen hans sier "vil ikke sove", da fekter han meg bare bort! Er han i det humøret, og trøtt, er det kun intensiv vugging/byssing/gynging som hjelper - gjerne med litt protester i starten. Denne babyen nekter å sove om han bare legges ned :(

Ja her også så er det ikke bare å legge han ned nei. Må være enten på vei inn i drømmeland, eller langt borte fra virkeligheten før han synes det er greit å ligge i egen seng :)

Takk for tipset om øyenbrynene, skal prøves :)

Emil sovnet jo rundt 4 og da kunne jeg også gjort det. Kunne var vel riktig ord ja.... :grine:

Ble liggende å vri på meg og fikk IKKE sove i heletatt!

Kl 7 var han oppe og jeg var stuptrøtt.

Lasse tok han fra 07.15 så jeg kunne prøve å sove. Tok 2 Pinex i håp om å sove, og ble liggende å tenke og vri meg til kl 10 igjen :(

Herregud hvor tragisk! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så kjipt å ikke få sove igjen!! Får la Lasse ha ham hele dagen så du kan sove :jepp:

Det er litt godt å lese at det er flere småtasser som ikke vil være i egen seng! Slik min mor prater trodde jeg det var bare jeg som hadde det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjipt å ikke få sove igjen!! Får la Lasse ha ham hele dagen så du kan sove :jepp:

Det er litt godt å lese at det er flere småtasser som ikke vil være i egen seng! Slik min mor prater trodde jeg det var bare jeg som hadde det :)

Den eldre generasjonen har jeg mistet mye av tillitt til når det kommer til hukommelsen deres :fnise:

Svigermor er litt slik også. Der var svangerskapene bare SÅ lette, og barna sov i egen seng fra starten av. Ting gikk bare SÅ bra.

Så kommer det frem litt etter litt, at joda, Lasse var jo en kolikk-unge de første 3 mnd. Og joda, hun hadde vel bekkenløsning hun også. Og joda, hun måtte ha en del hjelp likevel..

Rart hvor man husker bare det man selv ønsker :fnise:

Emil er forholdsvis glad i egen seng. Kan godt ligge å plundre og kose seg i den, men har ikke enda lært seg å finne søvnen selv uten stimuli i form av et varmt fang.

Lasse er mer enn villig til å ta han i dag, men det hjelper ikke når jeg ikke får til å sovne!

I dag er det JEG som er tragisk gitt :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er DU som trenger et fang idag? :) Kanskje Lasse kan massere deg/stryke litt på deg når Emil sover, så kanskje du sovner litt du også? :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er DU som trenger et fang idag? :) Kanskje Lasse kan massere deg/stryke litt på deg når Emil sover, så kanskje du sovner litt du også? :hjerte:

:fnise:

Kan virke som om jeg trenger det ja!

Makan til tull!

Ikke et minutt søvn i natt heller :sjokkert:

Var kjempetrøtt når vi la oss i går og tenkte at DA får jeg sikkert sove. Nå sitter jeg her og gjesper og er lys våken!

Jeg tror og misstenker at det er pga medisinen jeg får for tiden.

Jeg går på en litt sterkere Naproxen-kur pga senebetennelsen i arma, og har kun gått på det i 2 dager. Altså stemmer det ganske overens med tiden jeg har slitt med å sove :vetikke:

Så jeg får prøve å kutte ut medisinen å se om det kan bli noe søvn da?

Et onde eller det andre. Så for å få sove så må jeg tydeligvis la senebetennelsen bli værre... Fantastisk morro !

:grine:

Emil sovnet kl 21 i gårkveld og sover enda. Det er hittil 8.5 timer sammenhengende. Kan nesten se ut som om han våkner til snart, så da får jeg prøve å gi han mat og la han sovne igjen. Bør ikke stå opp før kl 7 rakkern :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...