Gå til innhold

1. gangsmamma <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

:sjokkert:

Crazy unge i dag også !

Jeg skjønner ikke hva som skjer for tiden?!?!?!

Han blir jo helt vill når han skal få mat, sutrer masse på dagen og viser samtidig at han er enten stuptrøtt eller kjempesulten.

Så hvorfor vil han da ikke spise eller sove skikkelig??!?!?!!

Lasse tror det er tenner på gang, jeg er neimen ikke sikker. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenner, ja! Kanskje det! :jepp:

Bitering!!!

Ja vi prøver det også. Han tygger masse på det, men hjelper ikke mot matnektinga dessverre....

Skal gå til innkjøp av minifom i dag igjen, for å utelukke at det ikke er problemet at vi har sluttet med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsjda.

Nå har det gått 5 timer fra siste gang han spiste og han er skrubbsulten og utslitt.

Likevel tar han bare 2-3 sug før han blir krakilsk og spinnvill.

Fått time til legen kl 11.30 nå.

Mulig halsbetennelse?

Virker som om det er vondt å svelge for han...

:( :( :(

Vondt i mammahjertet :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt dere skal til legen da!! Stakar, sulten og vondt. Det er ikke noe særlig for verken lillegutt eller mammahjertet!!

Håper dere finner ut av det iallfall :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet vi iallefall hva som feiler lille tassen :)

Ørebetennelse!

Legen rotet litt med hvilket øre det var og siden han ble så sinna av å bli holdt fast for å se i ørene så trodde hun (gjettet litt) at det var høyre hun så på først. Det var iallefall det første øret :fnise:

Tok også en CRP-prøve (stikk i fingern) for å se etter infeksjon og den var helt fin.

Emil satt pal under stikket og syntes ikke det var noe store greier. Flinke lille poden te hu mor :hjerte:

Så nå framover er det paracept i rumpa ved behov (3 ganger pr. dag) og saltvannsdråper i nesa.

Dersom han vil drikke kald mme så får han det, all mat er god mat når han er pjusk.

Kjøpte også med minifom igjen og starter på det igjen. Han har så mye luft i magen og fiser masse (mere enn vanlig som også er mye).

Gikk 4 timer mellom forrige måltid og han drakk gode 250 ml i sted :danse:

Så lenge han produserer tissebleier så avventer vi mente legen. Vi må bare "ri av" stormen og satse på at ting går seg til av seg selv.

Kommer tilbake med han dersom det blir værre igjen :)

Godt å vite hva det er kjenner jeg :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefint å finne ut hva det er, stakkar liten! Men han er jo tøff, da, stikk i fingeren uten å ense noenting !! :fnise: Barsking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint å finne ut hva det er, stakkar liten! Men han er jo tøff, da, stikk i fingeren uten å ense noenting !! :fnise: Barsking!

Ja det synes jeg også gitt :)

Så da tenker jeg at han må ha ganske ubehag/vondt i øret når det kan gjøre så stor forskjell....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi kom hjem fra legen så fikk rakkern minifom + vitaminene sine 10 min før mat.

Fikk lirket i han 100 mme :vetikke:

Det er jo bare bittelitt jo....

Nå til legging så kunne vi jo ikke bade slik vi pleier pga øret, så vi tok en kattevask. Jeg tror at badingen gjør at han kobler at "nå er det natt" og blir rolig og fin av det. Så veldig dumt vi ikke kan gjøre det... :(

Ikke babysvømming på oss i morgen heller gitt....

Brodern kom over på middag for å være litt diskusjonspartner til oss omkring å starte eget firma. Brodern driver 2 firma pr. dags dato og vet mye fornuftig omkring økonomi og regelverk osv....

Slik det ser ut i dag så vil vi nok starte opp et firma som blir hovedsakelig Lasse sitt, men vi går inn som deleiere.

Håpet er at etter hvert kan jeg jobbe kun deltid og være mere hjemme med Emil mens han jobber med sitt.

Så vi regner med at det blir storinnkjøp til våren av både traktor og alt utstyr som trengs for å få firmaet til å gå rundt. Bli spennende og litt skummelt :)

Skummelt å gå "all inn" å satse stort..... Men vi har trua og tallene viser at det er økonomi i det! :danse:

Til kvelds ble det bare en kattevask av Emil (var ikke superfornøyd), nesedråper 20 min før mat, og minifom 10 min før maten.

Da drakk han sittende (må sitte mest mulig oppreist nå) 250 ml mme :danse:

Han virket stuptrøtt og litt mere sulten. Så Lasse laget litt mere mat til han, men da var det ikke intresse for det lengre igjen... :vetikke:

Så nå ligger han å ser på uroen sin og spreller, prater og virker styggfornøyd.

Kjenner jeg er skeptisk på når rakkern skal sove?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emil begynte å romstere å herje rundt 5 igjen i natt (virker som om det er da han blir urolig og småvill i søvne?) og jeg våknet selvfølgelig til. Ble liggende halvvåken til 6 mens han herjet omkring i senga si. Sovnet til slutt og våknet av en våken tass 07.30 :)

Herlig at han sov litt lengre enn "vanlig" :danse:

Dagen startet finfint med fornøyd baby som spiste godt sitt første måltid. Så fikk jeg også tid til å dusje etterpå mens han var mett og fornøyd. Ja jeg rakk tilogmed å føne håret mitt! :danse:

Var hos frisøren på mandagen og hun klipte av 20 cm av håret :sjokkert:

Det var vi IKKE enig om på forhånd, og før jeg i grunn rakk å summe meg så lå halve håret mitt på gulvet... Det lange og fine håret som jeg har spart så lang tid for å få ut!

Føler meg IKKE komfertabel med så kort hår som nå. Ikke i heletatt :glare:

Likevel om hun prøvde å lage en fin frisyre (er jo fint klipt dog) så liker jeg ikke at det er kun litt lengre enn til skuldrene. Det gikk til midja tidligre liksom!

Bah!

Så litt frustrerende å ordne håret i dag, savner det lange :(

Dro så på besøk til ei kollega som hadde også besøk av ei til vi jobber med. Hun jeg dro til er i uke 26 nå på nr 2 og hun andre har igjen 1 mnd av permisjonen sin og hadde med datteren på 8 mnd.

Koselig å treffes, men jeg har ingen kjemi med hun siste... Hun er som en stille liten mus som bare sitter der. Jeg er litt mere frampå og jeg og Renate kan prate høyt og lavt om alt mulig rart liksom. Da er det litt rart/ubehagelig med at hun andre kun sitter der og smiler i ny og ne. Fryktelig sjenert da :)

Etter besøket ble Emil selvfølgelig overtrøtt :vetikke: og sovnet i bilen.

Tenkte at siden han sovnet så kunne jeg stoppe innom skattekontoret for å endre skattekortet mitt i %. Rakkern våknet når jeg satte bilstolen på vogna, men jeg håpte at det gikk greit likevel. Kun 4 stk forran meg i køa så jeg trodde (les: trodde!) at det ville gå greit. Etter 35 minutter og kun 2 personer ferdig så ga jeg opp. Emil var sutrete og overtrøtt også...

Så da dro vi hjem isteden. Får prøve igjen til åpningstid i morgen. Blir så irritert på skatteetaten og Nav. De drikker mere kaffe enn jobber, og tenker ikke over at alle på venterommene ser dem! Unødvendig dårlig arbeidsmoral, men det er vel slik når vi andre som jobber betaler lønningene deres?

Blir så sint og vettu :fnise:

Ingen (!?!) hormoner i omløp her nei... haha!

Vel hjemme sov emil ferdig duppen sin (sovnet i bilen igjen) og sov 20 minutter i gangen i bilstolen. Så fikk han litt mat igjen og virket trøtt. På med klærne og ut for å trille tur.

Fikk en god times tur i nyvogna :hjerte:

Den kom fra tyskland i går og ble satt sammen sent i gårkveld av yours truly! :danse:

Samme vogn som den jeg har fra før av, TFK Joggster Twist. Rett å slett elsker den vogna, men min var så utslitt. Kjøpte den brukt og den var brukt på 3 barn før Emil. Altså god og slitt.

Kjenner det er SÅ godt med ny vogn gitt :danse:

Rakkern sov så 2 timer i vogna og jeg vekket han nå rundt 18.30. Kan ikke sove bort kvelden.

Burde vel strengt tatt vekket han senest kl 18, men jeg har vist blitt matforgiftet i dag :vetikke:

Så den halvtimen gikk bort på toalettet.... :plystre:

Nå ligger Lasse i sengen med påbegynnende influensa (igjen!) og jeg vet så altfor godt at det betyr at jeg blir "alenemor" igjen i de neste 2-3 ukene.

Som regel får han litt influensa eller forkjølelse, så slår bronkitten hans ut igjen og den kan vare i eeeeevigheter. Kjipt med kronisk bronkitt... Han burde levd i syden eller varmere land siden han blir så dårlig på vintern :glare:

Spent på når Emil blir trøtt nok for å legge seg i kveld, og hvordan helga blir....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj, så leit med sveisen! Men heldigvis vokser jo detta håret ut igjen, da :hug: Du får kjøre på med litt ekstra b-vitaminer, så skal du se at det blir ekstra fart på hårrøttene!

Deilig med ny vogn, da! Høres så deilig ut å være på trilletur. Gleder meg så innmari til å komme meg ut og slippe denne forferdelige gangsperra! Oh, jess!

NAV, ja.. Alt som har med staten og byråkrati og gjøre.. BLÆH.. De er gode å ha, men duverden, de vet å pelle seg saaaaakte i rumpen! ;)

God bedring til Lasse! Kanskje dere bør flytte bort om vinteren? ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emil våknet til rundt 5 i dag tidlig og ville ha mat. Noen ganger sovner han igjen etter den lille oppvåkningen rundt 5, andre ganger ikke :)

I dag var det mat på agendaen.

Kjente en litt stram eim i rommet når jeg kom inn så jeg tenkte at jeg fikk skifte bleie i mørket og prøve å ikke vekke han for mye. Han hadde nesten tisset igjennom bleien og var bittelitt fuktig på rumpa hvor bleien er. Tenkte at det gjorde ikke så mye siden han skulle ha på en ny bleie. Klarte til nød å skifte så stille som mulig, men han våknet selvfølgelig til da. Bah, hater når det skjer... Vet at det er 50% sjanse for at han dermed starter dagen etter maten.

Spiste 2/3 av maten og når han skulle rapes så bæsjet han seg ut + gulpet ut nattdrakten.

Hurra?? SÅ lett å skifte igjen uten å vekke han helt?

Da var det ned på stellematta igjen, ut for å hente flere bleier og en nattdrakt, tilbake igjen å lirke av klærne og bleien = LYS våken Emil :(

Viste seg at nattdrakten jeg kleppa tak i i mørket var str 68, altså bittelitt for liten, men skitt au. Pakket han inn i den og ba en stille bønn om at han kunne sove igjen.

Drakk opp maten sin og startet dagen :vetikke:

Det var den morgenen liksom!

Han sovnet etter at jeg hadde laget meg frokost, kledd på meg og gjort meg klar for dagen. Da var det bare å krype under dyna fullt påkledd rundt 06.30 og sove en liten time før han våknet igjen :)

Det hjalp godt å få den timen altså!

08.30 Våknet han helt og da fikk han på seg nye klær og bleie igjen (ny bæsj!). Svigermor kom 09 for at jeg skulle komme meg avgårde til skatteetaten og handle mat osv til helga.

Kjørte omkring og fikk unna masse ærend og var hjemme igjen til 12. Småtrøtt Emil, men hadde nettopp våknet fra en dupp på 30 min og spist godt når jeg var borte.

Så vi spiste lunsj sammen og pratet litt :) Superkoselig!

Når klokken nærmet seg 13.30 ble emil trøtt igjen, men kun 1.5 time siden siste mat, altså vil han ikke spise igjen pga øret :vetikke:

Pakket på han klær og var klar for tur :hjerte:

544417_10152534143415436_327085391_n.jpg

-9 grader ute, så pakket på meg godt med varme klær. Litt sur vind også, men det går så greit atte :)

Ruslet litt avgårde i 5 minutter før jeg konkluderte med at jeg kunne like gjerne trene litt. Iallefall siden musikken var i rett tempo og veldig motiverende :fnise:

Kommer LANGT med god musikk altså!

Så da ble det først små intervaller med å gå fort, og etter hvert ble det små runder med jogging.

Jeg har faktisk ikke jogget siden ungdomsskolen, og det var under tvang :fnise:

Jeg hater egentlig å trene, hater max!

Men etter at Emil kom til så har jeg faktisk blitt motivert :vetikke:

Synes han fortjener ei sprek mor som kan være med på alt det morro han også vil, ikke ei som blir dødssliten av å gå opp en bakke liksom :laugh:

Fortsatt gode 30 kg å ta av totalt og 10 kg til før gravid-vekt.

Men jeg er i gang :danse:

Ble svett og varm av 30 minutter med småjogging gitt :fnise:

Vel hjemme igjen så håpte jeg at det var å bare sette ifra seg Emil og han sov videre. Neida...

Han har begynt med å sovne så fort i vogna, og når jeg da går lengre enn til han har sovnet, så kan han finne på å våkne igjen :sjokkert:

Ble så stående i skyggen på platten å vugge på vogna i 10 minutter til han sovnet igjen.

Kaldt når man har blitt så varm og svett gitt...

Når han så sovnet så hoppet jeg i dusjen og fikk på meg gode og rene klær :hjerte:

Allerede småstiv i lår og legger, men det er egentlig bare godt å kjenne at man fungerer igjen!

Til helvette med bekkenløsning!

Måtte vel noe slikt til før jeg innså hvor godt det er å kunne være aktiv!

Nå gleder jeg meg til sommer og fjellturer :) Hurra!!!

Først er det bursdagsfeiring hos naboen i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Se den blide ullungen da! Dressen hans så kjent ut, hvor har dere kjøpt den? Jeg lurer på om vi har samme til Vegard :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se den blide ullungen da! Dressen hans så kjent ut, hvor har dere kjøpt den? Jeg lurer på om vi har samme til Vegard :)

Vi kjøpte vår på Spar Kjøp. Tom og Trine heter vel merket... Knallgod :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte vår på Spar Kjøp. Tom og Trine heter vel merket... Knallgod :)

Da er det samme :) vår er str 60, gruer meg litt til Vegard har vokst fra den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...