Gå til innhold

Sex med tidligere elev, når er det lov?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg var seksten hadde jeg kjæreste på tjueseks, jeg var fullstendig klar over hva jeg holdt på med, og visste nøyaktig hvordan jeg skulle få det som jeg ville. Han holdt igjen, jeg brukte alle triks i boka, han var aldri læreren min eller noe, men come on jenter, har virkelig ingen av dere brukt skolearbeidshjelp som unnskyldning for å få treffe en (eldre) gutt uten for mange andre tilstede .. ? Husker spesielt da jeg var førstis og drithypp på en fyr som gikk i tredje på idrettslinja, han var knallgod i matte .... og stakkars lille meg hadde ingen aaaaanelse om hvordan man satte opp ligninger ... *blafre med øyenvippene*

Seriøst, jenter på seksten kan godt vite hva de vil, og nøyaktig hvordan de skal få det sånn. Jeg sier ikke at jeg kan garantere at læreren her har opptrådt heeelt profesjonelt, men hallo, ikke sats alt på det kortet heller. det er på ingen måte grunn til å tro at jenta er garantert hundre prosent uskyldig her.

Eh nei? Du fremstiller jo deg som en slags gratis hore i dette innlegget, men jeg skal jaggu ha meg frabedt at du skjærer alle over én kam her. I og med at jeg fikk 5 og 6 i alle fag var det forresten ikke noe slags lekser jeg trengte hjelp til, men uansett så holdt jeg aldri på med noe forførerisk spill som du beskriver her, og det tror jeg gjelder de fleste. Jovisst var det hormoner og kjærlighet i bilde, men vi holdt oss til gutter som var noen år eldre og hadde sex når vi følte oss moden for det. For noen av oss var det allerede i 13 års alderen med gutter som var like gamle, for andre var det ikke før i 19-20årene og senere.

Anonym poster: 650b7e92c8e5faa1eba80006f5b29e84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh nei? Du fremstiller jo deg som en slags gratis hore i dette innlegget, men jeg skal jaggu ha meg frabedt at du skjærer alle over én kam her. I og med at jeg fikk 5 og 6 i alle fag var det forresten ikke noe slags lekser jeg trengte hjelp til, men uansett så holdt jeg aldri på med noe forførerisk spill som du beskriver her, og det tror jeg gjelder de fleste. Jovisst var det hormoner og kjærlighet i bilde, men vi holdt oss til gutter som var noen år eldre og hadde sex når vi følte oss moden for det. For noen av oss var det allerede i 13 års alderen med gutter som var like gamle, for andre var det ikke før i 19-20årene og senere.

Anonym poster: 650b7e92c8e5faa1eba80006f5b29e84

Oi så sinna da .. ? :)

Hore faktisk ... he he ... litt drøyt kanskje. Så du mener at det er forskjell på å bevisst forføre en jevnaldrende, og det å bevisst forføre en som er noen år eldre?

Forklar meg gjerne forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herre.. hva har skjedd med skolesystemet ..

1. Innskrenkninger som gjør at stadig færre lærere er utdannede pedagoger som vet hva skikkethetsvurdering er.

2. Læreryrket er så lavstatus at de gode lærerne/pedagogene velger andre jobber mens allverdens skrot av vikarlærere og tullinger uten godkjent utdannelse jobber med den oppvoksende slekt.

Det har blant annet skjedd med skolesystemet.

Anonym poster: 537326df0828786f5a90a8551ec5668d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Innskrenkninger som gjør at stadig færre lærere er utdannede pedagoger som vet hva skikkethetsvurdering er.

2. Læreryrket er så lavstatus at de gode lærerne/pedagogene velger andre jobber mens allverdens skrot av vikarlærere og tullinger uten godkjent utdannelse jobber med den oppvoksende slekt.

Det har blant annet skjedd med skolesystemet.

Anonym poster: 537326df0828786f5a90a8551ec5668d

Hm, sikker på at det var bedre før i tiden? På skolen jeg gikk på var det drøssevis av ufaglærte lærere, dette var på begynnelsen av 90-tallet. En lærer som hadde sex med en jente i 10. klasse. Og før min tid, på 80-tallet, var det en kvinnelig vikarlærer på 20 år som hadde et forhold til en 14-årig elev.

På videregående var det så mange lærer/elev-historier at man mistet oversikten.

Tipper sånt som dette er meget vanlig, og trolig var det minst like vanlig i "gamle dager".

For øvrig helt enig i det du skriver under punkt 2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herre.. hva har skjedd med skolesystemet ..

Jepp,han som startet denne tråden er utrolig representativ. Sånn er vi ,alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh chill litt da. Hvis begge ville det, hva er så farlig med det? Istedet for å angre på at man ikke gjorde det? Man lever bare en gang, og alt i livet skal ikke være basert på alle disse reglene og tankene om hva som er feil og ikke. -17 år jente.

Anonym poster: 1cf200ad13846f052c0f07dccdc02971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende! Tydeligvis en person med mangel på moral og holdninger? Hører du egentlig selv hvor galt dette er? Om ikke synes jeg det er fascinerende at slike personer skal undervise og utdanne barn/unge mennesker i vårt land. Det er faktisk ikke bare kunnskap som fremmer en god lærer, oppførsel, holdninger og modenhet er også en svært viktig del. Du har tydeligvis feilet på den siste delen. Det er ditt ansvar som voksen og vite dette. En annen side av saken; hun 16 og du nesten 30, simpelthen kvalmende. Dette er hva jeg kaller grisete oppførsel!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke det kan dømmes, så kan det nok iallefall spekuleres i utnyttelse av stilling også i en domstol. Ikke nødvendigvis på grunn av alder, jentas modenhet eller mange andre ting, men: han var lærer for jenta, og det er rimelig å anta at hun tok kontakt for leksehjelp (spiller ingen rolle om det var hennes påskudd) fordi han er hennes tidligere lærer. Han kom i kontakt med henne som lærer, ble spurt i den egenskap å være lærer, og så ender de med å ha sex. Hvem som hadde intensjoner om hva og hendelsesforløpet trenger ikke å spille allverdens rolle, for han skulle antagelig ha sagt nei uansett så lenge hun kom til han med faglige spørsmål. Dette er selvfølgelig bare gjetting, men det at kontakten har oppstått i forbindelse med hans rolle gjør at det kanskje kan straffes.

Rent yrkesetisk er det uansett helt bak mål å gjøre noe sånt. (Bare for å gjøre en ting veldig klart: Det hadde jeg sagt om en kvinne også).

Endret av Ananas.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan visst dømmes selv om eleven er over den seksuelle lavalder, men man kan visst fortsette å jobbe som lærer selv om man har sittet i fengsel for denslags "overgrep". Interessant.

http://www.dagbladet.no/2013/01/11/nyheter/innenriks/skole/utdanning/25191648/

Anonym poster: 28428fa9e97cfa1ae4fccd591ac122fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...