Gå til innhold

KJÆRESTEN HAR MISTET LAPPEN! :(

Fremhevede innlegg

Gjest tarandus
Skrevet

Så bra han mistet lappen. Jeg gir faen i om han har unge, jobb, avhengig av bil++ - han kjørte i påvirket tilstand, det hjelper ikke hvor verdensmester man føler seg når man ikke har vett til å la bilen stå. Slike tar mange liv i trafikken, bare flaks han ikke ble en del av den statistikken.

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sympati med ham, dette er skikkelig kjipt.

1. Han vil få bot, den er på ca. 1 brutto månedslønn.

2. Han vil miste lappen, maksimalt 1 år.

Han slipper å bekymre seg for fengsel i hvert fall.

Skrevet

Tror jeg vet hvem typen din er, er et beskrivende innlegg i lokalavisa mi i dag. Selv om det bare var to øl er det nok til p svekke konsentrasjonen, tenk om det hadde gått en mørkkledd person langs veien han ikke hadde sett.

Anonym poster: 23358f3f767e5c4812c82c70d6ceaee4

• Liker 4
Skrevet

Herregud, han har kjørt med 2 pils ikke drept noen.

Anonym poster: 75569cadb4cc81b6e0b8a9dcd1d2e5ae

Vær glad han ikke drepte noen! Ingen verdens sympati herfra! Jeg mener det ikke har noe å si at det ''bare'' var 2 øl. Har man ruset seg eller drukket alkohol så har man absolutt ingen verdens ting bak rattet å gjøre, ingen unnskyldning finnes. Han kunne fort blitt en drapsmann, vær heller glad for at han ikke skadet eller drepte noen andre du enn å vær lei deg for at han mistet lappen! Det var godt det var politikontroll og at politiet får fatt på slike som driver med slikt idioti!

• Liker 10
Skrevet

Null sympati fra min kant hvertfall. Det skulle bare mangle. Jeg og ei venninne kjørte med hennes foreldre da vi plutselig ble påkjørt av en annen bil. 2 gutter som kjørte i fylla. Venninna mi døde. Kjæresten din var faktisk heldig som KUN mistet lappen. Han kunne kjørt på noen å drept dem.

• Liker 13
Skrevet

har og litt sympati med han.. utruleg uflaks at blåskjortane sku stå i veggrøfta akkurat den kvelden.. Han kjem te å få ein klekkeleg bot, mogleg betinga fengsel avhengig av promillen, og miste lappen for ein lengre periode. Har sjølv "been there, done that".. Bot på 50 000, 2 år utan lapp, 20 dager i fengsel(men fekk sone heime med fotlenkje). Har køyrt ganske mykje uten lapp dei to åra eg var uten, herregud, e jo berre ein plastbit lizm..

Anonym poster: 12b856bf2c2966d8ec289777f76ccde3

• Liker 1
Skrevet

Uflaks? Jeg mener det er svært heldige omstendigheter. Ble litt glad når jeg leste innlegget :-)

TS, du fremstår litt tullete. Forsøker å forsvare ham selv om han selv visste han hadde drukket. Hadde det vært min samboer ville politiet og straffereaksjon vært hennes minste problem.

"Bare kjørt", "bare to pils", jeg blir kvalm.

Voks opp.

Anonym poster: 436225280643c21b7dae8b9e1c5eea37

• Liker 9
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg jubler hver gang polititet klarer å huke tak i en av disse idiotene, som kjører i påvirket tilstand. Skulle ønske de kunne huke tak i alle disse idiotene. Fyllekjøring dreper!! Og den dreper ofte de uskyldige.

• Liker 20
Gjest Daenerys
Skrevet

Håper han mister lappen, spesielt fordi han har et barn. Ikke et godt eksempel den faren der. Bare to øl? Nok til å potensielt drepe noen det.

Skrevet

Hjelp meg, jeg er så ifra meg akkurat nå!!! :(

Kjæresten min har hatt store problemer i det siste... I dag skulle han kjøre hjem, og han hadde drukket 2 pils. JA, JEG VET, han burde ikke ha kjørt, han vet det selv.. Men han skulle bare hjem fordi han ikke ville drikke likevel.. Han følte seg 100% kompatibel til å kjøre og alt gikk fint. Men tilfeldigvis var der en politikontroll... Og han blåste rødt og må nå ta blodprøve.

Jeg holder på å tørne, for dette gjør så VONDT!!!! Endelig begynte ting å gå oppover, og plutselig skjer DETTE. Herregud. :(

Men en ting.. De sjekker bare etter promille, sant? Ikke noen andre typer stoff? Og de kan ikke ta ifra han lappen i 2 år? Han gjorde ingen skader og kjørte ikke på noen, krasjet ikke bilen, noen. Han har bare kjørt etter å ha drukket to pils...

Tusen takk for svar på forhånd. Jeg er så lei meg:(

Anonym poster: f94964c932c9638e2308d36edef03117

Så bra at han ble tatt av politiet. Du burde prise deg lykkelig over at det skjedd, det burde han typen din også!

Og det er ikke noe "bare har kjørt etter to pils". To pils er to for mange. Egentlig burde man aldri fått lappen igjen etter promillekjøring, men dessverre blir det kun en smekk på fingrene av kun å ha tatt to pils.

• Liker 5
Skrevet

Bra at han ble tatt, mener jeg! Man bør ikke kjøre med noe som helst promille! Faktisk viser de fleste studier at det er farligere (høyere ulykkesstatistikk) blant de som har drukket et par øl, enn flere (opp til en viss promille). Antagelig er det fordi de undervurderer påvirkningen av alkoholen. Så "bare to øl" er ikke noe argument! Det er uforsvarlig uansett! Både for ham og andre! Han har selv tatt en risiko, men det har ikke de andre på veien!!

Jeg for min del er svært streng i forhold til kjøring i påvirket tilstand. Jeg har et klart standpunkt overfor alle venner og bekjente at jeg IKKE under noen omstendigheter vil tillate at de kjører påvirket så lenge jeg vet det og er tilstede. Om de vil kjøre likevel, så ringer *jeg* politiet og melder! Jeg er glad i mine venner, og vil de skal beholde både livet og lappen!! :)

Kjipt å miste lappen, men vær glad det er alt! Håper han aldri mer gjør det! Han bør verdsette seg selv (og andre) mer. Liv er dyrebare! :)

• Liker 3
Skrevet

Synes det er litt hysteri her. De aller fleste blir ikke påvirket etter to øl. For ikke lenge siden kunne man kjøre med en slik promille. Jeg er enig i at man aldri skal kjøre i påvirket tilstand uansett, men man mister ikke totalt dybdesyn og kjører ned den første og beste med to øl innabords... Det som er skummelt er de som kjører hjem fra fest etter å ha drukket hele kvelden. De fortjener å bli fratatt lappen for all tid. Håper dette var en lærepenge for han.

Anonym poster: ea6782e5cb0bda5c34452574922b1b64

• Liker 3
Skrevet

Har ingen betydning om han kræsjet eller ikke, å kjøre med promille er IKKE lov, uansett hvor flink han eventuelt er til å kjøre i påvirket tilstand. Det er ikke lov, rett og slett. Hjelper heller ikke at han bare skulle hjem, det er ikke lov å sette seg bak rettet når man har promille! Og beklager TS, men jeg håper virkelig han mister lappen i 2 år nå, eller hva som er vanlig. Folk som kjører i beruset tilstand bør miste lappen da de setter sitt eget, men ikke minst andre sitt liv i fare.

Forøvrig kjempe bra at han ble stoppet og forhåpentligvis mister lappen, en mindre fyllekjører der ute!

Vet ikke hva de i en blodprøve undersøker nei, men kan godt være de sjekker for mer enn bare alkohol.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har null respekt for folk som kjører etter å ha drukket. Ja, skjønner godt at det er kjipt for dere at han mister lappen. Men det skulle han tenkt på før han satt seg inn i bilen.

Skrevet

har og litt sympati med han.. utruleg uflaks at blåskjortane sku stå i veggrøfta akkurat den kvelden.. Han kjem te å få ein klekkeleg bot, mogleg betinga fengsel avhengig av promillen, og miste lappen for ein lengre periode. Har sjølv "been there, done that".. Bot på 50 000, 2 år utan lapp, 20 dager i fengsel(men fekk sone heime med fotlenkje). Har køyrt ganske mykje uten lapp dei to åra eg var uten, herregud, e jo berre ein plastbit lizm..

Anonym poster: 12b856bf2c2966d8ec289777f76ccde3

Idiot.

Anonym poster: 425d0bc639e8fb31b30b74818a0ea045

• Liker 9
Skrevet

Synes det er litt hysteri her. De aller fleste blir ikke påvirket etter to øl. For ikke lenge siden kunne man kjøre med en slik promille. Jeg er enig i at man aldri skal kjøre i påvirket tilstand uansett, men man mister ikke totalt dybdesyn og kjører ned den første og beste med to øl innabords... Det som er skummelt er de som kjører hjem fra fest etter å ha drukket hele kvelden. De fortjener å bli fratatt lappen for all tid. Håper dette var en lærepenge for han.

Anonym poster: ea6782e5cb0bda5c34452574922b1b64

Lurer på hvor mange som har måtte ta konsekvensene av "en øl eller to". Er vel denne bagatelliseringen og for stor tro på egne kjøreferdigheter som er skummelt.

I dette tilfeller var det idioten av en samboer til trådstarter som fikk smellen, heldigvis.

Anonym poster: 436225280643c21b7dae8b9e1c5eea37

• Liker 11
Skrevet

Jeg er mann i 20-årene, så er det noen som skal ha sympati med ham er det vel meg? Vi er jo overrepresentert på slikt. Men nei. Herlig at han ble tatt.

Det er klart, jeg forstår jo frustrasjonen over at akkurat han tas og ikke de som fyllekjører ukentlig, men det er helt irrelevant for hans subjektive skyld. Hadde alle følt seg berettiget til å fyllekjøre fordi enkelte andre gjør det mer, slik din kjæreste har gjort, hadde det bare ført tragedie med seg. Det er fullt fortjent at han mister lappen. En uansvarlig gjøk mindre på veien.

Kan legge til at blodprøver kan (og som rege vil) testes for andre rusmidler. For noen er det klart definerte maksgrenser, men for cannabis er det slik at påtalemyndigheten må kunne bevise at han var påvirket av det under kjøring. Det er det lite trolig at de kan.

Jeg håper ikke han tas for noen andre stoffer dersom han ikke har inntatt dem, rett skal være rett, men jeg håper han straffes strengt for det han har gjort: Å utsette en haug uskyldige for fare. Graden av fare kan vi diskutere, men vurderingsevnen og reaksjonstiden ER svekket etter to øl enten en merker det selv eller ikke. Målbart. For alle.

Anonym poster: c583523b3c72ebbb2538b46e641a819b

• Liker 9
Skrevet

Mannen din har vært veldig heldig - han ble tatt før handlingen hans fikk uopprettelige konsekvenser. Nå må dere leve med at han er uten bil en kort periode. Det kan være slitsomt og upraktisk, men det er tross alt ikke verdens undergang.

Anonym poster: 859b50cd39eb8b146de4f89ad6f2e58b

• Liker 3
Skrevet

Mannen din har vært veldig heldig - han ble tatt før handlingen hans fikk uopprettelige konsekvenser. Nå må dere leve med at han er uten bil en kort periode. Det kan være slitsomt og upraktisk, men det er tross alt ikke verdens undergang.

Anonym poster: 859b50cd39eb8b146de4f89ad6f2e58b

Enig! Egentlig burde han være overlykkelig over at dette ikke fikk fatale konsekvenser og at han ble ansvarlig for noens død.

Anonym poster: 863ffc65a7ac2a8c34b34ec335a01e79

• Liker 2
Skrevet

Eksen min drakk seg full og kjørte inn i noens hage, rett i noens lekestativ.

Kan du tenke deg hva konsekvensen hadde vært om familien hadde vært ute og lekt, og eksen min sin store bil hadde kommet i stor fart gjennom hekken og rett i dem?

2 øl eller 20 øl, fyllekjøring er fyllekjøring, jeg er glad han er fjernet av veiene våre.

Anonym poster: e2a854b50f721d65161f07c3565f796a

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...