Gå til innhold

KJÆRESTEN HAR MISTET LAPPEN! :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hjelp meg, jeg er så ifra meg akkurat nå!!! :(

Kjæresten min har hatt store problemer i det siste... I dag skulle han kjøre hjem, og han hadde drukket 2 pils. JA, JEG VET, han burde ikke ha kjørt, han vet det selv.. Men han skulle bare hjem fordi han ikke ville drikke likevel.. Han følte seg 100% kompatibel til å kjøre og alt gikk fint. Men tilfeldigvis var der en politikontroll... Og han blåste rødt og må nå ta blodprøve.

Jeg holder på å tørne, for dette gjør så VONDT!!!! Endelig begynte ting å gå oppover, og plutselig skjer DETTE. Herregud. :(

Men en ting.. De sjekker bare etter promille, sant? Ikke noen andre typer stoff? Og de kan ikke ta ifra han lappen i 2 år? Han gjorde ingen skader og kjørte ikke på noen, krasjet ikke bilen, noen. Han har bare kjørt etter å ha drukket to pils...

Tusen takk for svar på forhånd. Jeg er så lei meg:(

Anonym poster: f94964c932c9638e2308d36edef03117

Videoannonse
Annonse
Gjest Oblivion
Skrevet (endret)

...

Endret av Oblivion
Gjest Oblivion
Skrevet

Hadde han narkotika i kroppen da? Regner nesten med det siden du stresset sånn over om de sjekker for andre stoffer.

Det høres ikke ut som om du har fått hele historien, med to øl i kroppen så mister du vel ikke lappen, du får bot?

Og hvorfor er det krise om han mister lappen? Om dere har barn eller noe så skjønner jeg, hvis ikke så klarer de aller fleste seg rimelig bra uten sertifikat en periode om man ikke bør langt ute på landet. Uansett, jeg skjønner at det er surt -men du burde han jo være oppegående nok i knollen til å ikke drikke når han skal kjøre.

• Liker 7
Skrevet

1. IKKE SKRIVE MED STORE BOKSTAVER! TAKK!

2. Han kjørte med alkohol i blodet. Sorry, men jeg har ingen sympati for fyren. I onsdags var jeg i Sverige en tur. Kjørte tilbake på kvelden. Langs landeveien, kledd i mørke klær, dukket det plutselig opp en person som gikk halvveis midt i veibanen. Jeg rakk ikke å bremse en gang, jeg måtte bare slenge bilen over i andre kjørebanen. Hadde jeg hatt aldri så lite alkohol i blodet ville min reaksjon ha vært forsinket. Det ville ha kostet et liv. Eller gjort den personen handikappet for resten av livet. Å kjøre bil innebærer et ansvar. Det er et privilegium som staten gir oss, ikke en menneskerett. Klarer man ikke å leve opp til det ansvaret som følger med det privilegiet så fortjener man det ikke.

Hadde han kjørt ned et menneske fordi han hadde en forsinket reaksjonsevne så ville det ha brent seg fast i han for resten av livet. Enda verre, hva hvis det var et barn... Det er ikke noe jeg unner han. Selv fengsel er bedre for å bli kvitt den uvanen å drikke og kjøre enn det å faktisk oppleve en slik ulykke og leve med det for resten av livet. Men sannsynligvis så mister han bare førerkortet for en periode. Alt fra 6 måneder til to år.

Anonym poster: 9cdc4285527c9b4a2ed72cfc0a8018f6

• Liker 39
Skrevet

Nei, han driver ikke med dop, men han har vært i samme rom som noen som røkte hasj nå for litt siden og jeg er redd for at han kan ha fått stoffet i kroppen. Driver ikke med dop..

Nei jeg vet ikke jeg altså. Er helt ifra meg. :'(

Anonym poster: ab6f37dce2ebd5c5d1c616ce581d8bb7

Skrevet

Han har forresten en unge, derfor er det litt krise at han har mistet lappen, ja...

Skrevet

Han har forresten en unge, derfor er det litt krise at han har mistet lappen, ja...

Vel jeg kjenner et par som har unge hvor han ene mista lappen. Og det var ikke et stort problem, så lenge mang planlegger litt. Synes du heller burde fokusere på at det var flaks at han ikke kjørte ned og drepte noen. Eller kjørte av og drepte seg selv.

Det finnes ingen formildende omstendigheter for å kjøre i alkoholpåvirket tilstand.

Anonym poster: 05c97884ea16e82b943a88d278b110d9

• Liker 27
Skrevet

Jo, i teorien så kan han miste lappen i 2 år.

Han skulle ikk kjørt, han gjorde det, han ble tatt, så får han ta konsekvensene av det.

• Liker 8
Skrevet

Har klart meg fint uten lappen og er aleine med et barn i mangen år. Så vil ikke si at det er den største krisen. Hadde han hatt en transport jobb hadde det vært veldig krise.

Men uansett, han har bare seg selv å takke.

• Liker 4
Skrevet

Har ingen sympati dessverre. Han vet godt hva han gjorde, og får da ta konsekvensene av det.

• Liker 13
Skrevet

For min del kunne han godt mistet førerkortet lengre. Kjører du i rus, så har du ingenting i en bil å gjøre. Det finnes ingen unnskyldning. Det finnes ingen "skulle bare". Det finnes ingen tilfeller av slingringsmon.

• Liker 25
Skrevet

For å være helt ærlig så håper jeg han faktisk mister førerkortet for en lenger periode. Sjåfører som tar så lett på det å kjøre i påvirket tilstand har virkelig ingenting på veiene å gjøre.

Jeg skjønner det er leit for deg å oppleve dette, men hadde jeg vært deg hadde jeg kanske vært glad for at eventuelle barn slapp å sitte på med en som han. Han trenger en lærepenge, og han lærer nok aldri før det får en skikkelig konsekvens for han.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 28
Skrevet (endret)

Siden du spør, så må jeg spørre. Driver han med dop i tillegg? I såfall er det bare bra at han mistet førerkortet.

Alkohol er jo et av de rusmidlene som er utbredt I Norge som er verst å være påvirket av mens man kjører ettersom at det er så nedsløvende. Amfetamin, som er et av de mest utbredte ulovlige stoffene i Norge er veldig oppkvikkende og langt nær så farlig å være påvirket av mens man kjører som alkohol, piloter i det amerikanske forsvaret bruker tross alt amfetamin på lange oppdrag. Er forresten enig med deg i at folk som kjører i påvirket tilstand uansett burde miste førerkortet i lang tid, men synes det blir for dumt at så mange reagerer mye mer negativt når de hører ordet "dop", enn f.eks alkohol, til tross for at alkohol er et av de verre stoffene man kan kjøre påvirket av.

Endret av meh
Gjest Darthoven
Skrevet (endret)

1. IKKE SKRIVE MED STORE BOKSTAVER! TAKK!

2. Han kjørte med alkohol i blodet. Sorry, men jeg har ingen sympati for fyren. I onsdags var jeg i Sverige en tur. Kjørte tilbake på kvelden. Langs landeveien, kledd i mørke klær, dukket det plutselig opp en person som gikk halvveis midt i veibanen. Jeg rakk ikke å bremse en gang, jeg måtte bare slenge bilen over i andre kjørebanen. Hadde jeg hatt aldri så lite alkohol i blodet ville min reaksjon ha vært forsinket. Det ville ha kostet et liv. Eller gjort den personen handikappet for resten av livet. Å kjøre bil innebærer et ansvar. Det er et privilegium som staten gir oss, ikke en menneskerett. Klarer man ikke å leve opp til det ansvaret som følger med det privilegiet så fortjener man det ikke.

Hadde han kjørt ned et menneske fordi han hadde en forsinket reaksjonsevne så ville det ha brent seg fast i han for resten av livet. Enda verre, hva hvis det var et barn... Det er ikke noe jeg unner han. Selv fengsel er bedre for å bli kvitt den uvanen å drikke og kjøre enn det å faktisk oppleve en slik ulykke og leve med det for resten av livet. Men sannsynligvis så mister han bare førerkortet for en periode. Alt fra 6 måneder til to år.

Anonym poster: 9cdc4285527c9b4a2ed72cfc0a8018f6

Enig i alt, unntatt det største vrøvlet jeg har hørt i hele mitt liv, uthevet i sort.

Endret av Darthoven
  • Liker 6
Skrevet

Herregud, han har kjørt med 2 pils ikke drept noen.

Anonym poster: 75569cadb4cc81b6e0b8a9dcd1d2e5ae

• Liker 2
Gjest Violetta
Skrevet

Vær glad han ikke har en jobb der han må ha lappen. Veldig mange som mister lappen mister også jobben.

Skrevet

Ang. det å være i samme rom som noen som røyker hasj. Når man røyker hasj så går alt av rusmiddelet (THC) ut i kroppen fra røyken man trekker inn, og det man blåser ut inneholder ikke THC. Med andre ord man blir ikke ruset av å være i samme rom som andre som røyker hasj og man får ikke THC i seg, så det kan ikke måles i en prøve senere. Noen blir ruset av å være i samme rom men det er bare fordi de trur at man blir ruset av det. Sånn sett er han trygg. Men røykte han hasj (hvis han ikke var ærlig med deg) så sitter THC'en i kroppen i flere uker, jeg husker ikke hvor lenge.

Man mister lappen uansett hvor lav promillen var bare den er over 0,2. Er den på 0,2 - 0,5 så mister man lappen i mindre enn ett år, er den over 0,5 så minst ett år. http://www.jusstorget.no/article.asp?Key=2&FagKey=15 Du kan lese om det lang ned på denne siden under "7 Inndragning av førerkortet". Bot vil han og få, det står om det lenger opp. Med under 0,5 så får man sjeldent fengselsstraff.

Men er han heldig så var promillen på 0,1 eller faktisk 0. Jeg håper virkelig at han har lært nå uansett hva som skjer, man skal ikke kjøre med alkohol i blodet. Jeg kjører ikke om jeg bare har tatt en slurk, selv om jeg vet at jeg ikke har promille da, det handler om prinsippet.

En jeg kjenner fyllekjørte og måtte sone et par mnd i fengsel, han mistet lappen i 2 år og fikk en saftig bot. Jeg husker ikke hva promillen var på. Men da han jobber på et anleggsområde så fikk han dispensasjon til å kjøre anleggsmaskinene innenfor området hvor han jobbet, for å ikke miste jobben, så politiet kan vise skjønn i slike tilfeller. Så han mistet ikke alle førerkortene han har på lastebil og andre maskiner, siden de er dyre å ta, han måtte bare kjøre opp til vanlig B-førerkort igjen.

Anonym poster: b126d45b0ee14fa00b40d1d9d14c406a

• Liker 2
Gjest Spiderpig
Skrevet

Nei, heldigvis ikke.

Jeg er glad Norge har såpass lav promillegrense. To eller ti øl, du skal ikke drikke og kjøre bil.

Synd for han, men sånn er reglene og det er jeg veldig glad for også. :)

Dere finner nok ut av det, TS, det går busser og tog. Han har nok bein han kan bruke også. Men dette er ene og alene hans egen feil, og det er velfortjent at han mister lappen.

• Liker 11
Skrevet

Så dersom du skyter ett skudd inn i en gruppe med barn, og ingen blir truffet, så skal du ikke bli straffet?

Enkeltes logikk altså.....

Anonym poster: 2bb425561e0ccce7056a654641fda3b3

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...