Gå til innhold

Jenter som spiller dumme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på byen i går, og kom i en diskusjon med en jente. Hun presterte å si at hun gjerne spiller dum på byen for å gjøre seg mer attraktiv for gutta. Og hun sa at det er mange jenter som driver med dette. Jeg ga uttrykk for at det var noe av det mest idiotiske jeg har hørt på lenge. Er det virkelig slik, at jenter gjerne spiller stokk dumme på byen pga gutta?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tviler ikke, mange menn på byen har en tendens til å trekke seg mot de som virker litt dumme, da helst "søtdumme".

Anonym poster: 194c5a68fef9cb938de13e0304c4be5f

• Liker 8
Skrevet

Mange gutter synes det er litt søtt, så ja - jeg kjenner veldig mange jenter som gjør seg dumme for gutta.

• Liker 2
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Ja, men ikke bare på byen. Mange jenter spiller dumme permanent fordi det er "kult" (på samme måte som sminke).

Skrevet

heller de som spiller dumme, enn de hjernedøde som spiller smarte.

• Liker 6
Gjest Funky Punk
Skrevet

Nå er jeg verken singel eller mye på byen, men ja... mannfolk liker gjerne å føle seg smartere enn damene og de blir mye lettere å ha med å gjøre.

Jeg har jobbet i mannsdominerte yrker og har fritidsaktiviteter hvor det er svært få kvinner som deltar + en del venner av det motsatte kjønn, og jeg får dette bekreftet gang på gang

Jeg var så "dum" å komme med en uttalelse i en diskusjon om lastebiler hvor jeg skjønte at disse mannfolka kunne lite eller ingenting om lastebiler, og når jeg rettet på noen av uttalelsene så ble de bare stille og jeg fikk en kald skulder i flere uker etterpå.

Når jeg gjør meg litt dummere, så blir også stemningen mye hyggeligere og jeg blir fort en del av gjengen.

Misforstå meg rett, jeg gjør meg ikke dummere for å få venner. Mine venner liker meg som jeg er :)

Men i mange sammenhenger så kan det være greit å bare holde kjeft eller stille dumme spørsmål bare for å opprettholde en god tone i et miljø det kan være greit (typ jobb eller lignende)

• Liker 3
Skrevet

Kommer an på hva jeg er ute etter. ONS - ja, forhold - nei, da er jeg mitt sedvanlig glupe selv.

Litt rart det der, at gutta er enklere når du lar de tro at de lurer deg :glare:

Anonym poster: 9b010bf5d4999a4368839e63a3dce72f

• Liker 3
Skrevet

Njaa....har intet problem med de som er intelligente av natur, aberet er heller

de som føler at de på liv og død er nødt til å vise det HELE tiden, liksom

sånn "hei, alle sammen! se på meg, hvor smart jeg er!" , har møtt en rekke

slike typer iløpet av min tid i arbeidslivet og i skolesammenheng, felles for de

er lite livserfaring/ung alder, tror at ved å være bråkjekke så får alle respekt for

de.....så feil kan enkelte ta, vi som er litt eldre ser tvers igjennom slikt.

Flertallet av de viser seg etter en stund å ikke være så voldsomt smarte heller.

• Liker 1
Skrevet

Men i mange sammenhenger så kan det være greit å bare holde kjeft eller stille dumme spørsmål bare for å opprettholde en god tone i et miljø det kan være greit (typ jobb eller lignende)

Vet hva du snakker om, det er en del av det sosiale samspillet. Jeg stiller spørsmål jeg vet svaret på bare for å holde samtalen gående.

Anonym poster: b80fbe0bc2e07aced8d042b12f8db674

• Liker 3
Skrevet

Heh, jeg er mann og aldri i verden om jeg tar i ei dame som et eller spiller dum. Ja, det finnes damer som spille dumme. En venn av meg var sammen med ei som lot som om hun trengte hans hjelp bare for å få til å spille en DVD. Men når han var borte så klarte hun seg helt fint selv. Viste seg senere at fyren hadde et langt rulleblad. Og hun havnet på sykehus. Fordi han slo henne.

Ikke spill dum. Den typen menn som ikke godtar deg og elsker deg som du er er ikke den typen mann du ønsker å være sammen med uansett. Nei, det vil du ikke.

Anonym poster: 07cf6edfbc2f4cb4b22f5f0434786a14

• Liker 5
Skrevet

De som spiller "dumme" og de som tror det handler om å spille "dum" tenker jeg har misforstått. Jeg vil si det handler om sosial smidighet og intelligens :) Man skal hverken være hjelpeløs og avhengig, eller for egenrådig og uavhengig i forholdet til andre. Noe midt imellom, er bra :) Det handler om å få den andre til å kjenne seg betydningsfull :) Om jeg tøyser eller legger på litt, så skjønner de det, men føler likevel at de reelt har vært nyttige og verdsatt! Da er balansen ideell :) Det handler det i bunn og grunn om å vise at man setter pris på og liker den andre! :)

• Liker 1
Skrevet

Åh, jeg blir så provosert av jenter som forandrer seg helt og blir dumme og fnisete så fort det er en gutt inne i bildet. Det som kanskje er enda mer irriterende er at det som oftest virker... Selv ville jeg aldri spilt dum for å virke attraktiv, ser virkelig ikke poenget i det hele tatt. Jeg digger smarte mennesker, det er alltid noe fascinerende med folk som har masse kunnskap jeg skulle ønske jeg hadde selv. Hvis en fortsatt vil spille dum er det bare å kjøre på, men det vil ikke appellere til meg for å si det sånn (nå var jo ikke det poenget heller, men... Ja. Dere skjønner).

• Liker 4
Skrevet

Jeg er i tredveårene, har to mastergrader og en krevende jobb, så i utg pkt burde de ikke ta meg for å være dum, men av og til spiller jeg dum, ja. Menn har en tendens til å bli rimelig kjapt uinteressert om man møter dem på det intellektuelle plan. Men er det en ONS man er ute etter, så spiller det ingen rolle, da jatter jeg med og lar de bruse med fjærene og føle seg så lure og barske atte!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i tredveårene, har to mastergrader og en krevende jobb, så i utg pkt burde de ikke ta meg for å være dum, men av og til spiller jeg dum, ja. Menn har en tendens til å bli rimelig kjapt uinteressert om man møter dem på det intellektuelle plan. Men er det en ONS man er ute etter, så spiller det ingen rolle, da jatter jeg med og lar de bruse med fjærene og føle seg så lure og barske atte!

Anonym poster: c9310d0a77a39c7dafd0c62a9f928232

Skrevet

Spørs vel litt hvordan du legger deg frem da,der som i alle sammenhenger av livet,

om du på liv og død må vise de hvor galt alt det de sier er, og hvor mye bedre du

kan ting enn de, så skjønner jeg godt at de blir fort lei av deg....

Sier ikke at du skal spille dum, men heller være litt moderert og imøtekommende kanskje...

Skrevet

Jeg synes at jenter skal være den de er når de er på sjekker'n. Er mye bedre å vite hva man går til istedet for å plutselig få en jævlig stor overraskelse en dag. Dessuten synes jeg at damer som spiller dumme kan fort virke veldig overfladiske og flytende i mange sammenhenger. Linni Meister er et godt eksempel på en sånn type.

Skrevet

Dette begynner lenge før det er gutter inne i bildet. Ungene begynner med det allerede på skolen. Det er ofte det ikke er kult å være smart. Min datter har bl.a løyet om prøveresultater til meg når venner har vært tilstede, slik at de ikke skal føle seg ille berørt over at hun er bedre enn dem (hun er helt gjennomsnittlig). I klassen er det heller ikke kult å være smart. Ikke rart enkelte jenter og sikkert noen gutter, ikke klarer å legge dette av seg. Som det heter; gammel vane vond å vende.

• Liker 2
Skrevet

Trist at det er så mange som spiller dumme. Spesielt da jeg foretrekker kvinner som kan utfordre meg intellektuelt, det virker så langt til å være en sjeldenhet.

Anonym poster: 26b2c9d7c3344ec910a7b2accd8a80dd

Skrevet

Spørs vel litt hvordan du legger deg frem da,der som i alle sammenhenger av livet,

om du på liv og død må vise de hvor galt alt det de sier er, og hvor mye bedre du

kan ting enn de, så skjønner jeg godt at de blir fort lei av deg....

Sier ikke at du skal spille dum, men heller være litt moderert og imøtekommende kanskje...

Ser absolutt poenget ditt, liker jo heller ikke de som på liv og død skal være bedre hele tiden, besserwissere. Nå vet jo ikke du hvordan jeg normalt fremstår heller da ;) Men det er faktisk slik at mange menn tenderer til å føle seg truet av smarte, selvstendie og sterke kvinner, dessverre, og dermed skygger banen. Av og til tenker jeg at en del menn helst vil ha kvinner de kan putte i lomma og trekke frem når anledningen byr seg. Håper ikke det er sånn, men en kan lure iblant... Mulig det har med min fremtoning å gjøre når jeg treffer menn, men håper da ikke det, har iallefall ingen behov for å sette noen på plass eller føle meg intellektuelt overlegen. Liker smarte og interessante mennesker, det er ofte kilde til inspirasjon, men sjelden å treffe på i en 'sjekkesituasjon'.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...