Gå til innhold

Til jenter: Lettere for dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er ikke spesifikt myntet på ditt innlegg, litt tilfeldig at jeg har med sitatet, men det er et viktig punkt du har med på slutten der.

Det er nemlig riktig som du sier at det foregår en resirkulering av pent brukte menn, og andelen ikke-samboende/gifte barnløse menn rundt 40 år øker. Det er dog ikke det eneste området menn sliter på, kvinner er i ferd med å "gå forbi" oss på utdanning også, og det er for meg underlig at så mange menn bruker mer tid på å rakke ned på kvinner framfor å bruke tiden på å skape positivitet, trivsel og glede blant menn. Det tror jeg hadde gagnet alle :)

At kvinner er mest kresne er nok mer en ide som går rundt på nettet for å forklare hvorfor man ender opp som single, menn har alltid søkt å finne årsåker utover seg selv, mens kvinner ofte retter skylden innover.

Når du ser hva kvinner og menn i visse forhold holder ut med så skjønner man fort at ingen av de er spesiellt kresne :)

En ting som er helt sikkert er at negative tanker rundt kvinner som gruppe pleier å være en bombesikker strategi for å bli singel i evig tid fremover, men man står selvsagt fritt frem til å velge den veien.

Kvinner som gruppe kan ikke eller burde heller ikke måtte stå til ansvar for at tilfeldig sex markedet er så skjevt som det er, fordi de aller fleste kvinner ikke ønsker å ta del i dette markedet, og da blir det opp til menn som frekventerer dette markedet og enten dele på de damene som er der (not gonna happen!) eller la være å stå å sikle som noen forbanna bikkjer hver gang en blondine rister på rompa/puppa for å få sin daglige dose oppmerksomhet.

At de aller fleste kvinne ikke ønsker å ta del i dette markedet er bare tull! Kjenner du en eneste kvinne som ikke har hatt ons`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke spesifikt myntet på ditt innlegg, litt tilfeldig at jeg har med sitatet, men det er et viktig punkt du har med på slutten der.

Det er nemlig riktig som du sier at det foregår en resirkulering av pent brukte menn, og andelen ikke-samboende/gifte barnløse menn rundt 40 år øker. Det er dog ikke det eneste området menn sliter på, kvinner er i ferd med å "gå forbi" oss på utdanning også, og det er for meg underlig at så mange menn bruker mer tid på å rakke ned på kvinner framfor å bruke tiden på å skape positivitet, trivsel og glede blant menn. Det tror jeg hadde gagnet alle :)

At kvinner er mest kresne er nok mer en ide som går rundt på nettet for å forklare hvorfor man ender opp som single, menn har alltid søkt å finne årsåker utover seg selv, mens kvinner ofte retter skylden innover.

Når du ser hva kvinner og menn i visse forhold holder ut med så skjønner man fort at ingen av de er spesiellt kresne :)

En ting som er helt sikkert er at negative tanker rundt kvinner som gruppe pleier å være en bombesikker strategi for å bli singel i evig tid fremover, men man står selvsagt fritt frem til å velge den veien.

Kvinner som gruppe kan ikke eller burde heller ikke måtte stå til ansvar for at tilfeldig sex markedet er så skjevt som det er, fordi de aller fleste kvinner ikke ønsker å ta del i dette markedet, og da blir det opp til menn som frekventerer dette markedet og enten dele på de damene som er der (not gonna happen!) eller la være å stå å sikle som noen forbanna bikkjer hver gang en blondine rister på rompa/puppa for å få sin daglige dose oppmerksomhet.

Nå var jo ikke dette innlegget ment for å karaktisere hverken kvinner eller menn på noen negativ måte, men det er en generell betraktning når man snakker om grupper, og således ganske nøytralt. Hvis man aldri kan klassifisere i grupper, så kan man jo like greit gi opp å diskutere noe som helst fordi det aldri vil være matnyttig. Jo visst finnes det en hel haug av unntak fra slike grupper, også i datingsammenheng, og jeg har selv møtt en del kvinner som ikke passer inn i slike "standardkategorier".

Likevel greier jeg jo å se objektivt på trender fra et tredjepersonsperspektiv, for når man snakker om grupper så er det jo visse forskjeller som rår, som de jeg påpekte i det første innlegget, og ikke bare en ide på nettet som du beskriver det som. Forskjellen på antall ufrivillig barnløse menn i førtiårene versus kvinner er forankret i statistikk, det er et faktum.

Anonym poster: 52b87f652bbb4c7ef6b1009fadf22d62

Skrevet

Because that's the step that gets skipped -- it's always "How can I get a job?" and not "How can I become the type of person employers want?" It's "How can I get pretty girls to like me?" instead of "How can I become the type of person that pretty girls like?" See, because that second one could very well require giving up many of your favorite hobbies and paying more attention to your appearance, and God knows what else. You might even have to change your personality.

Det ligger mye i at man ikke skal syntes synd på seg selv (selvmedlidenhet er sjelden attraktivt uansett kjønn), men det jeg siterte er et dårlig råd. Personer som er villig til å endre seg totalt for noen andre som en eller annen hund er sjelden attraktivt. Det er et submissivt trekk som ikke er attraktivt. Noen forbedringer her og der? Helt klart. Total forandring? Bullshitråd.

Gjest Amazing Cunt Wig
Skrevet

Nå var jo ikke dette innlegget ment for å karaktisere hverken kvinner eller menn på noen negativ måte

Som sagt, mitt innlegg var ikke direkte myntet på ditt og jeg var heller ikke uenig i dine refleksjoner.

Skrevet

Du store min tid. Jeg tror akkurat jeg forelsket meg i et nick på nett.

Forelsket ble du neppe, men du likte nok måten han løy og smisket på :)

Anonym poster: 065352eef8649648db0727ea54514003

• Liker 1
Skrevet

Som sagt, mitt innlegg var ikke direkte myntet på ditt og jeg var heller ikke uenig i dine refleksjoner.

Neida, klar over det, men jeg syntes likevel det er viktig å påpeke at vi snakker om grupper her, det betyr ikke at klassifikasjonene stemmer for absolutt alle :)

Gjest Amazing Cunt Wig
Skrevet (endret)

At de aller fleste kvinne ikke ønsker å ta del i dette markedet er bare tull! Kjenner du en eneste kvinne som ikke har hatt ons`?

Ja, jeg kjenner flere. Menn også. At man har hatt en ONS betyr heller ikke at man frekventerer tilfeldig sexmarkedet, og jeg tar det for gitt at de som sier de sliter på dette markedet har prøvd i mer enn en måned :)

Dette markedet preges jo også av en viss grad av "turisme", som det jo også er på nettsider som spesialiserer seg på nettopp tilfeldig sex. Her er det ofte 10 menn på hver kvinne, så det blir jo ikke feil å si at menn er langt mere interessert i denne aktiviteten enn kvinner!

Endret av Amazing Cunt Wig
Gjest Amazing Cunt Wig
Skrevet (endret)

Forelsket ble du neppe, men du likte nok måten han løy og smisket på :)

Nok en tankegang som man ofte ser blant menn på nett, om noen ytrer noe som ikke stemmer med mannosfæren så:

A: Lyver man sin politisk korrekte ræv av seg

B: Prøver man å få seg noe

C: Er man homo

Du kan gjerne krysse meg av for all-of-the-above hvis det gjør firkanten din litt mindre!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, jeg kjenner flere. Menn også. At man har hatt en ONS betyr heller ikke at man frekventerer tilfeldig sexmarkedet, og jeg tar det for gitt at de som sier de sliter på dette markedet har prøvd i mer enn en måned :)

Poenget er at svært få kvinner (og menn) er kategorisk motstander av tilfeldig sex. Det er heller situasjonen, og ikke minst kvaliteten på utvalget som setter en stopper for en eventuell ons.

Og bare så det er sagt. At kvinner er mer kresne enn menn er både empirisk bevist gjennom en rekke eksprimenter, og har dessuten et logisk fundament i evolusjonsteorien. Så dette er et udiskutabelt premiss når man diskuterer markedet for tilfeldig sex. Når det kommer til forhold derimot, stiller kjønnene mer på lik linje!

Endret av Genesis
  • Liker 1
Skrevet

Jeg leser ofte at gutter er frustrerte fordi de ikke "får" sex. Enten skylder de på sjenanse, dårlig selvtilit, lav status eller lite attraktivt utseende. Men hvorfor er det jentenes problem?

Ingen som sier det er jenters problem, bare at det er lettere for jenter å få sex.

Anonym poster: 25f02cd656e1651b2650861924c646d3

Skrevet

Nok en tankegang som man ofte ser blant menn på nett, om noen ytrer noe som ikke stemmer med mannosfæren så:

A: Lyver man sin politisk korrekte ræv av seg

B: Prøver man å få seg noe

C: Er man homo

Du kan gjerne krysse meg av for all-of-the-above hvis det gjør firkanten din litt mindre!

Så du tror at hun ble forelsket?

Gjest Amazing Cunt Wig
Skrevet (endret)

Neida, klar over det, men jeg syntes likevel det er viktig å påpeke at vi snakker om grupper her, det betyr ikke at klassifikasjonene stemmer for absolutt alle :)

Absolutt, jeg syntes det er viktig å påpeke og forske på hvorfor gruppen menn som bor alene uten barn øker dramatisk, men jeg føler meg rimelig trygg på at det ikke er fordi kvinner som gruppe søker å radere bort menn fra planetens overflate.

Mange menn som bor alene har kjærester, og mange velger å ikke få barn. Det sier nemlig statistikken nada om.......

• Liker 1
Skrevet

Det ligger mye i at man ikke skal syntes synd på seg selv (selvmedlidenhet er sjelden attraktivt uansett kjønn), men det jeg siterte er et dårlig råd. Personer som er villig til å endre seg totalt for noen andre som en eller annen hund er sjelden attraktivt. Det er et submissivt trekk som ikke er attraktivt. Noen forbedringer her og der? Helt klart. Total forandring? Bullshitråd.

Les hele innlegget en gang til ;) Rådet om å endre seg går som der beskrevet utifra at ingen av det motsatte kjønn er interessert overhodet.

Skrevet

Ja, det er bare å vise mer interesse det! Jeg tror det gjelder for både menn og kvinner at det er turnoff med folk som er altfor pågående og frampå. Man trenger ikke å gjøre seg kostbar, men bør ikke være slitsom heller. Et eksempel:

Jeg var på en hyggelig date som 17-åring med en gutt jeg hadde møtt på ei sjekkeside. Han var noen år eldre enn meg, og virket hyggelig, intelligent, ikke sjenert og han studerte til å bli lærer. Alt burde tilsi at han kunne være en gutt jeg ville falt for. Vi hadde en trivelig samtale, men jeg merket ikke noe til noen gnist, men tenkte da jeg var på vei hjem at jeg var åpen for en ny date. Vi avsluttet med en klem. Noen timer senere lå jeg i senga mi og slappa av, og da fikk jeg plutselig ei melding: "Savner deg, vil ha deg her hos meg nå" og jeg bare..............EEEEEEEH.....

Jeg visste rett og slett ikke hva jeg skulle svare, så jeg svarte ikke. Neste dag sendte han en ny melding der det stod noe sånt som : "keen på å møtes igjen?" da svarte jeg at det passet dårlig. Da fikk jeg plutselig en melding der det stod noe sånt som "hvem var du igjen???". Da lo jeg godt og skjønte at han meldet med flere jenter han sikkert også bare hadde møtt noen få ganger. Like etter fikk jeg ei melding "du kan i alle fall svare!". Han var jo sikkert en hyggelig gutt, men det ble aldri noen ny date, FOR Å SI DET SÅNN.

jau alt med måte og ingenting er svart/hvitt som man sier

Skrevet

Les hele innlegget en gang til ;) Rådet om å endre seg går som der beskrevet utifra at ingen av det motsatte kjønn er interessert overhodet.

Ja, men folk som forandrer seg totalt for noen andre blir i hvert fall ikke mer attraktive uansett utgangspunkt, derfor syntes jeg artikkelen ga et dårlig råd. 0 attraktivitet i utgangspunktet + 0 attraktivitet i form av at man endrer seg totalt for en annen person utgjør fortsatt 0.

Skrevet

Ja, men folk som forandrer seg totalt for noen andre blir i hvert fall ikke mer attraktive uansett utgangspunkt, derfor syntes jeg artikkelen ga et dårlig råd. 0 attraktivitet i utgangspunktet + 0 attraktivitet i form av at man endrer seg totalt for en annen person utgjør fortsatt 0.

Igjen, les utdraget. Du har plukket ut en del og uten resten mister det helt sammenhengen. Fyren skriver jo langt mer om det at man IKKE skal nødvendigvis måtte endre på seg - men at man må innse at hvordan man blir oppfattet baserer seg på "fruktene på treet som er deg og ikke bare på jorda den gror i". Hele greia er satt veldig på spissen men røsker også rett gjennom all bullshitten som folk blir presentert. Er du en ufattelig kjedelig og kjip person er det stor sannsynlighet for at du ikke vil finne noen. Det hjelper lite at du er "kjempesnill og god".

Gjest Amazing Cunt Wig
Skrevet (endret)

Poenget er at svært få kvinner (og menn) er kategorisk motstander av tilfeldig sex. Det er heller situasjonen, og ikke minst kvaliteten på utvalget som setter en stopper for en eventuell ons.

Og bare så det er sagt. At kvinner er mer kresne enn menn er både empirisk bevist gjennom en rekke eksprimenter, og har dessuten et logisk fundament i evolusjonsteorien. Så dette er et udiskutabelt premiss når man diskuterer markedet for tilfeldig sex. Når det kommer til forhold derimot, stiller kjønnene mer på lik linje!

Poenget er at det er flere menn enn kvinner på utkikk etter tilfeldig sex, herav skjevheten og tanken om at det er mye enklere for kvinner.

Markedet preges også av mye overlapping, og mange forhold starter som ONS og mange ONS var et mislykket forsøk på forhold, ihvertfall fra en part.

Gjest Amazing Cunt Wig
Skrevet

Så du tror at hun ble forelsket?

Ja, jeg tror hun ble rablende gal forelsket. Flere spørsmål?

Gjest Amazing Cunt Wig
Skrevet (endret)

snip

Skrevet

En utrolig bra tekst som tar opp blant annet sutrete folk som klager over at de ikke får "napp".

Men tråden handler om det er lettere eller vanskeligere for jenter å få sex.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...