AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #61 Skrevet 19. desember 2012 Jeg vil tro de aller fleste kan det. Men mye går vel på om man har selvtilliten til det også. ... Men det er 10 millioner ganger verre å skulle sjekke jenter med dårlig selvtillit, enn å skulle avslå masse menn til man finner en man synes er litt kjekk og sexy med dårlig selvtillit,,, Det er ganske lattis, men veldig mange kvinner er altså ikke klar over, rett og slett totalt blinde for, at det er langt langt verre for en stor andel av menn på sjekkemarkedet, enn det er for så godt som noen kvinne, med noen veldig få unntak. Anonym poster: c216b5b1b3089739e334e058925c1c95 3
Guybrush Skrevet 19. desember 2012 #62 Skrevet 19. desember 2012 Det du spør om her har vært nesten ordrett skrevet tidligere i en tråd. Min påstand er at om to personer av hvert sitt kjønn drar ut på kjøttmarkedet og har svært få krav annet enn å få seg noe den kvelden - så vil jenta kunne forlate utestedet tidligere enn gutten. Derimot når det kommer til forhold er min påstand at man ikke har slagside i hverken den ene eller andre retningen. Matematikk støtter også opp om dete. For eksempel kan en mann ha sex med mange jenter, men man kan ikke være i seriøse forhold med mange. Og for hver person i et forhold må det nødvendigvis være en person til av det motsatte kjønn (med unntak av homofile selvsagt). Å lett få sex =/= lett å finne et seriøst forhold. 1
Cupcake92 Skrevet 19. desember 2012 #63 Skrevet 19. desember 2012 ... Men det er 10 millioner ganger verre å skulle sjekke jenter med dårlig selvtillit, enn å skulle avslå masse menn til man finner en man synes er litt kjekk og sexy med dårlig selvtillit,,, Det er ganske lattis, men veldig mange kvinner er altså ikke klar over, rett og slett totalt blinde for, at det er langt langt verre for en stor andel av menn på sjekkemarkedet, enn det er for så godt som noen kvinne, med noen veldig få unntak. Anonym poster: c216b5b1b3089739e334e058925c1c95 Altså, jeg syntes ikke det er så mye bedre å måtte avslå 10 menn som ville hatt sex med alt (absolutt alt) de kan, enn å måtte bruke litt av selvtilliten sin på å sjekke opp en jente. Men kan godt hende jeg bare er helt ute her. Sjekkemarkedet kan være dritt. Både for menn og kvinner. Det tar tid for begge om man er ute etter noe seriøst.
Alina X Skrevet 20. desember 2012 #64 Skrevet 20. desember 2012 Jeg har egentlig ikke noe imot å bli kalt og sett på som en sprengkåt apekat, jeg synes det er smigrende, men de stereotypene du uttrykker viser jo bare hvor ettertraktet du tror du er hos menn. Jeg tror ikke jeg er noe mer ettertraktet enn de fleste andre gjennomsnittelige kvinnene du ser hver dag.
Gjest gressløk Skrevet 20. desember 2012 #65 Skrevet 20. desember 2012 1. Tilgang på sex: nja, har ikke sett noe til det. Men hvis jeg absolutt ville det, så hadde det sikkert ikke vært det vanskeligste. Tror alle kan få kald og hjerteløs sex om det er kun sex de er ute etter. Man har alltids byen. Står du utenfor et utested klokka tre på natta og vifter med en håv, så får du tilslutt noe oppi der. Det er ikke nødvendigvis noe å trakte etter uansett, spør du meg. Nei, det tror jeg ikke. Jeg får i alle fall nada tilbud. Men her spiller utseende inn også. Det er ingen hemmelighet at pene mennesker har flere tilbud enn de som er mindre attraktive. Dette gjelder uavhengig av kjønn.
Cata Skrevet 20. desember 2012 #66 Skrevet 20. desember 2012 (endret) 1. Lettere tilgang på sex: Er det slik at alle kvinner har et kobbel med menn etter seg som ønsker å ha sex med dem? Kan alle kvinner velge og vrake blant menn som vil ha sex med dem? 2. Lettere for å starte forhold: Er det slik at alle kvinner har en mengde beilere som ønsker å starte et forhold med dem? Anonym poster: 017d08296cd3f87b158b727c7f4e0cce 1. Nei. Jeg har aldri noensinne opplevd at noen har forsøkt å sjekke meg opp bare for å ha sex. (Mulig jeg ville opplevd det hvis jeg hadde hatt for vane å "gå på byen".) 2. Nei, jeg har aldri hatt mange beilere heller. Endret 20. desember 2012 av Cata
Pene sko... Skrevet 20. desember 2012 #67 Skrevet 20. desember 2012 (endret) Mye enklere for damer enn menn. En dame behøver ikke å se ut som hun er hentet ut av en motereklame for å få seg noe engang. Hun behøver også sjeldent å ta initiativ. Hun får tilbud slengt etter seg selv om hun skulle ha vært mindre heldig med sitt utseende. Damene som motstrider dette er de som ikke fanger opp signalene om at de faktisk blir sjekket opp når en mann endelig har mannet seg opp tilstrekkelig nok til å tørre å si "hei... *insert skjevt smil og flåsete utsagn + svada*". Vi menn der i mot har det langt tyngre, spesielt om man i tillegg er sjenert og beskjeden. I så henseende blir en mann som er over snittet vakker sjeldnere sjekket opp enn en dame som er under snittet vakker. Endret 20. desember 2012 av Pene sko... 3
Hapa Skrevet 20. desember 2012 #68 Skrevet 20. desember 2012 Populasjonsmessig er det lettere for kvinner og få sex og kanskje også forhold. Alder har stor betydning. 20-30 år har kvinner det kjempelett for å få sex og veldig lett for forhold også. Men jo eldre man blir jo mer endrer dette seg i mannens favør. Hvorfor endrer dette seg i mannens favør i takt med økt alder? Hva er det som skjer?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #69 Skrevet 20. desember 2012 Selvsagt får jenter lettere sex, de kan spørre færre og mer attrktive personer for å få ja. Forhold, vet ikke. Anonym poster: 25f02cd656e1651b2650861924c646d3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #70 Skrevet 20. desember 2012 Grunnen til at kvinner har så vanskelig for dette med forhold er at de er så inn i granskauen kresne. Anonym poster: 4d7e424d5bdafcdeb98a7c98601d819c
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #71 Skrevet 20. desember 2012 Jeg mener nå at kvinner både har det lettere for å få sex men også forhold. Sistnevnte er nok litt vanskeligere også for jenter, men det er ikke til å stikke under en stol at jenter letter enn menn kommer seg inn i et forhold generelt sett. Det er ikke så enkelt som at det matematisk sett er omtrent like mange gutter som jenter, poenget er uansett at en større andel menn enn kvinner aldri eller sjelden er på markedet i det hele tatt, det er man nødt til å ta i betraktning. Grunnen til at flere menn faller utenfor er at kvinner generelt stiller høyere krav enn menn, der kommer den ene skjevheten i markedet inn. Videre er det generelt sett også menn som må ta initiativet for å få et forhold, menn som ikke er flinke til dette faller også utenfor. Selvsagt er en av motkreftene til tendensene at det da markedsmessig er færre menn enn kvinner, og slikt sett skulle man isolert sett tro at det da er vanskeligere for kvinner å få kjæreste i og med at de resterende mennene allerede er i forhold. Men dette oppveies og vel så det av seriemonogami, der de mest attraktive mennene går fra forhold til forhold med de forskjellige kvinnene. Resultatet er at nesten alle kvinner samt et lite utvalg menn er i forhold. Et lite utvalg kvinner og en stor andel menn er sjelden eller aldri i forhold. Denne logikken stemmer godt overens med det man kan observere av trender innen forhold og ekteskap i dagens samfunn. "Velbrukte" menn, som kommer fra tidligere forhold/ekteskap får seg forholdsvis lett ny partner og behøver ikke gå lenge før de får nye tilbud. Anonym poster: 52b87f652bbb4c7ef6b1009fadf22d62
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 20. desember 2012 #72 Skrevet 20. desember 2012 Grunnen til at kvinner har så vanskelig for dette med forhold er at de er så inn i granskauen kresne. Anonym poster: 4d7e424d5bdafcdeb98a7c98601d819c Pøh, hadde de vært det haddde de vært lesbiske alle sammen
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2012 #73 Skrevet 20. desember 2012 I den ene tråden etter den andre her inne påstås det at det er mye lettere for kvinner å skaffe seg sex og mye lettere for kvinner å skaffe seg et forhold. Gjengangeren er at det stort sett er menn som skriver dette, ikke kvinner. Så vil gjerne høre fra de som vet, altså kvinnene selv. Stemmer dette? 1. Lettere tilgang på sex: Er det slik at alle kvinner har et kobbel med menn etter seg som ønsker å ha sex med dem? Kan alle kvinner velge og vrake blant menn som vil ha sex med dem? 2. Lettere for å starte forhold: Er det slik at alle kvinner har en mengde beilere som ønsker å starte et forhold med dem? Anonym poster: 017d08296cd3f87b158b727c7f4e0cce 1. Lett tilgang til sex, om enn ikke alltid med de jeg vil ha sex med. 2. Nei, det er ikke noe enklere for kvinner å skaffe seg noe forhold.
Gjest Amazing Cunt Wig Skrevet 20. desember 2012 #74 Skrevet 20. desember 2012 (endret) Jeg mener nå at kvinner både har det lettere for å få sex men også forhold. Sistnevnte er nok litt vanskeligere også for jenter, men det er ikke til å stikke under en stol at jenter letter enn menn kommer seg inn i et forhold generelt sett. Det er ikke så enkelt som at det matematisk sett er omtrent like mange gutter som jenter, poenget er uansett at en større andel menn enn kvinner aldri eller sjelden er på markedet i det hele tatt, det er man nødt til å ta i betraktning. Grunnen til at flere menn faller utenfor er at kvinner generelt stiller høyere krav enn menn, der kommer den ene skjevheten i markedet inn. Videre er det generelt sett også menn som må ta initiativet for å få et forhold, menn som ikke er flinke til dette faller også utenfor. Selvsagt er en av motkreftene til tendensene at det da markedsmessig er færre menn enn kvinner, og slikt sett skulle man isolert sett tro at det da er vanskeligere for kvinner å få kjæreste i og med at de resterende mennene allerede er i forhold. Men dette oppveies og vel så det av seriemonogami, der de mest attraktive mennene går fra forhold til forhold med de forskjellige kvinnene. Resultatet er at nesten alle kvinner samt et lite utvalg menn er i forhold. Et lite utvalg kvinner og en stor andel menn er sjelden eller aldri i forhold. Denne logikken stemmer godt overens med det man kan observere av trender innen forhold og ekteskap i dagens samfunn. "Velbrukte" menn, som kommer fra tidligere forhold/ekteskap får seg forholdsvis lett ny partner og behøver ikke gå lenge før de får nye tilbud. Anonym poster: 52b87f652bbb4c7ef6b1009fadf22d62 Dette er ikke spesifikt myntet på ditt innlegg, litt tilfeldig at jeg har med sitatet, men det er et viktig punkt du har med på slutten der. Det er nemlig riktig som du sier at det foregår en resirkulering av pent brukte menn, og andelen ikke-samboende/gifte barnløse menn rundt 40 år øker. Det er dog ikke det eneste området menn sliter på, kvinner er i ferd med å "gå forbi" oss på utdanning også, og det er for meg underlig at så mange menn bruker mer tid på å rakke ned på kvinner framfor å bruke tiden på å skape positivitet, trivsel og glede blant menn. Det tror jeg hadde gagnet alle At kvinner er mest kresne er nok mer en ide som går rundt på nettet for å forklare hvorfor man ender opp som single, menn har alltid søkt å finne årsåker utover seg selv, mens kvinner ofte retter skylden innover. Når du ser hva kvinner og menn i visse forhold holder ut med så skjønner man fort at ingen av de er spesiellt kresne En ting som er helt sikkert er at negative tanker rundt kvinner som gruppe pleier å være en bombesikker strategi for å bli singel i evig tid fremover, men man står selvsagt fritt frem til å velge den veien. Kvinner som gruppe kan ikke eller burde heller ikke måtte stå til ansvar for at tilfeldig sex markedet er så skjevt som det er, fordi de aller fleste kvinner ikke ønsker å ta del i dette markedet, og da blir det opp til menn som frekventerer dette markedet og enten dele på de damene som er der (not gonna happen!) eller la være å stå å sikle som noen forbanna bikkjer hver gang en blondine rister på rompa/puppa for å få sin daglige dose oppmerksomhet. Endret 20. desember 2012 av Amazing Cunt Wig 3
sol87 Skrevet 20. desember 2012 #75 Skrevet 20. desember 2012 (endret) Det er bare tull at du må se ut som en "motereklame" for å få sex om du er mann. Mine venninner er vanlige jenter, noen litt penere enn andre, noen slanke, noen veldig tynne og noen litt mer formfulle. Ingen av dem er uheldig med utseendet sitt. Likevel har de ikke bare ligget med framgangsrike vakre menn (som noen har fått for seg at er det eneste vi damer gidder å bry oss med.) For meg og mange andre damer jeg har snakket med, så er det mye mer enn billedskjønnhet som gjør menn attraktive. Det kan være sjarm, humor, klær, måten de er på, felles interesser osv osv...Dessuten er det jo forskjellig hva folk syns er attraktivt. Jeg leser ofte at gutter er frustrerte fordi de ikke "får" sex. Enten skylder de på sjenanse, dårlig selvtilit, lav status eller lite attraktivt utseende. Men hvorfor er det jentenes problem? Hvis du har blitt avist av omtrent alle jentene du har prøvd deg på, så bør du kanskje endre din taktikk eller framgangsmåte? Jeg er sikker på at også de mennene som føler det slik kan finne ei jente som liker dem, men kanskje den dårlige selvtilliten ødelegger for dem. Jeg ville i alle fall jobbet litt med meg selv hvis alle gutter jeg prøvde meg på avviste meg. Jeg ville tenkt på hvordan jeg tok kontakt, og ikke minst hvem jeg tok kontakt med. Om du bare vil ha "barbier" og ikke ser ut som en ken selv, da kan det hende du må lete etter noe annet. Endret 20. desember 2012 av sol87 1
Guybrush Skrevet 20. desember 2012 #76 Skrevet 20. desember 2012 En utrolig bra tekst som tar opp blant annet sutrete folk som klager over at de ikke får "napp". "Let's try a non-money example so you don't get hung up on that. The demographic that Cracked writes for is heavy on 20-something males. So on our message boards and in my many inboxes I read several dozen stories a year from miserable, lonely guys who insist that women won't come near them despite the fact that they are just the nicest guys in the world. I can explain what is wrong with this mindset, but it would probably be better if I let Alec Baldwin explain it: In this case, Baldwin is playing the part of the attractive women in your life. They won't put it as bluntly as he does -- society has trained us not to be this honest with people -- but the equation is the same. "Nice guy? Who gives a shit? If you want to work here, close." So, what do you bring to the table? Because the Zooey Deschanel lookalike in the bookstore that you've been daydreaming about moisturizes her face for an hour every night and feels guilty when she eats anything other than salad for lunch. She's going to be a surgeon in 10 years. What do you do? "What, so you're saying that I can't get girls like that unless I have a nice job and make lots of money?" No, your brain jumps to that conclusion so you have an excuse to write off everyone who rejects you by thinking that they're just being shallow and selfish. I'm asking what do you offer? Are you smart? Funny? Interesting? Talented? Ambitious? Creative? OK, now what do you do to demonstrate those attributes to the world? Don't say that you're a nice guy -- that's the bare minimum. Pretty girls have guys being nice to them 36 times a day. The patient is bleeding in the street. Do you know how to operate or not? "Well, I'm not sexist or racist or greedy or shallow or abusive! Not like those other douchebags!" I'm sorry, I know that this is hard to hear, but if all you can do is list a bunch of faults you don't have, then back the fuck away from the patient. There's a witty, handsome guy with a promising career ready to step in and operate. Does that break your heart? OK, so now what? Are you going to mope about it, or are you going to learn how to do surgery? It's up to you, but don't complain about how girls fall for jerks; they fall for those jerks because those jerks have other things they can offer. "But I'm a great listener!" Are you? Because you're willing to sit quietly in exchange for the chance to be in the proximity of a pretty girl (and spend every second imagining how soft her skin must be)? Well guess what, there's another guy in her life who also knows how to do that, and he can play the guitar. Saying that you're a nice guy is like a restaurant whose only selling point is that the food doesn't make you sick. You're like a new movie whose title is This Movie Is in English, and its tagline is "The actors are clearly visible." I think this is why you can be a "nice guy" and still feel terrible about yourself. "So, what, you're saying that I should pick up a book on how to get girls?" Only if step one in the book is "Start making yourself into the type of person girls want to be around." Because that's the step that gets skipped -- it's always "How can I get a job?" and not "How can I become the type of person employers want?" It's "How can I get pretty girls to like me?" instead of "How can I become the type of person that pretty girls like?" See, because that second one could very well require giving up many of your favorite hobbies and paying more attention to your appearance, and God knows what else. You might even have to change your personality. "But why can't I find someone who just likes me for me?" you ask. The answer is because humans need things. The victim is bleeding, and all you can do is look down and complain that there aren't more gunshot wounds that just fix themselves? "But I'm not good at anything!" Well, I have good news -- throw enough hours of repetition at it and you can get sort of good at anything. I was the world's shittiest writer when I was an infant. I was only slightly better at 25. But while I was failing miserably at my career, I wrote in my spare time for eight straight years, an article a week, before I ever made real money off it. It took 13 years for me to get good enough to make the New York Times best-seller list. It took me probably 20,000 hours of practice to sand the edges off my sucking. Don't like the prospect of pouring all of that time into a skill? Well, I have good news and bad news. The good news is that the sheer act of practicing will help you come out of your shell -- I got through years of tedious office work because I knew that I was learning a unique skill on the side. People quit because it takes too long to see results, because they can't figure out that the process is the result. The bad news is that you have no other choice. If you want to work here, close. Because in my non-expert opinion, you don't hate yourself because you have low self-esteem, or because other people were mean to you. You hate yourself because you don't do anything. Not even you can just "love you for you" -- that's why you're miserable and sending me private messages asking me what I think you should do with your life.
kubrak Skrevet 20. desember 2012 #77 Skrevet 20. desember 2012 Jeg tror ikke jeg er noe mer ettertraktet enn de fleste andre gjennomsnittelige kvinnene du ser hver dag. likevel, hadde menn vist mindre interesse for kvinner ville selvfølelsen deres vært en annen, OG det ville vært vanskeligere for dere å få både ONS og forhold. 1
sol87 Skrevet 20. desember 2012 #78 Skrevet 20. desember 2012 likevel, hadde menn vist mindre interesse for kvinner ville selvfølelsen deres vært en annen, OG det ville vært vanskeligere for dere å få både ONS og forhold. Ja, det er bare å vise mer interesse det! Jeg tror det gjelder for både menn og kvinner at det er turnoff med folk som er altfor pågående og frampå. Man trenger ikke å gjøre seg kostbar, men bør ikke være slitsom heller. Et eksempel: Jeg var på en hyggelig date som 17-åring med en gutt jeg hadde møtt på ei sjekkeside. Han var noen år eldre enn meg, og virket hyggelig, intelligent, ikke sjenert og han studerte til å bli lærer. Alt burde tilsi at han kunne være en gutt jeg ville falt for. Vi hadde en trivelig samtale, men jeg merket ikke noe til noen gnist, men tenkte da jeg var på vei hjem at jeg var åpen for en ny date. Vi avsluttet med en klem. Noen timer senere lå jeg i senga mi og slappa av, og da fikk jeg plutselig ei melding: "Savner deg, vil ha deg her hos meg nå" og jeg bare..............EEEEEEEH..... Jeg visste rett og slett ikke hva jeg skulle svare, så jeg svarte ikke. Neste dag sendte han en ny melding der det stod noe sånt som : "keen på å møtes igjen?" da svarte jeg at det passet dårlig. Da fikk jeg plutselig en melding der det stod noe sånt som "hvem var du igjen???". Da lo jeg godt og skjønte at han meldet med flere jenter han sikkert også bare hadde møtt noen få ganger. Like etter fikk jeg ei melding "du kan i alle fall svare!". Han var jo sikkert en hyggelig gutt, men det ble aldri noen ny date, FOR Å SI DET SÅNN.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #79 Skrevet 20. desember 2012 Han var jo sikkert en hyggelig gutt, men det ble aldri noen ny date, FOR Å SI DET SÅNN. Rart med det, kvinner synes det er helt greit å behandle menn på den måten men når menn behandler dere på samme måte tilbake, nei da... Anonym poster: 4d7e424d5bdafcdeb98a7c98601d819c
Gjest Tidssone Skrevet 20. desember 2012 #80 Skrevet 20. desember 2012 Dette er ikke spesifikt myntet på ditt innlegg, litt tilfeldig at jeg har med sitatet, men det er et viktig punkt du har med på slutten der. Det er nemlig riktig som du sier at det foregår en resirkulering av pent brukte menn, og andelen ikke-samboende/gifte barnløse menn rundt 40 år øker. Det er dog ikke det eneste området menn sliter på, kvinner er i ferd med å "gå forbi" oss på utdanning også, og det er for meg underlig at så mange menn bruker mer tid på å rakke ned på kvinner framfor å bruke tiden på å skape positivitet, trivsel og glede blant menn. Det tror jeg hadde gagnet alle At kvinner er mest kresne er nok mer en ide som går rundt på nettet for å forklare hvorfor man ender opp som single, menn har alltid søkt å finne årsåker utover seg selv, mens kvinner ofte retter skylden innover. Når du ser hva kvinner og menn i visse forhold holder ut med så skjønner man fort at ingen av de er spesiellt kresne En ting som er helt sikkert er at negative tanker rundt kvinner som gruppe pleier å være en bombesikker strategi for å bli singel i evig tid fremover, men man står selvsagt fritt frem til å velge den veien. Kvinner som gruppe kan ikke eller burde heller ikke måtte stå til ansvar for at tilfeldig sex markedet er så skjevt som det er, fordi de aller fleste kvinner ikke ønsker å ta del i dette markedet, og da blir det opp til menn som frekventerer dette markedet og enten dele på de damene som er der (not gonna happen!) eller la være å stå å sikle som noen forbanna bikkjer hver gang en blondine rister på rompa/puppa for å få sin daglige dose oppmerksomhet. Du store min tid. Jeg tror akkurat jeg forelsket meg i et nick på nett. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå