Gå til innhold

HUN AMMET BARNET MITT!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det tror jeg bare er i den rosa nusselige verden helt unge mødre lever i. Amming er for at barnet skal få næring tilpasset det. Det er ingen skadevirkninger ved å få morsmelk fra andre kvinner.

Forøvrig, sex foregår mellom voksne og er ikke forbeholdt noe som helst annet enn begges vilje.

TS hadde sendt med en flaske melk som babyen skulle få, venninna hadde absolutt ingen grunn til å ta seg den frihet til å amme babyen. Jeg har aldr hørt om folk som ammer hverandres barn så jeg tviler på at det er noe mer vanlig bland voksene mødre.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tror jeg bare er i den rosa nusselige verden helt unge mødre lever i. Amming er for at barnet skal få næring tilpasset det. Det er ingen skadevirkninger ved å få morsmelk fra andre kvinner.

Forøvrig, sex foregår mellom voksne og er ikke forbeholdt noe som helst annet enn begges vilje.

Normalt sett mener vel de fleste at sex er forbehold partneren....

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS hadde sendt med en flaske melk som babyen skulle få, venninna hadde absolutt ingen grunn til å ta seg den frihet til å amme babyen. Jeg har aldr hørt om folk som ammer hverandres barn så jeg tviler på at det er noe mer vanlig bland voksene mødre.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Du har aldri hørt om det, så det skjer ikke ? Jeg vet min kone og hennes venninne ammet begges barn. Jeg har blitt ammet av alle mine tanter ( mange fettere og kusiner på samme alder )

Jeg har en kollega som var kjempelykkelig på jobb, fordi hun fikk en venninne til barnevakt som til og med kunne amme babyen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har aldri hørt om det, så det skjer ikke ? Jeg vet min kone og hennes venninne ammet begges barn. Jeg har blitt ammet av alle mine tanter ( mange fettere og kusiner på samme alder )

Jeg har en kollega som var kjempelykkelig på jobb, fordi hun fikk en venninne til barnevakt som til og med kunne amme babyen.

Det var ikke det jeg sa, men jeg tviler på at det er spesielt vanlig.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS HER

Mange mener nok jeg overreagerte og ja, kanskje jeg burde bare sagt ifra og ikke bare gått, men det var virkelig helt sjokkerende.. Amming for meg er en av de viktigste stundene med babyen min og det er noe jeg virkelig vil ha for meg selv.

TS

Anonym poster: d355878a88bc0150ade59c173c191e50

Altså - du er sjalu og egoistisk! Det er DINE kjensler som gjer at du ikkje likte at veninna di amma babyen din, ikkje babyens.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt bryr ikke babyen seg men jeg hadde heller ikke likt det hvis noen ammet min baby uten å spørre først, og jeg hadde kun ammet noen andre sin baby i en krisesituasjon. Hvis jeg fant en sulten baby i en grøft, eller passet en baby og hadde null morsmelk fra mor og ikke mulighet til å tå tak i morsmelkerstatning. Men da hadde jeg ringt mora først og spurt om det var greit at jeg ga av min melk til barnet hennes. Og antakelig så hadde jeg pumpet meg og gitt babyen melka mi på flaske, for at mor skulle føle at det ble litt mindre ubehagelig. Jeg tipper at mødre flest foretrekker at andre ikke ammer deres barn.

Anonym poster: 5156b13cc9839da3514fb10041b16b07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså - du er sjalu og egoistisk! Det er DINE kjensler som gjer at du ikkje likte at veninna di amma babyen din, ikkje babyens.

Har ikke TS lov til å reagere da eller siden det er hun det "gikk utover" og ikke babyen?

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg barn, så jeg er kanskje ikke kvalifisert til å svare i denne tråden, men jeg hadde nok ikke tatt det ille opp om en venninne ammet babyen min, om den var sulten og jeg ikke var tilstede. Jeg hadde kanskje syntes det var litt merkelig, men hadde absolutt ikke blitt sint.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke TS lov til å reagere da eller siden det er hun det "gikk utover" og ikke babyen?

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Joda, hun er fri til å reagere hvordan hun vil. Men å spørre folk om en reagerte riktig for så å skjelle ut dem som mener en gjorde det er bare latterlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, hun er fri til å reagere hvordan hun vil. Men å spørre folk om en reagerte riktig for så å skjelle ut dem som mener en gjorde det er bare latterlig.

Hvis du syns TS har skjelt ut noen syns jeg du overreagerer...

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, hun er fri til å reagere hvordan hun vil. Men å spørre folk om en reagerte riktig for så å skjelle ut dem som mener en gjorde det er bare latterlig.

Jeg har ikke lest hele tråden, men litt her og der og må si meg enig i det... Spm. var jo om andre syns hu overreagerte, men man kan jo ikke være uenige i hennes reaksjon må vite! Hysterisk menneske =P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du syns TS har skjelt ut noen syns jeg du overreagerer...

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Javel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå nesten glad for at jeg ble gitt flaske da jeg var liten, for noen av disse innleggene skremmer meg. Moren min kunne ikke amme fordi hun fikk en litt farlig virusinfeksjon. Jeg har ikke lidd noen nød av å bli gitt flaske av faren min for eksempel, eller av andre.

Mat er mat.

Men, jeg skjønner egentlig ikke hva som er greia for når jeg ser endel mødre idag så er de mer opptatt av å snakke med andre, mer opptatt av mobilen enn å se på barna deres når de eventuelt ammer.

Anonym poster: 973d00fa6aac197d538f38e1e9ceab08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det sammenlignes fordi man mener at amming er forbehold mor og barn, akkurat som sex er forbeholdt par?

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Som igjen gir amme-motstandere vann på mølla da det er nettopp dette argumentet disse bruker for å forby amming på offentlige steder. Catch22.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Enda en hormonbombetråd, med mannehatende kvinner..

Utrolig at slike kvinner får bevege seg fritt i samfunnet :)

Håper venninnen til TS får se at hun blir drapstruet her, og heller får seg en ny og mer oppegående venninne.

TS, du fortjener å bli venneløs, så ondskapsfull og gal som du er.

Mannehatende? Check!

Hormonbombe? Nei, ikke egentlig.

Det er jo ingen vits i å late som om en er åpen og liberal til dette, fordi jeg tror de fleste faktisk er ærlig når de sier at dette er noe som gjør at en blir fysisk dårlig. Det er ikke normalt å amme andres barn uten moren til barnet sitt samtykke, selv om det mest sannsynlig ikke gjør noen stor skade. Hvorfor i alle dager forsøker noen å normalisere dette? Jeg er for at en skal ha et åpent sinn, men noen ganger blir jeg provosert over at noen forsøker å gjøre ALT legitimt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke bare være enige om at noen synes det er ekkelt og noen synes det er greit, men man skal uansett ikke gjøre det uten å vite at det er greit (eller prøve å påtvinge andre ens egne overbevisninger om emnet..)?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Badebuksa

Kan vi ikke bare være enige om at noen synes det er ekkelt og noen synes det er greit, men man skal uansett ikke gjøre det uten å vite at det er greit (eller prøve å påtvinge andre ens egne overbevisninger om emnet..)?

ENIG!

Skal man amme noen, avtaler man det på forhånd og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke akseptert det. Hadde det vært sultkatastrofe og hele pakka, så ja. Men sånn pr dags dato, når du til og med har brakt med flaske med morsmelk, så nei. Det hadde vært å passere langt forbi mine grenser og jeg hadde nok blitt så sint at jeg også hadde gått. Først etter å ha fortalt hva jeg mente om det. Hadde det vært omvendt ville jeg heller aldri ammet noen andre sine barn, med mindre det var virkelig krise.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette er den morsomste tråden jeg har lest på lenge.

Selv hadde jeg ledd om noen hadde ammet mitt barn i den situasjonen som ble beskrevet her, og som flere har nevnt, antagelig tenkt at venninnen min var veldig snål.

Sånn i utgangspunktet synes jeg ikke det hadde vært naturlig at en venninne ammet mitt barn, men når jeg tenker på det, hadde det faktisk vært et helt ok alternativ i gitte situasjoner dersom det var en nær venninne, og hun selv ønsket det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som igjen gir amme-motstandere vann på mølla da det er nettopp dette argumentet disse bruker for å forby amming på offentlige steder. Catch22.

Du ser ikke forskjellen på offentlig amming og offentlig sex eller...?

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...