Gå til innhold

HUN AMMET BARNET MITT!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snakke meg om at en tråd kan få frem det verste i folk! Graviditet og spedbarn-forumet er et eneste stort minefelt.

Det har du i alle fall rett i!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke lest alle sidene, men ser nå at venninna di røyker. Det forandrer saken, jeg hadde blitt forbanna selv. Men håper jeg hadde klart å gi henne beskjed i stedet for å bare gå. I startinnlegget oppfattet jeg ikke at hun røykte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syrlig: skal si du tolker innleggene mine rart og tillegger meg meninger jeg ikke har. Kan dessuten være en fordel å lese hele tråden før man uttaler seg i en så spydig tone. Mer enn det gidder jeg ikke å si da jeg alt har fått fram min mening om temaet som altså ikke innebærer at de som flasker ikke får nærhet, eller at mor er guddomelig, mens far er ubrukelig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loverdose

Jeg hadde personlig freaket ut om noen andre ammet barnet mitt. Så klart, ved et krisetilfelle hadde det selvfølgelig vært greit - men i et slikt tilfelle som dette... Huffa meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_drømmer4livet

Nå er jeg MANN så har jo ikke lov å mene noe her:) men.... kan ikke altfor mye om amming, med unntak av det jeg har sett og opplevet selv med mine egne.

men det jeg tenker på er at morsmelk er en form for kroppsvæske... det vil jo si bakterier osv.

som sagt jeg er ikke ekspert, men om denne mamman var syk, så må jo dette viruset ligge i melken hennes? da tenker jeg på at man er veldig korttenkt sett bortifra den følelsen mellom barn og mor.

man kan ha sykdom som ikke har brutt ut fysisk enda men er i kroppen. dermed er jeg enig med ts,. dette skulle aldri denne damen gjort . virker som venninnen din er en smule dum spør du meg. en person som er kortenkt, lat og litt likegyldig... desverre er det overbelastet med folk som ikke tenker seg om før dem gjør noe her. men jeg er sikker på hun er lei seg for hva hun har gjort....

god jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan har jeg klart å gå glipp av denne tråden?? Hysterisk morsomt å lese alle kommentarene her inne, folk er jo ikke riktig kloke!

TS overreagerer helt klart- venninna mente det godt-babyen ble mett.

Jeg og søsteren min fikk barn samtidig og vi ammet hverandres babyer når det passet seg slik, hvis den ene var hos tannlegen f.eks. Kjempepraktisk :) Også fordi babyen hennes ikke tok flaske, så hun var evig takknemlig for at jeg stilte mine pupper til disposisjon ;)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har jeg klart å gå glipp av denne tråden?? Hysterisk morsomt å lese alle kommentarene her inne, folk er jo ikke riktig kloke!

TS overreagerer helt klart- venninna mente det godt-babyen ble mett.

Jeg og søsteren min fikk barn samtidig og vi ammet hverandres babyer når det passet seg slik, hvis den ene var hos tannlegen f.eks. Kjempepraktisk :) Også fordi babyen hennes ikke tok flaske, så hun var evig takknemlig for at jeg stilte mine pupper til disposisjon ;)

Eg skulle gjerne hatt ei syster som deg då eg hadde babyar! Ingen av mine ungar tok flaske, så det vart omtrent eit halvår med kvar unge der eg ikkje fekk gått frå ungen meir enn ein times tid.

Forresten veit eg at eg vart amma av veninna til mamma då eg var lita - det er t.o.m foreviga med kamera ;) Trur ikkje eg har teki skade av det..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bare jeg hadde flira. Ungen hadde vært mett og glad og vennskapet hadde vært det samme :) Venninnen min hadde iallefall brydd seg nok om ungen min til å gi henne mat i stede for at hun hadde ligget sulten og fortvilet. Jeg synes det er en bra ting jeg :) Pupp er pupp.

Anonym poster: 74e3a85f39e8935691f6dc10d294c5f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet (tips meg gjerne hvis det er noe jeg har oversett) for blant annet:

spekulasjoner om TS' IQ, spekulasjoner om årsaken til at noen velger å amme, deriblant at det ligger incestiøse årsaker til grunn, analyse av frasen "i beste mening", avporing om temaer som: amming og sex på offentlig sted, HIV, Mannen som omsorgsperson, gamledagers amme-ordning, samt hvorvidt morsmelkbanken er "trygg" og hvorvidt den bør sprenges, og til sist; misbruk av AB-funksjon ved å utgi seg for å være drapstruende ammende kvinne. - for å nevne noe.

Kosemose, mod

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet (tips meg gjerne hvis det er noe jeg har oversett) for blant annet:

spekulasjoner om TS' IQ, spekulasjoner om årsaken til at noen velger å amme, deriblant at det ligger incestiøse årsaker til grunn, analyse av frasen "i beste mening", avporing om temaer som: amming og sex på offentlig sted, HIV, Mannen som omsorgsperson, gamledagers amme-ordning, samt hvorvidt morsmelkbanken er "trygg" og hvorvidt den bør sprenges, og til sist; misbruk av AB-funksjon ved å utgi seg for å være drapstruende ammende kvinne. - for å nevne noe.

Kosemose, mod

:sjokkert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overreagerer ekstremt mye... Det viktigste er at barnet ditt får mat, og det burde ikke spille noen rolle for deg om det kommer fra en pupp eller en flaske, for det ene måltidet der gikk du jo glipp av uansett hvor melka kom fra.

Huff, det der kom fra en som virkelig ikke vet hva han snakker om.

Jeg hadde også reagert slik hvis noen hadde matet mitt lillegull. Amming er en personlig ting, det knytter mor og barn på en spesiell måte som ingen annet. Hun kunne godt brukt flaska.

Anonym poster: f4782c94697c97e7d2c093b3e8c0fd38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det der kom fra en som virkelig ikke vet hva han snakker om.

Jeg hadde også reagert slik hvis noen hadde matet mitt lillegull. Amming er en personlig ting, det knytter mor og barn på en spesiell måte som ingen annet. Hun kunne godt brukt flaska.

Anonym poster: f4782c94697c97e7d2c093b3e8c0fd38

Jeg har forklart dette ganske nøye, og det er veldig mange mødre som var enig med meg... De veit heller ikke hva de snakker om? Og de over 80 brukerne som har plussa innlegget, er det bare menn og barnløse kvinner?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest navnelapp

Huff, det der kom fra en som virkelig ikke vet hva han snakker om.

Jeg hadde også reagert slik hvis noen hadde matet mitt lillegull. Amming er en personlig ting, det knytter mor og barn på en spesiell måte som ingen annet. Hun kunne godt brukt flaska.

Anonym poster: f4782c94697c97e7d2c093b3e8c0fd38

Alarmen går allereie her...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kvifor i all verda får ikkje menn svare? Eg som kvinne krev å få ha ei meining om saker som handlar om menn, og dermed meiner eg at menn skal få ha ei meining om saker som handlar om kvinner.

Kjenner eg vert provosert av denne "heilage mødre"-haldninga som ein del kvinner sit med. Ein er ikkje eit betre menneske sjølv om ein har klemt ut ein unge.

Og ja, eg er mor, og har amma to barn.

Haha jeg liker deg Imli! Godt innlegg som virkelig traff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva?

Anonym poster: f4782c94697c97e7d2c093b3e8c0fd38

Hun mener at det at du omtaler barnet ditt som Lillegull sier alt som er å sies om deg, og at du ikke er vel bevart og at meningen din ikke teller. Og at du er en hysterisk mor. Eller hersketeknikk som det også kalles.

Anonym poster: 2f1c399d887c8914b050fec034de8dc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mener at det at du omtaler barnet ditt som Lillegull sier alt som er å sies om deg, og at du ikke er vel bevart og at meningen din ikke teller. Og at du er en hysterisk mor. Eller hersketeknikk som det også kalles.

Anonym poster: 2f1c399d887c8914b050fec034de8dc9

Oi, såppass ja. :fnise: Enkelte har gjort opp sine meninger og det blir som å snakke til en vegg. Nothing to do here.

Anonym poster: f4782c94697c97e7d2c093b3e8c0fd38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, såppass ja. :fnise: Enkelte har gjort opp sine meninger og det blir som å snakke til en vegg. Nothing to do here.

Anonym poster: f4782c94697c97e7d2c093b3e8c0fd38

Sånn som når man forteller folk at de ikke har noe greie på det de snakker om?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Oi, såppass ja. :fnise: Enkelte har gjort opp sine meninger og det blir som å snakke til en vegg. Nothing to do here.

Anonym poster: f4782c94697c97e7d2c093b3e8c0fd38

Eg trur nok fleire her har kjensla av å snakke til ein vegg. Eg må innrømme at eg blir litt småkvalm når nokon i skriftleg form kallar barnet sitt for "mitt lillegull", difor kommentaren min.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...