Gå til innhold

HUN AMMET BARNET MITT!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som jeg sa over, intimgrenser og personlig kontakt.

Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a

Jeg kan fortsatt ikke se det... Hvis man har like sterke intimgrenser på at en venninne ammer barnet sitt, og om en fremmed dame har sex med mannen sin, er det noe som er "feil" et eller annet sted.

Man har sterke grenser ovenfor utroskap fordi det faktisk kan ødelegge familieliv, og det er så sterkt at det til og med kan føre til selvmord eller drap.

Det er ingen grunn til å ha like sterke grenser angående amming, så jeg kan ikke se at det er sammenlignbart på noen som helst måte.

Føler du fortsatt at jeg missforstår deg?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer vel an på hva man legger i ordet "forskrudd".

Syns du det er like ille at venninna di ammer ditt barn, som hvis mannen din har sex med en annen dame?

For meg er det "forskrudd" i den forstand at når mannen din har sex med en annen, er det et totalt overgrep mot din tillit, deres forhold, og kan ødelegge og splitte familier... til sammenligning med at å amme en venninnes barn, i verste fall gjør deg sint, uten at noen blir skada på noen som helst måte.

Venninna til TS røyker, det er ikke bra for barnet. Forresten er det flere sykdommer som smitter via mm.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så veldig vanlig heller Yme :ler:

Det er vanlig nok til at det plutselig skjer, og da er det greit å vite at det er en sånn halvveis normal greie, så man ikke føler seg som en ekling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det ts selv skriver, nemlig at venninnen unnskyldte seg med at hun ikke gadd.

Anonym poster: cc98f65a18eccbc03307725577573956

Ja, du kjenner TS versjon, du kjenner ikke venninnes.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna til TS røyker, det er ikke bra for barnet. Forresten er det flere sykdommer som smitter via mm.

Ja, men nå snakka vi om de følelsesmessige grensene. Det er de som gjør at utroskap kan ødelegge familier, men de kan ikke gi barn sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kjenner TS versjon, du kjenner ikke venninnes.

Det gjør heller ikke du.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan fortsatt ikke se det... Hvis man har like sterke intimgrenser på at en venninne ammer barnet sitt, og om en fremmed dame har sex med mannen sin, er det noe som er "feil" et eller annet sted.

Man har sterke grenser ovenfor utroskap fordi det faktisk kan ødelegge familieliv, og det er så sterkt at det til og med kan føre til selvmord eller drap.

Det er ingen grunn til å ha like sterke grenser angående amming, så jeg kan ikke se at det er sammenlignbart på noen som helst måte.

Føler du fortsatt at jeg missforstår deg?

Jeg har aldri sagt at disse kan dirkete sammenlignes, jeg mener bare at vi har forskjellige intimgrenser og jeg syns det er meget spesielt av venninna til TS å ta seg den frihet til å amme barnet til TS uten å spørre. Og for meg er amming veldig spesielt, så jeg hadde ikke tatt så lett på det at jeg kunne tenkt at "mat er mat".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør heller ikke du.

Nei. Men med mindre du kan overbevise meg om at hun ønsket å gjøre noe galt, så holder jeg fast på at hun sansynligvis gjorde det i beste mening. Beklager.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sagt at disse kan dirkete sammenlignes, jeg mener bare at vi har forskjellige intimgrenser og jeg syns det er meget spesielt av venninna til TS å ta seg den frihet til å amme barnet til TS uten å spørre. Og for meg er amming veldig spesielt, så jeg hadde ikke tatt så lett på det at jeg kunne tenkt at "mat er mat".

Jeg er helt enig i at det er merkelig av hu å gjøre det, men utifra det jeg leser av argumenter her, kan ikke amming sammenlignes med utroskap, selv om det bare er snakk om følelsene det skaper, og likheten mellom de følelsene... Eller eventuelt grensene de trosser, og likheten mellom de grensene.

Og det er helt greit å bli sint av sånne ting, men da må man kunne snakke om det, og få rydda opp i det. Om man bare forlater situasjonen, uten noe som helst mer enn det, er det en overreaksjon.

Endret av Yme
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Jeg synes dette var et stort overtramp fra din venninnes side, og jeg ville nok også reagert som deg. Og hva med sykdommer? Hun kunne jo hatt HIV for alt du vet.. Nei, dette er ikke greit i det hele tatt!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men med mindre du kan overbevise meg om at hun ønsket å gjøre noe galt, så holder jeg fast på at hun sansynligvis gjorde det i beste mening. Beklager.

Jeg mistenker at vår lille diskusjon kanskje burde tas på språkforumet, for jeg tror ikke vi helt er enige om hva uttrykket i beste mening betyr.

Venninnens handling er ikke gjort i beste mening, men den er heller ikke gjort i verste mening. Den er, fra hennes side, nøytral og likestilt med å gi barnet flaske.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at det er merkelig av hu å gjøre det, men utifra det jeg leser av argumenter her, kan ikke amming sammenlignes med utroskap, selv om det bare er snakk om følelsene det skaper, og likheten mellom de følelsene... Eller eventuelt grensene de trosser, og likheten mellom de grensene.

Og det er helt greit å bli sint av sånne ting, men da må man kunne snakke om det, og få rydda opp i det. Om man bare forlater situasjonen, uten noe som helst mer enn det, er det en overreaksjon.

Det spørs jo igjen på hvor man har sine intimgrenser, blir man skikkelig satt ut av det er det faktisk en naturlig reaksjon å bare gå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo igjen på hvor man har sine intimgrenser, blir man skikkelig satt ut av det er det faktisk en naturlig reaksjon å bare gå.

En overreaksjon er ikke et bevisst valg. Å bli så satt ut at man ikke veit hva man skal gjøre, i en sånn situasjon, er en overreaksjon, selv om man ikke kan noe for det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som mener at man kun får en spesiell kontakt og nærhet ved amming, hva med de som bare gir flaske? Får ikke babyene deres en kontakt med mor og faktisk far?

Må barnet sutte på brystvorten for at det skal blir nærhet og kontakt?

Er klar over at det er litt på kanten av diskusjonen, men mange her har nevnt kontakt.

Anonym poster: d4c15861c626d20e4559991fa47d8759

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at vår lille diskusjon kanskje burde tas på språkforumet, for jeg tror ikke vi helt er enige om hva uttrykket i beste mening betyr.

Venninnens handling er ikke gjort i beste mening, men den er heller ikke gjort i verste mening. Den er, fra hennes side, nøytral og likestilt med å gi barnet flaske.

Ikke at semantikk ikke er stas, men jeg tror ikke vi er uenig i begrepet, men heller i forståelsen av handlingen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener at man kun får en spesiell kontakt og nærhet ved amming, hva med de som bare gir flaske? Får ikke babyene deres en kontakt med mor og faktisk far?

Er klar over at det er litt på kanten av diskusjonen, men mange her har nevnt kontakt.

Jeg gjør begge deler og syns amming gir en litt mer spesiell kontakt enn flaske-mating

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vel blitt en smule oppgitt, men kunne nok ledd litt også. Ungen fikk da mat :)

Hadde hun vært en røyker så hadde jeg selvsagt blitt forbanna, men ellers hadde det gått fint. Men ville vel kanskje bedt henne om at dette ikke trengte å bli noen vane ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på. Om kontakt mellom mor og barn hviler så til de grader på selve brystvorte i munnen-delen av amming, at det at en annen ammer EN gang er et problem mtp kontakt og bånd, så må jo det bety at mødre som ikke ammer barna sine knapt nok har noe bånd til dem.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke likt det (særlig fordi venninna røyker), og hadde nok tenkt at hun var litt rar, men jeg hadde nok ikke gjort noen stor sak ut av det.

Måtte spørre gubben hva han syns om detta, og han syns det var helt forkastelig!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på. Om kontakt mellom mor og barn hviler så til de grader på selve brystvorte i munnen-delen av amming, at det at en annen ammer EN gang er et problem mtp kontakt og bånd, så må jo det bety at mødre som ikke ammer barna sine knapt nok har noe bånd til dem.

For ikke å glemme adoptivforeldre, fedre, homofile par, lesbiske par hvor evt en av mødrene ikke er biologisk. The list goes on.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...