AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #141 Del Skrevet 17. desember 2012 At alle dine poeng baserer seg på følerier, og suspekte sammenligninger. Gir fortsatt ikke deg rett til å påstå at du sitter på fasiten. Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #142 Del Skrevet 17. desember 2012 Hvorfor må det være en motsetning mellom de to? Barnets beste er å få mat. Og jeg har full forståelse for at amming er enklere, og raskere, når man dresser rundt på 2 babyer og en av dem er sulten, enn å få varmet opp ei flaske i disse dager. Barnet fikk det den trengte, på den måten som var enklest for venninnen. Jeg ser virkelig ikke noe stort problem. Det er ordvalget ditt jeg forsøker å få deg til å se er helt feil i denne sammenhengen. I BESTE MENING blir feil ordvalg, i og med at venninnen ikke gjorde det av hensyn til ungen, men av hensyn til seg selv! Om venninnen oppriktig mente at å amme ungen selv ville være det beste ville uttrykket ditt vært korrekt, men det er det ikke, i og med at venninnen bare hadde latskap som grunn. Anonym poster: cc98f65a18eccbc03307725577573956 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #143 Del Skrevet 17. desember 2012 Det som blei tatt opp, angående sex og amming, var utroskap... Mener du at sviket og skaden (og alt det andre som følger på, hvor barnet plutselig ikke har en samla familie mer osv.) utroskap gir, kan sammenlignes med det man føler når en annen person ammer ditt barn? Det var ikke slik jeg mente det når jeg brukte den sammenligningen. Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 17. desember 2012 #144 Del Skrevet 17. desember 2012 Gir fortsatt ikke deg rett til å påstå at du sitter på fasiten. Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a At jeg sitter på fasiten er din påstand, ikke min. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #145 Del Skrevet 17. desember 2012 Har du to småbarn du passer på en gang, og den ene begynner å gråte noe voldsomt, og det som hjelper bare er å gi den litt melk, så skjønner jeg ikke helt problemet. Hun ga henne vel ikke akkurat middag, men heller bare beroliget henne fordi hun gråt. Ditt barn blir ikke noe mindre tilknyttet av det, like mye som hun blir når noen andre mater henne med flaske. Anonym poster: 0096788575e871d7af5342129522b68a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 17. desember 2012 #146 Del Skrevet 17. desember 2012 Det er ordvalget ditt jeg forsøker å få deg til å se er helt feil i denne sammenhengen. I BESTE MENING blir feil ordvalg, i og med at venninnen ikke gjorde det av hensyn til ungen, men av hensyn til seg selv! Om venninnen oppriktig mente at å amme ungen selv ville være det beste ville uttrykket ditt vært korrekt, men det er det ikke, i og med at venninnen bare hadde latskap som grunn. Anonym poster: cc98f65a18eccbc03307725577573956 Hva vet du egentlig om det? Om hun mente at det var det beste for alle parter, inkludert barnet, eller bare seg selv, innebærer at du må ha kjennskap til hva hun har tenkt. Det er ikke noe som tyder på at hun har hatt "onde hensikter", altså er det gjort i beste mening. Sansynligvis uten å forstå at TS kom til å finne det naturstridig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #147 Del Skrevet 17. desember 2012 At jeg sitter på fasiten er din påstand, ikke min. Det virker som du også mener det siden du forteller meg at mine meninger er "feil". Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 17. desember 2012 #148 Del Skrevet 17. desember 2012 Så lenge man sender med en flaske med melk beviser vel det at man har babyens behov i fokus?! Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a TS hadde sendt med flaske, så den hadde ikke gått sulten om venninna ikke hadde dratt fram puppen. Venninna hadde ikke giddi å spurt om å få varme flaska, så hu amma selv isteden. Jeg har fått med meg at TS hadde sendt melk med på flaske. Men babyen slapp å skrike i det som lett kunne tatt ti minutter, før den fikk mat. Selvsagt kunne babyen ventet. Men når det strengt tatt fantes et annet og raskere alternativ, ville det å la babyen måtte vente i det som lett kunne blitt 10-15-20 minutter, i all hovedsak være grunnet i mors behov. Ikke barnets. Og da kan man ikke si at man setter barnets behov foran sine egne, når man heller vil at barnet skal ligge sultent og skrike enn at det skal få mat umiddelbart ved at en annen ammer barnet det ene måltidet. Når man blir forbanna for at venninna, ved å amme barnet, lot det slippe å gråte etter mat i 10-15 minutter, er det ens eget behov man reagerer ut fra. Ikke barnets. Og som jeg sa, jeg la meg på det samme nivået som dem som f.eks sammenligner sex og amming, som sier at menn ikke kan svare på dette, og som mer enn antyder at mødre som ikke ville gått fra konseptene ikke har egenerfaring med amming, eller at de i det minste ikke har et like sterkt morsinstinkt som dem selv. Hvis de vil diskutere på det nivået, så gjerne for meg. Kan ikke se at mine argumenter på noen måte er verre enn deres. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkRose Skrevet 17. desember 2012 #149 Del Skrevet 17. desember 2012 OT: Jeg jobbet på kafé en gang i ungdommen, og ble bedt om å varme en flaske melk i mikroen. Putta hele flaska inni, satte på en god del tid, og løp for å servere noe mat. Kom tilbake, hørte et skikkelig poff i mikroen; melka som hadde støtkokt og sprengt smokken. Kjempeglade foreldre og ikke minst barn tenker jeg. Til spørsmålet: Ville nok ikke flippa og gått, eller aldri (!) tilgitt som noen sier. Men ville nok spurt litt krasst hvorfor hun ikke gadd å få varmet flaska. Kjenner nå at det hadde vært avhengig av hvem det var. Har et par venninner hvor det ikke hadde gjort meg noe, fordi jeg er veldig glad i og trygg på dem. Men hadde det vært en annen, ville jeg nok ikke likt det så veldig nei. Vanskelig å tenke seg uten å ha vært i situasjonen tror jeg, for begge parter. Men TS: Hvis det er en god venninne, så snakk med henne. Det er ikke verdt å miste henne over, barnet ditt har det sikkert fint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #150 Del Skrevet 17. desember 2012 Har du to småbarn du passer på en gang, og den ene begynner å gråte noe voldsomt, og det som hjelper bare er å gi den litt melk, så skjønner jeg ikke helt problemet. Hun ga henne vel ikke akkurat middag, men heller bare beroliget henne fordi hun gråt. Ditt barn blir ikke noe mindre tilknyttet av det, like mye som hun blir når noen andre mater henne med flaske. Anonym poster: 0096788575e871d7af5342129522b68a Nei det tror jeg ikke heller at det gikk utover barnet mitt på noen måte, men det var sårt for meg og jeg synes det var unødvendig med tanke på at hun skulle gi henne flaksen om det le sånn. det var "avtalt"på forhånd Anonym poster: d355878a88bc0150ade59c173c191e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #151 Del Skrevet 17. desember 2012 Hvordan mente du det da? Mulig jeg blander dine innlegg med andre anonyme brukere. Er ikke så lett å holde styr på Som jeg sa over, intimgrenser og personlig kontakt. Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 17. desember 2012 #152 Del Skrevet 17. desember 2012 Før i tiden var det helt vanlig at unger hadde amme - altså ble ammet av en annen enn mor og de fleste av de ungene vokste opp og førte menneskeheten videre... Det var kanskje en uvant innfallsvinkel venninna di valgte, men ungen ble mett og led helt sikkert ingen overlast. Hva med å snakke med henne om saken på en ok måte og deretter get over it? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Misteltein Skrevet 17. desember 2012 #153 Del Skrevet 17. desember 2012 (endret) Nei, 100% for offentlig ammin. Som sagt, det er vel endel mer vanlig og akseptert å amme offentlig enn det er å ha sex...? Hadde offentlig sex vært vanlig hadde jeg helt sikkert syns det var greit også. Jeg sammenligner det bare for å poengtere hvor spesiell og personlig jeg mener kontakten er. Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a Ja. Det var alternativet mitt. Enten så for offentlig sex eller mot offentlig amming. Endret 17. desember 2012 av Misteltein 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 17. desember 2012 #154 Del Skrevet 17. desember 2012 Det virker som du også mener det siden du forteller meg at mine meninger er "feil". Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a Jeg forteller deg at argumentene dine er basert på følelser, ikke fornuft. Det er greit å føle at man vil være den eneste som skal amme sitt barn på en generell basis, men fornuften bør komme inn når man skal forsøke å håndtere det som har skjedd. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 17. desember 2012 #155 Del Skrevet 17. desember 2012 Før i tiden var det helt vanlig at unger hadde amme - altså ble ammet av en annen enn mor og de fleste av de ungene vokste opp og førte menneskeheten videre... Det var kanskje en uvant innfallsvinkel venninna di valgte, men ungen ble mett og led helt sikkert ingen overlast. Hva med å snakke med henne om saken på en ok måte og deretter get over it? Og alle som en vokste opp uten å føle noe for sin biologiske mor. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #156 Del Skrevet 17. desember 2012 Jeg forteller deg at argumentene dine er basert på følelser, ikke fornuft. Det er greit å føle at man vil være den eneste som skal amme sitt barn på en generell basis, men fornuften bør komme inn når man skal forsøke å håndtere det som har skjedd. Det mest fornuftige hadde vært om vennina ga den flaska med melk som TS hadde gjort klar... Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 17. desember 2012 #157 Del Skrevet 17. desember 2012 Og alle som en vokste opp uten å føle noe for sin biologiske mor. Selvsagt. Hun var glemt så fort ei fremmed brystvorte var innom munnen 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #158 Del Skrevet 17. desember 2012 Hva vet du egentlig om det? Om hun mente at det var det beste for alle parter, inkludert barnet, eller bare seg selv, innebærer at du må ha kjennskap til hva hun har tenkt. Det er ikke noe som tyder på at hun har hatt "onde hensikter", altså er det gjort i beste mening. Sansynligvis uten å forstå at TS kom til å finne det naturstridig. Jeg vet det ts selv skriver, nemlig at venninnen unnskyldte seg med at hun ikke gadd. Anonym poster: cc98f65a18eccbc03307725577573956 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 17. desember 2012 #159 Del Skrevet 17. desember 2012 Det mest fornuftige hadde vært om vennina ga den flaska med melk som TS hadde gjort klar... Anonym poster: 1c1cc6eb651f9678f4f21299a87ee93a Det kommer helt an på situasjonen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #160 Del Skrevet 17. desember 2012 TS HER Jeg mener ikke at det gikk negativt utover barnet mitt på noen måte. Det er vel heller utifra min mening, mitt behov og mitt syn jeg reagerte slik.. Ikke fordi barnet mitt på noen som helst måte har tatt skade av det. Bortsett fra at hun røyker! Jeg bare mener at dette er noe imellom meg og mitt barn. Jeg skal selvsagt ikke la dette ødelegge noe vennskap. Jeg skal ta det opp med henne og jeg håper hun ser mitt syn på det og gir meg en beklagelse av noe slag.. Anonym poster: d355878a88bc0150ade59c173c191e50 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå