Gjest Lurifix Skrevet 23. desember 2012 #101 Skrevet 23. desember 2012 Eg tykkjer det ofte verkar rart når det kjem bokmålsfolk til bygda. Dei snakkar så tilgjort og merkeleg, nett slik som ungane som leika mor, far og barn. Her hvor jeg bor snakker alle på bygda "bokmål". De som snakker tilgjort og merkelig er de som prater nynorsk.
pinar Skrevet 23. desember 2012 #102 Skrevet 23. desember 2012 Eg trur dei fleste bygdefolk ikkje likar at det kjem austlendingar som trur dei er betre enn alle andre. Bygdemål er i det minste autentisk, vi gjev oss ikkje ut for å vera noko vi ikkje er. Det er jo du som tror du er bedre enn alle andre. Man er den man er, man tror ikke nødvendigvis man har høyere verdi fordi man tilfeldigvis kommer fra by og ikke bygd. Du virker litt snever i tankegangen din.
Cordelia Skrevet 23. desember 2012 #103 Skrevet 23. desember 2012 La oss leve, bønder og byassar om hverandre....dum di dum 2
Wonders Skrevet 2. januar 2013 #104 Skrevet 2. januar 2013 jeg er fra bygda, selv om det ble en by på 90-tallet. Hedmarksby. Jeg ser sideliengs på bøgda. Jeg flytta året jeg ble 17 år.
hermoine Skrevet 3. januar 2013 #105 Skrevet 3. januar 2013 nei, bor på "bygda" sjøl nå. helt greie folk her. Men syns det er litt morsomt at det er så mange med like etternavn eller etternavn som ligner veldig. hih. Vi spøker litt med at det er pga innavl vi som er innflyttere (studenter). men vet jo at det ikke er sånn.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #106 Skrevet 3. januar 2013 Kjenner til en del bygder, i Trøndelag. Mye innavl og annet svineri. Stort alkoholmisbruk og mye narko. De fleste drikker karsk og hører på Hans Rotmo...... Vi snakker seriøst om folk som ligger 10-15 år etter i utvikling i forhold til resten av samfunnet. Meget uheldig for barna som vokser opp der som risikerer sjokk når de flytter inn til mer siviliserte områder. Anonym poster: 38fef75117968de46184be1949e61ab3
Ivana Skrevet 4. januar 2013 #107 Skrevet 4. januar 2013 - befolkningen er fordomsfulle og lite opplyste. Lite opplyste i forhold til hva om jeg tørr spørre? hvilke motetrende er musikkartist som er mest "in"?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå