Gå til innhold

Når vennskapet går mot slutten......


MarianneE

Anbefalte innlegg

Egentlig litt trist nå.

Hun som har vært min beste venninne i 2,5 år innser jeg nå at ikke er min venn lengere.

Det siste året har hun brukt min arbeidsledighet mot meg ved flere anledninger seinest idag.

Hun bruker meg som søppelbøtte for sine problemer uten og gidde og høre om noe plager meg.

Om hun har fri -noe hun stadig har siden hun ikke jobber 100%- så tilbringer hun den tida i min sofa.

Jeg har foreslått at vi heller kan gå en tur e.l. men hun orker ingenting.

Bare sitte i sofaen til mannen og jeg og drikke opp colaen vår.

Jeg føler hun har utnyttet meg, og det har jeg snakket med henne om.

Vi hadde en liten periode hvor vi ikke hadde kontakt på en måned.

Stor trivdes!!

Ikke bare utnytter meg tidsmessig, men følelsesmessig siden det kun skal dreie seg om henne.

Et vennskap skal jo gå begge veier!

Hun sendte meg en sms idag hvor hun lurte på om hun kunne komme på besøk idag.

Jeg sa nei.

Jeg hadde en del og gjøre, og hadde ikke tid til besøk, men jeg måtte til byen og foreslo at vi kunne heller møtes og ta en kaffe.

Da kunne det være det samme.

Fikk seinere på dagen en SMS hvor hun skrev at hun var irritert på meg over at jeg la husarbeid til dagene hun har fri (hun har ingen fast fri dag) og mente at jeg burde klare og utsette ting en dag.

Videre sa hun at p.ga. det har jeg et seriøst holdningsproblem ovenfor andre mennesker.

Men, jeg var sikkert bare frustrert siden jeg ikke har jobb slik som hun har.

Den siste der var det som fikk meg til og bestemme meg.

Jeg orker ikke mer av henne.

Da blir jeg heller venneløs.

Måtte bare få det ut.

Tror jeg tar den rette beslutninga.

Orker ikke mer av henne........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk seinere på dagen en SMS hvor hun skrev at hun var irritert på meg over at jeg la husarbeid til dagene hun har fri (hun har ingen fast fri dag) og mente at jeg burde klare og utsette ting en dag.

Videre sa hun at p.ga. det har jeg et seriøst holdningsproblem ovenfor andre mennesker.

Nei vet du hva, makan til frekkhet. Det er tydlig at hun tør å si hva som helst til deg. Hun hadde ikke jeg giddet å forholde meg til. Dropp henne.

:trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Du har rett i at et vennskap skal gå begge veier. Jobber selv med saken, etter at en av mine eldste beste venner ikke har tatt kontakt på 1,5 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen lett avgjørelse var det nok ikke MarianneE men utvilsomt den eneste riktige. Mange klemmer fra meg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tar så absolutt den rette beslutningen. det er vanskelig når du er midt oppi det hele, men jeg syns virkelig at du fortjener bedre enn henne. lykke til videre :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da en voldsom reaksjon fra henne! Jaja, hun mister noe viktig og verdifullt i deg - du går videre i livet, trist nå, men fri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg var litt usikker igår, er jeg mer sikker nå. Fikk et par meldinger igår om hva jeg burde gjøre med mine personlighets problemer.

Skal bare få igjen en film hun har lånt av oss, så orker jeg ikke mer av henne.

Nå får hun seile sin egen grumsete sjø......

Takk for støtta, jenter!

Det betyr mer enn dere aner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Tror nok hun kommer til å tape mer på det enn det du gjør. Hadde heller ikke orket noe slikt, og du gjør det rett. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Fikk seinere på dagen en SMS hvor hun skrev at hun var irritert på meg over at jeg la husarbeid til dagene hun har fri (hun har ingen fast fri dag) og mente at jeg burde klare og utsette ting en dag.

....

:o :o Helt utrolig, kjefte fordi du gjør husarbeid.

Du har gjort det rette, skjønner godt at du gjør mye husarbeid, med sånne venner trenger man ikke uvenner.

Lykke til. Vær standhaftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes slitsomt ut og jeg er helt enig med deg og de andre her. Det hadde jeg ikke orka å brukt av min tid på. Det blir for dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt riktig av deg å luke bort ugresset.

Det er ikke lenge siden jeg hadde utrenskning selv.

Det var tøfft mens det sto på, men så uendelig mye bedre nå i ettertid.. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bort til henne i morra og bytte en film samt få igjen 50 kroner hun har lånt. Etter det kommer jeg vel ut til og dumpe henne sakte men sikkert....

Takk for støtten, jenter!

Dere er supre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gode venner skal være der for hverandre.

Lytte , støtte hjelpe eller bare rett og slett være tilstede.

Det er greit med kritikk, men konstruktiv kritikk er nok nøkkelordet og DET gir hun ikke- makan :o

Virker på meg som om hun "bruker" deg litt.

Men jeg synes at istedet for å bare sakte "dumpe " henne sakte- Si i fra med klare ord at sånn setter du ikke pris på og bli behandlet og at det er ikke slik du ser en vennskap.

men det er nå min mening da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...