Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en avholds?


Komatsu123

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Maria_Marihøne

Jeg drikker vedlig sjeldent, og mannen min drikker enda mindre, så det hadde ikke vært noe problem i det hele tatt.

Og jeg liker ikke vin, så den romantiske greia med å dele en flaske vin utgår uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs, jeg er veldig glad i å treffe venner når jeg har mulighet i helgene og da gjerne med noen glass vin vedsidenav. Så lenge han hadde tålt at jeg drakk og han hadde inkludert seg/vert sosial med resten av gjengen så hadde det gått strålende om han var avholds. Jeg har en forlovede som heldigvis har samme synet på alkohol som meg, vi liker å dele en flaske vin en fredags kveld eller ta et par øl på byen sammen med venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppmuntrende å se hvor mange som er positive til avholdsfolk. Men hvorfor er det så mange som nevner at det ikke må ligge religiøse årsaker bak?

Anonym poster: 8fcd87430afa5cb4337ab9cbd4bcc70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for jeg er avholds selv. Det ligger ikke noe religiøst bak. Det er bare et valg jeg har tatt, føler ikke for å drikke.

Han jeg er sammen med nå drikker alkohol en sjelden gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, uaktuelt.

Har hatt noe på gang med et par som er avholds, men det bare funker ikke. Liker å drikke jeg, men drikker med måte.

Min partner må kunne nyte en flaske vin med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Nei, uaktuelt.

Har hatt noe på gang med et par som er avholds, men det bare funker ikke. Liker å drikke jeg, men drikker med måte.

Min partner må kunne nyte en flaske vin med meg.

Hva om han drikker, men ikke liker vin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om han drikker, men ikke liker vin?

Det hadde vel forsåvidt gått greit...

Er vel mer det at jeg har behov for å drikke jevnlig for å koble av, og jeg trenger en partner jeg kan dele den gleden med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Cuntzilla

Definitivt ikke.

Jeg respekterer selvsagt at folk velger å være avholds, jeg ville bare ikke vært sammen med en. Jeg er over snittet glad i en fest, og i tillegg interessert i vin og øl. Det hadde vært nitrist om vi ikke kunne delt en god vin til indrefileten, tatt noen pils på balkongen en sommerkveld eller gått på en skikkelig fyllesmell sammen iblant og ligget bakruskåte i sofaen hele søndagen og tafset og spist take away.

Han hadde jo ikke trivdes med meg heller, som hadde kommet hjem midt på natta hver helg full som et øsekar og prøvd å voldta han med spritånde og dårlig motorikk. Og dagen derpå hadde jeg ropt etter fingring, film og pommes frites, imens han vil gå på fjelltur eller spille fotball eller noe. Hadde ikke tatt han med på noe fester og moro med mine venner heller, jeg hater edru folk når jeg er full selv (og når jeg er edru så hater jeg fulle folk, så kan bare tenke meg hvordan han hadde hatt det).

Det hadde bare aldri i verden fungert. Aller helst vil jeg ha en som både røyker og drikker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt ikke.

Jeg respekterer selvsagt at folk velger å være avholds, jeg ville bare ikke vært sammen med en. Jeg er over snittet glad i en fest, og i tillegg interessert i vin og øl. Det hadde vært nitrist om vi ikke kunne delt en god vin til indrefileten, tatt noen pils på balkongen en sommerkveld eller gått på en skikkelig fyllesmell sammen iblant og ligget bakruskåte i sofaen hele søndagen og tafset og spist take away.

Han hadde jo ikke trivdes med meg heller, som hadde kommet hjem midt på natta hver helg full som et øsekar og prøvd å voldta han med spritånde og dårlig motorikk. Og dagen derpå hadde jeg ropt etter fingring, film og pommes frites, imens han vil gå på fjelltur eller spille fotball eller noe. Hadde ikke tatt han med på noe fester og moro med mine venner heller, jeg hater edru folk når jeg er full selv (og når jeg er edru så hater jeg fulle folk, så kan bare tenke meg hvordan han hadde hatt det).

Det hadde bare aldri i verden fungert. Aller helst vil jeg ha en som både røyker og drikker.

Forfriskende ærlig og jeg er ganske enig på flere punkter :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne jeg gjerne vært. Faktisk ville jeg foretrukket det, tror jeg. Har vært avholds selv i mange år, før jeg bestemte meg for at jeg "kunne" ta et glass vin til maten. Men så lenge partneren hadde godtatt at jeg kunne ta det vinglasset hvis jeg innimellom er på finere middager med jobb, så skulle jeg uten problemer unngått alkohol på hjemmebane eller ute sammen med partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser overhodet ikke problemet med at noen velger å være avholds. Har flere venner som ikke drikker og det er aldri noe problem, og de er gjerne med på fest fordet. Alltid en designated driver om man skulle få behov for det:)

Forstår ikke hvorfor så mange henger seg opp i en persons valg om å ikke drikke, uavhenig av årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...