Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en avholds?


Komatsu123

Anbefalte innlegg

Kunne du vært sammen med/datet en avholds? Hvorfor/hvorfor ikke?

Selv liker jeg og ta meg en fest eller å ta meg en øl eller to og må ærlig innrømme at jeg syntes det er litt turnoff å være avholds

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt! Det at noen er avholds betyr ikke at de misliker at andre drikker. Om noen tar et valg om å ikke drikke så respekterer jeg det. Jeg kan ha det fint sammen med noen selv om de ikke drikker.

Det finnes mange grunner til at man velger å være avholds, og det må man respektere.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg drikker særdeles lite selv, vi snakker kanskje ett glass vin i løpet av året, så jeg ser ikke på det at han ikke drikker som noe problem. Jeg har ikke noe imot at mannen tar seg en øl eller et glass vin til maten, men å drikke seg full er ikke akseptabelt.

Om en mann synes alkohol er så viktig at han ikke kan være sammen med en som ikke drikker det, så er han ikke noe for meg. Så da er det helt greit at han holder seg unna.

Anonym poster: 79f14e3612019018d100ec5d4dc4623e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har det ikke så mye å gjøre med at de respekterer at andre drikker eller ikke. Syntes bare det er litt kjedelig og trist å ikke kunne dele alkoholkos med en partner. Det være seg full på fest en gang iblant eller bare et par glass vin for hyggens skyld en kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, det kunne jeg. drikker sjelden selv (kanskje en helg annenhver måned), mest pga at jeg er fattig student da. jeg hadde ikke brydd meg om kjæresten min ikke drakk så lenge han respekterte at jeg ville drikke og dra ut på byen av og til. kjæresten min er ute nesten hver helg (han jobber på restaurant og får en del gratis drikke). han bruker også mye penger på å spandere drikke på andre. sånn sett hadde jeg ønsket at han var litt mer fornuftig, men ikke at han var avholds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du vært sammen med/datet en avholds? Hvorfor/hvorfor ikke?

Selv liker jeg og ta meg en fest eller å ta meg en øl eller to og må ærlig innrømme at jeg syntes det er litt turnoff å være avholds

Det hadde ikke gjort meg noe å være med noen som er avholds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit med folk som er avholds så lenge de ikke dømmer andre, eller har en nedlatende holdning.

Synes vi skal akseptere at folk er forskjellige, og liker forskjellige ting. Noen liker rett og slett ikke smaken av alkohol, men har ingen problemer med at andre drikker.

Har venner som er avholds, og venner som fester ganske mye. Men jeg har ikke sansen for flatfyll og de som ikke har vett til å stoppe før de er stupfulle. I sånne tilfeller foretrekker jeg heller de som ikke drikker, siden jeg synes det er slitsomt med umodne folk som ikke klarer å ta vare på seg selv. Går an å ha et fornuftig forhold til alkohol, uten å la det ta helt overhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja siden jeg ikke drikker selv så hadde det gått fint å finne en som ikke drikker alkohol. MEN det må ikke være noe fanatisk bak det at partneren ikke drikker alkohol. Selv så tåler jeg ikke alkohol og kan dessverre ikke drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange grunner til at enkelte mennesker onsker aa vaere avhold, og det bor man absolutt akseptere. Jo mindre han ikke anser alkohol som noe veldig viktig i sitt liv, saa bor ikke det skape noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kunne godt vært sammen med en som var avholds hvis årsaken til avholdet ikke var religion eller alkoholiseme.

Jeg liker å ta meg et glass vin en gang i blant, og det ville jeg selvfølgelig fortsatt med.

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er for øyeblikket sammen med en som ikke drikker. Og jeg drikker heller ikke selv. Ser ikke gleden i det rett og slett.

Anonym poster: 107e096dff3f6fc89ea56322c2dc9137

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke avhold selv, men har ikke noe behov for å ha med partneren in når jeg drar på fylla så om hun er avholds er det helt OK.

Anonym poster: 98583cd30d6841fb6a1103c27fffdc95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan forresten være mange årsaker til at folk ikke drikker.

Noen har sett litt for mye fyll og spetakkel hjemmefra, kanskje med foreldre eller søsken som har hatt problemer med alkohol, og drikker derfor ikke selv. Andre kan ha jobber der de har sett hva alkohol kan føre til av elendighet, mens noen ikke liker smaken.

Massevis av grunner til at enkelte velger ikke å drikke.

Jeg har noen ganger overhørt folk som nærmest blir avhørt om hvorfor de ikke drikker. Det er helt tåpelig. Grunnene folk har for sine valg synes jeg skal være deres sak, hvis de da ikke ønsker å fortelle selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne nok det ja, så lenge de godtok at jeg drikker. Men, jeg syns det er utrolig koselig å dele ei flaske rødvin med partner en kveld også, så kanskje det hadde blitt ett savn? Jeg vet ikke, men det er absolutt ikke dealbreaker i det hele tatt om han er avholds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja! Jeg er ikke langt fra avholds selv. Tar gjerne et par glass vin iblant, men det skjer ikke mer enn ca en gang eller to i halvåret..

For meg er det viktig å ha et noenlunde likt syn på alkohol. Kunne ikke vært sammen med en som drakk seg full hver helg. Men litt mer enn meg er det ok at han drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg synes kanskje det kunne vært litt trist å ikke kunne dele en god vin, whiskey eller øl med en partner, fordi jeg setter slik pris på det selv.

Samtidig hadde det vel neppe vært et stort problem, så lenge hans valg ikke skulle spille noen rolle for mine. Jeg hadde ikke orket å få sure kommentarer, eller kommentarer overhodet, når jeg velger å ta meg et glass eller tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...