Gå til innhold

Tror du på menneskeskap global oppvarming?


AnonymBruker

  

44 stemmer

  1. 1. Global oppvarming

    • Ja jeg tror miljøkrisen skjer mye pga menneskeskap oppvarming
      25
    • Nei jeg har ingen tro på at det er vi som har smelta Nordpolen
      19


Anbefalte innlegg

Forskning viser at det er naturlige temperatursvingninger som er i gang.

Samtidig har man drivhuseffekten som kommer oppå der igjen som er basert på lang forskning.

Forskningen viser at oppvarmingen som observeres er menneskeskapt. Men nå er det jo ikke slik at bare CO2 har skylden. Økt mengde CO2 i atmosfæren påvirker andre ting som er en enda sterkere påvirkningsfaktor igjen.

Når det gjelder den globale oppvarmingen, så sier forskerne at vi ikke vet, men at mye peker mot at det er menneskeskapt.

Det er feil. Forskerne vet at oppvarmingen er menneskeskapt. Kanskje du feiltolker forskernes nøkterne og nedtonede språk og tror at det betyr at det er en viss grad av tvil? Når de sier ting som "very likely" så betyr det i praksis for oss "vanlige dødelige" at konklusjonen er at slik er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FN ønsker flere globale skatter. CO2-avgift er noe de har jobbet med i mange tiår og alle denne "global oppvarming"-propagandaen er ett resultat av det.

Denne påstanden forutsetter at tusenvis av klimaforskere over hele verden er med på å lure verdens befolkning. Ikke bare forskerne, men faktisk alle vitenskapelige institusjoner. Dette inkluderer vitenskapelige journaler som f.eks. har gjort det mulig for oss å reise til andre planeter, lage PCer, fly, osv.

Solens sykluser gjør at andre planeter som f.eks Mars også har blitt noe oppvarmet det siste århundret. Det er ikke noe poeng i å prøve å overbevise meg om at oppvarmning på Mars er ett resultat av oss mennesker....

Dette er en latterlig stråmann fra din side. Du utelater også at andre planeter i solsystemet har blitt kaldere. Dessuten har solaktiviteten avtatt de siste 40 årene, noe som skulle tilsi at Mars ble kaldere hvis det faktisk var slik at solen dikterte alt.

Uansett om dere tror på menneskapt global oppvarming eller ei bør dere vurdere spørsmålet: "Er løsningen å gi FN økte skatteinntekter?"

Hvilke skatteinntekter? FN skattlegger ingen. FNs driftsmidler komme fra frivillige bidrag fra medlemsnasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner det festlig at de mest ihuga oppvarmingsfanatikerne tror CO2 er den eneste gassen som finnes i atmosfæren...

Hvem er det som tror og påstår dette? Vennligst kom med konkrete eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svampebob1

Det er feil. Forskerne vet at oppvarmingen er menneskeskapt. Kanskje du feiltolker forskernes nøkterne og nedtonede språk og tror at det betyr at det er en viss grad av tvil? Når de sier ting som "very likely" så betyr det i praksis for oss "vanlige dødelige" at konklusjonen er at slik er det.

Ja, det var en annen måte å formulere akkurat det samme jeg skrev...

Det er ganske åpenbart for meg at vi er i ferd med å ødelegge planeten. Hvor fikk du det fra at jeg trodde noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en annen måte å formulere akkurat det samme jeg skrev...

Det er ganske åpenbart for meg at vi er i ferd med å ødelegge planeten. Hvor fikk du det fra at jeg trodde noe annet?

Du skrev: "så sier forskerne at vi ikke vet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svampebob1

Du skrev: "så sier forskerne at vi ikke vet"

", men at mye peker mot at det er menneskeskapt.".

Les nå alt jeg skriver og ikke bare deler av det. Makan til surr! Trodde du at jeg var dum og at jeg ikke skjønner selv hva det er jeg skriver? :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

", men at mye peker mot at det er menneskeskapt.".

Les nå alt jeg skriver og ikke bare deler av det. Makan til surr! Trodde du at jeg var dum og at jeg ikke skjønner selv hva det er jeg skriver? :-P

Poenget er at du gjør det mer usikkert enn det faktisk er. "Mye peker" er også feil. ALT peker mot dette.

Du tar altså feil på begge punkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne grafen viser ca. co2 nivået for de siste 400.000 årene. Dette er noe man finner ut ved å drille ut iskjerner dypt i Antarktis. Aldri har et vært over 300 parts per million før. I dag er vi på vei mot 400ppm.

Ikke?

La meg sitere wikipedia litt:

Mean atmospheric

CO2 content over period duration

ca. 1950

ppm[2]

(7 times pre-industrial level)

The Jurassic is a geologic period and system that extends from 201.3± 0.6 Ma (million years ago) to 145± 4 Ma; that is, from the end of the Triassic to the beginning of the Cretaceous. The Jurassic constitutes the middle period of the Mesozoic Era, also known as the Age of Reptiles.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jurassic

Og dessuten er ikke oppløsningen på den grafen med iskjærneborringer så god at den kunne ha plukket opp en slik kort "spiker" som vi ser i dag, så om vi har opplevd det kan vi ikke vite.

Uvitenheten til hysterikerene viser seg igjen og igjen.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror på det og jobber aktivt med å gjøre min del slik at det ikke bli verre enn det er. Bare se på grafen i that yoke sitt innlegg og mange andre lignende. I tillegg har jeg tiltro til klimarapporten til FN, der vedlig mange forskere bidro.

Hvilken av dem? Og har du lest noen av dem?

Her er en av forskerne i denne rapporten f.eks:

Richard Lindzen

Lindzen worked on Chapter 7 of 2001 IPCC Working Group 1, which considers the physical processes that are active in real world climate. He had previously been a contributor to Chapter 4 of the 1995 "IPCC Second Assessment." He described the full 2001 IPCC report as "an admirable description of research activities in climate science"[50] although he criticized the Summary for Policymakers. Lindzen stated in May 2001 that it did not truly summarize the IPCC report[51] but had been amended to state more definite conclusions.[52] He also emphasized the fact that the summary had not been written by scientists alone. The NAS panel on which Lindzen served says that the summary was the result of dialogue between scientists and policymakers.[53][54]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er den viktigste, og den mennesker har størst mulighet for å begrense. Over 50% av klimagasser er CO2 som følge av fossilt brensel. 20% av klimagasser er CO2 som følge av avskoging eller andre kilder. Metan står for 14% av klimagassene, og nitrogenoksid 8%, hovedsakelig er dette landbruk.

Hvor i all verden har du dette fra?

Den største drivhusgassen by far er jo vanndamp....

Atmospheric_Transmission.129223740.png

Du må jo ha hoppet over hele naturfag delen i grunnskolen....

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten aktør? Det maksimale nivået co2 har vært på noengang 300 parts per million. I dag er vi på vei mot 400 ppm, 25% høyere enn noensinne.

Vet du hva som var den beste perioden for liv i hele jordens historie?

Juraperioden med sine 1950 ppm CO2.

I denne perioden vokste det frem enorme kjemper av noen dinosaurer på opptil 30 meter legnde pga at det var så gunstige forhold for liv som gav masser av planter (mye CO2 pluss høyere temperaturer = kjempeforhold for planter / fotosyntesen) som kunne støtte massive landdyr og sjødyr.

Europasaurus_holgeri_Scene_2.jpg

Muraenosaurus_l2.jpg

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke på menneskeskap. Jeg foretrekker at folk kommer ut av skapene sine heller enn å bli i de.

Anonym poster: a85a8ed666aae40bb3ee74dfa567f1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken av dem? Og har du lest noen av dem?

Her er en av forskerne i denne rapporten f.eks:

Richard Lindzen

Lindzen worked on Chapter 7 of 2001 IPCC Working Group 1, which considers the physical processes that are active in real world climate. He had previously been a contributor to Chapter 4 of the 1995 "IPCC Second Assessment." He described the full 2001 IPCC report as "an admirable description of research activities in climate science"[50] although he criticized the Summary for Policymakers. Lindzen stated in May 2001 that it did not truly summarize the IPCC report[51] but had been amended to state more definite conclusions.[52] He also emphasized the fact that the summary had not been written by scientists alone. The NAS panel on which Lindzen served says that the summary was the result of dialogue between scientists and policymakers.[53][54]

Den siste (2007?). Skumma bare gjennom den da jeg lette etter info om CCS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er en av forskerne i denne rapporten f.eks:

Richard Lindzen

Denne løgneren er en av en håndfull forskere som de som hater forskning stadig trekker frem. Han er som klimaforskningens Behe (biologen som er kreasjonist).

Lindzens forskning støtter ikke det han påstår offentlig. Den forskningen han har prøvd å bevise løgnene sine med har vist seg å være grunnleggende feilaktig. Forskningen som har vært gyldig støtter ikke løgnene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva som var den beste perioden for liv i hele jordens historie?

Juraperioden med sine 1950 ppm CO2.

Den var kanskje bra for livet som levde da, som var tilpasset et slikt miljø. Livet på jorden i dag er tilpasset noe annet. I dag viser f.eks. forskningen at fotosyntesen går i stå når man kommer ovef 40 grader, og for mye CO2 er totalt sett skadelig for planter i naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Men det bør vi kanskje ikke la tida vise?

Hvem snakker du til?

Tiden har vist at det blir varmere, og det skyldes menneskelige utslipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem snakker du til?

Tiden har vist at det blir varmere, og det skyldes menneskelige utslipp.

jeg snakker til de såkalte "klimaskeptikerne", de som mener at det ikke er menneskene sin skyld. For uansett om det skal vise seg (på en eller annen merklig grunn) at det ikke er menneskene sin skyld, betyr det ikke at vi kan fortsette å driv på slik vi gjør nå, med forrurensing, utslipp, forbruk, nedhogging og ødeleggelse av jorda. Trenden må snu, nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jo fra geografitimene at klimaforandringer hele tiden har preget jorden, i større og mindre perioder. Det er faktisk ikke så lenge siden vi hadde en periode med små istider. Det sier sitt.

Klimaforandringene skjer nok uansett, jeg tror det er en del av en syklus som gjentar seg. MEN - det som skremmer er at C02-utslippene setter fart på denne syklusen. Det vil si: Polene smelter raskere enn de skal, det blir flere og større ekstremvær. At global oppvarming påvirker atmosfæren og syklusen virker ikke ulogisk. Vi merker iallfall klimaforandringer allerede. Synes det er påfallende hvor ekstreme værforandringer vi har hatt de siste årene: Stormer i desember, ekstremværet Dagmar og at det er 7 grader i starten av januar. Det er ikke slik jeg husker vintrene før. Så plutselig kommer det et omslag i været og det er ekstremkulde. Været er alt annet en stabilt iallfall. Husker i 2010 da jeg på denne tiden fylte bensin i over min -20 grader.

Ørken sprer seg og de tropiske områdene vil nok oppleve flere orkaner. At polisene smelter i enormt tempo er vel kanskje det skumleste, om det vil påvirke saltvannsnivået i havet. Det kan jo få en trist slutt for oss og Golfstrømmen. DA blir det kaldt dere.

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jo fra geografitimene at klimaforandringer hele tiden har preget jorden, i større og mindre perioder. Det er faktisk ikke så lenge siden vi hadde en periode med små istider. Det sier sitt.

At det har vært klimaforandringer før endrer ikke det faktum at dagens klimaforandringer er menneskeskapt. Den lille istiden var ingen ekte istid.

Fint om du kan la være å spy ut klimanekterpiss.

Klimaforandringene skjer nok uansett, jeg tror det er en del av en syklus som gjentar seg.

Det som skjer nå er ikke noen syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...