Gå til innhold

Brussel forbyr juletre fordi det er provoserende for muslimer.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Så de har altså ikke fått invilget spesielt mange særkrav, og ingen lover eller regler. Hm. Problemt er altså at de roper høyt, noe de i mine øyne har full rett til da de nå engang er borgere av dette landet.

At jeg er uenig og mener at særkrav ikke skal innfries er også helt greit, og jeg vil selvfølgelig gjøre det jeg kan for å motså store endringer i samfunnet. Jeg vil fortsatt kunne tegne gris, spise gris, feire jul og gå i akkurat de klærne jeg vil og gifte meg med hvem jeg vil selv om jeg er kvinne.

Men jeg ser ikke at noe av dette er truet, slik situasjonen er i dag. Men jeg venter fortsatt i spenning på bevisene deres på at det motsatte er tilfelle.

Og ja, jeg bor også i Oslo øst som singel kvinne i 20-årene. Jeg er til og med blond.

Anonym poster: 20588185a8f2425b1ea97b396fa8c17f

De skriker seg til særkrav de får i gjennom, mer eller mindre uoffisielt. Det er ikke nedfestet i noe lovverk, men det skjer. Du kan lese om det i avisen hver uke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så de har altså ikke fått invilget spesielt mange særkrav, og ingen lover eller regler. Hm. Problemt er altså at de roper høyt, noe de i mine øyne har full rett til da de nå engang er borgere av dette landet.

At jeg er uenig og mener at særkrav ikke skal innfries er også helt greit, og jeg vil selvfølgelig gjøre det jeg kan for å motså store endringer i samfunnet. Jeg vil fortsatt kunne tegne gris, spise gris, feire jul og gå i akkurat de klærne jeg vil og gifte meg med hvem jeg vil selv om jeg er kvinne.

Men jeg ser ikke at noe av dette er truet, slik situasjonen er i dag. Men jeg venter fortsatt i spenning på bevisene deres på at det motsatte er tilfelle.

Og ja, jeg bor også i Oslo øst som singel kvinne i 20-årene. Jeg er til og med blond.

Anonym poster: 20588185a8f2425b1ea97b396fa8c17f

Er dette noe du føler som en trussel ?

Eller er det noe som er helt greit ?

http://www.klassekampen.no/57468/article/item/null

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darthoven

Dette er da virkelig ikke riktig. At jeg er for ytringsfrihet betyr ikke at jeg ikke kan være mot noe :klo: Om jeg velger å uttrykke dette med en demonstrasjon mot en film, eller skriver et innlegg mot det i den offentlige debatten, betyr da bare at jeg bruker min ytringsfrihet på akkurat samme måte som de som lagde filmen?

Skal man kritisere de som er mot ytringsfriheten får man gå mot domstolen i Egypt som har dømt de involverte i filmen til døden.

Anonym poster: 20588185a8f2425b1ea97b396fa8c17f

Jo, du misforstår igjen. Ytringsfriheten handler om at alle skal få si hva de mener. Da kan ikke du forfekte ytringsfriheten og si at du ikke synes noen skal si noe. Du kan si at du synes filmen er tragisk, men du kan ikke si at den ikke burde vært lagd, trekt tilbake, eller sensureres.

Det var derfor jeg siterte Voltaire;" Jeg er ikke enig i det du sier, men jeg vil kjempe til døden for din rett til å mene det". Er du FOR ytringsfriheten så skulle du heller gått i et mot-demonstrasjonstog for filmskaperens rett til å si hva han mener i denne filmen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...