Gå til innhold

Brussel forbyr juletre fordi det er provoserende for muslimer.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Mange byer i Belgia har stor muslimsk befolkning. En rapport fra 2008 viste at muslimer utgjør 25,5 prosent av befolkningen i Brusse.

To muslimer valgt til Brussel byrådet siste måneden har lovet å gjøre Belgia til en muslimsk stat basert på sharia, som rapportert her.

http://www.therightperspective.org/2012/10/31/muslim-candidates-vow-islamic-state-after-belgium-win/

http://www.therightperspective.org/2012/11/10/brussels-bans-offensive-christmas-tree-for-muslims/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange byer i Belgia har stor muslimsk befolkning. En rapport fra 2008 viste at muslimer utgjør 25,5 prosent av befolkningen i Brusse.

To muslimer valgt til Brussel byrådet siste måneden har lovet å gjøre Belgia til en muslimsk stat basert på sharia, som rapportert her.

http://www.therightp...er-belgium-win/

http://www.therightp...ee-for-muslims/

Kommer dette som en overraskelse på noen i det hele tatt ?

Bare vent, det kommer hit også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer dette som en overraskelse på noen i det hele tatt ?

Bare vent, det kommer hit også.

Du har så rett, du har så rett ... Jeg kjenner en muslim som har vokst opp i Belgia og har flyktet derfra, akkurat fordi han ser utviklingen og ikke vil bo i et land under sharia. Han er nemlig kulturelt nærmere Vesten enn muslimske land.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste muslimer ikke blir provosert av et juletre. Det viser hvor mye makt islamistene er i ferd med å få, man er så redd for reaksjonen at man er villig til å undertrykke andres (egen) tro/tradisjon.

Se feks her :

http://old.aftenposten.no/nyheter/iriks/article535189.ece

Likevel, jeg tror ikke vanlige muslimer blir porvosert av en tegning av en gris ?

Anonym poster: 17bb82f8f31502dddfa0455f3cbb8d1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det nå muslimene som protesterer? Eller er det regjeringen som har lagt opp en selvutslettende politikk for å imøtekomme hypotetisk motstand, og på den måten skaper større splid mellom de som ikke feirer Jul og resten av befolkningen.

Jeg tror faktisk ikke det er SÅÅÅ mange innvandrere som får fnatt av nisseluer og norsk tradisjon, men når regjeringen sier de gjør det så går det desverre utover 'imaget'.

Anonym poster: 037e22ae5a12311318ecec5dc642fc88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste muslimer ikke blir provosert av et juletre. Det viser hvor mye makt islamistene er i ferd med å få, man er så redd for reaksjonen at man er villig til å undertrykke andres (egen) tro/tradisjon.

Se feks her :

http://old.aftenpost...ticle535189.ece

Likevel, jeg tror ikke vanlige muslimer blir porvosert av en tegning av en gris ?

Anonym poster: 17bb82f8f31502dddfa0455f3cbb8d1e

En islamist er bare et konstruert ord for en rettroende muslim.

På sykehus fjernes grisetegninger.

I England vises ikke Ole Brum på TV, fordi Nasse Nøff er en gris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det nå muslimene som protesterer? Eller er det regjeringen som har lagt opp en selvutslettende politikk for å imøtekomme hypotetisk motstand, og på den måten skaper større splid mellom de som ikke feirer Jul og resten av befolkningen.

Jeg tror faktisk ikke det er SÅÅÅ mange innvandrere som får fnatt av nisseluer og norsk tradisjon, men når regjeringen sier de gjør det så går det desverre utover 'imaget'.

Anonym poster: 037e22ae5a12311318ecec5dc642fc88

Jeg tror det er en kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

Er dette sant? Jeg klarer ikke å finne noen kilder som bekrefter dette. Men hvis det er sant så er det helt klart et skritt i feil retning. Hvorfor skal noen bli såret av juletrær? Er det et forbud som gjelder private husholdninger, eller bare offentlige plasser? Høres helt lattelig ut.

Har vi rett til å bli såret når vi ser burkakledde kvinner, fordi dette minner oss på Islam? Nei. Har også prøblemer med å tro at Ole Brum ikke får vises på TV fordi nasse nøff er en gris. Ingen er vel så dum/hårsår.

Men hvis det er sant så blir det vel snart ulovlig å la katter gå ute også, for de er jo skitne dyr i følge Islam......

Endret av Marsvinet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette sant? Jeg klarer ikke å finne noen kilder som bekrefter dette. Men hvis det er sant så er det helt klart et skritt i feil retning. Hvorfor skal noen bli såret av juletrær? Er det et forbud som gjelder private husholdninger, eller bare offentlige plasser? Høres helt lattelig ut.

Har vi rett til å bli såret når vi ser burkakledde kvinner, fordi dette minner oss på Islam? Nei. Har også prøblemer med å tro at Ole Brum ikke får vises på TV fordi nasse nøff er en gris. Ingen er vel så dum/hårsår.

Men hvis det er sant så blir det vel snart ulovlig å la katter gå ute også, for de er jo skitne dyr i følge Islam......

Det er desverre sant. Bare en av mange saker...

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/11/08/borettslag-muslimsk-flertall-satte-stopper-juletre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette sant? Jeg klarer ikke å finne noen kilder som bekrefter dette. Men hvis det er sant så er det helt klart et skritt i feil retning. Hvorfor skal noen bli såret av juletrær? Er det et forbud som gjelder private husholdninger, eller bare offentlige plasser? Høres helt lattelig ut.

Har vi rett til å bli såret når vi ser burkakledde kvinner, fordi dette minner oss på Islam? Nei. Har også prøblemer med å tro at Ole Brum ikke får vises på TV fordi nasse nøff er en gris. Ingen er vel så dum/hårsår.

Men hvis det er sant så blir det vel snart ulovlig å la katter gå ute også, for de er jo skitne dyr i følge Islam......

Du tror ikke på saken med Ole Brum og Nasse Nøff ?

http://forum.dvdtalk.com/archive/t-440991.html

Historien om de tre små griser er i alle fall fy fy

http://www.gatestoneinstitute.org/3024/britain-muslim-cultural-sensitivity

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

Muslimer skal jo strengt tatt ikke se på tegnefilm i det hele tatt, da tegninger er forbudt i følge Islam fordi de lager et vrangsyn av verden (det er derfor det ikke er bilder eller malerier i moskeer, men heller skrift og mosaikk).

Jeg synes fortsatt at dette høres merkelig ut. Muslimene bryr seg vel ikke om at barna våre ser på nasse nøff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimer skal jo strengt tatt ikke se på tegnefilm i det hele tatt, da tegninger er forbudt i følge Islam fordi de lager et vrangsyn av verden (det er derfor det ikke er bilder eller malerier i moskeer, men heller skrift og mosaikk).

Jeg synes fortsatt at dette høres merkelig ut. Muslimene bryr seg vel ikke om at barna våre ser på nasse nøff?

JO.

De klarer å skrike seg til at griser må fjernes.

Da klarer de å kontrollere oss.

Så går det en stund, så er det juletrær ( du så linken til Danmark ? ).

Osv, osv.

Helt til vi våkner opp og finner ut at vi bor i et muslimsk land.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

JO.

De klarer å skrike seg til at griser må fjernes.

Da klarer de å kontrollere oss.

Så går det en stund, så er det juletrær ( du så linken til Danmark ? ).

Osv, osv.

Helt til vi våkner opp og finner ut at vi bor i et muslimsk land.

Men juletreet i danmark var ikke en offentlig sak så vidt jeg forsto. Det var et borettslag der flertallet var musimer, og da de skulle stemme om hva fellesskapets penger skulle brukes på ble juletre nedstemt. Det synes jeg faktisk ikke at er så ille. Flertallet bestemmer, og hvis jeg hadde bodd i et borettslag med flest ikke-muslimer så hadde jeg blitt sint hvis de hadde brukt fellesskapets penger på å feire Id. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men juletreet i danmark var ikke en offentlig sak så vidt jeg forsto. Det var et borettslag der flertallet var musimer, og da de skulle stemme om hva fellesskapets penger skulle brukes på ble juletre nedstemt. Det synes jeg faktisk ikke at er så ille. Flertallet bestemmer, og hvis jeg hadde bodd i et borettslag med flest ikke-muslimer så hadde jeg blitt sint hvis de hadde brukt fellesskapets penger på å feire Id. Sånn er det bare.

Du klarer ikke å se den røde tråden ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men juletreet i danmark var ikke en offentlig sak så vidt jeg forsto. Det var et borettslag der flertallet var musimer, og da de skulle stemme om hva fellesskapets penger skulle brukes på ble juletre nedstemt. Det synes jeg faktisk ikke at er så ille. Flertallet bestemmer, og hvis jeg hadde bodd i et borettslag med flest ikke-muslimer så hadde jeg blitt sint hvis de hadde brukt fellesskapets penger på å feire Id. Sånn er det bare.

Men juletre er da en dansk tradisjon! Det handler om kultuhistorie. Jeg blir nesten litt kvalm nå, kjenner jeg. Muslimer blir godt tatt i mot i Danmark også holder de på slik! De skulle vært glade for at de fikk komme i utgangspunktet. Åhrhrhrh

Anonym poster: aed1a417592f80e8241876fca69e37c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men juletre er da en dansk tradisjon! Det handler om kultuhistorie. Jeg blir nesten litt kvalm nå, kjenner jeg. Muslimer blir godt tatt i mot i Danmark også holder de på slik! De skulle vært glade for at de fikk komme i utgangspunktet. Åhrhrhrh

Anonym poster: aed1a417592f80e8241876fca69e37c7

Det er det samme over hele Europa. Kulturelt selvmord. Vår sivilisasjon går tapt, slik vi kjenner den. Med muslimene går vi på nytt inn i den mørkeste middelalder. Vi gjør ikke en gang nevneverdig motstand. Vi tilpaser oss innflytterne, ikke omvendt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Muslimer skal jo strengt tatt ikke se på tegnefilm i det hele tatt, da tegninger er forbudt i følge Islam fordi de lager et vrangsyn av verden (det er derfor det ikke er bilder eller malerier i moskeer, men heller skrift og mosaikk).

Jeg synes fortsatt at dette høres merkelig ut. Muslimene bryr seg vel ikke om at barna våre ser på nasse nøff?

Dette stemmer jo ikke, den muslimske verden har lang tradisjon for bildelig kunst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer jo ikke, den muslimske verden har lang tradisjon for bildelig kunst.

Bare den de selv liker vel å merke. Islam, fredens og toleransens relegion.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare den de selv liker vel å merke. Islam, fredens og toleransens relegion.

Fundamentalistiske sunni muslimer mener at all tegning av levende vesen er forbudt, det finnes ikke forbud i sjia.

Uansett, det burde ikke være noe trenger å forholde oss til. Europa er for det meste sekulære demokratier. Religiøse forbud tilhører middelalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fredriksons

Det er nok bare et bittelite fåtall muslimer som vill ha sharia, forbud mot juletrær og nassenøff. På samme måte som at farmen Andreas ønsker en kristen by. Ikke no å bli paranoid over. Å uansett er utlendingene mye bedre integrert i Norge en resten av Europa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...