Gå til innhold

Tror jeg har fått BV. Tør ikke gå til legen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

så du vil heller bli kuttet i enn å spre beina?

Når det står mellom å dø fordi man ikke kan få barnet gjennom og å få et lite arr i trusekanten, så ja.

-TS

Anonym poster: 0c8f06983d260772c87685b17a0a8de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Når det står mellom å dø fordi man ikke kan få barnet gjennom og å få et lite arr i trusekanten, så ja.

-TS

Anonym poster: 0c8f06983d260772c87685b17a0a8de7

Jeg fatter virkelig ikke hvorfor du har skrevet noe her i det hele tatt. Du vil jo ikke ta imot noe råd uansett. Jeg har ingen medfølelse med deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi bekkenene ikke utvider seg slik at et barnehode kan komme gjennom. Alle damene i familien har det samme.

Men det går greit da, for det er mest sannsynlig en god del år til. Men ikke nå.

-TS

Anonym poster: 0c8f06983d260772c87685b17a0a8de7

Ut i fra at det er mange år til du skal få barn kombinert med holdningen din til GU, antar jeg at du er 13 år og ganske pinglete. Det er helt normalt med GU, alle med en anelse vett gjør dette for å forhindre alvorlige sykdommer. Får du for eksempel livmorhalskreft etter hvert, blir det smertefullt og fint for deg i lang tid før du avgår... Du er jo ikke frisk som heller velger et smertehelvete fremfor en rask og lettvint undersøkelse og en like rask behandling. Er det fastlegen din som er problemet, er det en smal sak å be om en annen lege evt henvisning til en kvinnelig gynekolog. Tenk hvor mange underliv leger har sett gjennom årene, de har sett alle utgaver og ofrer ikke ditt utseende der nede andre tanker enn at dette er ren rutine og jobben deres.

Godt du ikke vurderer barn på mange år. Med den umodenheten du viser, er du ikke klar for det på mange år heller.

Anonym poster: 24a62cfeac484467059426d0a16f3ed4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle, absolutt alle, kvinner må innom gynekolog en del ganger gjennom livet. Det er nødvendig, og unngår man det vil det gå utover liv og helse.

Du sier blant annet at du ikke gjør noe om du blir steril og ikke kan få egne barn, du kan jo alltids adoptere. Men for å få inn en adopsjonssøknad må de være påvist at man ikke kan få egne barn, ergo en rekke underlivsundersøkelser. Skal du føde, selv med keisersnitt, skal jeg love deg at det er en god del mennesker som må se/kjenne på underlivet ditt da også.

Den første gynekologtimen er fæl, man gruer seg, og føler det et unaturlig. Men før eller senere er det bare å hoppe i det. Det er en såpass viktig del av å holde seg frisk at man bør venne seg til det før heller enn senere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra at det er mange år til du skal få barn kombinert med holdningen din til GU, antar jeg at du er 13 år og ganske pinglete. Det er helt normalt med GU, alle med en anelse vett gjør dette for å forhindre alvorlige sykdommer. Får du for eksempel livmorhalskreft etter hvert, blir det smertefullt og fint for deg i lang tid før du avgår... Du er jo ikke frisk som heller velger et smertehelvete fremfor en rask og lettvint undersøkelse og en like rask behandling. Er det fastlegen din som er problemet, er det en smal sak å be om en annen lege evt henvisning til en kvinnelig gynekolog. Tenk hvor mange underliv leger har sett gjennom årene, de har sett alle utgaver og ofrer ikke ditt utseende der nede andre tanker enn at dette er ren rutine og jobben deres.

Godt du ikke vurderer barn på mange år. Med den umodenheten du viser, er du ikke klar for det på mange år heller.

Anonym poster: 24a62cfeac484467059426d0a16f3ed4

Jeg er ikke 13, men har fortsatt lang utdanning foran meg, og jeg vet ikke om jeg noengang vil ha barn heller fordi jeg har så travelt liv.

Greia er at jeg ikke vil dra til legen fordi jeg ikke tør. Om du blir sur for det, så får du bare være. Jeg spurte etter tips.

-TS

Anonym poster: 0c8f06983d260772c87685b17a0a8de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg er ikke 13, men har fortsatt lang utdanning foran meg, og jeg vet ikke om jeg noengang vil ha barn heller fordi jeg har så travelt liv.

Greia er at jeg ikke vil dra til legen fordi jeg ikke tør. Om du blir sur for det, så får du bare være. Jeg spurte etter tips.

-TS

Anonym poster: 0c8f06983d260772c87685b17a0a8de7

jeg og syns det er skummelt å gå til gu selv om jeg har vært der noen ganger, men vet du hva jeg gjør det likevel fordi jeg vet jeg må. Så du må bare prøve å se forbi denne frykten din altså. og liker du ikke fastlegen din så bytt. Gå inn på nettet og bytt med en gang. Jeg var misfornøyd med min forrige fastlege så jeg bytta.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Jeg er ikke 13, men har fortsatt lang utdanning foran meg, og jeg vet ikke om jeg noengang vil ha barn heller fordi jeg har så travelt liv.

Greia er at jeg ikke vil dra til legen fordi jeg ikke tør. Om du blir sur for det, så får du bare være. Jeg spurte etter tips.

-TS

Anonym poster: 0c8f06983d260772c87685b17a0a8de7

Tror du virkelig at fremmede mennesker på et forum kan stille diagnoser? Da er du ikke bare sær og trassig, men direkte dum.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er engelsken din grei? Reddit har endel ok helseforum som ofte er mer innstilt på egenbehandling enn Norge, så om det er noen alternativer så vil jeg tro du finner de der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Er engelsken din grei? Reddit har endel ok helseforum som ofte er mer innstilt på egenbehandling enn Norge, så om det er noen alternativer så vil jeg tro du finner de der.

ikke gi sånne idiotiske råd gjest
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er ganske sikker på at jeg har fått BV. Har en melkehvit utflod og det lukter litt til tross for at jeg vasker meg skikkelig der nede hver dag.

Problemet er at jeg tør ikke gå til legen med det. Det er ikke vits å si at jeg må, for jeg tør ikke! Jeg greier aldri i livet å legge meg på benken og skræve for legen.

Om det hadde vært en dame på 60, så kanskje, men tror ikke jeg hadde turt det heller. Men absolutt ikke han som er fastlegen min!

Jeg vet at han ser mye som kan være verre enn det jeg har til vanlig, men det hjelper ikke å si det!

Går det ikke an å få noe reseptfritt på apoteket som tar det?

Eller kan jeg si til legen at jeg vil gå på do og ta den prøva han må ha selv?

:(

Anonym poster: c907c4e5e039ad1f8d9a63e0a4e85607

Kom deg til legen. Jeg fikk antibiotika uten at jeg gjorde annet enn å i hva jeg trodde/mnte det var.

Anonym poster: 647db70c4e7a6e45fb231823cc2a28ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke gi sånne idiotiske råd gjest

Idiotisk råd, og gi henne informasjon om hvor hun kan finne hjelp til å håndtere en bakterie infeksjon? Går ut fra at du setter på skremselspropagandaen om noen har en kraftig forkjølelse også? Det kan jo være strupekreft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Idiotisk råd, og gi henne informasjon om hvor hun kan finne hjelp til å håndtere en bakterie infeksjon? Går ut fra at du setter på skremselspropagandaen om noen har en kraftig forkjølelse også? Det kan jo være strupekreft.

Hun MÅ til legen. Bakteriell vaginose kan ikke selvbehandles
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun MÅ til legen. Bakteriell vaginose kan ikke selvbehandles

Det er feil. Det har en tendens til å gå over av seg selv, og den prosessen kan påskyndes, men det tar tid. Så at flagy er mest praktisk, ingen tvil. Og de fleste leger skriver det ut uten undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Det er feil. Det har en tendens til å gå over av seg selv, og den prosessen kan påskyndes, men det tar tid. Så at flagy er mest praktisk, ingen tvil. Og de fleste leger skriver det ut uten undersøkelse.

ikke vet hun om det er bakteriell vaginose heller. Det kan jo være noe annet og da er det en ide å få noen profesjonelle til å diagnostisere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er engelsken din grei? Reddit har endel ok helseforum som ofte er mer innstilt på egenbehandling enn Norge, så om det er noen alternativer så vil jeg tro du finner de der.

Snakker og skriver flytende.

Tusen takk!:)

-TS

Anonym poster: 0c8f06983d260772c87685b17a0a8de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde hatt bakteriell vaginose, daaaaaaaa hadde du visst det! Melkeaktig utflod som lukter litt, det har jeg opplevd flere ganger uten at noe var galt. Men en dag så kjente jeg at der rant av underlivet mitt, nesten som vann som strømmet nedover. Jeg kasta trusa og buksa til vask, og tok på nytt undertøy, det luktet litt, det gjorde det. Men dagen etter, fyyyyy faen, buksa og trusa i vaskekurven stinket gammal råtten fisk, og der gjorde underlivet mitt og! Ringte legen og beskrev helvete, han bare "du har bakteriell vaginose, jeg skriver en resept, hvor vil du hente den?". Jeg fikk flagyl, og bare et par dager etterpå var jeg helt fin igjen, men den antibiotika kuren var rååååhard, fy faen så tøff den var.

Gå til legen eller slutt å sutre, du vil jo ikke uansett hva vi sier.

Anonym poster: 6f822d30af7d16596a71db99cc052f50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror du virkelig at fremmede mennesker på et forum kan stille diagnoser? Da er du ikke bare sær og trassig, men direkte dum.

Ehhm.. det har jeg ikke trodd.

Jeg har spurt om tips og råd, ikke en diagnose.

Om du ikke kan være hyggelig, så trenger du ikke svare meg heller. Du trenger heller ikke svare om du ikke har noen tips å komme med. Å gå til legen er ikke et tips, da jeg ikke kommer til å gå til fastlegen med det uansett.

-TS

Anonym poster: 0c8f06983d260772c87685b17a0a8de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde hatt bakteriell vaginose, daaaaaaaa hadde du visst det! Melkeaktig utflod som lukter litt, det har jeg opplevd flere ganger uten at noe var galt. Men en dag så kjente jeg at der rant av underlivet mitt, nesten som vann som strømmet nedover. Jeg kasta trusa og buksa til vask, og tok på nytt undertøy, det luktet litt, det gjorde det. Men dagen etter, fyyyyy faen, buksa og trusa i vaskekurven stinket gammal råtten fisk, og der gjorde underlivet mitt og! Ringte legen og beskrev helvete, han bare "du har bakteriell vaginose, jeg skriver en resept, hvor vil du hente den?". Jeg fikk flagyl, og bare et par dager etterpå var jeg helt fin igjen, men den antibiotika kuren var rååååhard, fy faen så tøff den var.

Gå til legen eller slutt å sutre, du vil jo ikke uansett hva vi sier.

Anonym poster: 6f822d30af7d16596a71db99cc052f50

Åja, men da skal jeg ikke gå til legen. Får se det an litt.

-TS

Anonym poster: 0c8f06983d260772c87685b17a0a8de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør du å gå til legen og snakke om dette, er det bare en evt. GU som er skummelt? For da kan det jo være en idé å beskrive symptomene du har til legen, og satse på at du får noe som hjelper uten at han trenger å ta en GU først.

Anonym poster: 5e38740f0c95d5e1c351370f0669e40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. De fleste, men langt fra alle ;)

Ok, korrigerer: Alle som tar ansvar for egen helse. Jeg kjenner i hvertfall ingen som ikke tar celleprøve.

Man må ikke ta celleprøve annethvert år, nei. Hvert tredje holder lenge.

Anonym poster: 1f46ba28b5aa843a6462f2f25b6f2356

Hvert annet år, hvert tredje år... :roll: I hvertfall regelmessig.

Absolutt ingen. Får alt av bivirkninger og blir kjempesyk.

-TS

Anonym poster: 0c8f06983d260772c87685b17a0a8de7

Det er en ganske alvorlig situasjon som du absolutt bør ha avklart med fastlegen din. Å ikke tåle noen form for antibiotika kan få temmelig dramatiske konsekvenser, i en gitt situasjon. Jeg har en venninne som var innlagt på sykehust i én uke for å finne alternative medisiner/behandlingsmåter, i en situasjon hvor det ville vært nødvendig med antibiotika.

Jeg tør ihvertfall ikke å sjekke med den legen jeg har! Kunne kaaanskje gjort det med annen lege, men vet ikke om jeg tør det heller.

Jeg sa at det ikke var vits å skrive sånt, det hjelper faktisk ikke. Om jeg blir steril så får jeg bare bli det. Kan jo alltids adoptere om jeg vil ha barn, men med den jobben jeg kommer til å ha, tror jeg ikke det blir noe av

-TS

Anonym poster: 0c8f06983d260772c87685b17a0a8de7

Noen ganger gjør man ting man egentlig ikke tør. Dette er en slik gang.

"Kan alltids adoptere"... ?? :roll: Er du virkelig til å risikere din framtidige evne til å få barn, om det så ligger ti år fram i tid, fordi du nekter å vise underlivet ditt til en lege? Og har den temmelig naive og barnslige holdningen at du kommer til å ha et så travelt liv at du sannsynligvis aldri skal ha barn? Hadde du vært tredve kunne jeg tatt det på alvor. Men det tror jeg ikke du er.

Anonym poster: 216d3371356c4e99d19bc27b7092cca7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...