Gå til innhold

Tror jeg har fått BV. Tør ikke gå til legen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ganske sikker på at jeg har fått BV. Har en melkehvit utflod og det lukter litt til tross for at jeg vasker meg skikkelig der nede hver dag.

Problemet er at jeg tør ikke gå til legen med det. Det er ikke vits å si at jeg må, for jeg tør ikke! Jeg greier aldri i livet å legge meg på benken og skræve for legen.

Om det hadde vært en dame på 60, så kanskje, men tror ikke jeg hadde turt det heller. Men absolutt ikke han som er fastlegen min!

Jeg vet at han ser mye som kan være verre enn det jeg har til vanlig, men det hjelper ikke å si det!

Går det ikke an å få noe reseptfritt på apoteket som tar det?

Eller kan jeg si til legen at jeg vil gå på do og ta den prøva han må ha selv?

:(

Anonym poster: c907c4e5e039ad1f8d9a63e0a4e85607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til legen, selvdiagnostikk er veldig sjeldent smart =)

Legen din har sett hundrevis av underliv, han kaster ikke dine nedre ditt en eneste tanke annet enn hva som er diagnostisk viktig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Hei! Jeg er ganske sikker på at jeg har fått BV. Har en melkehvit utflod og det lukter litt til tross for at jeg vasker meg skikkelig der nede hver dag.

Problemet er at jeg tør ikke gå til legen med det. Det er ikke vits å si at jeg må, for jeg tør ikke! Jeg greier aldri i livet å legge meg på benken og skræve for legen.

Om det hadde vært en dame på 60, så kanskje, men tror ikke jeg hadde turt det heller. Men absolutt ikke han som er fastlegen min!

Jeg vet at han ser mye som kan være verre enn det jeg har til vanlig, men det hjelper ikke å si det!

Går det ikke an å få noe reseptfritt på apoteket som tar det?

Eller kan jeg si til legen at jeg vil gå på do og ta den prøva han må ha selv?

:(

Anonym poster: c907c4e5e039ad1f8d9a63e0a4e85607

du kan vel be om å få en kvinnelig lege kanskje? Men legen må du uansett. Bit tenna sammen og få det gjort.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å ta den utstrykstesten selv, men mange leger vil nekte det av ulike årsaker.

Aldre alternativer er å vente til det går over (kan ta et par måneder eller år), eller få tak i flagyl på annet vis. Mener det er endel reseptfrie ting mot BV i England om du er på reisefot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

bakteriell vaginose

Da må du iallefall til legen. da må du ha antibiotika og det får du ikke reseptfritt. Farlig å gå med det uten å gjøre noe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bakteriell vaginose

Akurat... Er det ikke massevis av reseptfrie legemidler for det da? Synes jeg ser noe sånt på TV-reklame stadig vekk.

Edit: det er kanskje sopp det?

Endret av Mynona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen som kan hjelpe?

Anonym poster: 0c8f06983d260772c87685b17a0a8de7

Du skriver du ikke vil til lege, og da er det ikke mye vits i å skrive noe til svar.

For det du må, det vil du ikke. Slemt sagt, da får du "kose" deg med BV.. til du finner ut at nå må du ta deg sjøl i nakken og komme deg til lege

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bakteriell vaginose

Takk isbjørnunge. Jeg skjønte det etter hvert. :ler: Det kalles også skjedekatarr.

Og da er jeg enig med de her som sier at du må gå til legen for en undersøkelse. Kureres med antibiotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Takk isbjørnunge. Jeg skjønte det etter hvert. :ler: Det kalles også skjedekatarr.

Og da er jeg enig med de her som sier at du må gå til legen for en undersøkelse. Kureres med antibiotika.

Skjedekatarr høres da så hverdagslig ut, kan du skjønne :fnise: .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da må du iallefall til legen. da må du ha antibiotika og det får du ikke reseptfritt. Farlig å gå med det uten å gjøre noe

Jeg tåler ikke antibiotika..

-TS

Anonym poster: 0c8f06983d260772c87685b17a0a8de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler ikke antibiotika..

-TS

Anonym poster: 0c8f06983d260772c87685b17a0a8de7

Kjære deg, det tar legen seg av. Medisin får du uansett.

Anonym poster: 1f46ba28b5aa843a6462f2f25b6f2356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler ikke antibiotika..

-TS

Anonym poster: 0c8f06983d260772c87685b17a0a8de7

Du kan få lokal antibiotika om det er bedre. Men med BV kommer det som regel mye og helt rennende utflod, ikke seig og hvit. Lukter det fisk? Om det ikke lukter fisk så er det ikke sikkert det er BV heller

Men hva mener du vi skal kunne hjelpe deg med når du ikke vil gå til lege?

Anonym poster: 625e784315e35feb0c30dc6888521649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg tåler ikke antibiotika..

-TS

Anonym poster: 0c8f06983d260772c87685b17a0a8de7

tåler du absolutt ingen typer antibiotika eller er det bare penicillin du ikke tåler?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...