Gå til innhold

Bryllupsskravling


Gjest 2013 bryllup

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Adriane

Jeg har vært borte en stund, og her har det skjedd ting ser jeg! :)

Aller først: gratulerer Blådiamant med gårsdagen! :klem:

Kiara, minibelle og mariahamm: jeg har egentlig ingenting fornuftig å si, annet enn at jeg skjønner skuffelse og sårede følelser, og at dette trenger å bearbeides. Det er noe med det at de nærmeste svikter en på en dag/i en periode de burde vite at det er viktigere enn noengang å ikke gjøre akkurat det. Om det er for tusende gang de svikter, eller om det er første gang, så stikker det så innmari dypt at de svikter når det virkelig gjelder. Man kan tåle utrolig mye i hverdagen, svelge mange kameler og skuffelser. Men på en sånn dag, og i en sånn periode... man er veldig sårbar, innvendig stresset, redd for alt som kan gå galt, og da trenger man så veldig at de rundt en stiller opp 100%. Mitt beste råd til dere er å bearbeide det hele, kjenne på alle de vonde følelsene og ikke prøve å stenge det inne/feie det under teppet. For alt man feier under teppet kommer frem igjen en dag, og da er det gjerne veldig mye større og styggere.

Nå er det under to uker igjen til kjære og jeg skal i ilden, og jeg klarer ikke på noe som helst nivå å forstå at det er så nært forestående. Det virker fjernt og uvirkelig, og jeg er dønn rolig. Har ikke et stresset fiber i kroppen, selv om jeg kanskje burde ha det? :ler: Har hatt en hel uke nå, der bryllup ikke en gang har sneiet tankene mine, og det har helt ærlig vært vidunderlig skjønt! Jeg gleder meg veldig altså, misforstå meg rett, men jeg kjente at det var godt å dreie fokuset helt vekk en stakket stund. Og jeg kjenner at jeg gleder meg til det hele er over :fnise:

Endret av Adriane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Høres deilig ut å fokusere på noe annet en stund, Adriane :)

Imorgen skal jeg ringe lokaler for å finne dato, gleder meg :) Står mellom to steder, håper ett av dem har ledig en dag i mnd vi vil ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse å lese seg opp på når man har vært borte en stund. Føler med dere som har skuffende opplevelser med deres nærmeste.

Også lurer jeg på om du Petalouda har skrevet om bryllupet ditt noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petalouda har ikke skrevet noe noe som helst sted nei, jeg har igrunn ikke hatt tid :)

Alt var alldeles strålende, bortsett fra håret som raste ned allerede før jeg kom til kirken. Typisk min flaks, her betaler man tusenvis for å få det satt opp skikkelig av en norgesmester og så klarer hun ikke å sikre det skikkelig. Det syns godt på bildene så jeg sliter veldig med å finne et brukbart bilde til takkekort. Håret står til alle kanter og det er faktisk litt trist, men ikke tristere enn at jeg fortsatt sover godt om natten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg gift! Vi koser oss på bryllupsreise nå, og titter bare kjapt innom nett mens vi sløver i skyggen :)

Bryllupet var helt fantastisk! Maten var god, gjestene var fornøyde og det var masse bra taler og god stemning. Fikk masse skryt for både kjolen og talen min. Nå høres jeg utrolig selvgod ut, men det var virkelig en av de beste dagene i mitt liv, så dere får bare unnskylde ;) Håper dere andre som har giftet dere i helgen hadde det like bra!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kiara!

Nå er jeg gift! Vi koser oss på bryllupsreise nå, og titter bare kjapt innom nett mens vi sløver i skyggen :)

Bryllupet var helt fantastisk! Maten var god, gjestene var fornøyde og det var masse bra taler og god stemning. Fikk masse skryt for både kjolen og talen min. Nå høres jeg utrolig selvgod ut, men det var virkelig en av de beste dagene i mitt liv, så dere får bare unnskylde ;) Håper dere andre som har giftet dere i helgen hadde det like bra!

Deilig å høre at bruder på forumet har hatt en bra bryllupsdag! :D

Kos dere videre på bryllupsreise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Gratulerer så mye på etterskudd, Aomame! Høres ut som dere hadde en flott dag :)

Kos dere videre på bryllupsreise, og nyt hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle bruder som har giftet seg i det siste! :-) Petalouda, Thyla, Mariahamm, Irrlys, Charlie28, Aomane, Blådiamant og Lanterne. Håper at dere alle har hatt en fantastisk dag. Leit å høre om skuffelsene til Kiara, Minibelle og Mariahamm. Håper at skuffelsen blir mindre når dere får det litt på avstand, og det var jo mye å glede seg over også. :-)

Selv skrev jeg et langt stykke fra hele dagen natt til mandag, dvs rett før vi dro på bryllupsreise. Men da jeg skulle legge ved noen bilder ble plutselig alt borte, og da begynte det å bli lyst ute og jeg orket ikke å starte på nytt. Så jeg bare slang ut noen bilder og har ikke giddet å skrive på nytt etter det. Skal se om jeg får ånden over meg etterhvert, kan jo være fint for egen del også. :-) Etter det kommer jeg nok til å melde meg mer og mer ut av dette forumet. Det er jo veldig hyggelig her, men alt tar tid og man må etterhvert fokusere mer på andre ting igjen.

I kveld reiser vi hjem fra Veligandu/Maldivene. Har kost oss utrolig mye, spist og drukket godt, lest 5 tykke bøker og dykket hver dag i fantastiske omgivelser. Kan absolutt anbefales dersom man ønsker seg denne typen ferie. :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes vidunderlig ut, suzi! Særlig det med å lese ut fem bøker :fnise:

I går kom bildene fra bryllupsfesten, som mannens kusine tok. Jeg spurte henne spesielt på forhånd, så må si jeg er litt skuffa. Ikke over bildene hun faktisk tok for de ble veldig fine og man ser at vi storkoser oss. Men hun har nok vært mest gjest og tatt de bildene hun ville tatt for seg selv, liksom. Dermed er det mest hennes side av familien og av meg og mannen. Hun har fått med alle gjestene i bilder av alle rundt bordet, men ikke nærbilder av på langt nær alle. Ikke et eneste bilde av mine venninner eller kusiner eller mine foreldre, og ingen av gavebordet. Må si jeg er litt skuffa, men der får vi for å spørre en gjest. Heldigvis tok jeg mye bilder selv og kameraet vårt lå på bordet, så jeg har fine bildet av samtlige gjester likevel :)

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Pusla sånn er det ofte, og det er sjelden at man tar nærbilder av alle gjestene uansett. Men om dere hadde avklart det på forhånd er det selvsagt veldig kjedelig. På sikt så vil du sikkert se at når du får bilder fra flere at du har mer enn nok bilder fra dagen uansett, men skjønner skuffelsen. Vi skal ha fotografer hele dagen, og da får vi totalt 150 bilder. Det er i grunn nok :)

Vi har endelig bestemt oss for bryllupsreise, og har nå begynt bestilling og betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Pusla sånn er det ofte, og det er sjelden at man tar nærbilder av alle gjestene uansett. Men om dere hadde avklart det på forhånd er det selvsagt veldig kjedelig. På sikt så vil du sikkert se at når du får bilder fra flere at du har mer enn nok bilder fra dagen uansett, men skjønner skuffelsen. Vi skal ha fotografer hele dagen, og da får vi totalt 150 bilder. Det er i grunn nok :)

Vi har endelig bestemt oss for bryllupsreise, og har nå begynt bestilling og betaling.

Hvor går ferden? Jeg er spent!

Til dere andre: hvor tidlig begynte/begynner dere med talen? Jeg ønsker å skrive en fin tale som sier alt jeg vil si på en hyggelig og litt morsom måte, men aner ikke hvordan og utsetter og utsetter å begynne på den. Blir stresset og klarer ikke å begynne. 3 uker til bryllup. Wææ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Cathfoto - hva ble det tilslutt med bryllupsreisen?

Hm, jeg er opptatt av gode "nærbilder" av alle, men kanskje har jeg vært for kravstor. Nå var vi jo bare 30 stk da, så det var jo overkommelig sånn sett og heldigvis tok jeg endel selv.

Cecilie85: jeg begynte på talen dagen før. Da tenkte jeg gjennom hva jeg ville fremheve og skrev ned punkter på mobilen, rekkefølgen ble litt sånn til i hodet. Og så bare tok jeg greia på hælen. Gikk kjempegreit - man må ikke skrive i ukesvis liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev talen min 5 dager før ca, og glemte helt å lese gjennom den igjen før bryllupet. Gikk fint det! Tar ikke lange tiden hvis mange først finner inspirasjon og følelsene :) Mannen brukte derimot lang lang tid på sin, men den var til gjengjeld helt fantastisk. Så mange som kommenterte at det nesten var det beste med hele bryllupet :-) Til og med servitørene sto og gråt. Så selvom det kan bli en veldig veldig fin og ektefølt tale uansett, spørs det nok litt på hvem type man er tenker jeg. Hans var også veldig morsom, da tar det nok litt lenger tid å komme på noe kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk jeg kan si at det eneste som har gått på skinner under disse bryllupsforberedelsene, er å skrive talen til min kommende mann. Alt annet har buttet i mot, og vi har møtt på vanskeligheter hele veien, så det er nydelig at i hvert fall én ting har vært enkelt. Vi gifter oss i september og jeg var vel ferdig med talen i mai; den kom bare rekendes på en fjøl. Og jeg gråter like mye hver gang jeg leser den! :grine: Så det kan jo bli festlig... :fnise:

Endret av skravlus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Cathfoto - hva ble det tilslutt med bryllupsreisen?

Hm, jeg er opptatt av gode "nærbilder" av alle, men kanskje har jeg vært for kravstor. Nå var vi jo bare 30 stk da, så det var jo overkommelig sånn sett og heldigvis tok jeg endel selv.

Cecilie85: jeg begynte på talen dagen før. Da tenkte jeg gjennom hva jeg ville fremheve og skrev ned punkter på mobilen, rekkefølgen ble litt sånn til i hodet. Og så bare tok jeg greia på hælen. Gikk kjempegreit - man må ikke skrive i ukesvis liksom.

30 stk, det hadde jeg jo glemt. Saken stiller seg straks annerledes, mye vanskeligere og uoversiktelig om det er 70-80, 30 er null stress.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slik blir det, alt er nå bestilt:

1 natt i Dullstroom (midt mellom flyplass og safari)

3 netter safari, Thornybush

3 netter safari, Sabi Sands

1 natt Johannesburg

3 netter på husbåt på Chobe-elven

2 netter i Livingstone (så min kjære får se Victoriafallene)

5 netter i Cape Town

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik blir det, alt er nå bestilt:

1 natt i Dullstroom (midt mellom flyplass og safari)

3 netter safari, Thornybush

3 netter safari, Sabi Sands

1 natt Johannesburg

3 netter på husbåt på Chobe-elven

2 netter i Livingstone (så min kjære får se Victoriafallene)

5 netter i Cape Town

Høres ut som en fantastisk og innholdsrik bryllupsreise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...