Gå til innhold

Bryllupsskravling


Gjest 2013 bryllup

Anbefalte innlegg

Hjelpes da! Kjente jeg ble både lei meg og skuffet på dine vegne. Synd at enkelte skal oppføre seg slik på en av de største dagene i deres liv! Og hva så om du var litt brisen? Er ingen fasit på at det ikke er tillatt på en slik dag.

Håper du kan komme deg gjennom dette med tiden. Skjønner at det ikke er så lett å se det morsomme i det så kort etter, men det viktigste er jo - dere ble godt gift ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kiara!

Klart jeg kommer over det! Jeg er bare der at jeg skulle ønske de erkjente at det var ikke alt som gikk på skinner selv om det bla bra. At vi som er nærmest bare må erkjenne at det er ting som må snakkes ut om før man går videre. Eller later som om at alt er bra. Verst er det hvis det er eller hadde vært bjeffing i bakgrunn av filmen fra vielsen da måtte vi tatt det på nytt... :S

De fleste gjestene trodde jo det ble utsatt pga ulykke på e18 ikke pga meg...

Og jeg var nok på et tidspunkt full, men det gjør ingenting. Det gjorde at jeg slappet av. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, føler virkelig virkelig med deg Kiara! Selvom det viktigste er at man blir gift ønsker jo alle seg et bryllup hvor man koser seg og får en dag man har drømt om. Utrolig urettferdig av din nærmeste familie å ikke stille opp! Der er så vanvittig at noen ikke kan legge sin egen egoisme på is i noen få dager, når man vet hvor viktig det er.

Jeg sletter kanskje det her også i fare for at noen finner det, men kona til mannens far var også et egoistisk helvete rett før, under og etter bryllupet sist lørdag. Vi ble så sint og skuffet i forkant og etterkant, men klarte heldigvis å ignorere det den dagen siden folk "skånet" oss for å finne det ut. Men den skuffelsen som kommer er større enn man kanskje tror... Og man blir rett og slett litt ekstra hårsår på en dag som det, hvor man har lagt sjela si i ett bryllup hvor alle skal kose seg. Jeg og mannen har lovt hverandre å glemme det med tiden for at faren hans ikke skal lide, men jeg klarer ikke se ho og eller forholde meg til ho nå. Føler ikke jeg kan skrive her hva som skjedde, men fy som jeg trenger å få det av brystet til noen som vet hvordan det føles :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter igjen med en klump i magen etter å ha lest innlegget ditt, Kiara. Du skulle ikke vært nødt til å ha det sånn på din egen bryllupsdag. Jeg synes oppriktig talt at du har all rett til å føle deg sviktet, og ikke minst skuffet. Og når noe sånt skjer på en slik dag så tar det tid å "komme over det".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kiara!

Når vi reiste fra alt bokstavelig talt søndag ettermiddag var det en befrielse, det jeg ikke skjønte var at reaksjonen kom etterpå. Men, men det hjalp å skrive det her også, eller høre hvor kjekt gjestene hadde det, det er bare så synd at jeg og mamma ikke har klart å komme oss igjen enda men slik er vi bare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi reiste fra alt bokstavelig talt søndag ettermiddag var det en befrielse, det jeg ikke skjønte var at reaksjonen kom etterpå. Men, men det hjalp å skrive det her også, eller høre hvor kjekt gjestene hadde det, det er bare så synd at jeg og mamma ikke har klart å komme oss igjen enda men slik er vi bare.

Du har min fulle sympati. Flott at du har en god støttespiller i ektemannen - og hvis jeg forstår deg rett - din mor. Det er lov å være lei seg og reagere etter et slikt scenario som du tidligere beskrev.

Huff, føler virkelig virkelig med deg Kiara! Selvom det viktigste er at man blir gift ønsker jo alle seg et bryllup hvor man koser seg og får en dag man har drømt om. Utrolig urettferdig av din nærmeste familie å ikke stille opp! Der er så vanvittig at noen ikke kan legge sin egen egoisme på is i noen få dager, når man vet hvor viktig det er.

Jeg sletter kanskje det her også i fare for at noen finner det, men kona til mannens far var også et egoistisk helvete rett før, under og etter bryllupet sist lørdag. Vi ble så sint og skuffet i forkant og etterkant, men klarte heldigvis å ignorere det den dagen siden folk "skånet" oss for å finne det ut. Men den skuffelsen som kommer er større enn man kanskje tror... Og man blir rett og slett litt ekstra hårsår på en dag som det, hvor man har lagt sjela si i ett bryllup hvor alle skal kose seg. Jeg og mannen har lovt hverandre å glemme det med tiden for at faren hans ikke skal lide, men jeg klarer ikke se ho og eller forholde meg til ho nå. Føler ikke jeg kan skrive her hva som skjedde, men fy som jeg trenger å få det av brystet til noen som vet hvordan det føles :/

Du har og min fulle sympati. Og det er ikke så rart at reaksjonen blir så stor, tatt i betraktning betydningen av egen bryllupsdag tross alt har for brud og brudgom.

Klem til dere begge

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kiara det var veldig leit å lese! Jeg forstår at dette må bearbeides, for selvom det ble bra tilslutt skal ingen brud måtte oppleve sånt dagene i forkant. Kjenner jeg blir skikkelig sint på dine vegne, for sånn oppfører man seg bare ikke mot nær familie. God :klem: til deg, og håper det du sitter igjen med etterhvert er kun de gode minnene.

Mariahamn: :klem: til deg også, håper du kan få det ut ovenfor noen så du får bearbeidet det. Ikke godt å sitte igjen med vonde følelser etter en sånn dag.

Jeg at hatt besøk av min beste venninne i dag, og vist fram bildene fra fotografen. Hun virka ganske uinteressert egentlig og sa bare helt til slutt at det var jo fine bilder. Jeg er sikkert teit, men ble litt skuffa jeg, hadde kanskje håpet på litt mere reaksjon når hun så noen av bildene iallfall. Men det er klart, absolutt ingenting å syte for når jeg leser hva enkelte av dere andre sliter med :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lisha

Huff, Kiara og Mariahamm!! Sender dere mange klemmer!

Jeg ble oppriktig lei meg på dine vegne Kiara! :/ og jeg skjønner godt at du trenger lang tid på å komme igjennom dette! men heldigvis har du en god mamma og en god ektemann oppi det hele!

og pusla, skjønner at du ble litt skuffet over reaksjonen fra venninnen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kiara!

Mamma og jeg er like, derfor det går en kule varmt innimellom, merker at det godt bare å ha sagt det her uten sensur. Jeg kommer over det, det er ikke det. Men bryllup kunne jo knyttet meg og pappa nærmere hverandre sånn teoretisk, og ikke satt opp klagemuren mellom oss, men slik ble det ikke, og han holdt en morsom tale det skal han ha.

Mye som ikke er sagt her også som kan unnskylde en del av oppførselen kanskje. Håper du også får ting på avstand eller tar en skikkelig utblåsning. Det hjelper! Og mye av det for meg er stedsorientert, hjemme hos oss er et en helt annen stemning om dette.

Og du Pusla hev deg over det.

:klem: til dere alle bruder og koner, hva skulle jeg gjort uten dere. Skaffet meg et filter kanskje... :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så leit å lese, Kiara og Mariahamn. Jeg finner ikke de rette ordene som kunne trøstet dere og meg, men følelsene kjenner jeg igjen. Ikke minst den reaksjonen som man sitter med i ettertid..

Jeg fikk grått mye selv dagen etter bryllupet, og gjennom de lange 24 timene etter det. Så ble det lettere og lettere, inntil for to dager siden. Siden da har jeg følt på den samme skuffelsen over enkelte mennesker, og virkelig følt meg nedfor.

Jeg biter tennene sammen så godt jeg kan; jeg kan da ikke sørge over noe som i bunn og grunn ble veldig bra? Men klumpen i magen biter litt når gjestene skryter over dagen, når den for meg der og da var et mareritt til tider. Får nesten lyst til å svare at de ikke trenger å lyve, jeg vet hvordan dagen egentlig var. Men så vet jeg også at for gjestene VAR dagen faktisk fin, så jeg biter i meg misunnelsen over at de opplevde vår dag så bra sammenlignet med min opplevelse. Det til tross for at jeg hverken hadde overveldende forventninger eller hadde innstilt meg på at alt måtte være perfekt- "fordi dette er jo vår livs beste dag!!! :) :) :)".

Nikker gjenkjennende til det å skulle svelge unna spøker rundt dagen også, (fra de som burde ha stilt opp og vet hvor og hva som gikk galt på det menneskestyrte plan) -det er for tidlig med for mange spøker rundt dette. Jeg føler selvironien er intakt, men når jeg personlig ikke var den som sviktet så er det ikke like mye å le av. Ikke nå. Men lo en god del spesielt sammen med mannen min etter de første skikkelige tårene kom og frem til nå:) Nå må jeg bare få lov å være skuffet igjen, før det føles lettere og jeg kan gå videre.

Jeg akter ikke å legge lokk på dette for meg selv. For gjør jeg det, kan jeg ha dette gnugende over meg mye lenger enn strengt tatt nødvendig. Og dét orker jeg ihvertfall ikke!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rett du har! Jeg er ikke en kravstor person, som forventet at alle skulle slippe alt for å stå på pinne for oss. Men selvfølgeligheter finnes i avtaler som blir inngått, og brytes de på selve dagen er det klart man har lov å reagere :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kiara: jeg får helt vondt for deg! Det er ikke slik man skal ha det i forkant av bryllup eller etter! :( Jeg vet ikke hva jeg skal si for å trøste! *klemmepå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så synd minibelle. Når folk svikter så blir det ekstra sårt på en sånn dag! Det er ikke det at man trenger å stå på pinne nei, men bare oppføre seg som folk.

Må nesten skrive hva som skjedde jeg, for å bare få det ut blant andre bruder ;) Kan heller slette det igjen.

Puh, deilig å få det ut! Får heller fjerne det snart ;)

Endret av Mariahamm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kiara!

Du Maria, du Maria for en kjerring! Det er den ene negative jeg hvertfall henger meg opp i bestandig selv om det er hundre positive. Sikkert slik for flere.

Sender deg en klem og tanker på veien. Når man bare hører om alle prinsessene som har hatt en perfekt dag rundt omkring så forsterkers skuffelsen min, men når jeg vet at vi er flere som opplever skuffelser vet jeg at da går det over for meg også. Men det er som Belle sier, etter en dag var alt greit, så ble det vondt igjen, og det får bare være vondt en stund hvis det er det som trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lisha

Du, Kiara?
Jeg har forresten veldig lyst å se deg i kjolen din :) Har du lyst å legge ut et bilde? :) sikker på du var kjempeflott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariahamm,nok en gang får jeg klump i magen. Jeg skjønner at bryllupsdagen er viktigst for brudeparet, men det kan da ikke være for mye å be om at voksne folk både oppfører seg voksent og holder avtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, deilig å få luftet det merker jeg! Heldigvis var dagen fin ellers :)

Og Kiara, jeg tenker at det er bra du føler på skuffelsen. Som tiden går vil du nok huske de bra tingene best, men det er jo veldig lov å føle at ting burde vært annerledes. Håper det ordner seg med faren og broren din, men man må jo ta den tiden man trenger. På godt og vondt er det jo greit å vite hvem som faktisk stiller opp når man trenger det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...