Gå til innhold

Bryllupsskravling


Gjest 2013 bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest 2013 bryllup

For oss om ELSKER å snakke om bryllup!! Kjør på, snakk om bordpynt, sko, kjoler, invitasjoner, svigemødre, budsjett, vielsen og ellers alt som har med bryllup å gjøre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kiara_pusen

For ikke å snakke om hvordan den kommende mannen forholder seg til det hele... Jeg kunne skrevet en roman om hvilke forviklinger en mann kan skape i en ellers rolig og nøktern bryllupsplanlegging uten de helt store planene. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2013 bryllup

Haha, vi bor (helvigvis?) i hver vår by, så jeg står nokså alene om alt. Og dersom jeg prøver å få noen meniger ut av ham, får jeg bare useriøse forslag! Så jeg har nesten gitt opp å inkludere ham, selv om jeg virkelig ønsker at det blir vårt bryllup.

Føler at det blir så mye som er på mine premisser.. min kirke, toastmaster fra min side av familien, i lokaer som jeg har noe forhold til og sikkert mye mer. Hva kan vi finne på å flette inn av viktige ting fra hans side? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er litt gjennomgående jeg. Men det er nok fordi at hele denne dagen betyr generelt mye mer for oss enn det gjør for de. Altså, dagen betyr mye, men de er ikke like opphengt i detaljer og de vet at det blir hyggelig selv om ikke alt går etter planen :) Det har ihvertfall min sagt, at så lenge jeg er fornøyd så er han fornøyd - det er nemlig det viktigste for han... hihi, det er lurt å si i grunn :P

Men det blir jo deres bryllup, selv om du har flere følelser rundt flere av tingene enn han. Kanskje han ikke har så stort behov for noe fra hans side? Hva med å få noen fra hans familie til å ta Takke for maten talen? Det er ihvertfall noe :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kiara_pusen

Du er hans brud. Feires det på ditt hjemsted er det helt greit at det er din side som bretter opp ermene og tar i et tak. Er han ikke også ganske ung? :)

Menn er menn, og når man må konkurrere med en slåsskamp på lekeboksen skjønner jo til og med jeg at jeg ikke går av som vinneren med mindre jeg finner på noe sprell. Så jeg priser meg lykkelig over at det meste allerede er planlagt og i boks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2013 bryllup

Ja, du sier noe der :) Tror egentlig han har nevnt det også, at det ikke betyr så mye for han alle detaljene :)

Kanskje bryllup egentlig er noe som er funnet opp for oss kvinner :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 2013 bryllup

Vi kommer fra omtrent samme sted (15 minuttskjøring) så vi kunne i teorien giftet oss i min kirke og feiret hos han, men det skal sies at jeg har mer forhold til lokalet enn han har til noe lokalet i distriket.

Jo, vi er unge begge to :) Men faktisk ikke velig unormalt her vi kommer fra, brud som 18, ingen hever øyenbrynet en gang (selv om jeg synes det er vel tidlig, jeg som kun er 3 år eldre :fnise: )

Så deilig å ha så mye planlagt da! :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, skravletråd var smart :tommel:

Vi er jo godt voksne og kjører en ganske enkel variant som vi begge er veldig enige om. Vi snakker sammen om alle avgjørelser og det er absolutt vårt bryllup. Så har vi venta lenge og da ;) Men når det er sagt, så gjør jo jeg søking og leting og sånt. Men jeg hører alltid med han før jeg tar avgjørelsene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kiara_pusen

Ja, det gikk veldig fort å planlegge det når alt skal foregå på hjemstedet, og brudgommen reiste på guttetur i 10dager tidligere i høst. :fnise:

Nei, jeg viste jo at dere var i begynnelsen av tjueårene, så jeg regnet med at han var rundt din alder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2013 bryllup

Ja, han er to år eldre :)

Jeg bor og studerer i en annen by, merker utfordringen det er å planlegge borte fra stedet hvor vi skal gifte oss. Men alt går, har heldigvis utrolig hjelpsom familie og venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kiara_pusen

Ja, skal man ikke arrangere/bestille en ferdigpakke fra et hotell eller lignende er man prisgitt en familie som bretter opp ermene.

Hos oss tror jeg at kvinnene som er sterkt overrepresenterte har hatt litt bryllupsabstinenser i lang tid for her har vi vært et team av planleggere. Fra blomsterpiken på 8 til tante som er imot alt som har med bryllup på godt over 50 :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om menn er menn jeg, gitt. Min kjære er veldig engasjert til den minste detalj, utenom hva jeg skal ha på meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kiara_pusen

Kan aldri tenke meg annet enn at en mnd eller to i forveien er mer enn nok, med mindre du skal ha noe helst spesielt Mariahamm. :)

Det er jo sikkert lurt å begynne å tenke på det, ift sesong og slikt, ikke planlegge en brudebukett med peoner i september feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2013 bryllup

Ja, det lurer jeg også på jammen!

Men jeg vurerer å lage buketten selv (til tross for mareritt om det i natt) og derfor bare kjøpe blomster dagen før. Kjempe skummelt! Men jeg er ikke kresen på fargene da, det kan være hva som helst egentlig, alt annet skal være nøytralt.

Mester Grønn har jo 3 for 2 hele året og kommer iallefall til å kjøpe derfra til bordene. For der skal jeg fikse alt selv :)

Kaker til kakebord baker venner og familie, har allerede begynt å nevne det og vet noen venninner vil bake i alle fall. Bryllupskaken vil jeg spørre en venninne om, men vet ikke om hun "våger".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kiara_pusen

Kast deg rundt å lag den selv, jeg er sikker på at den blir mye finere! Jeg har et anstrengt forhold til dråpe, hjerte, henge og ikke minst Mette-Marit buketten. :)

For ikke snakke om mye billigere...

Jeg er datter av en gartner, så for meg er blomstene det viktigste med hele opplegget. Og siden vi tilbragte 8timer i bil tidligere i sommer er det avklart for leeeeengst at det skal være masse peoner. Bryllupet er jo arrangert etter når de er i sesong. :ler:

Som brudebukett har jeg tenkt å ha en elelr flere Orkide gren. Først og fremst fordi den skal være hvit, Orkidee er favorittblomsten over alle, og at jeg vil ha noe elegant og enkelt. Hvis den ideen feiler fullstendig blir det tre Cala lijer.

Sånn vil jeg ha; enkelt, elegant og budsjettvennlig. :rodmer:

Cowl+Neck+Carolina+Herrera+Spring+2013+Bridal+Collection+14.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest 2013 bryllup

Ja, jeg må innrømme at jeg liker det enkle best! En rundt bukett kan da ikke være så vanskelig? Og dessuten kjempe koselig å ha ordnet det helt selv!! :)

Orkideidéen din er virkelig kjempe god!! Ikke noe for meg, men nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kiara_pusen

Min tante er genial når det kommer til bryllup, hun har sydd sin egen brudekjole og er en racer på smarte løsninger. Så hun har for lengst foreslått for meg å lage en rund rosebukett eller lignende, du bruker jo bare en holder med en rund oasis topp på toppen. Kjempeenkelt og buketten blir rund og delikat.

Når jeg for nysgjerrighetens skyld spurte hva Mester Grønn skulle ha for en helt enkel bukett starter jo prisen på 1500,- for heeeeeeelt enkelt. Mye å spare på akkurat den med andre ord. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2013 bryllup

Ja, det blir nok DIY på både den og mye annet i dette bryllupet, jeg elsker det jo så da gjør det absolutt ingenting :)

De store kostnadene våre er kjolen og middagen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kiara_pusen

Hele vårt bryllup er jo definert ut ifra ideen om DIY. Travelt, travelt, travelt.

Så om ikke bridezillaen våkner siste uken i juni da, gjør jeg det aldri. :pisk:

Men fortell om planene deres Brud.. jeg snakker jo støtt og stadig om mine ideer, så de begynner å bli oppbrukt og kjedelige. :ler:

Endret av kiara_pusen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...