Gjest Kiara! Skrevet 25. juli 2013 #2281 Skrevet 25. juli 2013 Det som er så dumt er at de er sånn ellers også, og det er helt greit, slik vi en vant til. Men akkurat den uken der trodde jeg at de skulle ta oss på alvor og ikke kommer med slike overraskelser elller kjøre helt sitt eget egoløp. mamma er kanskje den som kjenner mest på det, men nå reiser hun også på husmorferie så hun får hentet seg inn igjen også. Viktigste er at jeg får bort frustrasjonen og irritasjonen over mormor, hun er gammel og føler sikkert at hun ikke strekker til lenger, det må jeg også skjønne. Men nå er jeg tilbake i Oslo og eeeeeeeeeeeeendelig er det bare meg, ingen katter eller hunder som lusker rundt. Jeg trodde det var nok dyr i denne familien men der tok jeg skammelig feil for inn kommer denne stygg-søte skapningen! Ellers tenker jeg at det nesten er verre for deg Maria siden du ikke har kjent dette kvinnemennesket hele livet og ikke var forbredt på at noe slikt kunne skje. Jeg viste jo innerst inne at dette kunne gå veldig galt. Er jo en grunn til at jeg hele tiden sjekker at ting blir gjort når det skal. Og vi fortsetter jo bare i samme spor som far datter som ikke har det helt beste forholdet, vi får satse på at når barnebarna kommer at det retter seg. Men det er noe helt annet å oppleve noe slikt for første gang av noen man ikke trodde slikt om, samtidig som du skal støtte mannen din, komme videre selv som par og familie.
Gjest Kiara! Skrevet 25. juli 2013 #2282 Skrevet 25. juli 2013 (endret) fikk akkurat bilder fra den ene kusinen der mamma er i full sving med å spyle brudekjolen med hageslangen! Skulle tro hun hadde fått solstikk. Moro hadde vi det når sjokket hadde lagt seg. Endret 13. august 2013 av Kiara! 2
MissEi Skrevet 26. juli 2013 #2283 Skrevet 26. juli 2013 Mååå bare si det! 1 år til jeg gifter meg! * Gledermeg* 2
Bygdejenta Skrevet 26. juli 2013 #2284 Skrevet 26. juli 2013 Kiara: Trur det er første gang eg ser noen spyle ein brudekjole. Overraskande syn MissEi: Gratulere så masse med det, skal nok bli ei kjekk tid. Skjønner godt at du gleder deg. Gifter meg neste august, og bare hååååper tida flyger av gårde (men ikkje så fort at eg ikkje får planlagt bryllupet )
Gjest Kiara! Skrevet 26. juli 2013 #2285 Skrevet 26. juli 2013 Det var flere som trodde vi hadde fått solstikk der sløret hang drapert i takrenna mens kjolen ble spylet. Men den skal brukes igjen om en uke før den skal pakkes bort og det var stor sett sølevann på den, ikke skitt liksom. Hun har mange sprø ideer, og det er jo min egen "feil" siden jeg har overlatt kjolens ve og vel til henne.
Bygdejenta Skrevet 26. juli 2013 #2286 Skrevet 26. juli 2013 Hørest, og ikkje minst ser, meget spesielt ut. Men sikkert en smart ide. Kaldt vann kan ikke skade Og slepper alt sølet innomhus. Trur di mor er ei smart dame
Blådiamant Skrevet 27. juli 2013 #2287 Skrevet 27. juli 2013 Idag er det min tur. Sov ikke mange timene inatt, håper jeg holder ut dagen 1
Tallulah Skrevet 27. juli 2013 #2288 Skrevet 27. juli 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah
Gjest Kiara! Skrevet 27. juli 2013 #2290 Skrevet 27. juli 2013 Nå ble jeg nysgierrig, hva skal du bruke kjolen til igjen Kiara? Gratulerer med dagen Blådiamant! Vi skal bare fotograferes. Lykke til Blå diamant!
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #2291 Skrevet 27. juli 2013 Det var flere som trodde vi hadde fått solstikk der sløret hang drapert i takrenna mens kjolen ble spylet. Men den skal brukes igjen om en uke før den skal pakkes bort og det var stor sett sølevann på den, ikke skitt liksom. Hun har mange sprø ideer, og det er jo min egen "feil" siden jeg har overlatt kjolens ve og vel til henne. Hvilket materiale er denne kjolen laget av som tåler å spyles med hageslangen? Anonymous poster hash: 2e2e4...b1f
Gjest Ciegus Skrevet 27. juli 2013 #2292 Skrevet 27. juli 2013 Vi har tatt litt pause fra den egentlig ikke-så-eksisterende bryllupsplanlegginga, og prøver nå å få i boks de viktigste tingene. Vi har neeesten lokale i boks, må bare bekrefte det. Vi har fått bekreftet at Humanistforbundet stiller med vigsler (og vi krysser fingrene for at de får ansatt en i fylket her, ellers blir det noe dyrt). Og jeg som ikke skulle tenke på kjole i det hele tatt før etter jul - jeg har allerede kjøpt kjole! Det er litt...spesielt. Var ganske impulsiv der ja. Er litt redd for at kjolen ikke faller i smak neste år da, at jeg finner en finere en, eller noe. Men foreløpig er det enkel og søt og perfekt - og knelang! Og ikke så dyr. Så jeg må bare holde meg unna brudekjolebilder fra nå av. Nå ser vi på fotografer, og tenker at så snart vi har fått det i boks kan vi ta litt pause fra vår avslappede planlegging. Men det er jammen ikke enkelt å bestemme seg for fotograf, det er så mange flinke! Noen som har noen å anbefale i Rogalands/Vest-Agder området? Inntil videre står det mellom to stykker, en vi kjenner, og en vi "vet hvem er", de er helt ulike i stilen, så det er litt vanskelig, og jeg vet ikke om noen av dem er helt min stil. Idag er det min tur. Sov ikke mange timene inatt, håper jeg holder ut dagen Lykke til og nyt dagen!
Gjest Ciegus Skrevet 27. juli 2013 #2293 Skrevet 27. juli 2013 fikk akkurat bilder fra den ene kusinen der mamma er i full sving med å spyle brudekjolen med hageslangen! Skulle tro hun hadde fått solstikk. Moro hadde vi det når sjokket hadde lagt seg. Det er vel det som kalles å være løsningsorientert!
Gjest Kiara! Skrevet 27. juli 2013 #2294 Skrevet 27. juli 2013 Hvilket materiale er denne kjolen laget av som tåler å spyles med hageslangen? Anonymous poster hash: 2e2e4...b1f Silke organza. Halve kjolen er bløtlagt først med Milo, deretter blir den spylt for å få bort alle såperester og slikt. Faktisk den beste måten å gjøre det på for da skåner du alle perler og detaljer på kjolen, vasker kun der det er skittent. Kjolen er veldig lite slitt, og det som er av flekker var stort sett sølevann. Neste gang når vi skal pakke den bort kommer den til å legges i badekaret en stund for deretter å dusjes. Jeg er skeptisk til å sende den til renseriet pga at det uansett er under mitt eget ansvar, så da tok vi den enkle løsningen ved å gjøre det hjemme. Og hvertfall mtp at den måtte renses to ganger siden jeg skal bruke den en gang til.
Gjest Kiara! Skrevet 27. juli 2013 #2295 Skrevet 27. juli 2013 Det er vel det som kalles å være løsningsorientert! så absolutt! Herlig ujålete!
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #2296 Skrevet 27. juli 2013 Silke organza. Halve kjolen er bløtlagt først med Milo, deretter blir den spylt for å få bort alle såperester og slikt. Faktisk den beste måten å gjøre det på for da skåner du alle perler og detaljer på kjolen, vasker kun der det er skittent. Kjolen er veldig lite slitt, og det som er av flekker var stort sett sølevann. Neste gang når vi skal pakke den bort kommer den til å legges i badekaret en stund for deretter å dusjes. Jeg er skeptisk til å sende den til renseriet pga at det uansett er under mitt eget ansvar, så da tok vi den enkle løsningen ved å gjøre det hjemme. Og hvertfall mtp at den måtte renses to ganger siden jeg skal bruke den en gang til. Da er det ikke silkeorganza, men organza laget av en polyesterblanding (det er vanlig i brudekjoler). Silkeorganza er utrolig skjørt og tåler IKKE vann! De kjolene jeg har i silkeorganza tåler knapt å renses. Anonymous poster hash: 2e2e4...b1f
Gjest Kiara! Skrevet 27. juli 2013 #2297 Skrevet 27. juli 2013 Da er det ikke silkeorganza, men organza laget av en polyesterblanding (det er vanlig i brudekjoler). Silkeorganza er utrolig skjørt og tåler IKKE vann! De kjolene jeg har i silkeorganza tåler knapt å renses. Anonymous poster hash: 2e2e4...b1f Min feil, det står på hjemmesiden at det er chiffon. Men det trodde jeg var anderledes fordi det føles ikke som chiffon... men det må være organza på skjørtet for det er ikke chiffon. Det er jo masse løvtynne volanger nedover som ser utrolig skjøre ut. Uansett ble jeg frarådet å sende kjolen på rens, bedre å ta hånd om det hele selv. Og bank i bordet skjedde det ingenting med den annen enn at den er ren. http://www.pronovias.us/wedding-dresses-2013/glamour-collection-davinia
Gjest Daenerys Skrevet 27. juli 2013 #2298 Skrevet 27. juli 2013 Nå tror jeg faktisk vi har begynt å planlegge, vi har funnet et vielsessted og et sted å ha festen! Skal ringe på mandag og høre om de har ledig en av datoene vi kan tenke oss, så tar vi det derfra Men vi er enige om de store rammene, føles godt
Gjest Ciegus Skrevet 27. juli 2013 #2299 Skrevet 27. juli 2013 Nå tror jeg faktisk vi har begynt å planlegge, vi har funnet et vielsessted og et sted å ha festen! Skal ringe på mandag og høre om de har ledig en av datoene vi kan tenke oss, så tar vi det derfra Men vi er enige om de store rammene, føles godt Blir det vinter eller høst (synes å huske at det var det det sto mellom?)?
Gjest Daenerys Skrevet 27. juli 2013 #2300 Skrevet 27. juli 2013 Ser ut til å bli juni Får se når jeg får snakket med de som har lokale, blir det august er det ikke krise det heller. Er kun lokale vi må ta hensyn til siden vi ikke skal gifte oss i kirka
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå