Gå til innhold

Hjemmeværende mødre, en parasitt på samfunnet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De bidrar ikke som oss andre skattebetalere. Det er ikke god samfønnsøkonomi å dasse hjemme for de som tror dette, det faller på sin egen urimelighet. De kunne gjort et ærlig dagsverk og befestet sin plass i velferdssamfunnet med å faktisk bidra til felleskapet. Isteden ser de bare meg og mitt, og velger en behagelig og særdeles bedagelig løsning.

Det verste er at de klager på arbeidende mødre med "nei, jeg hadde ikke orket å få barn hvis jeg fikk så lite tid til å stille opp, og andre floskler". Sannheten er at de har en mann som tjener fett, og at mannen deres får dertil mindre tid med ungene, siden han jobber ræva av seg for å fø på kone og barn. Hvordan kan man forsvare dette i 2012, jeg blir matt! Jeg snakker ikke bare om de 1-2 første leveårene, jeg snakker om langt opp i ungdomskolealder. At det går an!

Anonym poster: d95d9a1c23332b5b386f787b628977d8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så glad for at ingen bestemmer over mitt liv jeg :) Jeg håper folk ikke lar seg påvirke av slik tøys heller . Vil jeg være lat og bedagelig så ER jeg det , og spør ikke hva andre mener om det ;))

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da et valg hver enkelt familie må ta. Når barna er veldig små er det ikke sikkert det er et valg de tar en gang. Jeg skal mest sannsynlig være hjemme et år etter endt permisjon. Men vi kommer mest sannsynlig til å stå uten barnehageplass allikevel. MEN vi har ikke lyst til at jenta vår såvidt skal ha fylt et år før hun skal i barnehagen.

Og når man er hjemme er det jo uten lønn, så hvordan koster det egentlig skattebetalerene noe? Ja, vi kommer til å få kontanthjelp det ekstra året vi er hjemme, MEN hadde ikke vi fått den hadde jo barnehagen fått det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at ingen bestemmer over mitt liv jeg :) Jeg håper folk ikke lar seg påvirke av slik tøys heller . Vil jeg være lat og bedagelig så ER jeg det , og spør ikke hva andre mener om det ;))

Nei, ikke spør. Du kan ikke kreve respekt for valget ditt

Anonym poster: d95d9a1c23332b5b386f787b628977d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke å undervurdere TS sin intelligens med å late som at jeg tror at han mener det han sier.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke spør. Du kan ikke kreve respekt for valget ditt

Anonym poster: d95d9a1c23332b5b386f787b628977d8

Driter vel i om jeg får respekt ell ikke i en gjeng som sitter på KG ! ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med meg, som er under AAP og blir ufør om litt, er jeg like lat som er hjemme med barna og styrer og steller ?

Mannen er i jobb.

?

Anonym poster: 1fce12c1d91d61c45dfc5117504605e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg synes det er veldig ok og la andre få bestemme hvordan de selv vil organisere sin hverdag med sine barn.

Er i prinsippet enig med deg, men når denne praksisen ofte finansieres gjennom utallige trygdeordninger over skatteseddelen slik det er i dag så sier jeg meg uenig.

Og når man er hjemme er det jo uten lønn, så hvordan koster det egentlig skattebetalerene noe? Ja, vi kommer til å få kontanthjelp det ekstra året vi er hjemme, MEN hadde ikke vi fått den hadde jo barnehagen fått det..

Isåfall hadde du vært i arbeid og sannsynligvis skapt verdier og betalt skatt, så det hadde unektelig vært å bidratt mer til tross for at barnehagen mottar støtte.

Endret av meh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driter vel i om jeg får respekt ell ikke i en gjeng som sitter på KG ! ;)

Nei du sier ikke det nei ;)

Anonym poster: d156ad1882acfcc167548bee79c19c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driter vel i om jeg får respekt ell ikke i en gjeng som sitter på KG ! ;)

Det artige er at du bruker energi på å være inne på KG, for å si den setningen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så er det mye bedre at pengene og slike ordninger går til mødene som er hjemme med sine barn enn til flyktninger som er alt for late til å sette ræva i gir og begynne å jobbe...

Anonym poster: d156ad1882acfcc167548bee79c19c05

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med meg, som er under AAP og blir ufør om litt, er jeg like lat som er hjemme med barna og styrer og steller ?

Mannen er i jobb.

?

Anonym poster: 1fce12c1d91d61c45dfc5117504605e2

Selvfølgelig ikke, du har jo ikke et valg om du kan gå hjemme eller jobbe. Går man på AAP og i tillegg skal bli ufør, så er det jo ikke uten grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig ikke, du har jo ikke et valg om du kan gå hjemme eller jobbe. Går man på AAP og i tillegg skal bli ufør, så er det jo ikke uten grunn.

Godt å høre :)

I tillegg betaler jeg dyre dommer i skatt, og jeg bidrar i det minste litt med kostnader til husholdet.

Anonym poster: 1fce12c1d91d61c45dfc5117504605e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så er det mye bedre at pengene og slike ordninger går til mødene som er hjemme med sine barn enn til flyktninger som er alt for late til å sette ræva i gir og begynne å jobbe...

Anonym poster: d156ad1882acfcc167548bee79c19c05

"Flyktninger som er alt for late til å sette ræva i gir" ?!

Gratulerer, her er førstepremien for ignoranse, dømming og hjerneskade.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da et valg hver enkelt familie må ta. Når barna er veldig små er det ikke sikkert det er et valg de tar en gang. Jeg skal mest sannsynlig være hjemme et år etter endt permisjon. Men vi kommer mest sannsynlig til å stå uten barnehageplass allikevel. MEN vi har ikke lyst til at jenta vår såvidt skal ha fylt et år før hun skal i barnehagen.

Og når man er hjemme er det jo uten lønn, så hvordan koster det egentlig skattebetalerene noe? Ja, vi kommer til å få kontanthjelp det ekstra året vi er hjemme, MEN hadde ikke vi fått den hadde jo barnehagen fått det..

Det koster samfunnet noe ved at du ikke jobber og bidrar til BNP! Den logiske konsekvensen av at det er gratis for samfunnet at folk går hjemme er jo at alle kunne gjort det uten at vi gikk ned i levestandard. Tror du dette er mulig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Flyktninger som er alt for late til å sette ræva i gir" ?!

Gratulerer, her er førstepremien for ignoranse, dømming og hjerneskade.

Etter å ha lest innleget kan bare si at hjerneskade mest sannsynlig har vår kjære TS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når man er hjemme er det jo uten lønn, så hvordan koster det egentlig skattebetalerene noe? Ja, vi kommer til å få kontanthjelp det ekstra året vi er hjemme, MEN hadde ikke vi fått den hadde jo barnehagen fått det..

Det koster jo ved at du fortsatt ha krav på offentlige velferdsgoder selv om du velger å ikke jobbe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så er det mye bedre at pengene og slike ordninger går til mødene som er hjemme med sine barn enn til flyktninger som er alt for late til å sette ræva i gir og begynne å jobbe...

Anonym poster: d156ad1882acfcc167548bee79c19c05

Hvorfor er det mer greit at det går for mødre som er for late til å sette rævva i gir å jobbe enn til innvandrere?

De som tror de kan sitte hjemme å oppdra barn har ikke forstått realiteten av likestilling enda.

Anonym poster: caf96998e4a0c9a9d2f2b0905d07b3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bidrar ikke som oss andre skattebetalere. Det er ikke god samfønnsøkonomi å dasse hjemme for de som tror dette, det faller på sin egen urimelighet. De kunne gjort et ærlig dagsverk og befestet sin plass i velferdssamfunnet med å faktisk bidra til felleskapet. Isteden ser de bare meg og mitt, og velger en behagelig og særdeles bedagelig løsning.

Det verste er at de klager på arbeidende mødre med "nei, jeg hadde ikke orket å få barn hvis jeg fikk så lite tid til å stille opp, og andre floskler". Sannheten er at de har en mann som tjener fett, og at mannen deres får dertil mindre tid med ungene, siden han jobber ræva av seg for å fø på kone og barn. Hvordan kan man forsvare dette i 2012, jeg blir matt! Jeg snakker ikke bare om de 1-2 første leveårene, jeg snakker om langt opp i ungdomskolealder. At det går an!

Anonym poster: d95d9a1c23332b5b386f787b628977d8

Du har helt rett i at det er mest samfunnsøkonomisk lønnsomt om hjemmeværende mødre finner seg jobb. Men det er en triviell observasjon, det sier seg jo nærmest selv at det er slik.

Spørsmålet er hvorfor i all verden du mener man har plikt til å gjøre det som er samfunnsøkonomisk nyttigst. Er dette et prinsipp du mener gjelder generelt, eller begrenser du det til nettopp hjemmeværende mødre?

Hvis du mener det gjelder generelt, får du vel neppe tid til annet enn å henge deg opp i alle de "gale" valgene folk tar - fordi de tar hensyn også til andre ting enn hva som lønner seg mest for samfunnet.

Og dessuten: Hva mann+kone velger, er opp til dem - deres private valg. Enig? Vennligst forklar hvilken rett har du til å blande deg opp i det og gjør deg til dommer over folks privatliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...