Gå til innhold

deltid eller fulltidsjobbende med barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg er hjemmeværende husfrue. mannen jobber 100 % med tilhørende ekstra overtid og mange fornemme fine middager for å bygge karriere.

Anonym poster: 7a0d1230902cbf43558752822e641c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har 2 gutter med spesielle behov på 11 og 13. Jeg jobber fortsatt 80% ( har ikke gått ned i stilling ) turnus. Det er mye oppfølging fortsatt og da er det greit å jobbe turnus. Mannen har gått hjemme siden ungene begynte på skolen pga ulykke, men er nå tilbake igjen i jobb.

Hvis situasjonen hadde vært at en av oss måtte redusere hadde det uansett blitt meg fordi jeg tjener minst.

Jeg husker ikke helt hvem som skrev at man bruker feriedager på å gå til tannlegen, men du må jammen ha en kjip arbeidsgiver som ikke gir deg fri/permisjon til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% som lærer. Ett barn. Kommer til å jobbe redusert etter at vi har fått nestemann. Jeg tjener minst, derfor reduserer jeg.

Da er det også du som har mest å tape. Du trenger hver eneste pensjonskrone om du er lavtlønnet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 100% begge to her, men jeg jobber 3-delt turnus som gjør at jeg relativt ofte er hjemme når ungene kommer hjem, eller evt har god tid på morgenen. Det gjør også at jeg kan gjøre det meste av ærender, handling osv mens ungene er på skolen, sånn at vi ikke bruker av felles tid til det. Bra er nå 8 og 12, men vi har hatt det sånn siden de va små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 5 barn. Vi er selvstendige begge to og våres arbeidsplads er beliggende i våres hus, så vi er alltid tilgjengelig...vi kan jobbe når som helst på dagen/natten, så vi er ikke bundet af faste tider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg jobber 120 %. mannen hjemme. flere?

Anonym poster: 7a0d1230902cbf43558752822e641c94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 80% (men kun natt og det regnes som fulltid) og tar ekstravakter en gang i blant. Mannen jobber 100% 8-16 og har en litt mer fleksibel arb.dag. Noen ganger legger han inn noe overtid, og det er mulig nå som jeg ikke jobber turnus (dag-kveld) lenger.

VI er fornøyd med fordelingen men det er hektisk når jeg har arb.uke for da faller mesteparten av husarbeid på han. De dagene jeg har fri derimot får jeg gjort unna en hel del og det er fint å kunne gå til tannlege etc uten å måtte ta ut feriedager...

Må du ta feriedager for å gå til tannlegen? Hvilke jobb har du?

Jeg jobber 100%. Har et barn på 1 år. Jobben er bare 5 minutter unna hjem/barnehage, og arbeidsdagen er 7,5 timer så det går veldig fint :)

Anonym poster: 221ec6788277c5496ab773851073711f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jobber du deltid eller 100 %? hva slags jobb har du? og hvor mange barn?

når en jobber deltid - var det diskusjon om det var du eller mannen som skulle jgjøre det?...

Anonym poster: 7a0d1230902cbf43558752822e641c94

Lektor på ungdomsskole, jobber 80%. Har hovedomsorgen for to små barn på 2 og 4 år. Fint å få litt mer tid med dem, de er små bare en gang i livet, det er verdt den lille lønnsreduksjonen å ha en ekstra dag hvor vi kan spise deilig, lang frokost i vårt eget tempo, gå på tur, besøke noen, gå i svømmehallen etc.

Anonym poster: edba8b1c7dee73a2ff3de601a67eb1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke helt hvem som skrev at man bruker feriedager på å gå til tannlegen, men du må jammen ha en kjip arbeidsgiver som ikke gir deg fri/permisjon til dette.

Må du ta feriedager for å gå til tannlegen? Hvilke jobb har du?

Anonym poster: 221ec6788277c5496ab773851073711f

Var litt kjapp på tastaturet her ser jeg.

Selvfølgelig har jeg rett på fri til tannlegen både i nåværende og forrige jobb, men iom at jeg stort sett er alene på arbeid og nokså uunværlig så passer det alle best om jeg får unnagjort slike ærender på fritida.

Det er snakk om frisørbesøk, handling, besøk i banken og annet som er vanskelig å få gjort i en travel hverdag med full jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lektor på ungdomsskole, jobber 80%. Har hovedomsorgen for to små barn på 2 og 4 år. Fint å få litt mer tid med dem, de er små bare en gang i livet, det er verdt den lille lønnsreduksjonen å ha en ekstra dag hvor vi kan spise deilig, lang frokost i vårt eget tempo, gå på tur, besøke noen, gå i svømmehallen etc.

Hmm, det er akkurat der det butter for vår del, jeg synes ikke det er noen liten reduksjon. Hvis jeg går ned fra 100 til 80 mister jeg ikke bare 20% av lønna, men en del tusenlapper i overtid også. Så selv om onsdagsfri høres fantastisk deilig ut, klarer jeg ikke rettferdiggjøre det ovenfor meg selv. Mamma skal ha fri på onsdager og vaske huset og ha kreativ middag klar til 120000 i året... det er dyrt for noen skarve fridager! Og som Løvetanten påpeker, pensjonspoengene skrumper samtidig, og det vil utgjøre en god del nå som besteårsregelen er borte.

Jeg vil, jeg vil, men synes det blir for dyrt! To be continued... :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å jobbe 100% begge to når permisjonstiden er over. Redusert stilling er ikke aktuelt for noen av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke noe særlig..

Vi har ett barn på 2 (og en hund), mannen jobber mer enn full stilling med ca 100-150 reisedøgn i året.

Det er helt klart at jeg taper økonomisk på denne løsningen, men jeg synes det er verdt det. Det å kunne få følge med i det meste som skjer i datteren vårs liv synes jeg er verdt mye.

Men man kan jo løse det ved at den som jobber betaler inn for pensjon til den hjemmeværende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...