ninuska_ Skrevet 15. november 2012 #21 Skrevet 15. november 2012 Takk Jeg skal fortsette prosjektet. Er så upraktisk med briller på jobb. Men jeg har prøvd så mange teknikker nå, og ender med å blunke som en gal. Lurer på om jeg noen gang får til Jeg holder venstre hånda over hodet, så kommer pekefingeren ned fra oversiden og drar det øvre øyelokket opp, mens høyrehånda drar det nedre ned med ringefingeren. Linsen er da på min høyre pekefinger, og den kan bare puttes rett på. Tror man utvikler en egen teknikk etterhvert
Gjest suphadupha Skrevet 15. november 2012 #22 Skrevet 15. november 2012 Ja, linsen skal ligge i inntil formen til øyet, hvis du skjønner. Den ene veien er ikke krummet som en fin kurve... Det er vanskelig å forklare. Du merker det - de er i veien på øyet, og du merker dem når du blunker - eller man blir helt tårete og øyet vil ha linsen ut. Hehe, aldri merket noe til. Har vel hatt flaks hver eneste dag de siste 6-7 årene jeg da
pinar Skrevet 15. november 2012 #23 Skrevet 15. november 2012 Jeg holder venstre hånda over hodet, så kommer pekefingeren ned fra oversiden og drar det øvre øyelokket opp, mens høyrehånda drar det nedre ned med ringefingeren. Linsen er da på min høyre pekefinger, og den kan bare puttes rett på. Tror man utvikler en egen teknikk etterhvert Hehe, jeg tar meg selv i å stå å måpe med munnen når jeg forsøker å ta på linser. 1
Gjest badeand1 Skrevet 15. november 2012 #24 Skrevet 15. november 2012 Jeg sliter sånn med linser jeg, får virkelig ikke til å ta på. Igår prøvde jeg 3 stykker på det ene øyet før jeg måtte gi opp. De øyevippene er i veien! Prøvde du tre forskjellige linser bare èn gang? Gikk ganske greit hos meg. Nå kommer det egentlig an på dagsformen til linsene om jeg klarer å sette de i med en gang eller ikke.
pinar Skrevet 15. november 2012 #25 Skrevet 15. november 2012 Prøvde du tre forskjellige linser bare èn gang? De datt på gulvet
Gjest badeand1 Skrevet 15. november 2012 #26 Skrevet 15. november 2012 De datt på gulvet Kan jo bare rengjøre de igjen. ;p
pinar Skrevet 15. november 2012 #27 Skrevet 15. november 2012 Kan jo bare rengjøre de igjen. ;p Jo, men det er masse bakterier på gulvet og jeg er litt i overkant redd for innfeksjoner siden jeg har hatt det på øyet før. Målet er jo at jeg skal få det til med en gang
Gjest badeand1 Skrevet 15. november 2012 #28 Skrevet 15. november 2012 Jo, men det er masse bakterier på gulvet og jeg er litt i overkant redd for innfeksjoner siden jeg har hatt det på øyet før. Målet er jo at jeg skal få det til med en gang I see. ^^
Gjest Snoken- Skrevet 15. november 2012 #29 Skrevet 15. november 2012 Hehe, jeg tar meg selv i å stå å måpe med munnen når jeg forsøker å ta på linser. Hehe da er vi to
Rosadotten Skrevet 15. november 2012 #30 Skrevet 15. november 2012 De første ukene var det ekstremt klønete og smertefullt ettersom jeg ikke hadde funnet noen god teknikk, og poket meg selv i øyet med neglene.. Var ikke vant til å ta rett på øyet, så blunket nesten med en gang, så poppet de ut Måtte stå opp en time tidligere hver dag når jeg skulle på skolen, hahah Men nå tar jeg de på uten problemer, trenger ikke speil eller noe Vanesak
Benedicte22 Skrevet 15. november 2012 #31 Skrevet 15. november 2012 Vi har alle vært der vi sitter å driter oss ut foran optikeren i desperat forsøk på å sette inn linsene. Takk Jeg skal fortsette prosjektet. Er så upraktisk med briller på jobb. Men jeg har prøvd så mange teknikker nå, og ender med å blunke som en gal. Lurer på om jeg noen gang får til Ikke gi opp. Jeg brukte flere uker på å få det til. Nå går det lett som en lek.
Anglofil Skrevet 15. november 2012 #32 Skrevet 15. november 2012 Tok meg et par dager å venne meg til det. Mvh Yvonne
Minya Skrevet 15. november 2012 #33 Skrevet 15. november 2012 Jeg holder venstre hånda over hodet, så kommer pekefingeren ned fra oversiden og drar det øvre øyelokket opp, mens høyrehånda drar det nedre ned med ringefingeren. Linsen er da på min høyre pekefinger, og den kan bare puttes rett på. Tror man utvikler en egen teknikk etterhvert Haha, akkurat sånn gjør jeg det også! Men jeg "gnir" linsen frem og tilbake over øyet også for å bli kvitt evt luftbobler, før jeg slipper øyelokket ned og blunker litt.
Harlequin Skrevet 15. november 2012 #34 Skrevet 15. november 2012 Jeg har brukt dagslinser i mange år, og for min del gikk det veldig greit å venne seg til de, både å ha de på og å ta de av og på. Be optiker om hjelp til å vise deg grundig hvordan det skal gjøres, og følg instruksjonene om å ikke bruke de mer enn så og så mange timer i begynnelsen. Jeg angrer ikke på at jeg begynte å bruke linser, anbefaler deg å gjøre et forsøk!
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #35 Skrevet 15. november 2012 Om man er FOR våt på fingrene klistrer linsen seg enda mer fast. Er jeg helt tørr på fingrene, klistrer den seg også fast, og jeg får også fingermerker på den... Prøving og feiling har vist at for meg er det ihvertfall avgjørende å være litt fuktig på fingen. Og ja, det er en rette og vrange. De fleste vil føle ubehag om linsen er på vrangen. Anonym poster: 70cab4ff5c9ea11830a463bf01219fd7
Gjest Blur Skrevet 15. november 2012 #36 Skrevet 15. november 2012 Jeg sliter veldig med at jeg føler linsa "gnager" på øyet og at det gjør vondt. Jeg bruker månedslinser. Men jeg får så vondt at jeg greier ikke bruke linsene i mer enn 6 dager i strekk. Nå går jeg uten briller og linser, men skulle gjerne fått meg til å begynne med linser igjen. Er det noen som har noe tips til denne "gnagingen"?
ninuska_ Skrevet 15. november 2012 #37 Skrevet 15. november 2012 Jeg sliter veldig med at jeg føler linsa "gnager" på øyet og at det gjør vondt. Jeg bruker månedslinser. Men jeg får så vondt at jeg greier ikke bruke linsene i mer enn 6 dager i strekk. Nå går jeg uten briller og linser, men skulle gjerne fått meg til å begynne med linser igjen. Er det noen som har noe tips til denne "gnagingen"? Gnager det med en gang du legger den på? Eller etter et par dager? Jeg vet ikke om du har hatt linser lenge, men helt i starten er det jo ubehagelig for øyet
Gjest Blur Skrevet 15. november 2012 #38 Skrevet 15. november 2012 Gnager det med en gang du legger den på? Eller etter et par dager? Jeg vet ikke om du har hatt linser lenge, men helt i starten er det jo ubehagelig for øyet Jeg brukte de i 2 år, men etterhvert gjorde gnagingen så vondt at jeg måtte slutte. Nå går jeg per dags dato uten linser og briller. 1
ninuska_ Skrevet 15. november 2012 #39 Skrevet 15. november 2012 Jeg brukte de i 2 år, men etterhvert gjorde gnagingen så vondt at jeg måtte slutte. Nå går jeg per dags dato uten linser og briller. Men gnagde det etterhvert når du hadde de i eller helt i starten når du puttet de i? Og du passet på at de var riktig vei? Jeg ville prøvd en ny type linser. Noen passer bare ikke - det var en type det føltes ut som om noen hadde en ishakke i øyet mitt..
sebra Skrevet 15. november 2012 #40 Skrevet 15. november 2012 Jeg brukte de i 2 år, men etterhvert gjorde gnagingen så vondt at jeg måtte slutte. Nå går jeg per dags dato uten linser og briller. Har du prøvd dagslinser? De er mykere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå