Gå til innhold

Blitt lurt


Gjest Uønsket far.

Anbefalte innlegg

Ja, det er et kjipt ingrep, det kan vi være enig om. men det er fortsatt et valg. Per i dag slipper du som kvinne å være i militæret. Sånn er det ikke for menn. Du slipper et pliktår, er ikke det helt fantastisk? Du ser, vi sørger for at vinner har et enklere liv. Men nå må dere slutte å missbruke det og ta det ansvaret som er med de gravide kroppene deres. Det er nemlig ikke vårt.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Og hva har militæret med dette tema og gjøre???

Om du befrukter en kvinne er du medansvarlig. Den kommer du aldri unna.

Jeg som skattebetaler ønsker ikke å betale på dine avkom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Jeg forsto det. Det er du som har problemer med å forstå. Det er sånn biologien er. Kvinner er den som går gravide. Det er kvinner som får bekkenløsning, svangerskapsforgiftning, kvalme, svangerskapsdiabetes osv. Det er kvinnene som må ta konsekvensene av fødselen som KAN ende med dødsfall.

Det er noe helt annerledes for menn og kvinner å ta stilling til abort. I kvinner så begynner f.eks hormonene å jobbe rundt det lille barnet. Som jeg har hørt flere si: Kvinner er mor fra den dagen hun er gravid, mens menn ikke er far før etter fødselen. Ikke fordi at det er sånn biologisk, men fordi at det er sånn med den følelsesmessige tilknytningen.

Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f

Men det er fortsatt et dårlig argument for at menn skal ta ansvar for deres kropper. Når dere da vet det må dere sørge for at partner er beskyttet når dere har sex eller at dere beskytter dere selv, og forstå det at dere er de som blir gravide og må ta ansvar for det. Jeg skal slippe å betale for at du var uansvarlig med kroppen din. Så enkelt er det. Det er da ingen problem, er det det? Er jo bare å få han til å beskytte seg eller avstå fra sex.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er et valg, men det er et valg som DU mener skal tvinges på kvinner. Hva hadde du ment om en kvinne hadde hatt rett til å tvinge deg gjennom et kirurgisk inngrep som ga deg diverse kroppslige og psykiske konsekvenser?

Da tipper jeg syting ikke ville tatt noen ende i det hele tatt.

Et valg som tvinges på deg? Du hadde heller foretrukket å fjerne abortmuligheten altså så du ikke hadde noe valg? Ja, det må være tungt å få flere muligheter stakkars. Da må man jo tenke også ikke bare føle:(

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er fortsatt et dårlig argument for at menn skal ta ansvar for deres kropper. Når dere da vet det må dere sørge for at partner er beskyttet når dere har sex eller at dere beskytter dere selv, og forstå det at dere er de som blir gravide og må ta ansvar for det. Jeg skal slippe å betale for at du var uansvarlig med kroppen din. Så enkelt er det. Det er da ingen problem, er det det? Er jo bare å få han til å beskytte seg eller avstå fra sex.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Er du full?

Du skal ikke ta ansvar for prevensjon???

Har ikke du et ansvar? Spør du ikke kvinnen om hun går på p-piller eller ligende?

Peiser du bare på eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et valg som tvinges på deg? Du hadde heller foretrukket å fjerne abortmuligheten altså så du ikke hadde noe valg? Ja, det må være tungt å få flere muligheter stakkars. Da må man jo tenke også ikke bare føle:(

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Kaller du dette for argumentasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er fortsatt et dårlig argument for at menn skal ta ansvar for deres kropper. Når dere da vet det må dere sørge for at partner er beskyttet når dere har sex eller at dere beskytter dere selv, og forstå det at dere er de som blir gravide og må ta ansvar for det. Jeg skal slippe å betale for at du var uansvarlig med kroppen din. Så enkelt er det. Det er da ingen problem, er det det? Er jo bare å få han til å beskytte seg eller avstå fra sex.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Man er faktisk to om å sette barn til verden! Ett barn har en mor og en far. Om en kvinne blir gravid, så har man vært to om saken. TO PERSONER som har sørget for det for at det er TO PERSONER som har valgt å ha sex.

Jeg har valgt å avstå fra sex! :)

Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er fortsatt et dårlig argument for at menn skal ta ansvar for deres kropper. Når dere da vet det må dere sørge for at partner er beskyttet når dere har sex eller at dere beskytter dere selv, og forstå det at dere er de som blir gravide og må ta ansvar for det. Jeg skal slippe å betale for at du var uansvarlig med kroppen din. Så enkelt er det. Det er da ingen problem, er det det? Er jo bare å få han til å beskytte seg eller avstå fra sex.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Hahahahahahahahaaaaaaaa! :fise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva har militæret med dette tema og gjøre???

Om du befrukter en kvinne er du medansvarlig. Den kommer du aldri unna.

Jeg som skattebetaler ønsker ikke å betale på dine avkom.

Det viser at uansett hvor likestilte dere later som dere er så er det fortsatt menn som bærer alle byrder i samfunnet. Dere hr fått det dere ville ha, dere kan forsørge dere selv. Slutt å tving menn til å sørge for deres sikkerhet når det kommer til forsvar og barn. Bær deres egen vekt framover, slutt å regn med at menn skal stille opp hver gang det blir vanskelig.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men hun velger la mannen sprute sin sæd med spermier i sin vagina.

Av den grunn kan hun bli gravid.

Ser du ikke den vesentlige forskjellen på det du påstår og det fakiske valg kvinne tar?

Jeg har ikke påstått noe som helst, jeg kom med et spørsmål.

Han velger å sprute, hun velger å ta imot. Er det bare hun som vet at det kan bli barn av sånt? Vet ikke han hvordan et egg blir befruktet? Vet han ikke hva de små rumpetrollene er ment for?

Har han ikke hørt om den flotte oppfinnelsen som heter kondom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahahahahahaaaaaaaa! :fise:

Men vampen da, du som egentlig er ganske intelligent, men akk så sta. Du ler ikke så veldig når menn blir fortalt at de må sørge for prevensjon eller avstå fra sex? :)

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser at uansett hvor likestilte dere later som dere er så er det fortsatt menn som bærer alle byrder i samfunnet. Dere hr fått det dere ville ha, dere kan forsørge dere selv. Slutt å tving menn til å sørge for deres sikkerhet når det kommer til forsvar og barn. Bær deres egen vekt framover, slutt å regn med at menn skal stille opp hver gang det blir vanskelig.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Og, du vil ikke være likestilt?

Kanskje vi skal gjøre om barneloven sånn at barn er kvinners ansvar. Det er kvinner sine. Hvis man er gift, så er det kvinner som automatisk får omsorgen for barna ved skillsmisse. Vi glemmer alt dette her om delt bosted.... :) Du får det som du vil!!!!!! Fra nå av skal jeg se på barn som en kvinnes jobb. En mann er bare ett tilbehør som man trenger..

Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, du vil ikke være likestilt?

Kanskje vi skal gjøre om barneloven sånn at barn er kvinners ansvar. Det er kvinner sine. Hvis man er gift, så er det kvinner som automatisk får omsorgen for barna ved skillsmisse. Vi glemmer alt dette her om delt bosted.... :) Du får det som du vil!!!!!! Fra nå av skal jeg se på barn som en kvinnes jobb. En mann er bare ett tilbehør som man trenger..

Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f

Jupp, så tar menn seg av alt som er teknologi også kan dere bare sitte der i steinalderen der deres bidrag til verden fortsatt hører hjemme :)

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vampen da, du som egentlig er ganske intelligent, men akk så sta. Du ler ikke så veldig når menn blir fortalt at de må sørge for prevensjon eller avstå fra sex? :)

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Jeg ler når voksne mennesker (?) forventer at andre skal ha ansvar for å ta ansvar for dem. Det er stakkarslig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ler når voksne mennesker (?) forventer at andre skal ha ansvar for å ta ansvar for dem. Det er stakkarslig.

Og det er liksom ikke det dere gjør når dere forventer at menn skal bidra til deres graviditet?

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, så tar menn seg av alt som er teknologi også kan dere bare sitte der i steinalderen der deres bidrag til verden fortsatt hører hjemme :)

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Fantastisk kommentar å komme med til en ingeniør! :fnise:

Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et valg som tvinges på deg? Du hadde heller foretrukket å fjerne abortmuligheten altså så du ikke hadde noe valg? Ja, det må være tungt å få flere muligheter stakkars. Da må man jo tenke også ikke bare føle:(

Hæh?? :klo:

Jeg spør deg om du syns det er riktig at det ene kjønnet skal påtvinge den andre kjønnet et inngrep som er tøft for både kropp og sjel?

Syns du det - ja eller nei.

Og skulle du lure på det, så er jeg for selvbestemt abort. Den gangen jeg selv sto midt i problemstillingen tok jeg det likevel ikke - mye fordi barnefar presset på at han ville at jeg skulle gjennomføre svangerskapet.

Enn du - hvorfor kan du ikke bruke kondom til du er gammel nok til å sterilisere deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det viser at uansett hvor likestilte dere later som dere er så er det fortsatt menn som bærer alle byrder i samfunnet. Dere hr fått det dere ville ha, dere kan forsørge dere selv. Slutt å tving menn til å sørge for deres sikkerhet når det kommer til forsvar og barn. Bær deres egen vekt framover, slutt å regn med at menn skal stille opp hver gang det blir vanskelig.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Om du har sex med en kvinne uten beskyttelse, må du ta din del av dette ansvaret!

Ta ansvar for deg selv heller.

Kvinner klarer seg meget godt alene uten menn tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er liksom ikke det dere gjør når dere forventer at menn skal bidra til deres graviditet?

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Menn velger å ha sex. Av sex kan det oppstå .....?

Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er liksom ikke det dere gjør når dere forventer at menn skal bidra til deres graviditet?

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Mmmmm... nei. Jeg har ikke noen planer om reproduksjon før både jeg og min partner ønsker det, og da regner jeg med at vi begge tar ansvar for å bidra til en graviditet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har sex med en kvinne uten beskyttelse, må du ta din del av dette ansvaret!

Ta ansvar for deg selv heller.

Kvinner klarer seg meget godt alene uten menn tilstede.

Selv med beskyttelsen så kan det skje! Eneste som gjør at man kan være 100% sikker på at det ikke skjer hvis man velger å avstå fra sex.

Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...