Gå til innhold

Blitt lurt


Gjest Uønsket far.

Anbefalte innlegg

De ser ikke at det kan være en stor belastning for mannen.

De tenker bare på seg selv.

De er de samme egoistene.

Altså kvinnens valg om å føde. Kvinnens valg etter graviditet. Kvinnens anvar pga,sitt valg. Kvinnen kan velge hva hun vil. Det er ordnet slik at hun får bolig og klarer seg. Mannen er tatt ut av barnet i dagens systemer bortsett fra barnebidrag. Det er BARE Å TENKE GRÅDIGHET når barnebidrag kreves. En mann som er uønsket far, og ikke vil vær far har ikke ansvar for barnet nå som lovverket har gjort mor lovlig som forelder alene.

Hvorfor skal en slik mann da kreves barnebidrag når han ikke har noe barn som han har ansvar for.

Han kunne like gjerne betalt de 3000-7000 kr mnd til kråka. For han har det vært det samme for han har ikke noe barn.

Hele ordningen er tragisk slik den er i dag.

At du er dum som et brød er den tragiske sanheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den dagen vi også kan søke om at mannen er den som må gjennomgå aborten, så skal jeg bli med på ideen om felles søknad. :jepp: Og den dagen han eventuelt kan bære frem og føde barnet, så er alt fryd og gammen.

+1 fra anonym!

Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi har kommet til kjernen i denne saken.

Menn vil knulle rundt uten at det har noen som helst konsekvenser for dem. De forstår ikke hva en abort kan påføre kvinner mange psykiske traumer, og de forstår ikke hvor vanskelig det kan være å stå der, plutselig gravid.

Nettopp! Vi kan ikke endre biologien. Biologien er sånn den er, men når jeg leser sånne tråder så skulle jeg ønske at disse kjepphøye mennene skulle få lov til å smake på hvordan det er.

Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f

Kvinner vil knulle rundt uten at det har noen som helst konsekvenser for dem. De forstår ikke hva et uønsket farskap kan gjøre med en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner vil knulle rundt uten at det har noen som helst konsekvenser for dem. De forstår ikke hva et uønsket farskap kan gjøre med en.

Du har tapt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du er dum som et brød er den tragiske sanheten!

At du er enda dummere er enda mer tragisk.

Ikke forstå at over 900 000 kr i løpet av 18-19 år for noen sekunder er urimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du er enda dummere er enda mer tragisk.

Ikke forstå at over 900 000 kr i løpet av 18-19 år for noen sekunder er urimelig.

Jeg er smart nok til å skjønne at forebygging av graviditet er nødvendig.

Idiot....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp! Vi kan ikke endre biologien. Biologien er sånn den er, men når jeg leser sånne tråder så skulle jeg ønske at disse kjepphøye mennene skulle få lov til å smake på hvordan det er.

Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f

Du skjønte det nesten. Men det er sånn at biologien er til menns fordel her. Politikken derimot har tatt kvinners handicap, gjort det til et privilegium og faktisk fått menn til å ha handicappet. Det er ikke rett og rimelig at jeg blir politisk belastet med et handicap når mor natur vil det anderledes!

Dere bruker bare følelser som argument. Ikke logikk eller fakta. Det er ikke værre følesesemessig for kvinner å ta harde valg enn det er for menn. En kvinne blir ikke mer skadet av å skrubbe seg på asfalten enn en mann, selv om hun lager mye mer leven ut av det. Vi er i 2012 nå, og vi må slutte å sy puter under armene på dere.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner vil knulle rundt uten at det har noen som helst konsekvenser for dem. De forstår ikke hva et uønsket farskap kan gjøre med en.

Der bevisste du akkurat poenget mitt. Menn har lyst til og knulle rundt, mens det vanskelig blir opp til kvinnen. De forstår ikke hva abort er eller svangerskap.

Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønte det nesten. Men det er sånn at biologien er til menns fordel her. Politikken derimot har tatt kvinners handicap, gjort det til et privilegium og faktisk fått menn til å ha handicappet. Det er ikke rett og rimelig at jeg blir politisk belastet med et handicap når mor natur vil det anderledes!

Dere bruker bare følelser som argument. Ikke logikk eller fakta. Det er ikke værre følesesemessig for kvinner å ta harde valg enn det er for menn. En kvinne blir ikke mer skadet av å skrubbe seg på asfalten enn en mann, selv om hun lager mye mer leven ut av det. Vi er i 2012 nå, og vi må slutte å sy puter under armene på dere.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Nei, men et med.inngrep merkes på kroppen.

Abort er ikke å skrubbe seg på albuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så syk denne diskusjonen er!!!

Hvorfor ikke forbanne Gud eller Jesus eller hvem den ansvarlige enn nå er???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forslag er enda bedre, der må mannen og kvinnen sammen søke om aborter. Det handler om å ha noe sammenfallende interesser med dem du ligger med! =)

Hvordan kan det være bedre å ta abort enn å ikke måtte ta abort i det hele tatt? :vetikke:

For å sikre seg mot å måtte søke om abort, ta abort eller i det hele tatt krangle om abort så kan begge parter bruke beskyttelse og dermed bli helt sikre på å unngå hele problemet. Hvorfor er dette så vanskelig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det være bedre å ta abort enn å ikke måtte ta abort i det hele tatt? :vetikke:

For å sikre seg mot å måtte søke om abort, ta abort eller i det hele tatt krangle om abort så kan begge parter bruke beskyttelse og dermed bli helt sikre på å unngå hele problemet. Hvorfor er dette så vanskelig?

Jeg legger skyld på seksualunvervisningen i skolen.

Det er derfor han ikke har forstått hensikten med prevensjon og ta ansvar for egen helse,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Sett deg litt inn i teng før du svarer. Ingen kan sterilsere seg fritt i Norge før de er 25 år.

TS.er under denne alder.

Som du nok en gang ser har vår kjære Stat vært overformynder og overstyrt den enkeltes muligheter.

Kvinner og følelser. Har ikke menn føleser?

Tydligvis ikke, i din argumentsjon som faller sammen som et korthus.

Kvinne velger føde barnet ja, det er greit om hun står ved sitt valg og ta ansvar. Mannen ha sagt fra lenge før barnet ble født at han ikke ville bli far.

Jeg ser ikke problemet at den som tar valget til å føde barnet står til ansvar.

Et foster er ikke ansett som noe barn. Grensen for abort er 12 uker.Jf abortlova. Jeg kan ikke se at en mann kan bli gjort ansavrlig om han melder fra han ønsker før abortfristen ( Slik den kan utføres i praksis).

Manne blir ikke far før barent er født Jf barnelova.

Kan du ikke sørge for beskyttelse frem til du blir gammel nok til å sterilisere deg da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skjønte det nesten. Men det er sånn at biologien er til menns fordel her. Politikken derimot har tatt kvinners handicap, gjort det til et privilegium og faktisk fått menn til å ha handicappet. Det er ikke rett og rimelig at jeg blir politisk belastet med et handicap når mor natur vil det anderledes!

Dere bruker bare følelser som argument. Ikke logikk eller fakta. Det er ikke værre følesesemessig for kvinner å ta harde valg enn det er for menn. En kvinne blir ikke mer skadet av å skrubbe seg på asfalten enn en mann, selv om hun lager mye mer leven ut av det. Vi er i 2012 nå, og vi må slutte å sy puter under armene på dere.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Nei. Jeg forsto det. Det er du som har problemer med å forstå. Det er sånn biologien er. Kvinner er den som går gravide. Det er kvinner som får bekkenløsning, svangerskapsforgiftning, kvalme, svangerskapsdiabetes osv. Det er kvinnene som må ta konsekvensene av fødselen som KAN ende med dødsfall.

Det er noe helt annerledes for menn og kvinner å ta stilling til abort. I kvinner så begynner f.eks hormonene å jobbe rundt det lille barnet. Som jeg har hørt flere si: Kvinner er mor fra den dagen hun er gravid, mens menn ikke er far før etter fødselen. Ikke fordi at det er sånn biologisk, men fordi at det er sånn med den følelsesmessige tilknytningen.

Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger skyld på seksualunvervisningen i skolen.

Det er derfor han ikke har forstått hensikten med prevensjon og ta ansvar for egen helse,

Ja jeg blir temmelig matt.... det å tro at det er enkelt og helt traumefritt å gå gjennom en abort er temmelig utrolig :overrasket:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men et med.inngrep merkes på kroppen.

Abort er ikke å skrubbe seg på albuen.

Ja, det er et kjipt ingrep, det kan vi være enig om. men det er fortsatt et valg. Per i dag slipper du som kvinne å være i militæret. Sånn er det ikke for menn. Du slipper et pliktår, er ikke det helt fantastisk? Du ser, vi sørger for at vinner har et enklere liv. Men nå må dere slutte å missbruke det og ta det ansvaret som er med de gravide kroppene deres. Det er nemlig ikke vårt.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja jeg blir temmelig matt.... det å tro at det er enkelt og helt traumefritt å gå gjennom en abort er temmelig utrolig :overrasket:

Ja, og så vanskelig å forstå at det ABORT IKKE ER PREVENSJON!

Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger skyld på seksualunvervisningen i skolen.

Det er derfor han ikke har forstått hensikten med prevensjon og ta ansvar for egen helse,

Da er vi enig om noe, men sikkert for feil grunner. Sexualundervisningen i skolen i dag handler om hvordan gutter skal tilfredstille jenter, og ingenting annet. Snakker om sexleketøy de kan bruke osv. Også der taper guttene og får demonstrert at de lever i en kvinnes verden.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et kjipt ingrep, det kan vi være enig om. men det er fortsatt et valg. Per i dag slipper du som kvinne å være i militæret. Sånn er det ikke for menn. Du slipper et pliktår, er ikke det helt fantastisk? Du ser, vi sørger for at vinner har et enklere liv. Men nå må dere slutte å missbruke det og ta det ansvaret som er med de gravide kroppene deres. Det er nemlig ikke vårt.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Det året slipper også de fleste menn i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et kjipt ingrep, det kan vi være enig om. men det er fortsatt et valg. Per i dag slipper du som kvinne å være i militæret. Sånn er det ikke for menn. Du slipper et pliktår, er ikke det helt fantastisk? Du ser, vi sørger for at vinner har et enklere liv. Men nå må dere slutte å missbruke det og ta det ansvaret som er med de gravide kroppene deres. Det er nemlig ikke vårt.

Ja det er et valg, men det er et valg som DU mener skal tvinges på kvinner. Hva hadde du ment om en kvinne hadde hatt rett til å tvinge deg gjennom et kirurgisk inngrep som ga deg diverse kroppslige og psykiske konsekvenser?

Da tipper jeg syting ikke ville tatt noen ende i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...