Gå til innhold

Blitt lurt


Gjest Uønsket far.

Anbefalte innlegg

Hvis jeg hjelper frøkena å grave et hull så hun får plantet hekken sin er jeg da pliktig til å betale for vedlikehold av hekken fordi jeg var med på å plante den? Men tenk på hekken da, den visner jo hvis du ikke hjelper til! And? Det er ikke min hekk, bare hjalp deg. Joda, det er din hekk for det var din grøft og det var du som la ned frøet! Så du er ansvarlig du! Og selv om hekken er å min tomt og den er der formeg, så må du ta ansvar for hjelpsomheten...ehm ugjerninegen din!!! MANN DEG OPP NÅ!

Ser du hvor dumt dette blir?

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Ser Du hvor hinsides dum denne sammenligningen din er?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser Du hvor hinsides dum denne sammenligningen din er?

Den er faktisk 100 prosent logisk. et barn en ikke vil ha er like mye verdt for en som en hekk. et objekt.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et nek som overser alt av fakta og logikk her ja. At menn ikke bir gravide er jo faktisk grunnen til at de ikke skal ha noe ansvar. Det er ikke av dem det kommer u en celleklump de må ta vare på heller. Så hvorfor i all verden ska de betale for noe de ikke vi ha? Det går ikke ann å ta abort i naturen vet du. Hadde du levd for litt siden kunne du ikke arrogant ha hevdet at menn må bøye seg for deg fordi du er gravid. Da måtte du faktisk vært snill, hyggelig og forståelsesfull for å få han til og gidde å ha noe med det barnet du bruker som våpen for å få tak i pengene hans. For som sagt, det er du som blir gravid derfor er det ditt ansvar, mens han er heldig nok til å kunne gå sin vei. Så har dere dessverre fått dere en alfahan gjennom staten som er en bølle mot andre menn og tvinger dem til å please kvinnene i harmet hans men det gjør ikke loven noe mer rett. Bare fordi dere har en pappa som sier at du får gjøre bestemme som du vil over menn og hvis de yter motstnd kommer han med balltre. Dagens lovgiving er ren og kjær kvinnelig hypergami og dere tar den til dere som de sjimpansene i haremet dere oppførere dere som. Lovlig prostitusjon å kreve å få betalt for sexen som har lønnet seg for henne. Du kan sitte her og smile og godte deg over hvor "rett" du har i lovens øyne, men det gjør deg ikke noe mer rettferdig eller respektert enn den sjimpanseprostituerte som ligger med alfachimpen for å få han til å få andre chimannse hanner til å gi henne det hun vil ha som den parasitten hun er.

Litt symbolikk for å demonstrere hva det du sier innebærer. Og det er sønnene deres som blir lidende for dette. Dere avler fram nye arbeidere og tjenere for kvinner som alfahannen (staten) bruker i sin feministvridde venstre politikk for å gjøre det enket å være kvinne og adlydende å være mann. Gi sønnene deres retten og verdigheten tilbake om dere er enige i at menn er menneser også.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Hvem er ansvarlig for sæden din da?

Det er du det, smarten.

Bruk det rette hodet, du vet det som er på toppen og ikke i buksa!

Jeg kjenner at jeg blir matt av mennesker som er så lite opplyst om hvordan virkeligheten fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et nek som overser alt av fakta og logikk her ja. At menn ikke bir gravide er jo faktisk grunnen til at de ikke skal ha noe ansvar. Det er ikke av dem det kommer u en celleklump de må ta vare på heller. Så hvorfor i all verden ska de betale for noe de ikke vi ha? Det går ikke ann å ta abort i naturen vet du. Hadde du levd for litt siden kunne du ikke arrogant ha hevdet at menn må bøye seg for deg fordi du er gravid. Da måtte du faktisk vært snill, hyggelig og forståelsesfull for å få han til og gidde å ha noe med det barnet du bruker som våpen for å få tak i pengene hans. For som sagt, det er du som blir gravid derfor er det ditt ansvar, mens han er heldig nok til å kunne gå sin vei. Så har dere dessverre fått dere en alfahan gjennom staten som er en bølle mot andre menn og tvinger dem til å please kvinnene i harmet hans men det gjør ikke loven noe mer rett. Bare fordi dere har en pappa som sier at du får gjøre bestemme som du vil over menn og hvis de yter motstnd kommer han med balltre. Dagens lovgiving er ren og kjær kvinnelig hypergami og dere tar den til dere som de sjimpansene i haremet dere oppførere dere som. Lovlig prostitusjon å kreve å få betalt for sexen som har lønnet seg for henne. Du kan sitte her og smile og godte deg over hvor "rett" du har i lovens øyne, men det gjør deg ikke noe mer rettferdig eller respektert enn den sjimpanseprostituerte som ligger med alfachimpen for å få han til å få andre chimannse hanner til å gi henne det hun vil ha som den parasitten hun er.

Litt symbolikk for å demonstrere hva det du sier innebærer. Og det er sønnene deres som blir lidende for dette. Dere avler fram nye arbeidere og tjenere for kvinner som alfahannen (staten) bruker i sin feministvridde venstre politikk for å gjøre det enket å være kvinne og adlydende å være mann. Gi sønnene deres retten og verdigheten tilbake om dere er enige i at menn er menneser også.

Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979

Og DU snakker om nek??

Greit nok at kvinnen velger å bære frem barnet. Jeg tror du glemmer en uskyldig tredjepart her (nemlig ditt ufødte barn!).

Skal barnet få mindre fordi faren er tilbakestående og egoistisk? NEI.

Ja, kvinnen blir gravid (it takes two). Det er opp til kvinnen å bestemme om hun vil beholde barnet. Hennes kropp. Men OM hun velger dette - så er det jo snakk om et nytt liv (!!!!!) som også har rettigheter her.

Barnebidragene er ikke ment til MOREN, men til BARNET. Som har tooooooo foreldre.

Bra vi ikke lever i steinalderen kanskje - da mannen bare kunne gå sin vei.

Hva er det egentlig man diskuterer her? At alt var så mye bedre før? At det ufødte barnet sikkert klarer seg fint med bare moren sin - ikke noen far?

HVA FAEN liksom.

Men når dette er sagt - er man ikke smart nok til å spørre jenten om hun går på p-piller, eller tre på seg en kondom.... ja, da burde man ikke få barn. Lav intelligens er ikke gener å sende inn i fremtiden.

Jaja, shit happens.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen person klarer å være forelder alene. Barnet vil alltid mangle noe essensielt. Gud så vanskelig de skal være å få kvinner til å se litt ut av det de blir presentert gjennom media.

De færreste enslige forsørgere er foreldre alene. Har du hørt om samvær?

Og hva har media med dette å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vurdere en ferie fra KG.. Tråder som denne kommer til å gjøre meg direkte mannevond. Snakk om syting og sutring ut av denne verden..

Indeed....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virkeligheten er at kvinner blir gravide fra naturens side.

Virkeligheten er IKKE barnebidrag fra naturens side.

Ser dere forskjellen?

Barnebidrag og andre farskapsordninger i favør mor er ikke fra naturenes side.

Det er politiske partier som har presset fram farskaps (faenskaps) ordninger for mor.

Så agrumentet om at far må passe snoppen og ikke putte den i hullet til mor slik det blir barn kan ikke brukes her.

Det hele er ren politikk, noe annet er ikke å komme fra.

På 1960 tallet var samfunnet annerledes og da var det ikke de samme sosiale ordninger som i dag og heller ikke muligheter til abort. Det var like urettferdig for den som ble lurt i "musefella" som nå.Den gangen var det heller ikke prevensjon så vanlig og tilgjengelig som i dag. Når det nå er så tilgjengelig er det unødvendig med barnebidrag.Det er også unødvendig å ikke bruke det. Nå er det ikke vanlig å bruke kondom i er kjæresteforhold når en har snakket om dette. De som påstår noe annet vet ikke virkeligheten.

At noen IKKE vil ta abort er deres valg. De må da ta konsekvensen av det og ikke skyve den over på andre.

Jeg kunne tenke meg at mannen ble pålagt å betale halve aborten eller etter inntektsandel i stedet for barnebidrag. Det er mye mer reelt enn barnebidrag.

Han er da faktisk med og ordner opp etter seg for noe som er uønsket.

Mannen er IKKE med og ordner opp ved å bli pålagt barnebidrag for uønsket farskap.Det er politisk straff som er helt urimelig. Det er ikke gjort noe straffbart og da og pålegge noen noe slik er helt urimelig.

Vil kvinne beholde barnet skal hun selvfølgelig få gjøre dette. Forskjellen er at det ikke er noen mann som er far og hun må klare alt selv. Dette er en selvfølge da hun velger dette helt selv.

Det skal betales ute barnetrygd og annet etter de vanlige regler som gjelder.

Det trenger ikke være forskjeller her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er her jeg mener at du er alt for lite realitetsorientert. For shit happens. Situasjonen blir ikke alltid slik man hadde tenkt. Uhell skjer av mange forskjellige grunner og plutselig ble ikke ting slik man hadde tenkt eller planlagt. Hva da? Skal man underskrive et slikt papir på forhånd hvor man deklarerer sine intensjoner? Og hva om man da likevel ombestemmer seg?

Under hele denne diskusjonen får jeg ubehagelige bilder i hodet fra Margaret Atwoods "The Handmaid's Tale"...

Er det derfor du mener menn ikke skal ha noe å si?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker helt ellevill, skal jeg være ærlig... Menn har retten til å ta ansvar for seg selv ved å tre på seg en gummi før han stuper i seng. Han har også friheten til å være tydelig på at han ikke vil ha barn, og til og med retten til å avstå fra å ha samleie om han er rett for å blir pådyttet et barn.

Slutt å syt og ta ansvar for din kropp.

Så bra at alle disse rettighetene har kvinner også. Endatil har dere aborten oppå dette her igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alle disse rettighetene har kvinner også. Endatil har dere aborten oppå dette her igjen!

Ja det har vi, men om både menn og kvinner bruker ditte rettighetene aktivt så blir det så godt som ingen aborter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok ingen statistikk på selvmordsårsak?

Før var det kvinner som tok selvmord pga.uønsket gravidiet.

Nå er det menn som tar selvmord pga.uønsket farskap.

Er det ene noe bedre enn det andre?

Ser dere ikke dette?

Det er helt klart en urimelig ordning rundt fastsettelse av uønsket farsskap.

Det var en urimelig ordning rundt det å bli uønsket gravid før de sosiale ordninger kom på plass i dette landet.

Det er nå 2012, er ikke tiden for lengst moden å se på de ordninger vi har som er en direkte videreføring og utvikling mot mannen av det som ble opprettet i sin tid?

Jeg synes det hele bør revurderes på en ordentlig måte og ikke bare godta slik det er i dag. Det hele er foreldet.

Det er som å spise muggen mat når en tenker på det hele. En blir kvalm av dagens ordninger som setter menn i knipa.

De kan takke seg selv sier noen, men hva med de kvinner som for lenge siden ble uøsnket gravid uten ordninger som i dag. Kunne ikke de takke seg selv med? Jeg synes mange si stakkars kvinne og den fæle mannen ovs. Det er ingen forskjell på dette uansett kjønn. Nå som det er mannen som kommer dårligst ut må velferdsstaten ta grep for mannsrollen i uønsket graviditet og se de virkelige fakta. Ikke tenke på en svunnen tid som var.

De som mener noe annet som bør tenke seg om og se bakgrunnen for de ordninger vi har i dag rundt dette temaet.

De vil da finne ut at den opprinnelige bakgrunnen eksisterer ikke lenger. Rett og slett for kvinner har fått mange ordninger som utfyller barnebidraget om de ønsker bli mor alene.

De har fått tilbud om abort men valgt det bort ovs.

Det er ikke noen unnskylding å ikke avbryte at svangerskap. Grunnen til dette er at det er fritt og mene og tro hva en vil. Det er et fritt valg en gjør ved stå ved sin overbevisning om sine valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har vi, men om både menn og kvinner bruker ditte rettighetene aktivt så blir det så godt som ingen aborter :)

Mitt forslag er enda bedre, der må mannen og kvinnen sammen søke om aborter. Det handler om å ha noe sammenfallende interesser med dem du ligger med! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenke meg at mannen ble pålagt å betale halve aborten eller etter inntektsandel i stedet for barnebidrag. Det er mye mer reelt enn barnebidrag.

Han er da faktisk med og ordner opp etter seg for noe som er uønsket.

Vi har fri abort i Norge. Du betaler kun en egenandel som er på et par hundre kroner.

Anonym poster: 1382fa064ba48f95f726151283347ff2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virkeligheten er at kvinner blir gravide fra naturens side.

Virkeligheten er IKKE barnebidrag fra naturens side.

Ser dere forskjellen?

Barnebidrag og andre farskapsordninger i favør mor er ikke fra naturenes side.

Det er politiske partier som har presset fram farskaps (faenskaps) ordninger for mor.

Så agrumentet om at far må passe snoppen og ikke putte den i hullet til mor slik det blir barn kan ikke brukes her.

Det hele er ren politikk, noe annet er ikke å komme fra.

På 1960 tallet var samfunnet annerledes og da var det ikke de samme sosiale ordninger som i dag og heller ikke muligheter til abort. Det var like urettferdig for den som ble lurt i "musefella" som nå.Den gangen var det heller ikke prevensjon så vanlig og tilgjengelig som i dag. Når det nå er så tilgjengelig er det unødvendig med barnebidrag.Det er også unødvendig å ikke bruke det. Nå er det ikke vanlig å bruke kondom i er kjæresteforhold når en har snakket om dette. De som påstår noe annet vet ikke virkeligheten.

At noen IKKE vil ta abort er deres valg. De må da ta konsekvensen av det og ikke skyve den over på andre.

Jeg kunne tenke meg at mannen ble pålagt å betale halve aborten eller etter inntektsandel i stedet for barnebidrag. Det er mye mer reelt enn barnebidrag.

Han er da faktisk med og ordner opp etter seg for noe som er uønsket.

Mannen er IKKE med og ordner opp ved å bli pålagt barnebidrag for uønsket farskap.Det er politisk straff som er helt urimelig. Det er ikke gjort noe straffbart og da og pålegge noen noe slik er helt urimelig.

Vil kvinne beholde barnet skal hun selvfølgelig få gjøre dette. Forskjellen er at det ikke er noen mann som er far og hun må klare alt selv. Dette er en selvfølge da hun velger dette helt selv.

Det skal betales ute barnetrygd og annet etter de vanlige regler som gjelder.

Det trenger ikke være forskjeller her.

Og årsaken til at vi har lov om barnebidrag... Hva er det mon tro?

Årsaken er at barnet skal ha en bedre oppvekst, da en del fedre stakk av fra ansvaret sitt.

Gjett hvem som har vært skadelidende opp gjennom historien?

Svaret er ikke menn!

Om du gjør en kvinne gravid, er det ditt ansvar!

Har du hørt om forebyggende tiltak??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forslag er enda bedre, der må mannen og kvinnen sammen søke om aborter. Det handler om å ha noe sammenfallende interesser med dem du ligger med! =)

Kan ikke bare menn sterelisere seg da?

så er vi ferdig med den saken!

At du er mindre oppegående, er tydelig.

Du har 0 forståelse for bruk eget ansvar om å bruke prevensjon. Du ser heller ikke at det er KVINNEN som blir gravid.

Tro det eller ei, kvinner har følelser. Enkelte klarer ikke å få utført aborten.

Dersom du er så bånnteit at du ikke tar ansvar og bruker prevensjon, ja da sitter du i saksa da!

Så rart at de fleste kvinner skjønner dette. da dette er en situasjon mange virkelig ikke ønsker å komme i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og årsaken til at vi har lov om barnebidrag... Hva er det mon tro?

Årsaken er at barnet skal ha en bedre oppvekst, da en del fedre stakk av fra ansvaret sitt.

Gjett hvem som har vært skadelidende opp gjennom historien?

Svaret er ikke menn!

Om du gjør en kvinne gravid, er det ditt ansvar!

Har du hørt om forebyggende tiltak??

1. En mann gjør ikke en kvinne gravid.

2. En kvinne blir gravid.

3. Det er en kvinnes ansvar om hun føder barnet etter tilbud om abort.

4. En mann har ikke ansvar for et barn han ikke tenkte bli til pga.kvinnen velger selv å føde dette selv etter tilbud pkt 3.

Dette er slik det burde være, jeg mener det i 2012 er det mest riktige.

Det som er urimelig er at det i 2012 er mannens ansvar om kvinne velger føde barnet når mannen ikke selv ønsket bli far.

Til opplysning: Ønsket mannen å blir far bortfaller min agrumenatsjon for pkt 3 og 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som har vært skadelidende opp gjennom historien?

Svaret er ikke menn!

Eller kvinner.

Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. En mann gjør ikke en kvinne gravid.

2. En kvinne blir gravid.

3. Det er en kvinnes ansvar om hun føder barnet etter tilbud om abort.

4. En mann har ikke ansvar for et barn han ikke tenkte bli til pga.kvinnen velger selv å føde dette selv etter tilbud pkt 3.

Dette er slik det burde være, jeg mener det i 2012 er det mest riktige.

Det som er urimelig er at det i 2012 er mannens ansvar om kvinne velger føde barnet når mannen ikke selv ønsket bli far.

Til opplysning: Ønsket mannen å blir far bortfaller min agrumenatsjon for pkt 3 og 4.

Du er ansvarlig for din sæd.

Om du berfrukter en kvinne, er det ditt ansvar.

Samfunnet skal ikke betale for ditt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...