AnonymBruker Skrevet 14. november 2012 #781 Del Skrevet 14. november 2012 Jeg beundrer deg, Vampen, for at du orker å delta i denne ørkesløse diskusjonen med bitre, forurettede menn som har kjørt seg fast i et spor. Den har sklidd aldeles ut. Men det er jo nettopp disse innleggene dere svarer på! Anonym poster: c01f809a25f2f15c0c39d25871f4861f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 15. november 2012 #782 Del Skrevet 15. november 2012 Men det er jo nettopp disse innleggene dere svarer på! Anonym poster: c01f809a25f2f15c0c39d25871f4861f Dere? Jeg har hatt ett eneste innlegg i denne tråden, hvis jeg ikke husker helt feil. Jeg blir motløs av alle disse mennene som vet mye bedre enn vi kvinner hvordan det er å være kvinne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #783 Del Skrevet 15. november 2012 Jeg beundrer deg, Vampen, for at du orker å delta i denne ørkesløse diskusjonen med bitre, forurettede menn som har kjørt seg fast i et spor. Den har sklidd aldeles ut. Har vi kjørt oss noe mer fast i et spor enn hva dere har da? Det er jo det samme gnålet om og om igjen. Statistikken er feil, kroppen er min, menn som begår selvmord er ekstremtilfeller, abort er forferdelig, å ikke få ta abort er forferdelig og en generel stor dose meg, meg, meg og atter meg uten at dere produserer et eneste snev av et mer balansert og likestilt rasjonelt argument. Selvfølgelig gir vi oss ikke. Det er våre liv som blir ødelagt, og våre frihetsrettigheter som blir overkjørt fordi dere skal opprettholde privilegiumet av å ikke ta ansvar for deres egen fysikk. Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #784 Del Skrevet 15. november 2012 Dere? Jeg har hatt ett eneste innlegg i denne tråden, hvis jeg ikke husker helt feil. Jeg blir motløs av alle disse mennene som vet mye bedre enn vi kvinner hvordan det er å være kvinne. Her var det også mye meg, meg, meg og lite faglig og saklig innhold. Og ja, nå kommer vel den tilbake på meg fordi dere velger å overse de andre argumentene jeg har kommet med. Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 15. november 2012 #785 Del Skrevet 15. november 2012 Det jeg synes er stusselig er at retten til å bestemme over egen kropp fullstendig oppsluker dere. Hadde bare temaet med familie og fremtid dukket opp si annenhver gang hadde jeg ikke tenkt på det, men her synes jeg ikke jeg leser om annet en kropp, kropp, kropp. ....hvilket jeg oppfatter som et tegn på at dere egentlig er veldig selvsentrerte, og det er derfor menn har grunn til bekymring. For når en part har alle rettigheter, og kun tenker på seg selv, da har man havnet i en situasjon som aldri vil ende godt. Anonym poster: c01f809a25f2f15c0c39d25871f4861f Du er hjertelig velkommen til å bidra med mer reflekterte innlegg, jeg kan gjerne svare. Og jeg kan begynne med dette. Kropp ER et viktig poeng. Ikke på grunn av følelser og selvsentrering, men fordi det er et poeng i forhold til både abort, svangerskap og fødsel. Alle medisinske inngrep, inkludert abort, medfører risiko. Et svangerskap, og en fødsel, kan være både fysisk tøft og risikofylt. I noen tilfeller kan det få seriøse følger, som sterilitet, plager og smerter som kan legge begrensninger i lang eller all tid, og i noen tilfeller kan det gå helt galt. Det er derfor et viktig poeng å kunne bestemme over egen kropp, og selv velge om man er villig til å ta risikoen det medfører. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #786 Del Skrevet 15. november 2012 se http://www.gratiskon...Home.aspx/About og det er helt gratis! Du har ingen anelse om hva du prater om. http://www.abctv.no/...der-etter-abort Den britiske psykiaterforeningen, «The Royal College of Psychiatrists», advarer kvinner om at de løper en risiko for mentale senskader dersom de får utført abort.. Med dette har psykiaterforeningen snudd i sitt syn på saken. De har tidligere hevdet at risikoen for psykiske plager som følge av å fortsette en uønsket graviditet, ikke overstiger risikoen for psykiske plager etter abort. En norsk undersøkelse fra 2007, utført i regi av Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi, Universitetet i Oslo/NOVA, viste at kvinner som har fått utført en eller flere aborter har økt risiko for rusmisbruk. Undersøkelsen, som ble omtalt i Aftenposten, viste at kvinner som har utført abort blant annet har: * 4,7 ganger høyere risiko for bruk av illegale rusmidler som amfetamin og kokain. * 3,4 ganger høyere risiko for bruk av cannabis. * Doblet risiko for alkoholproblemer. * 3,5 ganger høyere risiko for røykeavhengighet. Så kom ikke her og fortell oss at abort er så enkelt å få utført. Det du antar her er at aborten faktisk var årsak til disse andre problemene. Det har vi egentlig ingen informasjon om. Det kan like gjerne andre faktorerer ved personer som velger å ta abort som gjør at de også er mer troende til å ruse seg. Kanskje de bare er litt mer likegyldige i livet, har et lett forhold til rus, har sex mer som det passer seg, tar abort hvis det måtte gå galt, osv? Poenget er, man når veldig fort slike små forskjeller selv om årsakene er helt andre enn det man først antar. Det typiske er imidlertid at folk leser det de vil lese ut av slike resultater. Anonym poster: c01f809a25f2f15c0c39d25871f4861f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 15. november 2012 #787 Del Skrevet 15. november 2012 Her var det også mye meg, meg, meg og lite faglig og saklig innhold. Og ja, nå kommer vel den tilbake på meg fordi dere velger å overse de andre argumentene jeg har kommet med. Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979 Kan du ikke lese hva jeg skrev? Jeg er ikke "dere". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #788 Del Skrevet 15. november 2012 Du er hjertelig velkommen til å bidra med mer reflekterte innlegg, jeg kan gjerne svare. Og jeg kan begynne med dette. Kropp ER et viktig poeng. Ikke på grunn av følelser og selvsentrering, men fordi det er et poeng i forhold til både abort, svangerskap og fødsel. Alle medisinske inngrep, inkludert abort, medfører risiko. Et svangerskap, og en fødsel, kan være både fysisk tøft og risikofylt. I noen tilfeller kan det få seriøse følger, som sterilitet, plager og smerter som kan legge begrensninger i lang eller all tid, og i noen tilfeller kan det gå helt galt. Det er derfor et viktig poeng å kunne bestemme over egen kropp, og selv velge om man er villig til å ta risikoen det medfører. Jada, det har jeg lest et tosifret antall ganger nå. Men så var ikke poenget mitt at kropp ikke er viktig, men at det virker å være så uendelig mye viktigere enn de andre tingene jeg nevnte. Jeg har følelsen av at det av noen nærnest gjøres til det ENESTE viktige, for siden det er nettopp dette aspektet som først og fremst angår kvinnen, så er det dette de også bruker for å forsvare at ting er som de er. Som sagt, jeg savner bare et moderert fokus. Når jeg tenker barn lurer jeg på om forutsetningene er der. Jeg tenker økonomi, livssituasjon, og forholdet er så solid som det bør være. Om jeg er 100% klar for å dedikere meg til oppgaven, som det ikke finnes noen unnskyldning for å ikke være. Jeg tenker fremtid, ferier, hverdager, oppturer, nedturer, lykke og utfordringer. Men mest av alt tenker jeg på tillit. At man man stole på hverandre, vite hvor man har hverandre, og forholde seg til hverandre. At man har gjensidig respekt for hverandre, og setter hverandre nesten før seg selv. At man ønsker alt det beste for alle involverte. For all del, ens kropp er viktig. Men 3 menneskers liv er vel fortsatt det viktigste? Anonym poster: c01f809a25f2f15c0c39d25871f4861f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantertante Skrevet 15. november 2012 #789 Del Skrevet 15. november 2012 Her var det også mye meg, meg, meg og lite faglig og saklig innhold. Og ja, nå kommer vel den tilbake på meg fordi dere velger å overse de andre argumentene jeg har kommet med. Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979 Faglig og saklig innhold? Hvor saklig mener du at du er selv? Og faglig??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #790 Del Skrevet 15. november 2012 Har du noen som helst forståelse for at abort er et forferdelig vanskelig samvittighetsspørsmål for mange kvinner? Det er liksom i en annen kategori enn å trekke en tann. Men hvorfor tror du ikke at menn kan oppleve noe tilsvarende? Det er jo et liv han har vært med å skape også... Anonym poster: c01f809a25f2f15c0c39d25871f4861f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 15. november 2012 #791 Del Skrevet 15. november 2012 Og for å dra igjen litt meg, meg, meg, meg.. Jeg har holdt på å dø i forbindelse med fødsel. Og det var etter et svangerskap som var såpass trøblete at det innebar flere sykehusopphold. Resultatet ble også såpass tragisk at det tok lang tid å komme seg fysisk og psykisk. Er det viktig for meg å ha kontroll over min kropp, og om jeg tar sjansen på noe slikt igjen? Det kan du banne på. Min partner kan ta valg MED meg, men ikke for meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 15. november 2012 #792 Del Skrevet 15. november 2012 Jada, det har jeg lest et tosifret antall ganger nå. Men så var ikke poenget mitt at kropp ikke er viktig, men at det virker å være så uendelig mye viktigere enn de andre tingene jeg nevnte. Jeg har følelsen av at det av noen nærnest gjøres til det ENESTE viktige, for siden det er nettopp dette aspektet som først og fremst angår kvinnen, så er det dette de også bruker for å forsvare at ting er som de er. Som sagt, jeg savner bare et moderert fokus. Når jeg tenker barn lurer jeg på om forutsetningene er der. Jeg tenker økonomi, livssituasjon, og forholdet er så solid som det bør være. Om jeg er 100% klar for å dedikere meg til oppgaven, som det ikke finnes noen unnskyldning for å ikke være. Jeg tenker fremtid, ferier, hverdager, oppturer, nedturer, lykke og utfordringer. Men mest av alt tenker jeg på tillit. At man man stole på hverandre, vite hvor man har hverandre, og forholde seg til hverandre. At man har gjensidig respekt for hverandre, og setter hverandre nesten før seg selv. At man ønsker alt det beste for alle involverte. For all del, ens kropp er viktig. Men 3 menneskers liv er vel fortsatt det viktigste? Anonym poster: c01f809a25f2f15c0c39d25871f4861f Og jeg er HELT enig i at de tingene er viktig. For meg er det naturlig å tenke gjennom nettopp slike ting når man tar et valg. Men som en, som jeg akkurat har skrevet, som har holdt på å dø under fødsel, så er kontroll over egen kropp også et viktig hensyn. Gjør det meg selvsentrert og lite gjennomtenkt, så får det være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #793 Del Skrevet 15. november 2012 Men hvorfor tror du ikke at menn kan oppleve noe tilsvarende? Det er jo et liv han har vært med å skape også... Anonym poster: c01f809a25f2f15c0c39d25871f4861f Ikke gravid Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #794 Del Skrevet 15. november 2012 Her var det også mye meg, meg, meg og lite faglig og saklig innhold. Og ja, nå kommer vel den tilbake på meg fordi dere velger å overse de andre argumentene jeg har kommet med. Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979 Eller har du problemer med at folk kan ha andre meninger enn deg? Jeg tror det er faktisk der problemet ditt ligger. Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #795 Del Skrevet 15. november 2012 Og for å dra igjen litt meg, meg, meg, meg.. Jeg har holdt på å dø i forbindelse med fødsel. Og det var etter et svangerskap som var såpass trøblete at det innebar flere sykehusopphold. Resultatet ble også såpass tragisk at det tok lang tid å komme seg fysisk og psykisk. Er det viktig for meg å ha kontroll over min kropp, og om jeg tar sjansen på noe slikt igjen? Det kan du banne på. Min partner kan ta valg MED meg, men ikke for meg. Men fødselen blir jo ikke noe farligere av at han fraskriver seg ansvaret for barnet...Jeg skjønner virkelig ikke logikken her. Hva er problemet? At flere kvinner må ut i abort, eller at flere kvinner kommer til å føde? det eneste jeg ser som en naturlig konsekvens av en sånn lovendring er at kvinner ikke lenger under noen omstendigheter kommer til å la partneren ha sex med henne uten kondom. Er det det som er problemet? Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #796 Del Skrevet 15. november 2012 Det du antar her er at aborten faktisk var årsak til disse andre problemene. Det har vi egentlig ingen informasjon om. Det kan like gjerne andre faktorerer ved personer som velger å ta abort som gjør at de også er mer troende til å ruse seg. Kanskje de bare er litt mer likegyldige i livet, har et lett forhold til rus, har sex mer som det passer seg, tar abort hvis det måtte gå galt, osv? Poenget er, man når veldig fort slike små forskjeller selv om årsakene er helt andre enn det man først antar. Det typiske er imidlertid at folk leser det de vil lese ut av slike resultater. Anonym poster: c01f809a25f2f15c0c39d25871f4861f En AB dro opp istad påstander om at menn tar livet av seg fordi at de blir uønsket far. I det minste blir det lagt ved en link denne gangen, noe som AB istad ikke klarte å dokumentere, men bare kastet ut i ville vesten som det skulle vært fasiten. Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #797 Del Skrevet 15. november 2012 Men fødselen blir jo ikke noe farligere av at han fraskriver seg ansvaret for barnet...Jeg skjønner virkelig ikke logikken her. Hva er problemet? At flere kvinner må ut i abort, eller at flere kvinner kommer til å føde? det eneste jeg ser som en naturlig konsekvens av en sånn lovendring er at kvinner ikke lenger under noen omstendigheter kommer til å la partneren ha sex med henne uten kondom. Er det det som er problemet? Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979 Dette gjelder for begge to! Man er faktisk nødt tll å være to stykker for å knulle, og da er man to stykker som er nødt til å ta ansvaret begge to! Det du vil fram til er at menn skal kunne knulle rundt i vildens sky uten konsekvenser, og du ønsker å legge alt ansvaret på kvinner..... Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 15. november 2012 #798 Del Skrevet 15. november 2012 Men fødselen blir jo ikke noe farligere av at han fraskriver seg ansvaret for barnet...Jeg skjønner virkelig ikke logikken her. Hva er problemet? At flere kvinner må ut i abort, eller at flere kvinner kommer til å føde? det eneste jeg ser som en naturlig konsekvens av en sånn lovendring er at kvinner ikke lenger under noen omstendigheter kommer til å la partneren ha sex med henne uten kondom. Er det det som er problemet? Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979 Hæ? Mitt poeng er at den fysiske risikoen betyr at kvinnen må selv kunne avgjøre om hun vil ta den fysiske risikoen på abort eller graviditet/fødsel. Den delen blir kvinnens avgjørelse. Når det gjelder fars mulighet til å fraskrive seg ansvar, så har jeg ikke bestemt meg for hva jeg synes. Problemet for min del går i retning av barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #799 Del Skrevet 15. november 2012 Og for å dra igjen litt meg, meg, meg, meg.. Jeg har holdt på å dø i forbindelse med fødsel. Og det var etter et svangerskap som var såpass trøblete at det innebar flere sykehusopphold. Resultatet ble også såpass tragisk at det tok lang tid å komme seg fysisk og psykisk. Er det viktig for meg å ha kontroll over min kropp, og om jeg tar sjansen på noe slikt igjen? Det kan du banne på. Min partner kan ta valg MED meg, men ikke for meg. Vondt å høre. Håper det går bedre med deg nå. Som sagt, jeg ser ingen problemer så lenge mannen inkluderes. Men slik noen argumenterer her så virker ikke mannens ønsker å nærmest eksistere. Mulig jeg feiltolker ting, men akkurat det er litt skremmende, og jeg har møtt personer som har gitt meg samme vibbene. Jeg har ikke samme opplevelser som deg. Jeg lider nok med at et kontrollbehov som gjør det vanskelig å stole på andre, sikkert fordi det var en måte å overleve på en gang i tiden. Litt derfor "frykter" jeg litt dette "meg meg meg" fokuset, for av en eller annen grunn forestiller jeg meg at det å bli far og få sabotert samvært eller lignende må være noe av det verste som kan skje en person. Kanskje har ikke vi menn like mange tanker rundt graviditeten. Men å tro at vi ikke kan føle like sterkt rundt dette med foreldrerollen og fremtiden tror jeg er dumt. Vi er jo alle bare mennesker. Jeg er iallefall ikke av typen som tenker at det er særlig forskjell på oss. Sånn på bunnen. Anonym poster: c01f809a25f2f15c0c39d25871f4861f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #800 Del Skrevet 15. november 2012 En AB dro opp istad påstander om at menn tar livet av seg fordi at de blir uønsket far. I det minste blir det lagt ved en link denne gangen, noe som AB istad ikke klarte å dokumentere, men bare kastet ut i ville vesten som det skulle vært fasiten. Anonym poster: 0c0e0c1362bb0e90e73246d1990d873f Sånn forkning er bullshit fordi disse "forskerne" ikke er annet enn sosionomer som har en pk agenda. Man går heller inn for å finne back up for de hypotesene man vil ha enn å teste hypotesene ordentlig å se om det er hold i dem. Disse folkene er heller ikke spesielt opptatt av å forske på menn og hva som skjer med dem, fordi de har sin egen agenda å fronte. Pengedonasjoner til kvinnesaker, som i dag er en stor industri. Anonym poster: 13b9e8d1a36dd77e060122af3aa65979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg