Gå til innhold

Umulig å finne billig BH i riktig størrelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke mye penger til overs, men nå er det på tide med en ny BH. Jeg har bare én nå og den er altfor liten og det er så vondt å gå rundt uten.

Jeg har snart prøvd meg gjennom alle størrelsene på HM, Cubus og Lindex uten å finne en som passer.

Hvis jeg hadde hatt råd hadde jeg selvfølgelig gått i en ordentlig undertøysforetning, men jeg har ikke mer enn 200 kroner å bruke.

Tips?

Anonym poster: cd657e23b7aee1c3eb3d55d39149b459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du sikkert din størrelse? Ebay selger jo mange gode merker, som feks Freya. Kan være verdt en titt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memories

Størrelsene er veldig forskjellige på de butikkene. De jeg har fra Llindex er rimelig stramme i forhold til de jeg har fra feks HM. Er det cupen eller lengden som er feil da? Dersom cupen passer men lengden blir for kort/stram kan du jo bare kjøpe forlengere. De finner du på feks Lindex til 49.50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få målt deg i en undertøysbutikk, og så kan du finne billige BH'er i alle størrelser på nett. Har selv brukt Brastop.com, men vær obs på at i england har de oftere doble størrelser, feks EE, F, FF, G, GG etc, så G er ikke det samme som "norsk" G. Tok litt tid før jeg fant riktig størrelse, så har et par BH'er som ikke er heeelt perfekte (de passer dog myye bedre enn de jeg hadde fra før av).

Anonym poster: 7a04b3c8b392d06a69c7c46f21461396

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur til en skikkelig undertøysforretning (f.eks Change), slik at du kan finne den korrekte størrelsen din. Sjansen er stor for at størrelsen din rett og slett ikke finnes i de vanlige kjedebutikkene, da de har et foreldet og feilaktig syn på hva som er normale størrelser. Hos Change kan du få en basic BH til rundt 200 kr (muligens enda billigere), og er det salg kan man virkelig gjøre et kupp. Du trenger selvsagt ikke kjøpe noe selv om du får hjelp til å finne riktig størrelse.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan måle deg ganske bra på change.com selv også. Så lenge du har målebånd :)

Gosj! Ifølge den kalkulatoren skal jeg ha 60G!

Jeg har brukt 70D... Kan virkelig en BH med så liten omkrets være behagelig..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosj! Ifølge den kalkulatoren skal jeg ha 60G!

Jeg har brukt 70D... Kan virkelig en BH med så liten omkrets være behagelig..?

De har nok litt andre mål enn f.eks H&M. Men merker selv fra bher jeg har brukt selv at tyngden ofte sitter oppå skuldrene og lager merker, så jeg må nok ha smalere ja.. Jeg skal vist bruke 65dd hos change :P haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nok litt andre mål enn f.eks H&M. Men merker selv fra bher jeg har brukt selv at tyngden ofte sitter oppå skuldrene og lager merker, så jeg må nok ha smalere ja.. Jeg skal vist bruke 65dd hos change :P haha

Ja, BH-er på H&M er ubrukelige for min del, fasongen blir feil. Men, jeg har change-kort og greier, så kanskje jeg skal benytte meg av det. Så får jeg nå se. De har jo sikkert litt rett... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste norske kvinner bruker bh med for stor omkrets og for liten cup. Mye av grunnen til dette er kjedebutikkenes elendige utvalg. Det er vanskelig å få tak i bh med omkrets under 75 og cup større enn D/E. Norske kjedebutikker har bh-er som passer under halvparten av norske kvinner. Dette er helt absurd. Det koster da ikke mer å lage en 70F enn en 85C?

I feks UK trenger man ikke dra på noen rådyr spesialbutikk for å få seg en BH i 70F eller 65G, helt vanlige butikker har det. Dette er noe jeg ikke kan fatte og begripe. Hva driver dere med, Lindex og Cubus?

Anonym poster: c5c272c5d91fd5ea33355c013ea3ad79

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosj! Ifølge den kalkulatoren skal jeg ha 60G!

Jeg har brukt 70D... Kan virkelig en BH med så liten omkrets være behagelig..?

Man kan aldri stole blindt på disse kalkulatorene. Akkurat som med BMI så blir det mest en pekepinn. Først og fremst så må kalkulatoren operere med korrekte tall, og deretter avhenger det av om du selv har målt rett. Man skal helst måle med en standard BH uten innlegg, og jo bedre BH-en passer deg, jo mer nøyaktig resultat. Sports-BH eller en BH som er for liten, kan gi et feilaktig resultat. Jeg har selv prøvd for moro skyld, og med sports-BH mener jeg å huske at jeg endte opp på 70 A eller B cup som anbefalt størrelse, når jeg egentlig bruker 75H. Til slutt så skal BH-en føles komfortabel på, og her kan ting som fastheten på brystene, løs hud eller smale skuldre (for ikke å snakke om mengde stretch i BH-en) spille en stor rolle for hva som sitter best på nettopp deg.

Changekalkulatoren er ikke så verst når det gjelder forhold mellom omkrets og cup, men når jeg plotter inn mine tall, anbefaler den en størrelse som omtrent er fysisk umulig for meg å få på meg. Jeg måler for øyeblikket 74 cm i omkrets under brystene, og kalkulatoren anbefaler 65J. AU AU AU! :sjokkert: I praksis blir selv 70 for lite for meg (får blårøde merker, og blir nummen). Når jeg har vært i butikken deres og prøvd forskjellige BH-er, har det (med unntak av én BH i 70i ) alltid vært tydelig at 75H er størrelsen som faktisk passer meg best. Da sitter BH-en akkurat som den skal, ifølge både de ansatte og ryggen min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg målte sånn som det stod man skulle, og med en vanlig spile-BH uten noe ekstra. Jeg er 68 cm rundt under, og har tenkt at jeg skulle brukt 65, men jeg synes det er skikkelig ubehagelig. 60 må jo bli helt klaustrofobisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja der kan man se :fnise:

Derfor er det veldig greit å oppsøke en spesialbutikk, slik at folk som vet hva de driver med kan hjelpe en med å se hva som faktisk sitter best på. Er man vant til å bruke altfor stor omkrets (slik at skuldrene ender opp med å bære vekten), kan man jo fort risikere at riktig omkrets føles for trang med det samme man tar på seg BH-en. Det vil også føles uvant at vekten fordeles på en helt annen måte.

Første gangen jeg fant den rette størrelsen, husker jeg at det fikk meg til å rette opp ryggen med det samme, noe som føltes godt og vondt på samme tid. De gamle BH-ene mine med for stor omkrets og for liten cup, gjorde at jeg automatisk lutet meg litt ned for å avlaste skuldrene. Med støtte nedenfra var det ikke lenger nødvendig, men ryggen var jo vant til å være litt bøyd, så da var det samtidig litt vondt å plutselig være i riktig posisjon.

At man har merker rundt ryggen når man tar av BH-en betyr ikke automatisk at den er for trang. Det blir det samme som når man har hatt på seg sokker/truse en stund, eller sittet lenge med en bukse på. Helt normalt med noen streker her og der, men de skal ikke være blårøde, og man skal aldri føle seg nummen - da er det for trangt.

Endret av Antlers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosj! Ifølge den kalkulatoren skal jeg ha 60G!

Jeg har brukt 70D... Kan virkelig en BH med så liten omkrets være behagelig..?

Jeg bruker 70B i BH'ene fra change. Bruker egentlig 75 A

Anonym poster: f95760f607fda09306bc1aecaab0e852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk opp str 75E på kalkulatoren på Change, men jeg har problem med at 75D blir for stor i skålen så jeg vet ikke helt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 60F på Change-kalkulatoren, men jeg synes 60E passer bedre. Passer også 65D i BH'er fra Cubus, men de sitter riktignok litt løsere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke gå til en butikk med litt rimeligere undertøy og be om hjelp til å finne en som passer? Jeg fikk tilbud om hjelp til å finne en som virkelig passet da jeg var på Cubus en gang, damen som tilbydde meg det virket både flink og hyggelig (men jeg hadde dårlig tid, så jeg fikk aldri prøvd).

Jeg sliter også med å finne BH-er som passer, har BH-er liggende i omtrent alle størrelser men det er ingen som passer.

Anonym poster: 24a4cb9d4a6eec882e4f68ebc318a27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cubus har jo faktisk begynt å få inn et par bh'er i litt strørre størrelser. Men passformen på dem er helt feil for meg, og moren min har samme problemet. Er så lei av å måtte bruke så mye penger på bh'er hos change bare fordi kjedebutikkene nekter å innse at det ikke bare finnes damer med 75A-C der ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...