Rskre Skrevet 8. november 2012 #81 Skrevet 8. november 2012 Fysj og fy, det her er noko vi reagerar sterkt på. Det neste er vel at han du krev at han gir deg kosmetikk og juvelar? 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #82 Skrevet 8. november 2012 TS her. Oii. Mange meninger rundt dette gitt. Vel.... for det første må jeg bare si en ting. Ser det er noen som nevner sukker, og at jentene utnytter og bare vil bli spandert på. OK, men dette var ikke snakk om noe sukkerdate. Og hvis en fyr sender meldinger/frierbrev til flere hundre jenter i løpet av kort tid, så er han uansett ikke noe for meg. Jeg vil i hvert fall ikke treffe en gutt som treffer haugevis av jenter i måneden. Da skjønner jeg jo at det fort kan bli dyrt å spandere en kaffekopp eller hundre. Poenget var vel at jeg var på "date" for et par dager siden. Ikke at jeg er gniten eller snur på kronen; men reagerte faktisk ganske mye da han ville betale en filleregning hver for seg. Reagerte kanskje ektra sterkt siden jeg allerede hadde gjort en insats og tatt med noe vi kunne spise sammen i parken først. Kvelden halte ut, og vi satte oss inn et sted (kaaaaldt ute). Trodde han hygget seg, siden han foreslo det. Jeg var delvis på vei hjem liksom. Er muligens litt for godt vant da? Tidligere menn har aldri nølt med å ta langt større regninger; og er ikke som at jeg KREVER det på noen måte. Såklart jeg tar det som at mannen er snill og spandabel (heller enn at han er en dust om han lar være). Og dater vi over tid, så jevner sånt seg stort sett ut. Men når en fyr først har fremme kortet, klar til å betale - og det er så lite som en femtilapp eller whatever. Da er det nesten så jeg ikke ser på det som spandabelt engang å betale for begge. Bare gnitent å la være. Den regningen hadde jeg lett tatt på min kappe om jeg var ute med en venn/venninne bare. Filleting liksom. Hadde jeg hatt fremme lommeboken, så hadde jeg ikke tenkt over at jeg trakk kortet engang. Men han bare virket GNITEN. Totalt sett hadde nok jeg lagt ut både mer tid og penger for oss begge den kvelden, selv om han skulle være så craaaaazy å ta regningen for begge. Så ja - jeg vil si FAIL. Anonym poster: 04bd1af336bf9dcfabdc61e1f4f328d3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #83 Skrevet 8. november 2012 Spørs jo hvordan settingen er. Det verste jeg vet og som jeg spyr av er villt fremmede jenter på byen som spør om vi kan spandere drikke før hun har vist interesse for meg. Men hadde jeg derimot invitert ei jente på kafe eller resturant date så hadde jeg spandert, for da inviterer jeg ei jeg kjenner litt eller godt. Om jeg inviterer min søster eller min mor så spanderer jeg fordi det er jeg som inviterer. Motsatt forventer jeg å bli spandert på hvis jeg blir invitert så fremst man ikke har avtalt noe før møtet. Når det gjelder dating syns jeg godt jenta kan tilby seg å spandere ved 2. eller 3. gang. Jeg vil ikke ha den følelsen at det er forventet at jeg spanderer hver gang, med mindre jeg inviterer hver gang. Men inviterer hun aldri så er det ikke sikkert hun er intressert og da er det slutt. Anonym poster: e35057c16782d2e2855bf261e606673d Enig med deg!! Bare så synd at det er mange av de jentene som aldri kunne tenke seg å spandere, ikke etter mange dater en gang... Og de tar selvsagt ikke initiativ til date heller, for da måtte de kanskje betalt en middag eller noe, og det ville jo vært helt grusomt, tydeligvis!! Anonym poster: 29f85cf319735ee5fad9207c6c67cca8
Pene sko... Skrevet 8. november 2012 #84 Skrevet 8. november 2012 Hentet fra sukker.no (ikke jeg som har skrevet det og kjenner ikke vedkommende) *Snip* Den damen burde nesten nomineres til Oscar-pris for rollen sin. Hun spilte fremragende og troverdig tydeligvis.
Tidus Skrevet 8. november 2012 #85 Skrevet 8. november 2012 TS her. Oii. Mange meninger rundt dette gitt. Vel.... for det første må jeg bare si en ting. Ser det er noen som nevner sukker, og at jentene utnytter og bare vil bli spandert på. OK, men dette var ikke snakk om noe sukkerdate. Og hvis en fyr sender meldinger/frierbrev til flere hundre jenter i løpet av kort tid, så er han uansett ikke noe for meg. Jeg vil i hvert fall ikke treffe en gutt som treffer haugevis av jenter i måneden. Da skjønner jeg jo at det fort kan bli dyrt å spandere en kaffekopp eller hundre. Poenget var vel at jeg var på "date" for et par dager siden. Ikke at jeg er gniten eller snur på kronen; men reagerte faktisk ganske mye da han ville betale en filleregning hver for seg. Reagerte kanskje ektra sterkt siden jeg allerede hadde gjort en insats og tatt med noe vi kunne spise sammen i parken først. Kvelden halte ut, og vi satte oss inn et sted (kaaaaldt ute). Trodde han hygget seg, siden han foreslo det. Jeg var delvis på vei hjem liksom. Er muligens litt for godt vant da? Tidligere menn har aldri nølt med å ta langt større regninger; og er ikke som at jeg KREVER det på noen måte. Såklart jeg tar det som at mannen er snill og spandabel (heller enn at han er en dust om han lar være). Og dater vi over tid, så jevner sånt seg stort sett ut. Men når en fyr først har fremme kortet, klar til å betale - og det er så lite som en femtilapp eller whatever. Da er det nesten så jeg ikke ser på det som spandabelt engang å betale for begge. Bare gnitent å la være. Den regningen hadde jeg lett tatt på min kappe om jeg var ute med en venn/venninne bare. Filleting liksom. Hadde jeg hatt fremme lommeboken, så hadde jeg ikke tenkt over at jeg trakk kortet engang. Men han bare virket GNITEN. Totalt sett hadde nok jeg lagt ut både mer tid og penger for oss begge den kvelden, selv om han skulle være så craaaaazy å ta regningen for begge. Så ja - jeg vil si FAIL. Anonym poster: 04bd1af336bf9dcfabdc61e1f4f328d3 Var det han som ba deg med ut? Eller omvendt? Eller var det noe dere sammen kom frem til? Kun dersom det var han som ba deg får du noe som helst sympati fra min side. Når det er sagt ville jeg nok betalt for kaffen til begge to. Men foreslo han at dere skulle betale hver for dere? Eller betalte han bare sin uten å si noe? Kan jo være at han ikke tenkte over det? I så fall fremstår du litt som ei overanalyserende kjerring nå.
super-s Skrevet 8. november 2012 #86 Skrevet 8. november 2012 Jeg synes det er kleint å bli påspandert jeg, og de gangene jeg er ute og spiser/drikker kaffe med en gutt/mann må han virkelig overtale meg til å la ham spandere om det så bare er snakk om en liten kopp kaffe til 30 kr..
Auroressa Skrevet 8. november 2012 #87 Skrevet 8. november 2012 Jeg liker og betale for meg selv, hender at jeg tilbyr og spandere, men sier heller ikke nei vist mannen vil ta regningen, men da har jeg alltid først sagt at jeg klarer fint og betale for meg selv. Liker og være selvstendig og vise at jeg kan klare meg selv. Er ingen deal breaker om han ikke spanderer.
waco Skrevet 8. november 2012 #88 Skrevet 8. november 2012 (endret) Jeg liker og betale for meg selv, hender at jeg tilbyr og spandere, men sier heller ikke nei vist mannen vil ta regningen, men da har jeg alltid først sagt at jeg klarer fint og betale for meg selv. Liker og være selvstendig og vise at jeg kan klare meg selv. Er ingen deal breaker om han ikke spanderer. Du som er så selvstendig og klarer deg selv, har du omtanke for andre da, - liker du å spandere på en annen? Faen! så nå at du skrev at du også kan spandere. Du virker som et godt menneske! Endret 8. november 2012 av waco
Papirbit Skrevet 8. november 2012 #89 Skrevet 8. november 2012 (endret) Jeg tenker at det er sånn at hvem som inviterer har mye å si. Hvis jeg inviterer en gutt hjem til meg så får jeg ikke han til å betale for middagen og heller ikke på kaffe.. Syns det er flaut hvis han skal betale for meg hele tiden,jeg har faktisk også den lysten å spandere på han ,og å få han til å føle seg bra! Nå har det ofte vert skjev fordeling hvor det er han som har inviterte meg flere ganger og da bytter vi på å betale.. jobb/situasjon som du nevnte ts, har bare å si for meg hvis han sliter,ikke hvis han har det ekstra bra.. (da spanderer jeg seff) Det var en gutt som avlyste en date med meg engang, fordi han hadde ikke fått lønn og ikke kunne spandere...DET syns jeg ikke noe om... Endret 8. november 2012 av Papirbit 1
Gjest winston Skrevet 8. november 2012 #90 Skrevet 8. november 2012 Jeg kan finne på å la ham spandere et glass, men da spanderer jeg det neste, i allefall om det er en jeg ikke kjenner særlig godt.
197 Skrevet 8. november 2012 #91 Skrevet 8. november 2012 Hva om vi snur på det hele? Dama har mest penger, mannen er fattig student. Mannen ditcher dama fordi hun ikke spanderte på han. Med en gang man snur det, så skjønner de fleste hvor teit det er tenker jeg! Gamle kjønnsroller sitter igjen. Dersom mannen inviterte på date/kaffe, så skjønner jeg det litt, da bør man spandere, også heller bli spandert på tilbake senere dersom hun inviterer. Damer liker ikke gjerrige menn, men ikke tro vi menn liker gjerrige damer heller 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #92 Skrevet 9. november 2012 Var det han som ba deg med ut? Eller omvendt? Eller var det noe dere sammen kom frem til? Kun dersom det var han som ba deg får du noe som helst sympati fra min side. Når det er sagt ville jeg nok betalt for kaffen til begge to. Men foreslo han at dere skulle betale hver for dere? Eller betalte han bare sin uten å si noe? Kan jo være at han ikke tenkte over det? I så fall fremstår du litt som ei overanalyserende kjerring nå. Føler vel ikke at jeg trenger din "sympati" akkurat - særlig ikke når du slenger ut med kjerring til jenter du aldri har truffet engang. Han som ba meg med. Og overanalyserende føler jeg heller ikke at jeg er. Dette var en følelse som slo meg PANG i øyeblikket. Anonym poster: 04bd1af336bf9dcfabdc61e1f4f328d3
Tidus Skrevet 9. november 2012 #93 Skrevet 9. november 2012 Føler vel ikke at jeg trenger din "sympati" akkurat - særlig ikke når du slenger ut med kjerring til jenter du aldri har truffet engang. Han som ba meg med. Og overanalyserende føler jeg heller ikke at jeg er. Dette var en følelse som slo meg PANG i øyeblikket. Anonym poster: 04bd1af336bf9dcfabdc61e1f4f328d3 Da synes jeg at han skulle spandert på deg, absolutt. Les setningen med "kjerring" en gang til, så ser du at jeg ikke slenger det uten forbehold..
Auroressa Skrevet 9. november 2012 #94 Skrevet 9. november 2012 Du som er så selvstendig og klarer deg selv, har du omtanke for andre da, - liker du å spandere på en annen? Faen! så nå at du skrev at du også kan spandere. Du virker som et godt menneske! Er man et godt menneske fordi man liker og spandere ? haha men takk for det
lalaB Skrevet 9. november 2012 #95 Skrevet 9. november 2012 TS her. Oii. Mange meninger rundt dette gitt. Vel.... for det første må jeg bare si en ting. Ser det er noen som nevner sukker, og at jentene utnytter og bare vil bli spandert på. OK, men dette var ikke snakk om noe sukkerdate. Og hvis en fyr sender meldinger/frierbrev til flere hundre jenter i løpet av kort tid, så er han uansett ikke noe for meg. Jeg vil i hvert fall ikke treffe en gutt som treffer haugevis av jenter i måneden. Da skjønner jeg jo at det fort kan bli dyrt å spandere en kaffekopp eller hundre. Poenget var vel at jeg var på "date" for et par dager siden. Ikke at jeg er gniten eller snur på kronen; men reagerte faktisk ganske mye da han ville betale en filleregning hver for seg. Reagerte kanskje ektra sterkt siden jeg allerede hadde gjort en insats og tatt med noe vi kunne spise sammen i parken først. Kvelden halte ut, og vi satte oss inn et sted (kaaaaldt ute). Trodde han hygget seg, siden han foreslo det. Jeg var delvis på vei hjem liksom. Er muligens litt for godt vant da? Tidligere menn har aldri nølt med å ta langt større regninger; og er ikke som at jeg KREVER det på noen måte. Såklart jeg tar det som at mannen er snill og spandabel (heller enn at han er en dust om han lar være). Og dater vi over tid, så jevner sånt seg stort sett ut. Men når en fyr først har fremme kortet, klar til å betale - og det er så lite som en femtilapp eller whatever. Da er det nesten så jeg ikke ser på det som spandabelt engang å betale for begge. Bare gnitent å la være. Den regningen hadde jeg lett tatt på min kappe om jeg var ute med en venn/venninne bare. Filleting liksom. Hadde jeg hatt fremme lommeboken, så hadde jeg ikke tenkt over at jeg trakk kortet engang. Men han bare virket GNITEN. Totalt sett hadde nok jeg lagt ut både mer tid og penger for oss begge den kvelden, selv om han skulle være så craaaaazy å ta regningen for begge. Så ja - jeg vil si FAIL. Anonym poster: 04bd1af336bf9dcfabdc61e1f4f328d3 Når man hører hele historien nå, så skjønner jeg litt mer av hvorfor du reagerer, men om dagen var fin og han var en allright fyr fram til det punktet der han skulle betale, så syns jeg det er noe som lett kan overses.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå