Tidus Skrevet 7. november 2012 #21 Skrevet 7. november 2012 Hvis jeg ber med ei jente ut, så spanderer jeg. Hvis vi avtaler å møtes, eller initiativet er på hennes side, betaler jeg for meg selv.
Hapa Skrevet 7. november 2012 #22 Skrevet 7. november 2012 Og tror også det var snakk om han må ha likt henne, siden han forventet/hadde lyst å se henne igjen. Jeg er i hvert fall vant med at gutter/menn tilbyr seg å betale. Men sier det er min tur hvis han gjorde det sist. Er ikke det normalt? Tror jeg hadde blitt overrasket om en gutt ikke hadde tilbudt seg å spandere en kopp kaffe ja. Kall meg gjerne en gold digger (øøØØø, what the fuck?). Nei, men nå tror jeg du bare kverulerer... Betaler gjerne både kaffe og middag jeg, men ikke på date etter date med samma dama. Om hun aldri tar regninga viser hun jo sitt sanne jeg etter noen dater...
Gjest grenlandstuppa Skrevet 7. november 2012 #23 Skrevet 7. november 2012 For meg er det helt greit å betale selv, det er da tross alt ikke han som har spist eller drukket det jeg hadde. Men jeg syns det er trist at spanderingen nesten alltid går en vei. Om jeg har litt ekstra penger og ønsker det, så vil jeg nemlig gjerne spandere selv. Det er jo kjempe koselig.
Gjest Vampen Skrevet 7. november 2012 #24 Skrevet 7. november 2012 Hjelp. Her tror jeg faktisk vi er enig. Jeg er ikke et barn, eller et hjelpeløst lite vesen, som trenger at en mann skal ta vare på meg økonomisk. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #25 Skrevet 7. november 2012 Kaffekopper og slikt spanderer jeg selvsagt på jenta, men regner jo med at hun spanderer tilsvarende på meg. Jeg spanderer ikke for å være snill, men fordi det er ofte er lettest at en person betaler og det er flaut å få tilbake småpenger. Anonym poster: efb5b0d0d62c974f97af12052da7e6e2
Gjest Snoken- Skrevet 7. november 2012 #26 Skrevet 7. november 2012 Hvor høyt beløp som står på kontoen hans har lite med saken å gjøre. Det er snakk om å vise at man er villig til å ta vare på kvinnen økonomisk også, selv om det bare er en kopp med kaffe. Anonym poster: cf93bd8de7282986b0c268d5ad004a7f Du sa jo nettopp "Er det noe kvinner setter høyt så er det økonomisk sikkerhet." Det vil si høyt inntekt eller beløp som står på kontoen/formue. Når får du bestemme deg.
Cuckold Skrevet 7. november 2012 #27 Skrevet 7. november 2012 .....når han har greit/godt betalt jobb, jenta studerer, og det ikke er snakk om en større utgift enn en kaffe/et glass vin etc. Og så forventer han å få se jenta igjen?? Ett ord - FAIL. Anonym poster: 04bd1af336bf9dcfabdc61e1f4f328d3 Jeg er egentlig såpass gammeldags at jeg gjerne spanderer de første gangene og definitivt hvis det er jeg som ber henne ut på middag. Men det jeg reagerer på er ordet "fail" i denne sammenheng. Det blir etter min mening noe uhyre usympatisk over mennesker som sitter og vurderer en date på den måten at det på et tidspunkt blinker en rød varsellampe "FAILED" der hun/han dømmer den andre til ikke å ha kvalifisert. Jeg synes dette minner om slik det var i tenårene når usikre jenter skjulte sin usikkerhet bak latterlige skråsikre ideer om hva som går an og ikke, slik at en ung gutt kunne risikere å brenne alle sine sjanser bare han sa et ord feil. Som voksne tror (eller håper) jeg de fleste er litt romsligere og nærmer seg et annet menneske med en litt annen innstilling. Når jeg ikke går videre med en date er det ikke fordi hun har sagt eller gjort noe som innebærer at hun ikke er bra nok, men bare at kjemien mellom oss ikke er så eksepsjonell at det er grunn til å gå videre. Det er ikke sånn at jeg setter henne på prøve og lar henne gå gjennom et intervju elller to eller ti der det er opp til henne å kvalifisere. Og jeg foretrekker jenter som heller ikke har den innstillingen overfor meg. 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #28 Skrevet 7. november 2012 Du sa jo nettopp "Er det noe kvinner setter høyt så er det økonomisk sikkerhet." Det vil si høyt inntekt eller beløp som står på kontoen/formue. Når får du bestemme deg. Haha AB, høres ut som en dame som ønsker et liv hvor hun får den økonomiske sikkerheten så hun kan være arbeidsløs og henge cafe med venninnene sine 24/7, mens mannen jobber hardt. Anonym poster: 2180f3b75c502a5574de5c4419e7b4a8 1
sjonkelrolf Skrevet 7. november 2012 #29 Skrevet 7. november 2012 Hvis jeg er på date, og jeg virkelig liker hun jeg er på date med, går jeg ikke av veien for å spandere, det er min måte å si at jeg hadde det hyggelig. Blir vi enige om å dele regningen, så gjør vi det. Men, hun kan prøve seg med å si at det er et krav om at jeg skal spandere. Da kan jeg finne på å si at det er første og siste gangen jeg møter henne.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #30 Skrevet 7. november 2012 Bli nå litt kjent med ham først, kanskje han begynner å spandere etter hvert Anonym poster: c407c9300f02603ef8b035655c2979b9
momo Skrevet 7. november 2012 #31 Skrevet 7. november 2012 Kanskje jeg er litt gammeldags, men er første date på cafe, og vi bare skal ha en kaffe så stusser jeg litt hvis han ikke spanderer. Men er det middag, så tilbyr jeg meg å betale for meg selv. Men det jeg er mest vant til er at vi bytter på hvem som spanderer. 1
Gjest Uanonymbruker Skrevet 7. november 2012 #32 Skrevet 7. november 2012 (endret) Jeg betaler for meg selv, tilbyr han så sier jeg jatakk om det er noe så billig som en kopp kaffe. I noen tilfeller tilbyr jeg meg å betale for å være hyggelig. Men det er absolutt ikke noe jeg forventer at han skal gjøre, uansett hvor mye penger han har. Det er bare frekt. Endret 7. november 2012 av Uanonymbruker 1
Gjest KrissyHart Skrevet 7. november 2012 #33 Skrevet 7. november 2012 Hvis jeg ber med ei jente ut, så spanderer jeg. Hvis vi avtaler å møtes, eller initiativet er på hennes side, betaler jeg for meg selv. Denne er jeg enig i. Ber HAN meg på date så betaler han. Blir vi enige om å gå ut å ta en kaffe betaler jeg selv.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 7. november 2012 #34 Skrevet 7. november 2012 Her tror jeg faktisk vi er enig. Jeg er ikke et barn, eller et hjelpeløst lite vesen, som trenger at en mann skal ta vare på meg økonomisk. Ikke jeg heller. Men jeg vil si det er et ganske stort steg fra å bli "tatt vare på økonomisk" og det å bli påspandert en kaffe. Likestilling eller ikke, hvis jeg blir bedt med på cafe så syns jeg det er hyggelig å bli spandert på. Og har i hvert fall ikke noe behov for å nekte han å betale kun fordi jeg har egne penger. Det vil derimot ikke si at jeg verken krever eller forventer dette. Bare at det er en hyggelig gest. Verken mer eller mindre
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2012 #35 Skrevet 7. november 2012 Her tror jeg faktisk vi er enig. Jeg er ikke et barn, eller et hjelpeløst lite vesen, som trenger at en mann skal ta vare på meg økonomisk. Nemlig.
Nettinettet Skrevet 7. november 2012 #36 Skrevet 7. november 2012 I prinsippet ser jeg den der med likestilling. Såklart folk fint klarer å betale for seg selv. Kommer kanskje litt an på settingen. Om gutten har invitert/tatt initiativ - da hadde jeg nok forventet at han betalte. Og jeg tror neppe dagens jenter gir uttrykk for at de forventer å bli spandert på. Men jeg tror de tenker sitt inni seg om de ikke blir det (særlig om det er snakk om å dele en LITEN regning). Jeg er enig med Ferny sitt svar. Kanskje han følte at du var ute med han pga pengene hans? Gjorde du noe for å vise at du ville betale? Det er ganske mange menn som liker å være generøse når det kommer til det med penger, men de må vite at de ikke er en bankkonto men en potensiell kjæreste.
Nettinettet Skrevet 7. november 2012 #37 Skrevet 7. november 2012 Og så må jeg legge til at veldig mange skryter av at de har penger de egentlig ikke har.. Så hvis du ikke har googlet han og sett at han høy inntekt kan det hende at han venter med å bruke kredittkortet sitt (og øke gjelden sin) på noen som han ser potensialet ved.
Gjest spavalica Skrevet 7. november 2012 #38 Skrevet 7. november 2012 Hvis han spanderer,da tar jeg neste runde :)Enkelt og greit
Steinar40 Skrevet 7. november 2012 #39 Skrevet 7. november 2012 (endret) Jeg har spandert på mora hennes også; fordi hun syns det er så koselig. Jada, kvinner er seg selv like Endret 7. november 2012 av Steinar40
Gjest Vampen Skrevet 7. november 2012 #40 Skrevet 7. november 2012 Ikke jeg heller. Men jeg vil si det er et ganske stort steg fra å bli "tatt vare på økonomisk" og det å bli påspandert en kaffe. Likestilling eller ikke, hvis jeg blir bedt med på cafe så syns jeg det er hyggelig å bli spandert på. Og har i hvert fall ikke noe behov for å nekte han å betale kun fordi jeg har egne penger. Det vil derimot ikke si at jeg verken krever eller forventer dette. Bare at det er en hyggelig gest. Verken mer eller mindre Joda, men det aktuelle innlegget handlet om vilje til å vise at man kan ta vare på kvinnen økonomisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå