Gå til innhold

Gutter som ikke spanderer

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.....når han har greit/godt betalt jobb, jenta studerer, og det ikke er snakk om en større utgift enn en kaffe/et glass vin etc.

Og så forventer han å få se jenta igjen??

Ett ord - FAIL.

Anonym poster: 04bd1af336bf9dcfabdc61e1f4f328d3

Hva skjedde med den såkalte kjemien? Ble den brutalt lagt i ruin som følge av at jeg ikke spanderer en kopp varm kakao og en vaffel på første date?

Når jeg spanderer føler jeg meg egentlig bare dum-snill etterpå hvis det var vår første date. På de første 2-3 datene kan vi betale hver for oss inntil vi begynner å bli bedre kjent og brikkene omsider faller på plass. Å dele ut gratismiddager i hytt og gevær til alle jeg treffer er jeg ferdig med. Dessverre.

Endret av Pene sko...
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å spandere på noen på en første date gir inntrykk av at jeg forventer noe tilbake. Det gjør jeg ikke. Jeg ønsker bare å treffes for at vi skal bli kjent med hverandre og ha det hyggelig sammen.

Anonym poster: 469af45174b6486aefb8ee9e885f14d4

• Liker 3
Skrevet

Jeg er såpass gæren at jeg liker å spandere selv også - selv om jeg er både jente og student og den jeg dater kanskje er i full jobb. Jeg legger fint lite i det, for meg er det en helt naturlig gest, og jeg gjør da også det samme når jeg drikker kaffe med venninner. Synes personlig det blir litt anstrengt om begge skal stå der og dra hvert sitt kort eller rote frem småpenger, enklere om den ene handler for begge og den andre passer på bordet :)

Skrevet

Og hvor leser du i mitt innlegg, at jeg skal bare ha og ha, ikke gi en dritt tilbake?

Jeg skrev at jeg liker at vi bytter på å betale sånn så det blir likt.

ser at det ble litt feil, sorry, gikk litt fort...

Skrevet

Tilbyr ikke han seg å betale kaffen min, så betaler jeg sefølgelig selv. Og jeg mener ikke at en mann skal betale mer enn kvinnen. Du kan bare spørre mine ex`r, der har jeg betalt mer enn de. Er vel kanskje den jeg er litt preget av, og redd for at skal gjenta seg.

Skal en mann forvente at jeg tar alt husarbeid, så får han også forsørge meg da, skal vi være gammeldagse. Da er det vel kanskje bedre at jeg jobber, og bidrar bra til husholdningen, så kan vi dele på husarbeidet.

Ok, så kan det være at det er et pluss for deg at han spanderer. Men hvorfor skal man i 2012 ta til takke med en kvinne som ikke er up to date på likestillingsfronten når det finnes de som er det?

Anonym poster: e7173dce4a0702c276dfa8b139f2b4d0

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Så kan vi koble denne tråden sammen med tråden som stiller spørsmål om det finnes romantiske menn eller om slike kun eksisterer på film? Og deretter flette inn maset og presset om likestilling og hele den pakka så skjønner vel alle hvorfor svært mange i dag labber rundt usikre, frustrerte, skuffet, spørrende og rett og slett oppgitte..... (og deretter forsøker seg på det motsatte kjønn fra andre, gjerne fjernere, land).

Kanskje :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Ok, så kan det være at det er et pluss for deg at han spanderer. Men hvorfor skal man i 2012 ta til takke med en kvinne som ikke er up to date på likestillingsfronten når det finnes de som er det?

Men når jeg ser på det som et pluss at han spanderer første kaffe, men betaler selv om ikke, uten noe problem, ville og møtt mannen igjen om jeg likte han. Mener og at vi skal bytte på og spandere sånn så det blir likt. Jeg vil og jobbe fulltid, bidra økonomisk på lik linje med mannen. Dele husarbeid likt.

Nei, jeg er vel ikke for likestilling jeg da, bare grunnet at jeg synes det er et pluss at han betaler første kaffe.

Skrevet

Spørs jo hvordan settingen er. Det verste jeg vet og som jeg spyr av er villt fremmede jenter på byen som spør om vi kan spandere drikke før hun har vist interesse for meg.

Men hadde jeg derimot invitert ei jente på kafe eller resturant date så hadde jeg spandert, for da inviterer jeg ei jeg kjenner litt eller godt. Om jeg inviterer min søster eller min mor så spanderer jeg fordi det er jeg som inviterer. Motsatt forventer jeg å bli spandert på hvis jeg blir invitert så fremst man ikke har avtalt noe før møtet. Når det gjelder dating syns jeg godt jenta kan tilby seg å spandere ved 2. eller 3. gang. Jeg vil ikke ha den følelsen at det er forventet at jeg spanderer hver gang, med mindre jeg inviterer hver gang. Men inviterer hun aldri så er det ikke sikkert hun er intressert og da er det slutt.

Anonym poster: e35057c16782d2e2855bf261e606673d

Gjest LillaGorilla
Skrevet

Jeg er såpass gæren at jeg liker å spandere selv også - selv om jeg er både jente og student og den jeg dater kanskje er i full jobb. Jeg legger fint lite i det, for meg er det en helt naturlig gest, og jeg gjør da også det samme når jeg drikker kaffe med venninner. Synes personlig det blir litt anstrengt om begge skal stå der og dra hvert sitt kort eller rote frem småpenger, enklere om den ene handler for begge og den andre passer på bordet :)

What she said! :)

Forventer aldri å bli spandert på, men som andre sier, så er det selvfølgelig hyggelig om han tilbyr. Jeg synes nesten det er litt ekkelt om fyren alltid skal spandere jeg, og forventer at av og til er det min tur også!

Det er fint om det går litt opp i opp synes jeg :)

Noen ganger hans tur, noen ganger min. Men det er kjedelig å alltid skulle dele opp regningen! Sånn behandler jeg venner og familie også forresten.

Skrevet

Jeg synes det er hyggelig om han spanderer av og til i starten, fordi jeg da får inntrykk av at han ikke er gnien (om det stemmer vil jo tiden vise... men om vi deler 50/50 hele tiden finner vi det jo ikke ut, hehe). Men jeg vil gjerne betale noe jeg også - for meg er det sånn at gavmildhet avler gavmildhet. Den første kaffen eller ølen betyr derimot fint lite, fordi vi på det tidspunktet ikke har bestemt oss for å treffes igjen. Tenker jeg.

Ser at jeg gjorde et sjakktrekk ved å invitere nåværende nesten-kjæreste på første date et sted med gratis alkoholservering :fnise: Han har vist seg å være spandabel i ettertid - har betalt middag ute, tatt med en kartong vin (apropos, den skal melkes nå) på middagsbesøk hos meg, betalt en del matvarer og til og med gitt meg en liten gave :) Så nå har jeg bestilt en bok jeg vet han ønsker seg... han tjener mer enn meg som er student, men ingen av tingene vi har gjort hittil har vært vanskelige for meg å betale.

Anonym poster: db4f65cd05356ea8f96cc68417cffec2

Gjest Lille-pus
Skrevet

Problemstillingen her er vel forventningen/kravet om at mannen skal betale.

- i min verden hører ikke det kravet hjemme.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er hyggelig om han spanderer av og til i starten, fordi jeg da får inntrykk av at han ikke er gnien (om det stemmer vil jo tiden vise... men om vi deler 50/50 hele tiden finner vi det jo ikke ut, hehe). Men jeg vil gjerne betale noe jeg også - for meg er det sånn at gavmildhet avler gavmildhet. Den første kaffen eller ølen betyr derimot fint lite, fordi vi på det tidspunktet ikke har bestemt oss for å treffes igjen. Tenker jeg.

Ser at jeg gjorde et sjakktrekk ved å invitere nåværende nesten-kjæreste på første date et sted med gratis alkoholservering :fnise: Han har vist seg å være spandabel i ettertid - har betalt middag ute, tatt med en kartong vin (apropos, den skal melkes nå) på middagsbesøk hos meg, betalt en del matvarer og til og med gitt meg en liten gave :) Så nå har jeg bestilt en bok jeg vet han ønsker seg... han tjener mer enn meg som er student, men ingen av tingene vi har gjort hittil har vært vanskelige for meg å betale.

Han må spandere for å vise at han ikke er gnien? Den gniene er den som mener at den andre skal være rausere enn seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Han må spandere for å vise at han ikke er gnien? Den gniene er den som mener at den andre skal være rausere enn seg selv.

Jeg burde kanskje utdypet litt - jeg tenker at det er hyggelig om den ene tar regninga én gang, den andre kanskje neste gang, ikke at en deler helt likt hele tiden. Men jeg forventer absolutt ikke at den andre skal betale mer enn meg (over tid) og er enig i at det er gnient og ulogisk å tenke sånn. Fint å være raus, men det går ikke først og fremst på det økonomiske.

Skrevet

Hentet fra sukker.no (ikke jeg som har skrevet det og kjenner ikke vedkommende)

Kort oppsummering: Gutt 25 År, 188 høy, normal/slank, utseende 8 (fra 1-10), ganske utadvent, hyggelig, fast jobb, egen leilighet, røyker ikke, snuser ikke, bruker ikke stoff, super bruker.

Jeg har vært her på sukker i nå over 6 mnd, jeg har sendt brev til over 400 jenter/damer, jeg har lest igjennom ALLE profilene, sendt brev jevnt fordelt, med en hyggelig oppsummering om hva jeg har lest igjennom profilen demmes, hva jeg liker med dem osv. Hva jeg søker, hva dem søker osv. Jeg har alltid vært hyggelig, seriøs og ærlig! Hva har jeg fått igjen?

Jo, det skal jeg si dere jenter og damer, av de 400, så har 387 lest meldingen, 374 av dem har ikke svart, 13 av dem har svart, der 4 har takket høflig nei, det er jo helt greit, de 9 andre har jeg pratet en del med, men da ikke samtidig, jeg har alltid kun pratet med en jente omgangen. Vi har da funnet tonen, felles interesser osv. dem sier, du virker som en flott fyr, jeg har lyst til å møte deg osv. men så plutselig så hører man ikke noe mer fra dere! Etter vi har pratet sammen i over 2 uker osv. Ut av de all jentene har kun en møtt meg på date, jeg skulle da allerede luktet lunten?

Det som endte med den daten der var: Vi møttes på Akerbrygge, jeg hadde med blomst, pent kledd, var gentelmann, hadde reservert bord for to, vi fant raskt tonen, pratet om alt, hadde felles humor, hun sa hun aldri hadde møtt en så hyggelig og ærlig person, at kemien stemte osv. Vi satt der sammen over 2 timer å pratet, å hadde det koselig, jeg spandert alt selvfølgelig, siden jeg var gentelmann, vi gikk da videre rundt på Akerbrygge å pratet sammen mer, holdt hverandre i hendene. Fant en benk der vi satte oss ned å pratet mer, så kysset vi, holdt rundt hverandre osv. Så bestemte vi oss for å dra på et utested ved bryggen, vi satt oss ned å pratet, drakk, hadde det gøy sammen. Vi satt der til det stengte, jeg betalt alt selvfølgelig, så gikk vi bort til taxi holde plassen, jeg sier da at jeg kan spandere taxien hjem for hun, siden hun bodde på andre siden av byen av meg, men så sier hun at hun ønsker at hun kan bli med meg hjem. Går helt greit for meg det, men jeg vil ikke tvinge deg eller noe. Så tar vi taxien hjem.

Når vi kommer hjem til meg, så legger vi oss, hun tar av seg alt bortsett fra trusa, å vinker meg opp til senga, jeg lenger meg oppi med boksershortsen på. Hun ruller over meg med engang, å skysser meg, vi prater igjen, har det koselig, kysser osv, hun sier hun ikke vi ha sex første daten, siden hun har dårlig erfaring med det, ikke noe problem sier jeg. Vi våkner dagen etter, prater sammen, lager frokost sammen. Når hun drar så kysser hun meg igjen å sier hun vil treffe meg flere ganger, siden jeg er den flotteste personen hun har møtt noen gang.

Samme kvelden får jeg denne meldingen: Tror ikke vi passer sammen. Jeg: Hva har skjedd? Hun: Det er ikke deg, men det er meg. Jeg okey? Hun: Jeg har datet mellom 50-60 gutter på sukker, jeg er egentlig ikke ute etter et forhold, kun ute etter hva dere gutter spanderer på meg, smilefjes!

Takk for den du! Sier jeg bare, dette er erfaringen min med sukker i 6 mnd! Usensurert!

Hvis noen lurer, så ja, daten kostet et ca 4 tusen kr. Føler jeg meg voldtatt? Ja, skal vel si det! Lenge leve ærligheten! Hva vil dere jenter? Sier jeg igjen? Skal dere ha Brad Pitt? Vel han er jo opptatt sist jeg hørte noe! Hallo i luken da!

Er det rart man blir skeptisk til å spandere på første daten? Greit nok så lenge det er småbeløp, men generelt sett er det noe rart med forventningen. Student er jo en dårlig unnskyldning hvis det er småbeløp. Da klarer jo selv studenter dette glatt økonomisk. Får vel være glad for at jeg kjenner og omgåes studerende jenter som faktisk gidder å spandere. Det går tilbake igjen før eller siden, tross alt.

• Liker 1
Gjest NerdMedSverd2
Skrevet (endret)

Hallo, fyren virker jo ikke riktig nagla. Bruke fire tusen på en date med en han ikke kjenner? Jeg er nesten fristet til å si han fortjente det, nå har han hvertfall lært til neste gang. Selvfølgelig rimelig sleipt av jenta, men hadde jeg hatt samme muligheten som henne hadde jeg nok gjort det samme.

edit: For å komme med noe mer relatert til tråden. Spanderer når jeg selv har lyst, en kaffekopp for eksempel er ikke store greiene. Har aldri tatt med en jente ut for å spise da jeg avskyr restauranter.

Endret av NMS
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Hvor høyt beløp som står på kontoen hans har lite med saken å gjøre. Det er snakk om å vise at man er villig til å ta vare på kvinnen økonomisk også, selv om det bare er en kopp med kaffe.

Anonym poster: cf93bd8de7282986b0c268d5ad004a7f

Men i alle dager! her har vi skreket og ropt om likestilling i 100 år også forventer du å bli behandlet som som om det var i 1954. Javel, du får ha deg tilbake til kjøkkenbenken da hvis du skal gjøre kål på den tilkjempende likestillingen eller betale den jævla kaffen selv!

Vi har nå like store muligheter som menn til å utdanne oss og å tjene like bra som menn. Menn spanderte før i tiden fordi få kvinner var i arbeid og ikke hadde råd til flotte middager. De skulle bare gifte seg å være hjemme med en skokk unger.

Endret av Liquorice
  • Liker 5
Skrevet

Er vel akkurat det samma om han spanderer eller du gjør det? Jeg blir ikke sur om jeg tar med kjæresten ut og jeg skal betale, er samme omvendt! Går ann å bytte på det. Er du ute etter en gutt som skal betale ALT for deg hele tiden bør du virkelig lete lenge!

Skrevet

Hentet fra sukker.no (ikke jeg som har skrevet det og kjenner ikke vedkommende)

Er det rart man blir skeptisk til å spandere på første daten? Greit nok så lenge det er småbeløp, men generelt sett er det noe rart med forventningen. Student er jo en dårlig unnskyldning hvis det er småbeløp. Da klarer jo selv studenter dette glatt økonomisk. Får vel være glad for at jeg kjenner og omgåes studerende jenter som faktisk gidder å spandere. Det går tilbake igjen før eller siden, tross alt.

sukker er trist og tragisk. Hva heter hun luremusa? du skulle knullet henne.

Anonym poster: e35057c16782d2e2855bf261e606673d

Skrevet

Dette er jo så veldig enkelt i mitt hode. Inviterer han, betaler han også. Inviterer jeg, betaler jeg.

Hvis jeg innser at jeg nok aldri kommer til å treffe fyren igjen vil jeg insistere kraftig på å få betale for meg selv.

• Liker 2
Skrevet

Er det noe kvinner setter høyt så er det økonomisk sikkerhet. En som ikke en gang spanderer en kaffikopp viser ikke mye evne med å bidra til den sikkerheten i fremtiden om man blir et par.

Signerer det som en fail ja.

Anonym poster: cf93bd8de7282986b0c268d5ad004a7f

Tenner jenter mest på sløsere altså? Hva med gutter som sier at jeg kan betale nå og du neste gang, - da blir han uattraktiv med en gang da,- fordi du vil vel ikke betale noe neste gang...har rett, er det sånn dere tenker?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...