Gå til innhold

Finnes det romantiske menn, eller er det bare på film?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest tuttelutt

Tror vel årsaken til at det ikke finnes så mange "romantiske" menn er at damer er fint lite flinke til å gi tilbake :D

Når gutta får tilbakebetalt i romansevaluta er det gjerne noe damene setter mest pris på selv.

Litt sånn som å kjøpe nytt ps3 spill til dama som ikke spiller, for så å lure på hvorfor man fikk pynteputer og ikke enda et nytt spill til jul

I mine øyne så er det å være romantisk bare å vise at du tenker på og er glad i noen på en litt uventet eller spontan måte som vedkommende virkelig setter pris på.

Uansett hva det måtte være for slags romantisk innslag...

OG det er jeg fast bestemt på at menn faktisk er bedre på enn damer.

Så du mÅkke komme hÆr og komme hÆr TS :)

Har et par gode eksempler på hva jeg synes var VELDIG romantiske påhitt fra damer, men blir for langt og personlig...

Hva folk oppfatter som romantisk er egentlig bananaz forskjellig når jeg tenker meg om :D

Om du leser hele startinnlegget til TS, står det ikke bare om hva menn har gjort, men også kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Gjest Determeg

Jeg ser på meg svært romantisk. Hun er vel og merke ikke kjæresten min, men jeg kjemper for henne for øyeblikket. Jeg vil ha henne og skal kjempe for henne til siste slutt.

Vi har kjent hverandre i 4-5 mnd nå og vi liker hverandre på alle måter, men for hennes del mangler det fortsatt noe, og det er dette noe som jeg kjemper jeg for at hun skal få. Da vi ble kjent snakket vi mye sammen. Etter en ting sendte jeg en rose på døra hennes uten å skrive hvem den var fra. På kortet som fulgte med blomsten var det tegna et symbol av en rose, som har vært en innside-ting vi har hatt så dermed skjønte hun fort hvem rosen var fra.

Vi har også lagt og spist middag sammen ved et par anledninger.

Det siste jeg gjorde for henne var når hun var hjemme, et stykke fra Oslo. Jeg visste at hun skulle ha en lang dag på jobb og fikk derfor tilsendt en svær blomsterbukett til jobben hennes med beskjed til blomsterforhandleren om å levere den til henne mens det er mye folk rundt der. Ettersom hun jobber i butikk og sitter i kassa så passet det utmerket. Buketten ble også levert litt midt på dagen slik at hun skulle klare resten av den lange dagen. På kortet skrev jeg at de var for å få dagen til å gå litt fortere. Tror det smelta henne.

Jeg har i ettertid fått høre at himmel og jord møttes den dagen, alle på jobben snakket om blomstene og hvem som kunne ha sendt dem. Det var akkurat det som var meningen og jeg tror jeg lykkes i å gi henne en følelse av å være spesiell. Og selvfølgelig hadde jeg husket å signere kortet med mitt rosesymbol slik at hun skjønte hvem som hadde sendt de.

Moralen her er at man skal vise at man er glad i henne, vis henne at du kjemper for henne. Men ikke spill, vi det med hjertet. Hvis hun er kjæresten din eller en du vil ha og du synes virkelig hun er så bra som du påstår, vil hun automatisk være verdt å kjempe for. Så får du heller tenke i etterkant at du prøvde ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldre

Mannen min er vel ikke hva en vil kalle romantisk. Han var det i begynnelsen av forholdet (for nesten 20 år siden) vi har nå tre barn og er aktiv med jobb og ulike fritidsaktiviteter. Det er lite blomster og tradisjonell romantikk.

MEN, han forteller meg daglig hvor deilig jeg er, hvor glad han er i meg, hvor mye jeg betyr for han.

Vi er begge delaktig i å få hverdagen til å fungere, jeg kommer hjem til middag, han legger unger, han klør meg på ryggen og støtter meg.

Vi reiser på tur aleine sammen en gang i året og vi gleder oss til å bli gamle sammen.

Jeg er ikke opptatt av jule- eller bursdagsgaver. Det går fint uten blomster. Gi meg heller en lat kveld på sofaen med noe godt i glasset og en mann som masserer beina mine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du som mann romantisk? Hva har du gjort for din kjære?

Setter du som mann pris på en romantisk gest fra din utkårede,og hva ville vært minneverdig for deg?

Har du som kvinne en romantisk mann? Hva har han gjort for deg?

Og hva har du som kvinne gjort for han?

Anonym poster: 4f663bfb3f869b014c20ba97cc6fe2e9

Spørsmålet dit er selvbesvarede, TS. Fenomenet film er skapt av menn. Romantikk i film er skapt av menn. Romantikk er et fenomen skapt av menn. Så ja, det finnes romantiske menn.

Anonym poster: ed7ed3f9a35af63bd9b71908e47e4109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kjæresten min er utrolig romantisk :) det er så mange ting han har gjort for meg, jeg klarer ikke å huske alle:

- han kjøpte hjerteballong og rose til meg på valentinsdag

- jeg får fra tid til annen en blomsterbukett med roser, ofte uten grunn

- han har risset navnene våre i et tre

- han ga meg et kort hvor det sto mye om hvor glad han er i meg osv, helt ut av det blå, og han er ikke en som er flink til eller glad i å skrive ned følelser

- han tar meg med på overraskelesesdates

- en gang kom jeg hjem til han, så hadde han tent masse stearinlys, sett fram favorittmaten min og yndlingssangen min spilte i bakgrunnen. Jeg ble så rørt av at han husket alt det ved meg (han glemmer ofte sånt)

- han varmer meg alltid når jeg er kald (jeg fryser lett)

- han er superkosete, og gir ofte deilige massasjer

Han er verdens beste. Jeg må si jeg er helt vilt forelsket, og han er så utrolig flink til å vise at han er glad i meg og. Vi har vært sammen i et år <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det virkelige liv er alle romantiske menn homofile.

Bare hyggelig ;)

Anonym poster: 07b71348297808ab03568b2559e2a848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utenlandske menn er ofte mer romantiske, synes jeg.

Anonym poster: cbd0fc14b74df37da4d9c0374a9e884c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet dit er selvbesvarede, TS. Fenomenet film er skapt av menn. Romantikk i film er skapt av menn. Romantikk er et fenomen skapt av menn. Så ja, det finnes romantiske menn.

Anonym poster: ed7ed3f9a35af63bd9b71908e47e4109

Og hva er så hele poenget med å være romantisk?

Ja, det stemmer. Poenget er å få fisken på kroken og intet annet.

Veldig lite romantisk egentlig ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er så hele poenget med å være romantisk?

Ja, det stemmer. Poenget er å få fisken på kroken og intet annet.

Veldig lite romantisk egentlig ;) hehe

Poenget med å være romantisk er å glede den man elsker, og derved bygge mer kjærlighet. DET er romantisk ;-)

Anonym poster: da518a256d1836e2b61551f159ca51f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med å være romantisk er å glede den man elsker, og derved bygge mer kjærlighet. DET er romantisk ;-)

Anonym poster: da518a256d1836e2b61551f159ca51f7

Ja, dette er den romantikken dere jenter/kvinner drømmer om å få oppleve.

Dessverre er ikke den vanlig. Noe jeg vil tro at de aller fleste lærer etterhvert i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er vel mer romantisk en meg...

Er han som tenker på at lys fra levende flamme erbedre enn lysstoffrøret i taket, og små etterlater seg smånotislapper hvor det står elsker deg om hanforlater huset mens jeg sover..

Elsker kjæresten min <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...