Gå til innhold

Finnes det romantiske menn, eller er det bare på film?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes du nevnte fine ting, og synd du har kommet frem til konklusjonen at det er bedre å være en "douche" og romantikere ikke har det bra osv. Jeg tror mange kvinner hadde satt pris på det du har nevnt. Det finnes en mellomting for det meste :) Man trenger ikke miste mannligheten sin, ved å vise at man setter pris på henne.

Anonym poster: 4f663bfb3f869b014c20ba97cc6fe2e9

Det du gjør ved å være romantisk for tidlig er å vise at du har svært lav terskel for å være romantisk med kvinner generelt. Dermed bidrar din romantiske middag ikke til at kvinnen føler seg spesiell. Hun føler seg meg verdsatt og spesiell hvis du først fremstår med null antydninger til at du er romantisk, for å så overraske henne. Hvis du begynner hele greia med å være romantisk sier du at du ikke er bra nok for henne slik som du er, og derfor må du gjøre opp for det med å selge deg selv fullstendig.

"Se på meg jeg kjøper blomster til deg, jeg kjøper dyre middager til deg, jeg tilbringer masse tid på deg, jeg bryr meg mye om dine interesser, fordi at å kun tilby på meg selv som person er ikke bra nok for deg"

Enda en ting du gjør ved å være romantisk er å vise at hun er den eneste for deg ALT FOR TIDLIG. Det fremstår som "needy", da du tydeligvis ikke har noe annet valg enn å satse alt du har av fritid på denne ene jenta. Romantisk approach kan fungere på needy jenter, men dette blir ikke et sunt forhold.

Romantikk er for senere i forholdet etter at man har tatt valget å investere emosjonelt i dama. Så ikke let etter romantikk med det første, det kommer av seg selv senere hvis forholdet er bra. Poenget er at hvis dere ønsker romantikk til å begynne med ønsker dere at mannen setter dere på en prinsessepedestal, som gir dere en tenkt høyere verdi enn mannen. Det er ikke et bra forhold, i et bra forhold er dere likeverdige, og romantikken er et kort som kan tas i bruk kun ved spesielle anledninger. Har tidligere opplevd at den ble "oppbrukt" etter et par uker, og da kunne jeg ikke gjøre mer for å "holde på henne". Jeg hadde henne på en pedestal. Jeg var en 7'er og hun var en 9'er, jeg måtte supplere med masse oppvarting og romantikk for å få meg opp på hennes nivå. Helt feil tankegang da, fra min side. Heldigvis lærte jeg av dette. En mann som er romantisk fra dag 1, samtidig som han ikke putter jenta på en pedestal, en slik mann skal dere lete leeeeenge etter. Mange menn med dårlig selvfølelse/selvtillit etc kaller seg selv for "snille" og "romantiske" istedet for å ta tak i problemene og løse de på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NerdMedSverd2

Er lite romantisk av meg. Hjerter i sanden, skrive beskjeder på speil osv som en nevnte ovenfor her høres helt fjernt ut for meg og er noe jeg aldri kunne funnet på å gjøre.

Nå kan sikkert "det å være en romantisk mann" bli sett på som uendelig mye forskjellig, men tror ikke jeg scorer høyt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som skrev #36.

Helt Enig!! Synes bare at damene som skriver i denne tråden er så veldig ensidige og påståelige!! Det virker som de bare krever og forventer.... Sånn som jeg tolker det skal de ikke trenge å bidra med noe som helst, for mannen må jo skjønne at det er han som skal gjøre romantiske ting for dem, ikke andre veien...

Anonym poster: 6c9b361bda07ea737b07ce1e1b4fca36

Jeg tror nok ikke alle bare forventer og krever fra den andre. Men det finnes jo unntak, selfølgelig. Det gjør det i alle grupper.

Om du ser i startinnlegget mitt, så spør jeg ikke bare om hva menn har gjort, men hva vi som kvinner også har gjort. At de fleste kvinner har svart hva deres menn har gjort, kan komme av at det er lettere å fortelle om det fine andre har gjort, enn å "skryte" av seg selv.

Anonym poster: 4f663bfb3f869b014c20ba97cc6fe2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ja, glemte den beste!!!!!! jeg klager titt og ofte på at jeg aaaaaaaaaldri får verken roser eller annen oppmerksomhet fra han. "det er så stress å stikke innom en blomsterbutikk. også er det dyrt. jeg orker ikke. blahblahbla"

Unnskyld at jeg sier det, men du har misforstått. Kraftig. Romantikk er ikke å sutre og klage helt til kjæresten din endelig gir etter og kjøper blomster til deg. Romantikk er å vise kjæresten sin at en bryr seg, gjennom å gjøre noe fint og uventet

Anonym poster: 49e38681e61c6374dee8c159e639cc48

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romantiske menn finnes, jeg har vært på datern med verdens mest romantiske mann. KJEDELIG

Men en mann kan jo være romantisk samtidig som han er spennende/"mystisk"/interessant:) Tror nok han du møtte kanskje var litt klegg/tøffel. IKKE det samme som romantisk;)

Anonym poster: 02ae824a57f4db0cb4a44bd98f3f895c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke alle bare forventer og krever fra den andre. Men det finnes jo unntak, selfølgelig. Det gjør det i alle grupper.

Om du ser i startinnlegget mitt, så spør jeg ikke bare om hva menn har gjort, men hva vi som kvinner også har gjort. At de fleste kvinner har svart hva deres menn har gjort, kan komme av at det er lettere å fortelle om det fine andre har gjort, enn å "skryte" av seg selv.

Anonym poster: 4f663bfb3f869b014c20ba97cc6fe2e9

Ja selv ble jeg litt oppslukt i å fortelle om min kjære at jeg glemte jo å skrive hva jeg selv har gjort.

Jeg er nok hakket dårligere enn han, har ikke like god fantasi, og heller ikke økonomi til å gjøre noe sånnt som å leie et helikopter for å spise lunsj i grand canion.. jeg må nok nøye meg med litt billigere utgaver, men det kan jo være vel så bra, er tross alt ikke prisen som teller.

- Jeg kjøper også ofte gaver uten noe spesiell anledning.

- Gjemmer lapper i offshorebagen hans eller lommeboken.

- Overasker med fine middager og levende lys i hele leiligheten + rundt badekar og på soverom, har også slått til med å møte han i døren i bare undertøy når han kommer hjem etter 3 uker offshore.

- Har laget hjerteformede egg å servert til frokost

- Bakt søte kaker

- Fått spesiallaget et smykke til han med et "ordtak" som betyr mye for han

- Sendt mail til mammaen hans som bor på andre siden av jorden for å få oppskrift på hans favorittrett

- Laget bildealbum med en side for hver reise vi har vært på, fyller på med bilder og minner etterhvert og skal gjøre det resten av livet også (forhåpentligvis). Blir en koselig ting å se tilbake på når vi er 80.

- Min neste plan er å overaske med fotballtur til Milano. (selv HATER jeg alt av sport)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min kjære er ikke romantisk i det hele tatt..... eksempel;

meg: ææh, jeg fryser!

han: åja

meg: skal du ikke låne meg jakken din da?

han: nei, dette får bli ei lekse sånn at du lærer deg å kle på deg

meg: gleder meg til vi kan være sammen i helgen, bare jeg og du!

han: jeg ville egentlig game da. jaja

meg: ....

meg: skal vi dra på date i dag? det er lenge siden vi har gjort!

han: jeg vil ha grandiosa.

meg: åja..

Spør du meg handler ikke det om å ikke være romantisk, men at han virker som en litt likegyldig dust..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig opplever menn som romantiske nok. Opplever at de fleste menn som jeg vet om elsker å finne på noe innimellom, ikke på valentines o.l. Kan det hende at man gir romantiske gester litt forskjellig også? Med samme mening. Kaffe på senga? Bli klemt flat når man kommer hjem eller våkner? Kjøpe sexy undertøy. Være flink til å gjøre det koselig rundt seg/hjemmekoselig?

Husker at min første kjæreste. Datoen vi ble sammen, så fikk jeg en rose. Etter to måneder fikk jeg to roser. Så 3, 4. Han sluttet vel etter et halvt års tid. Har alltid tenkt at han ga meg en utrolig positiv start på kjærlighet, forhold og gutter. Et godt valg som 14åring :) Men det var ikke en forventning videre.

Endret av AnneBonny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som skrev #36.

Helt Enig!! Synes bare at damene som skriver i denne tråden er så veldig ensidige og påståelige!! Det virker som de bare krever og forventer.... Sånn som jeg tolker det skal de ikke trenge å bidra med noe som helst, for mannen må jo skjønne at det er han som skal gjøre romantiske ting for dem, ikke andre veien...

Anonym poster: 6c9b361bda07ea737b07ce1e1b4fca36

Du må da skjønne at du ikke kan dømme livene til folk utfra det lille de skriver i denne tråden. Jeg kan godt ramse opp de romantiske tingene jeg gjør for kjæresten min (gi og få balanse i vårt forhold), men det er jeg ikke komfortabel med å dele her. Heller ikke alle tingene han gjør for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig finnes det romantiske menn!

Men årsaken til at du aldri havner i forhold med noen av de er at de er homofile alle sammen.

Anonym poster: c92d86bbf6d0e2e2f3658cdca5e93e21

Litt vel pessimistisk du? ;) Av det jeg leser her, finnes de, og de er slett ikke homofile.

Anonym poster: 4f663bfb3f869b014c20ba97cc6fe2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har en meget romantisk mann, og jeg liker det og lar han også få vite at jeg liker det. Douchebag og kynikere er ikke helt i mi gate, for meg er det kjedelig.

Jeg liker at typen skriver på en post it lapp at jeg er deilig og henger den på speilen, jeg liker det når han en tidlig lørdags måren har vært på butikken og kjøpt myke rundstykker og favoritt pålegget og står og lager kakao med krem i det jeg kommer ut med den rosa fluffye mårenkåpen og håret rett til værs.

Jeg liker en blomster kvast i ny og ne, og når han sitter i bilen og ringer til meg bare for å si ”hør, bare hør på denne tulle jenta mi” og skrur opp volumet på bil radioen i det en av våre klissete kjærlighets sanger blir spilt og han sier ”sånn føler jeg det om deg” Jeg liker når han når han ligger inntil meg om kvelden, naken i skei og rett før jeg hører den svake lette sjarmerende og irriterende snorkingen hans så mumler han gode ord i øret mitt. At han holder hånden min ute på tur. Han tar vare på meg når jeg er syk, lytter når jeg snakker, er oppmerksom og god.

I det hele tatt, heldigvis har jeg en romantisk mann. Han er ikke klissete hele tiden men han gjør ting som for oss to er romantisk og godt.

Og ja jeg gjør også ting for han, er kanskje ikke like flink, men tvinger han ikke til å se Greys Anatomy med meg, har kjøpt de på dvd og ser den når han er vekke slik at jeg slipper å mishandle han gjennom slikt. ;)

Men jeg har skrapt bilen hans om vinteren mens han er i dusjen, eller gitt bilen hans en skikkelig bilvask i ført bikini mens han sitter i solstolen i det jeg har gitt han en øl, gir han uoppfordret massasje, er rik på komplimenter som han vet jeg mener, kjøper yndlings ølet hans på en vanlig hverdag, tøysete erotiske bilder på speilen gjerne med en hentydning "bare vent til i kveld"

Ingen av oss sitter på pidestall ovenfor den andre, vi er likeverdige parter som liker å gjøre gode ting for den andre og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det er så gale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er romantisk, og jeg er veldig heldig som har mannen min. Det er kanskje ikke typisk tradisjonelle ting som blomster og hjerter, men han viser det på sin måte, som jeg tror mange menn gjør:

- Han skryter av meg til venner og bekjente, både når jeg er der og når jeg ikke er der

- Han foreslår at i kveld så "har jeg lyst at vi skal sitte i sofaen og holde rundt hverandre og være glade i hverandre"

- Han tenner i peisen og tenner lys når han vil vi skal ha rolig tid sammen (jeg er ikke flink til det)

- Han fikser og ordner på mitt sportsutstyr så alt er ship shape når det skal i bruk (selv om jeg er ganske god på det selv)

- Han tar nesten alltid ansvar for å rydde av bordet og vaske opp, og gir meg beskjed om at jeg må sette meg og slappe av i sofaen mens han ordner opp (også når det er han som har laget middagen)

- Han prioriterer meg og vil at vi skal dra på reise sammen f.eks. (selv om jeg maser om at han må dra på guttetur snart før babyen kommer, da blir det mindre tid til sånt)

- Han tok meg med på overraskende reise på kort varsel og fridde

- Han bærer sin ring med stolthet, selv om han egentlig syns det er ubehagelig med ring

- Han er flink til å uttrykke hvor mye jeg betyr for han, og hvorfor

- Han gir meg ofte små (eller store) kjærtegn, selv om det bare blir anledning i forbifarten

osv....

Jeg har aldri fått roser, aldri fått kjærlighetsbrev (hvis vi ikke tar med SMSer da;-)) eller smykker. Jeg syns likevel jeg er verdens heldigste som har en mann som viser kjærlighet på sin måte. Og jeg syns han er kjemperomantisk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De finnes definitivt. Selv er jeg født i vektens tegn, en vaskeekte romantiker. Problemet er vel kanskje at det er vanskelig å kombinere en bløt romantiker med alfahannen dere jenter alltid går etter.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LostCase

Jeg har vært sammen med hyggelige menn, snille menn og flotte menn, men har til gode å være sammen med en romantisk mann....desverre.

Tror ikke de vokser på trær. :frown:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De finnes definitivt. Selv er jeg født i vektens tegn, en vaskeekte romantiker. Problemet er vel kanskje at det er vanskelig å kombinere en bløt romantiker med alfahannen dere jenter alltid går etter.. ;)

Å ikke du også, ja da alle damer vil ha alfahan og på den måten være et skikkelig alfapar, vi ønsker alle å være et brunstmatrialle for badboyen…

Menn er bare oppdelte i to grupper alfa og beta, er du en beta mann er du bunnsalm som ingen vil ha, Rart hva man lærer på kg

Men jeg tror og du har et poeng, å være sammen med en badboy eller den tradisjonelle macho alfahannen som skal være lederen i flokken og oppfører seg deretter og samtidig forvente romantikk og levende lys blir kanskje krasj i systemet :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å ikke du også, ja da alle damer vil ha alfahan og på den måten være et skikkelig alfapar, vi ønsker alle å være et brunstmatrialle for badboyen…

Menn er bare oppdelte i to grupper alfa og beta, er du en beta mann er du bunnsalm som ingen vil ha, Rart hva man lærer på kg

Hva forventer du egentlig av en mann som henger på kvinneguiden... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si at jeg hadde en veldig romantisk kjæreste. Det spørs jo hva man tenker på som romantisk, jeg synes ikke selv at blomster og stearinlys er det mest romantiske, det er liksom litt klisjé og for opplagt. Men han var den typen som kunne ta meg i armene og danse med meg om det var en fin sang som spiltes, eller lage mat til meg, osv. Sånne type ting som er små men fulle av følelser. Også har han jo også gitt meg blomster:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva forventer du egentlig av en mann som henger på kvinneguiden... :fnise:

hee hee ja sånn ps, det har jeg også lært, man skal vist ikke stole på de heller, altså menn på kg :ler2:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min type er ikke romantisk, men kan om han vil! :)

Ei kollega av meg holdt på med en fyr, som da var vekke pga offshore i en mnd. Plutselig så kom han innom jobben vår. Rett før det så sendte han en meld om at han hadde en dårlig nyhet, å en god en. Den dårlige var at han kanskje måtte være der en stund til, plutselig sto han på sjappa våres, suprise til kollegaen min som ble sprutrød i trynet og flau :fnise: 1 min etter han gikk, så fikk hu en sms der det sto "I said no :) ", han er ikke norsk tho.

Romantisk! Men, han er en douche som holdt på med ei til, å gitt kollegaen min store forhåpninger.

Åh, søt historie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...