Gå til innhold

Kvinner velger menn etter satus


Gjest brutal mann

Anbefalte innlegg

For pene mennesker har jo ofte en personlighet som er attraktiv, ettersom de gjerne har møtt på velvillighet gjennom hele livet,
I beg to differ! :opplyser:

I min bok er et eksepsjonelt flatterende ytre et faresignal, som får det til å tingle litt ekstra i varselsbjellene om hun er av hunkjønn.

Folk som får det lett, blir lett forbrukere av mennesker og venner. I kulissene står nye klar til å rykke fram i køen. I alle de tilfellene jeg har vært forsøkt utsatt for ren svindel, har det vært fra eksepsjonelt pene (og hyggelige) mennesker. Jeg merket også at der jeg ble skeptisk pga det motsatte, virket det som om folk gjorde seg ekstra flid med å være ærlig og ta vare på det de fikk av goodwill.

Hvis en ikke får et insentiv til å behandle folk bra, og gjennom livet kan poppe fram nye venner som fra en PEZ-dispenser, preges en av det. Det er min oppfatning.

Har hørt at en del "attraktive" menn sliter når de blir middelaldrende, fordi utseende utjevnes mer mot menn med et mer middels utgangspunkt. Men at et liv i lek kanskje ikke gjør at disse har lært å behandle folk på en måte som gjør at folk vil bli hengende ved. Bruk-og-kast-mentalitet svelges ikke like rått av førtiser som av fjortiser, liksom... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sa blant annet at det er flere enn deg som har gått på en smell eller førti. Man kan enten ta sorgen over det og bruke den som et verktøy til å lære, bli klokere og å bli et bedre menneske, eller man kan bestemme seg for at de som gjorde en vondt representerer alle som innehar de samme ytre egenskapene. Jeg for eksempel ville da tenkt at alle med mørk hud var knivstikkere, eller alle med penis er bitre pussy-whippa pingler. Eksempelvis. Men sånn går det ikke an å leve.

Ah! Jeg leste men hadde ikke noe å tilføye. Forøvrig så er jeg ikke katte-pisket, eller bitter :opplyser: Men er garantert en pingle :opplyser: En trenger flere titals av mine skuldrer for å dekke en låvedør :nigo:

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, det er mangt og meget jeg beundrer med deg. Fighter er dagens ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfft, nå snakker du piss. Du vil ikke HA de som er noe å samle på, for da har du ikke noe å sutre over. Uten noe å sutre over er du ikke lenger BM, og da vet du ikke hvem du er. Elementær logikk, my dear.

En mer riktig versjon av virkeligheten er at jeg ikke har forelsket meg i det knøtlille antallet samlebare damer jeg har møtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

En mer riktig versjon av virkeligheten er at jeg ikke har forelsket meg i det knøtlille antallet samlebare damer jeg har møtt.

Hmmm..... så det skal skje umiddelbart.... Jo... man ser jo den....

Så du etterlater deg en sjø av vonbortne kvinner på din vei nå ?

- det er da en usedvanlig dårlig egenskp for en fyr som verdsetter emapti så høyt !

Jeg får en nagende mistanke om at det ikke er epati du søker.... jeg tror du søker noen som kan påstå seg å føle medynk med deg grunnet dine hodeløse valg hittil i livet.

Noen som føler symati med deg.

Empati er ikke sympati, I beg to differ !

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mer riktig versjon av virkeligheten er at jeg ikke har forelsket meg i det knøtlille antallet samlebare damer jeg har møtt.

Men tør du det da? Å forelske deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah! Jeg leste men hadde ikke noe å tilføye. Forøvrig så er jeg ikke katte-pisket, eller bitter :opplyser: Men er garantert en pingle :opplyser: En trenger flere titals av mine skuldrer for å dekke en låvedør :nigo:

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, det er mangt og meget jeg beundrer med deg. Fighter er dagens ord.

Katte-pisket var ikke deg, du er heller ikke ei pingle.

Ellers, øhm, ja, vel. Takk? :sjenert::kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Men tør du det da? Å forelske deg?

Lova at first sight drømmen tenker jeg.

Her er det noen som ennå ikke har sørget for å gro ferdig sårene fra forrige gang, men som forvente å møte noen som på mirakuløst vis skal kurere skade og sår man ikke selv har behandlet ennå, men pleiet for å holde åpne og såre.

Det er ingen situasjon noe menneske vil ønske å komme i; funksjonen blir "Å sone et annet menenskes forbrytelse", "rydde opp i noen andres rot", og kontinuerlig være under mistro og mistanke.

Da kan man kun gi ett eneste råd; gå hjem, gro ferdig, bygg deg selv opp igjen fra bunnen før det så mye som tenkes en eneste bitteliten tanke om å møte en eneste sjel !

Det er mulig, det tar tid, men det er meget formålstjenelig.

Been there.

Seen it.

Done it.

Edit: Irriterte trykkfeil.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..... så det skal skje umiddelbart.... Jo... man ser jo den....

Det er så utrolig mange som avskriver folk med mindre de blir slått i bakken ved første øyekast. Jeg er nok litt sånn selv og. Samtidig så har jeg erfart at man kan bli utrolig forelska og glad i noen man ikke trodde man kunne bli det i i utgangspunktet. Men jeg tror ikke det skjer hvis man prøver å bli forelska. Jeg tror kun det skjer hvis man uansett må omgås den personen, uten press om å bli forelska. Så sånn sett tror jeg det er vanskelig for mange med nettdating, for der har man jo ikke noen naturlig grunn til å treffes igjen med mindre det er noen kime til romantikk.

Så du etterlater deg en sjø av vonbortne kvinner på din vei nå ?

- det er da en usedvanlig dårlig egenskp for en fyr som verdsetter emapti så høyt !

jeg er overbevist om at BM2 så lett som bare det kunne blitt sammen med opptil flere pene, flotte, smarte og kule damer, hvis han hadde villet. At han ikke har blitt forelska og nekter å bli sammen med noen han ikke er forelska i, er høyst forståelig, men jeg syns ikke han skal fortsette å spre rykter om at han er singel fordi damer flest, på et generelt grunnlag, har så høye krav til gods og gull.

For det er bare tull. Vi vet alle at det finnes golddiggere, men jeg er rimelig sikker på at vi alle også kjenner eksempel på det motsatte.

Jeg syns BM2 skal ta ansvar for sin egen singelstatus selv. Årsaken til at han er singel er ikke at ingen vil ha ham, man kan faktisk snu det på hodet og si at det er BM2 som er for selektiv, at han setter for høye krav til hvor forelska han må være for å kunne innlede et forhold, og at han er for kresen. Jeg nekter å tro at BM2 er et offer. I såfall må han gjøre som noen andre foreslår her, og finne nye jaktmarker, for da jakter han åpenbart på de stedene der alle de usympatiske golddiggerne har samlet seg.

Jeg får en nagende mistanke om at det ikke er empati du søker.... jeg tror du søker noen som kan påstå seg å føle medynk med deg grunnet dine hodeløse valg hittil i livet.

Noen som føler symati med deg.

Empati er ikke sympati, I beg to differ !

Ja, enten er det slik, eller så har han lyst på en 50-siders krangel der samtlige kvinner på KG blir sinte og gir ham masse oppmerksomhet :ler: Jeg håper på det siste, for det er så utrolig viktig å være aktør i sitt eget liv, og ikke bare sette seg i en krok og gi opp fordi "alle andre er håpløse/slemme/golddiggere/hva som helst".
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mer riktig versjon av virkeligheten er at jeg ikke har forelsket meg i det knøtlille antallet samlebare damer jeg har møtt.

Ja nettopp. Kanskje disse damene skal lage en tråd da?

Den kan jo hete: "Alle menn er dumme og det holder faen ta meg ikke å være en samlebar dame. Her er vi så samlebare som bare det, og enda så blir vi avvist, hva pokker forventer disse drittsekkene av noen menn? Jomfru Maria og Lady Gaga?" hvorpå alle disse damene i tråden sverger at de skal være sure på alle menn de møter på sin vei resten av livet fordi du ikke fant dem bra nok fordi de manglet en eller annen idiotisk x-faktor.

De damene som har avvist deg hadde jo i allefall noe konkret å avvise deg for, noe du faktisk kan gjøre noe med, og noe som har praktisk betydning: nemlig et manglende hus. Mens de samlebare damene du har avvist er liksom bare ikke nok i seg selv, enda så samlebare de er. Da blir det mye mer en personlig avvisning enn om noen golddigger-kjerringer avviser en mann i startfasen fordi han ikke er rik nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, Kosis.

Jeg tør også påstå at avvisning basert på personlighet, fordi man ikke er "god nok til å forelske seg i". Fordi man er "kompisjente", fordi man mangler it, eller WTF menn kommer på av unnskyldninger... sårer Selvfølelsen, noe som faktis er langt verre enn å få en knekk i Selvtillitten, fordi man har lite penger.

Endret av KateW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Mye rett Kosemose, mye rett i det du sier.

Personlig kjenner jeg det koker når man fokserer så uendelig mye på hva hun skal ha av verdier, hva hun skal være psykisk, - og så kommer det for en dag at det er ikke de verdiene som betyr det spøtt.

Alt koker ned til 'catch of the eye', - som alltid, og disse kvinnene avfeies ved første øyekast.

Da nytter det ikke å sitter her og sutre og påberope seg høye verdinormer og såkalt annerledes tenkende.

Da defineres det rett og slett som geuint PP.

Så får man være tøff nok til å si at man er ute etter en kvinne man ved første øyekast kan bli hudesups betatt av, en vakker kvinne som kan gro tidligere sår for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får man være tøff nok til å si at man er ute etter en kvinne man ved første øyekast kan bli hudesups betatt av, en vakker kvinne som kan gro tidligere sår for ham.

Jepp. Det ironiske da er at de aller aller vakreste damene også er ekstremt kresne (hvorfor skulle de ikke, de kan jo virkelig få hvem de vil). De trenger ikke være golddigere, men det kan hende de har andre begreper om hva som er tiltrekkende, sjarmerende og hva som er interessant enn mer normalt utseende kvinner som ikke har sjangs på de aller mest attraktive mennene.

Det blir litt som om jeg, som er en helt ordinær dame, skulle sutre fordi Mads Ousdal heller vil være sammen med Pia Tjelta enn meg selv. Han er jo åpenbart en mannlig golddigger siden han kun vil være sammen med en kjendisdame og ser på det ytre. Pokker ta alle menn altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Nåja. Vi snakker vel ikke om Russell Crowe her så langt jeg har forstått det.

Det er misforholdet mellom hva man proklamerer å sette som viktigst og hva man i praksis gjør når det kommer til realitetene.

Bare preik uten innhold, - da mister man all respekt man kunne ha bygd hos Lille-pus.

Trist, men sant.

Just another empty box of BS.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..... så det skal skje umiddelbart.... Jo... man ser jo den....

Så du etterlater deg en sjø av vonbortne kvinner på din vei nå ?

- det er da en usedvanlig dårlig egenskp for en fyr som verdsetter emapti så høyt !

Jeg får en nagende mistanke om at det ikke er epati du søker.... jeg tror du søker noen som kan påstå seg å føle medynk med deg grunnet dine hodeløse valg hittil i livet.

Noen som føler symati med deg.

Empati er ikke sympati, I beg to differ !

Det er da virkelig vanskelig å forestille seg :klo:

Og nei, medynk og sympati er ikke ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tør du det da? Å forelske deg?

Njaaaa... Å forelske seg er ikke t bevisst valg for min del. Om en lar forelskelsen få næring, neppe. Så i siste versjon kan du ha rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nåja. Vi snakker vel ikke om Russell Crowe her så langt jeg har forstått det.

Det er misforholdet melolom hva man proklamerer å sette som vitigst og hva man i praksis gjør når det kommer til realitetene.

Bare preik uten innhold, - da mister man all respekt man kunne ha bygd hos Lille-pus.

Trist, men sant.

Just another empty box of BS.

Tror det er en liten mulighet for at jeg uttrykte sist innlegg litt klønete og at vi kanskje snakker rundt hverandre her, men jeg tror vi er helt enige. Det jeg mente å si, med dette rare eksempelet er at det at BM2 kategoriserer kvinner som ikke vil ha ham som golddiggere og mener det er fordi han ikke eier nok for dem, blir som at jeg skulle ment at sånne som Mads Ousdal er en drittsekk fordi han kun går etter kjendisstatus. (litt teit eksempel :ler:).

Så kan man jo trekke diskusjonen et hakk videre og spørre seg om hva det egentlig er vi diskuterer her. Er det kjærlighet og hva som skal til for å bli glad i noen, er det seksuell attraksjon, er det forelskelse, er det snakk om hvem man vil ønske et eventyr med, eller er det snakk om hvem man vil stifte familie med.

Og du vet det, BM2, at disse damene som avviser deg fordi du ikke eier eiendom - det kan jo godt hende de har sine erfaringer som de overfører på deg. For eksempel kan det hende de har erfart at voksne menn uten eiendom er late, eller at de er mannlige golddiggere som er ute etter å leve på andre, osv. Det er jo ikke sånn at det kun er du som sitter med erfaringer som gjør at du tenker ditt om kvinner du møter. Kvinnene har også en kontekst de putter deg i, og når de avviser deg er det fordi det du er, med ditt utseende, din personlighet, dine eiendeler, dine interesser, ditt vesen og alt ikke er det akkurat den dama tiltrekkes nok av til at hun vil satse på deg eksklusivt.

Jeg syns, med mindre du er en som selv blir sammen med alle kvinner som vil ha deg, ikke trenger å rakke ned på at kvinner også skal ha valgmuligheter til å velge hvem de vil være sammen med, uten at de dermed blir stemplet som kyniske golddiggere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nettopp. Kanskje disse damene skal lage en tråd da?

Den kan jo hete: "Alle menn er dumme og det holder faen ta meg ikke å være en samlebar dame. Her er vi så samlebare som bare det, og enda så blir vi avvist, hva pokker forventer disse drittsekkene av noen menn? Jomfru Maria og Lady Gaga?" hvorpå alle disse damene i tråden sverger at de skal være sure på alle menn de møter på sin vei resten av livet fordi du ikke fant dem bra nok fordi de manglet en eller annen idiotisk x-faktor.

De damene som har avvist deg hadde jo i allefall noe konkret å avvise deg for, noe du faktisk kan gjøre noe med, og noe som har praktisk betydning: nemlig et manglende hus. Mens de samlebare damene du har avvist er liksom bare ikke nok i seg selv, enda så samlebare de er. Da blir det mye mer en personlig avvisning enn om noen golddigger-kjerringer avviser en mann i startfasen fordi han ikke er rik nok.

Men hva da,når en til slutt har karret seg til egen bolig (merkelig nok, milliongjelden opptar ikke disse damene...) og så veies tung nok til å satses på? Hva sier det? I alle fall at en i kraft av egen person hadde den verdi som var nødvendig for å finnes attraktiv. Kommer jeg helt dit, så er grunnlaget for skepsis komplett.

Samlebare damer er det langt mellom, og det er tre fire ganger jeg virkelig har vert frustrert over at jeg ikke har næret de rette følelser. Flotte oppegående damer som rett og slett ikke trigget den ene eller andre følelsen. Jeg er kravstor nok til å ville bygge et forhold på gjensidige følelser. Alt annet er i bestefall et vennskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Samlebare damer er det langt mellom, og det er tre fire ganger jeg virkelig har vert frustrert over at jeg ikke har næret de rette følelser. Flotte oppegående damer som rett og slett ikke trigget den ene eller andre følelsen. Jeg er kravstor nok til å ville bygge et forhold på gjensidige følelser. Alt annet er i bestefall et vennskap.

Du samler ris til egen bak her nå, TS.

Jeg leser; du dømmer de kvinner du møter etter en standard, en kravspec.

Samtidig gir du krystallklart inntrykk av at du selv, i egen høye person, skal dømmes etter en helt annen kravspec.

I repeat: Just another box of BS.

You've lost me.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du samler ris til egen bak her nå, TS.

Jeg leser; du dømmer de kvinner du møter etter en standard, en kravspec.

Samtidig gir du krystallklart inntrykk av at du selv, i egen høye person, skal dømmes etter en helt annen kravspec.

I repeat: Just another box of BS.

You've lost me.

Og av og til blir jeg stående på sidelinjen og lurer på hva som skjedde nå :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...