Gå til innhold

Kvinner velger menn etter satus


Gjest brutal mann

Anbefalte innlegg

What to do? Dette er jo nesten skummelt :sjokkert: The world as we know it is falling apart!

Det tror jeg også - og dét skjer ikke ofte for mitt vedkommende! :fnise: Virkelig? Jeg synes det er jeg som lærer mest her :laugh:

Nå fikk jeg bilder i hodet av Armageddon og en verden som faller i grus.... Kanskje på tide å hoppe til køys :fnise:

Vel da har vi lært litt begge to! Føler virkelig at jeg har fått litt mer selvinnsikt i forhold til dette!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå fikk jeg bilder i hodet av Armageddon og en verden som faller i grus.... Kanskje på tide å hoppe til køys :fnise:

Vel da har vi lært litt begge to! Føler virkelig at jeg har fått litt mer selvinnsikt i forhold til dette!!

Sjæl! Sitte oppe til 3 om natta kan umulig være sunt :fnise:

Ikke verst bare det :laugh: Hurra for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, fant ikke en mer givende tittel. Men som kjent så er menn sin økonomi og sosiale status avgjørende når kvinner velger seg partner.

Jeg har tatt biologi på universitetet, og hadde et kurs hvor sosiobiologi ble tatt opp. Det er riktig som du sier at kvinner vektlegger sosial status høyere enn menn i partnervalg (kvinner er generelt mer selektive). Dette er faktisk ikke kontroversielt, så vidt jeg kan huske.

"Additional trends have been found with a greater sensitivity to partner status in women choosing a sexual partner and men placing a greater emphasis on physical attractiveness in a potential mate, as well as a significantly greater tendency toward sexual jealousy in men and emotional jealousy in women."

http://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_attraction#Sex_and_sexuality_differences_in_sexual_attraction

Jeg anbefaler et google-søk (eller google scholar søk) på "human mate selection/choice" hvis noen ikke vil ta meg på ordet.

PS: Dette betyr selvsagt ikke at alle kvinner legger stor vekt på mannens status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, ja.. Og igjen, så er det full ansvarsfraskrivelse, og alt ansvar på kvinnene. Det blir som et jobbintervju, hvor man skal liste opp noen negative egenskaper, og alle man nevner egentlig også er positive. Det finnes plenty av norske kvinner som ikke er "kravstore, travle og generelt overfladiske". Om det er et mønster i at du tiltrekker deg eller velger slike kvinner, så tror jeg du bør se på egen atferd. Det er blir, som jeg nevnte, som kvinner som alltid velger feil menn. Om det er voldelige menn, den kroniske playeren eller badboyen som virkelig ER en drittsekk. Gang på gang. Det betyr ikke at alle av samme kjønn er sånn, men at noen er kroniske når det gjelder å konsekvent velg feil partner.

Typisk så er det ofte en stor forskjell når det gjelder kvinners og menns valg.

Kvinner velger som regel passivt, mens menn må velge aktivt.

Dermed blir det da sånn at de kvinnene som velger dårlige mannfolk faktisk blir oppsøkt (og valgt) av disse mannfolka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved inngåelse av forhold. Kvinner tenker kun på det praktiske og økonomiske. Følelser er gjennomført underordnet.

Når man snakker om ressurssvake individer så stemmer nok det ofte bra at kvinner er kalkulerte. På den annen side så er jo det også naturlig, selv om det kan føles uheldig.

I dette samfunnet må man ha penger for å overleve og føle trygghet.

Og trygghet er ikke det samme som status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer litt på, BM2: disse dårlige kvinnelige individene som du har levd i sammen med; har du aktivt valgt dem selv, eller har de valgt deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen, jeg sitter her! ... *kremt*.. Dersom det faktisk finnes slike menn, er jeg ikke i tvil om at det finnes flere kvinner enn meg som ser det på denne måten også ;)

*setter meg ned og holder deg med selskap*

En jeg var sammen med kom med "Skal vi forlove oss?" 3 måneder etter vi begynte å være sammen. Jeg vurdert å løpe som faen, men nøyde meg med å forklare at jeg for det første ikke var fan av forlovelser (greit nok når man er ung, men vi var godt voksne) og for det annet så var noe sånt aaaaalt for tidlig etter bare 3 mnd.

Jeg har også opplevd det stikk motsatte - etter 2 år sammen fikk mannen fremdeles nesten panikk ved tanken på å presentere meg for familien. Det begynte å føles litt...dumt, så da protesterte jeg. Vel, fyren var for så vidt ærlig nok. Da dumpa han meg... ;)

Hva er galt med den gyldne middelvei i grunnen? Uansett, til tross for disse to ytterlighetene så vet jeg det finnes menn som ikke vil rushe inn i noe, men som likevel etterhvert synes det er naturlig å vise fram dama for både folk og fe og familie. Faktisk tror jeg flesteparten er sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt biologi på universitetet, og hadde et kurs hvor sosiobiologi ble tatt opp. Det er riktig som du sier at kvinner vektlegger sosial status høyere enn menn i partnervalg (kvinner er generelt mer selektive). Dette er faktisk ikke kontroversielt, så vidt jeg kan huske.

"Additional trends have been found with a greater sensitivity to partner status in women choosing a sexual partner and men placing a greater emphasis on physical attractiveness in a potential mate, as well as a significantly greater tendency toward sexual jealousy in men and emotional jealousy in women."

http://en.wikipedia....xual_attraction

Jeg anbefaler et google-søk (eller google scholar søk) på "human mate selection/choice" hvis noen ikke vil ta meg på ordet.

PS: Dette betyr selvsagt ikke at alle kvinner legger stor vekt på mannens status.

Prøv den mot feministene på KG du ;)

Da kommer den evinnelige leksa om at DE ikke har valgt mann slik :ler: Blir litt oppgitt når folk tror at biologien ikke legger kraftige føringer for hvordan en lever sitt utvidede seksualliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer litt på, BM2: disse dårlige kvinnelige individene som du har levd i sammen med; har du aktivt valgt dem selv, eller har de valgt deg?

Som påpekt tidligere i tråden, her i huset kan en ikke velge. De gangene jeg har aktivt jaktet en eller annen stakkars kvinne har det endt med heller ufine tilbakemeldinger fra damene. Så jeg har aldri inngått et forhold med noen jeg aktivt har valgt. De har kommet til meg og overbevist meg om sine fortreffelige empatiske sider. Noe det etter hvert har vist seg i bestefall kan kalles blank løgn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg har aldri inngått et forhold med noen jeg aktivt har valgt.

Nå har jeg hørt det også. Det finnes smarte valg og dårlige valg, mens du har valgt dine kvinner ut fra ikke-valg????? Da er det vel ikke rart om det går galt?

Prøv et reelt valg neste gang, så går det sannsynligvis langt bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*setter meg ned og holder deg med selskap*

En jeg var sammen med kom med "Skal vi forlove oss?" 3 måneder etter vi begynte å være sammen. Jeg vurdert å løpe som faen, men nøyde meg med å forklare at jeg for det første ikke var fan av forlovelser (greit nok når man er ung, men vi var godt voksne) og for det annet så var noe sånt aaaaalt for tidlig etter bare 3 mnd.

Jeg har også opplevd det stikk motsatte - etter 2 år sammen fikk mannen fremdeles nesten panikk ved tanken på å presentere meg for familien. Det begynte å føles litt...dumt, så da protesterte jeg. Vel, fyren var for så vidt ærlig nok. Da dumpa han meg... ;)

Hva er galt med den gyldne middelvei i grunnen? Uansett, til tross for disse to ytterlighetene så vet jeg det finnes menn som ikke vil rushe inn i noe, men som likevel etterhvert synes det er naturlig å vise fram dama for både folk og fe og familie. Faktisk tror jeg flesteparten er sånn.

Det er nok normen, men jeg vil unngå det så lenge som overhode mulig da det er få familiemedlemmer jeg orker å forholde meg til. Dette gnålet om å treffe mannen sine foreldre... :roll:

Ellers så tror jeg tiden som en bruker på å spikre ekteskap og barn er veldig individuelt på parnivå. Det vil si at en og samme person kan bruke alt fra tre uker til tre år på å føle seg komfortabel med tanken, alt etter hvem motparten er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hørt det også. Det finnes smarte valg og dårlige valg, mens du har valgt dine kvinner ut fra ikke-valg????? Da er det vel ikke rart om det går galt?

Prøv et reelt valg neste gang, så går det sannsynligvis langt bedre.

Finnes ikke attraktiv nok til det ;) Om en ikke regner totalavhold som et valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes ikke attraktiv nok til det ;) Om en ikke regner totalavhold som et valg.

Det er et valg godt som noen, men da kan du ikke samtidig klage over at kvinner ikke vil ha deg, for da er du ute av "markedet" som følge av ditt eget valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som påpekt tidligere i tråden, her i huset kan en ikke velge. De gangene jeg har aktivt jaktet en eller annen stakkars kvinne har det endt med heller ufine tilbakemeldinger fra damene. Så jeg har aldri inngått et forhold med noen jeg aktivt har valgt. De har kommet til meg og overbevist meg om sine fortreffelige empatiske sider. Noe det etter hvert har vist seg i bestefall kan kalles blank løgn.

Jaja, men du har jo uansett hatt muligheten til å si "nei takk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er et valg godt som noen, men da kan du ikke samtidig klage over at kvinner ikke vil ha deg, for da er du ute av "markedet" som følge av ditt eget valg.

Tja... Jeg klager på de tilfellene der jeg har prøvd å varte opp en kvinne og endt opp med heller ufine avvisninger. En kan ikke si at noen vil ha en når deres eneste formål er å utnytte et godt hjerte. Da vil en bruke noen, ikke ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, men du har jo uansett hatt muligheten til å si "nei takk".

For all del. Men som menneske er det å være helt sosialt avskåret drepende. Så i svake øyeblikk har en tatt til takke med rask fordi en trodde en ikke fortjente bedre. Nå som en er kalr over at en fortjener kun det beste så er det jo ingen igjen å velge mellom, så da er "nei takk" svaret til kvinner for fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del. Men som menneske er det å være helt sosialt avskåret drepende. Så i svake øyeblikk har en tatt til takke med rask fordi en trodde en ikke fortjente bedre. Nå som en er kalr over at en fortjener kun det beste så er det jo ingen igjen å velge mellom, så da er "nei takk" svaret til kvinner for fremtiden.

"Fortjener kun det beste" er et særdeles dumt uttrykk som enkelte brukere her inne klarer å lire av seg, ja. Og som har absolutt ingenting med virkeligheten å gjøre.

Det alle fortjener er noen som er bra nok.

Forøvrig trenger man ikke å ha flere å velge imellom. Den ene som er bra nok holder lenge.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv den mot feministene på KG du ;)

Da kommer den evinnelige leksa om at DE ikke har valgt mann slik :ler: Blir litt oppgitt når folk tror at biologien ikke legger kraftige føringer for hvordan en lever sitt utvidede seksualliv.

Gjesp.

Dette blir jo som det følgende: Noen starter en tråd om at menn er mer kriminelle enn kvinner. Mange menn i tråden skriver at de er helt lovlydige. En eller annen poster så en lenke til en statistisk undersøkelse som viser at menn faktisk er mer kriminelle enn kvinner. BM2 sier så "Hah! Forsøk å si det til mennene i denne tråden, du!"

Totalt meningsløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...