Gå til innhold

Er denne kvinnen for tykk?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hun ser sunn ut og antagelig ganske representativ for kvinner flest (altså ikke anoretiske ungdommer, men de over 30).

Denne jenta er nok under 30, og fortsatt anorektisk. Hun var først sykelig tynn, modell. Deretter ekstremt suksessfull plus-size-modell. Nå er hun modelltynn igjen..

Crystal-Renn-slim-figure-CFDA.jpg

Edit: Før noen halshugger meg her: hun har selv sagt at hun holdt på å dø av anorexia da hun var tenåring, for å passe inn som modell. Hun har selv sagt at hun synes hun var for tynn, og at hun ikke trivdes slik. :) Nå er hun der igjen, og man blir nok aldri helt kvitt denne sykdommen.

Endret av Kjemi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var ikke det tynneste jeg har sett, men er ikke mulig å kategorisere henne som jævlig fet. Så ekstremt er det ikke, langt i fra.

Skrevet

Hun er ikke big size, og hun er akkurat passe

• Liker 1
Skrevet

For tykk til hva? Til å være big size modell mener du...?

• Liker 1
Skrevet

Syntes hu var rå flott jeg, hadde absolutt snudd meg etter hu på gata ;-) men er hun overvektig, som noen påstår og feit? Nei. Men nå mener jeg personlig at er du overvektig så veier du 120+ kilo. Og feit er et stygt stygt ord.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Til å være pluss-size er hun ihverfall ikke for stor. Og det verste man kan si om henne er at hun er litt lubben. Feit er hun ihvertfall ikke.

Forherligelse av det ekstreme på hver ende av skalaen er selfølgelig ikke bra. Men denne damen er ihvertfall ikke ekstremt overvektig. Og ingen her kan bedømme hvorvidt den damen er sunn eller ikke basert på størrelsen hennes da hun går inn under normalspekteret. Ja, vi har problemer med overvekt, det er ikke til å komme fra, men samtidig må vi også akseptere at vi er forskjellig skapt. Sånn har det vært i uminnelige tider. Selv i "gamle dager" var det jo mye variasjon på kroppstypene, selv om man ikke hadde den samme utbredelsen av overvekt.

Vi må alle fokusere på å holde oss sunne, uansett vekt. Og det er ikke vanskelig å se litt rundt seg og se rimelig slanke personer med et forferdelig kosthold heller. Å spise for lite eller spise for mye, begge deler er like usunne. Begge kan være dødelige.

Jobb heller med å akseptere menneskene rundt deg uansett størrelse, og hjelp med å fremme en sunn livsstil på en positiv måte. Gulroten virker alltid bedre enn pisken.

Endret av Cordelia
  • Liker 2
Skrevet

Beviset for at det er stakkare med dårlg selvtillit inne på dette forumet. 3 sider med usmakelige bemerkinger på et bilde av en anonym person. Skam dere..

Anonym poster: 43c6e39c9b1ac6f2002113ad1e1def7c

• Liker 2
Skrevet

Men hadde tynne kvinner blitt mer provosert så hadde folk kanskje brydd seg litt mer om hva de sa til dem? Personlig ante jeg ikke at det å være tynn var noe negativt før jeg var 20 år (trodde det var positvit) og fikk høre historien til ei som slet med undervekt. At det ikke er greit å kommentere overvektige har jeg alltid visst.

Anonym poster: b7eec3cb8a2d001ad1e59f076c86bdb6

Så det er tynne mennesker sin skyld at du ikke forstår at det ikke er greit å kommentere kroppen deres fordi de ikke blir provoserte nok? Jesus Christ, prøv å si det til en tynn, usikker fjortenåring: "det er din egen skyld at jeg kaller deg beinrangel, guttejente og skjelett. Du blir jo ikke provosert når jeg sier det".

Anonym poster: 5b601d2a5eb48c44a7ac1db1a1db6503

Skrevet

Hun er ikke tykk. Det ser man lett, ettersom hun har tydelige og markerte kragebein. Er man tykk, viser ikke kragebeina overhodet. En tykk person har litt for mye fett her og der, og hun der var akkurat passe. :)

Det er jo sikkert litt photoshop inni bildet også da

Anonym poster: 7cb8ca095e077a812f6f83967635ae48

Skrevet

Hva synes dere om kroppen til denne kvinnen?

Hun er big size modell. Jeg synes hun er litt for tykk.

Kan hun gå over Hardangervidda med sekk? I såfall er hun grisesexy!

• Liker 4
Skrevet

hun er større enn de jeg har vært sammen med, men NAM ! for en deilig dame!!

Skrevet

Hun er kjempe fin synes jeg!! Passet størrelsen sin meget bra!!

Jeg hadde ikke kledd å være pluss size. Holder meg til normalen.

Noen mennesker kler ikke å være tynn, mens andre kler ikke å være formfull. Heldigvis er vi forskjellig :)

Skrevet

Å seie at denne dama er fin, er IKKJE å normalisere overvekt. Eg er einig i at ein ikkje skal normalisere det å vera tjukk, men den dama der er ikkje tjukk. Kvifor har det vorte slik at "slank" er ein kategori med eit par kilo slingringsmonn kvar veg, og alt anna er tynn eller feit? Det er faktisk litt variasjon i kva som er normalt. Men det er vel ein trend i tida, med eit innsnevra "perfekt" ideal (på alle områder), og viss ein avviker frå det, er ein tynn/feit, sjuk, gal,osv.

• Liker 6
Skrevet

Kan hun gå over Hardangervidda med sekk? I såfall er hun grisesexy!

Heter du Jakob?

Skrevet

Jeg ble inspirert av tråden "er denne kvinnen for tynn eller nett og vakker?". Der spytter dem nærmest på tynne kvinner, men så fort man skriver noe om større kvinner - nei, da er vanligvis helvete løs. Det finnes tykke kvinner og tynne kvinner. Vakre alle sammen. Synes ikke denne kvinnen er for tykk forresten, tok det med for å se hvor provosert enkelte ble.

Men i startinnlegget skriver du jo at hun er for tykk??

• Liker 1
Skrevet

Annerledes reaksjon... I det andre innlegget så skrev TS at h*n syntes denne kvinnen var perfekt. Det ble møtt masse fordommer.

Jeg kjenner flere kvinner i samme størrelse som hun tynne, men dem er ikke slik på grunn av anoreksi. Dem ble født sånn. Spiser dobbelt så mye som meg (og jeg sluker i meg det meste), likevel er dem i den størrelsen. Alle hater kroppen sin, nettopp fordi dem hører hver dag at dem er for tynne.

Hvorfor er det da så mye mer galt å kommentere vekten til tykkere kvinner, enn tynne?

Jeg har ikke lest den andre tråden, men jeg er helt enig i at mange er tynn av natur og prøver å legge på seg. Jeg kjenner mange som spiser kjempemasse og jobber sykt hardt for å ha en normal BMI, men de får det rett og slett ikke til.

Skrevet

Jeg forstår ikke dette big size modeller og vanlige modeller. virker som du med en gang blir sett på som en big size med en gang du bikker innpå normal BMI og ikke ligger under normalen, den bransjen altså!

Og mange menn og kvinner tror at disse victorias secret damene er slik kvinner egentlig skal se ut, men de tenker ikke på hvordan de sulter seg og dehydrerer kroppen før hvert show.De spiser jo ikke fast føde de siste ukene før showet, og de siste 24-36 timene før showet så inntar de ingen væske overhodet.. sunt? neppe...

Også folk som sier denne dama ikke er sunn og er feit, hun ser veldig sunn ut, og det er forskjell på obese og lubben...

• Liker 4
Skrevet

Annerledes reaksjon... I det andre innlegget så skrev TS at h*n syntes denne kvinnen var perfekt. Det ble møtt masse fordommer.

Jeg kjenner flere kvinner i samme størrelse som hun tynne, men dem er ikke slik på grunn av anoreksi. Dem ble født sånn. Spiser dobbelt så mye som meg (og jeg sluker i meg det meste), likevel er dem i den størrelsen. Alle hater kroppen sin, nettopp fordi dem hører hver dag at dem er for tynne.

Hvorfor er det da så mye mer galt å kommentere vekten til tykkere kvinner, enn tynne?

Det er det jo så absolutt ikke.

Er du tynn så er det ofte; uff, stakkar. Så tynn du er, du må jo være syk.

Er du tykk så er det; Å herregud! Så feit du er!!! Du må være lat og udugelig. Du kan umulig bry deg om egen helse og kropp. Og det kan i allefall ikke være en underliggende grunn til at du har blitt sånn, nehei - dette er ene og alene din egen skyld!!!

Jeg vet ikke hva som er værst, jeg? Vil tro at det er like sårende uansett...

Ikke hjelper det å være ''normal'' vektig heller, gud forby, det kan jo hende at du er for kort/høy, har for brede/smale hofter osv.

Dama på bildet er ikke feit! Men at hvermannsen i dagens samfunn synes det, er jo ikke rart. Med alt dette fokus på den ''perfekte'' kropp.

Er så DRITTLEI alt sånn kroppshysteri. Man får det slengt i trynet uansett hvor man går, det er ikke rart at mange føler seg utilpass... og ikke minst; det er ikke rart det er så mye mobbing!!

Anonym poster: ba0fef989a632b265cdd018782f89fcb

• Liker 4
Skrevet

Heter du Jakob?

Gap opp, jeg heter Ole-Jakop! Og jeg, jeg kan gap opp!

Hve er det slags rare spørsmål en får på KG?

Skrevet

syns det var ei vakker dame :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...